Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 83435 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Önskan
Stefan:

Men kontraktet har väl inte gått ut än? Jag vill inte låta otrevlig, men fram tills sista april är det väl ändå "ditt jobb" ?

Jag hoppas du får nytt kontrakt då jag tycker du verkar vara kunnig och intresserad. Hoppas oxå att dom vill lägga ner sig lite och förbättra hemsidan.

Mvh

Önskan
Då mitt kontrakt med MIF Redhawks går ut sista april och det verkar inte bli någon förlängning av det.

Så skulle jag vara tacksam om jag slipper få en massa frågor om ev. värvningar/rykten/nyheter osv

maila dem till MIF Redhawks istället... se adress på hemsidan

mvh: Stefan Wädel

Sv: Hannula
fredrik01:

Räkna inte med att Hannula bryter/köper sig loss från sitt kontrakt.. dels så skulle det inte bli billigt och varför inte vänta ett år och kunna gå "gratis" till vilken klubb som helst därav Djurgården?

I och med att Hannula nu har deubterat i landslaget så steg även hans "utbildningsbidrag" vilket försvårar ännu en övergång.. och DIF som MIF har dragit ned på sina lönekostnader.

Hannula
Va e det jag läser hanula till Dif men det e ju ett rykte
gå in på:

www.hockeymagasinet.com/hm/transfer_elit.asp

det e fan om de förlorar Hannula

Sv: Kommande säsong
Teus: kontrakt är till för att brytas

CoolaKoffe:

Hannula ha kontrakt med MIF, så det ryktet är helt felaktigt. Uppstod troligtvis för att Hannula i SVT sa att Djurgården låg honom närmast av Stockholmslagen.

CoolaKoffe: Står Hannula under kontrakt i MIF? Ja, han verkar ju gilla DIF det märkte man ju om inte annars när SVT sände matchen Sverige-Finland och i intervjun med Hannula så talade han sig väldigt varmt om DIF. Jag undrar om han verkligen kan spela i MIF med hjärtat eller för lönen. Jag hoppas på det förstnämnda. Hoppas att det är ett rykte att han ska till DIF, de ska fan i mig få kämpa lite nu istället för att glassa i toppen!

DE HAR SPRIDITS RYKTEN OM ATT MIKA HANNULA E AKTUELL FÖ DJURGÅRDEN!!! läs på:www.hockeymagasinet.com/hm/transfer_elit.asp

19 Nicke: om du säger så.. bara för att man lligger långt ifrån varandra i kontraktsförhandlingar så behöver man inte vara "borta" från klubben..

Då borde inte jag och många spelare i MIF vara kvar i föreningen tex...

CoolaKoffe: Espen är inte ens aktuell för MIF, man har inte ens förhandlat med honom!!!

Djurgården ligger närmare i kontraktmässigt än MIF Redhawks me Espen Knutsen!!

Stefan: Ja men asså!!...om dom ligger långt ifrån varann kontraksmässigt så är han vell så gott som borta från truppen ellir??..aja!.skit samma!

KentaK: Du kan vell bara dra o suga nått stort!!..läs mitt senaste medelande igen så fattar du nog vad ja syftar på!..JA JUST D!..ja menar att Espen bara är ett påhittat rykte!.

Nej va faaan.. det där hamnade ju helt jävla fel.. *mongo*

Är det bara jag som är fördjävla seg, eller har missat att det skrivits om det..

I vilket fall är Jamie Ram klar för Brynäs, står på hockeymagasinet.com!

1.69 i målsnitt, och 93.6% i räddningsprocenten.. Och ändå var han andramålvakt bakom Kari Lehtonen..

Är det så att någon här har uppmärksammat detta, utan att jag gjort det..??
Hur som helst, verkar som om vi gjort ett litet kap..

19 Nicke:
Var det oväntat eller?

19 Nicke:

Fick inte? MIF och Linkan förhandlar fortfarande men man är låååååååååångt ifrån varandra kontraktsmässigt..

Espen Knutsen är inte och har aldrig varit aktuell för MIF, det är nått som Aftonbladet dillat om bara för att Lillis och Espen har stadig tfn kontakt.

Det har även Sundin och Lillis så Sudden kanske oxå spelar i MIF till hösten? :)

Varför snakkar ni så mykket om Linkan???...han fick ju inget nytt kontrakt med MIF så han har ju gjort sitt i MIF!.om d nu var något han gjorde!....o sen Espen knutsen!:.apan har ju sackt själv att om han återvänder till sverige så är d bara skansens IF som gäller!

miffo: Vågar nästan lova att det inte kommer värvas några fler backar, åtminstone inte innan säsongen.

Thomas: Usch, Espen och Linkan, vilken mardröm om de fick kontrakt. Två bedagade lyxlirare är inte vad dagens Mif behöver.

miffo: Tvivlar på att mif skulle ha både Espen o Lindqvist, skulle bli bra dyrt, knappast något mif har råd med nu.

Tydligen är Espen Knutsen fortfarande på MIFs rykteslista. Kan det vara så att man försöker få honom att spela tillsammans med Lindqvist, eftersom Linkan ännu inte blivit kickad. Det skulle ju i såna fall bli en intressant kedja. Men vi får nog vara glada om Gahn kommer till MIF. Är lite oroad över de få värvningar vi gjort i år. En forward och en back till är ju ett måste.

christoffero: Hoppas du har rätt. Själv bler jag rent byxis när jag tänker på den kommande säsongen.

Sv: Gahn??
Har MIF lagt ner jakten på den där Dansken Majchevski?? eller va han hette!

Stefan: Det var fan vad jag har dålig koll. Vad skönt att man inte vet allt, gött att man har några brister.

anders:

nope Frasse spelar även han i Schweiz

Sv: Vad tycker Ni.
MrLeth:

Ja, det är lika genomtänkt som de olika kvalen mellan div. 1 och Allsvenskan. Först seriespel i div. 1, sedan förkval till Allettan, som i sin tur är ett kval till kvalet till Allsvenskan. Det blir en billig fylla när man ska hänga med i turerna.

BJ: När det gäller Sm-finalerna 97/98 så kan jag fullständigt hålla med om att reglerna var minst sagt korkade.
Det är ju inte första gången hockeyförbundet har rört ihopa en konstig soppa av de olika seriesystemen.
Men, men...regler är regler och därmed blev MIF mästare -98.
Man kan väl vara glad för att förbundet har gjort om reglerna och att slutspelet spelas på ett betydligt vettigare sätt nuförtiden.
Återstår förresten att se om förbundet lyckas göra om reglerna även för de yngre juniorligorna så att vi slipper alla märkliga poolspel.

BJ: Okej, jag har läst mer om FBKs planer om juniorverksamheten..och det låter ju bra.
Men jag får erkänna att jag fortvarande inte riktigt förstår sammanhanget med nerläggandet av FBKs J20-lag.
Att man slussar ut de bästa spelarna i Div1-lag är säkert en bra lösning.
Men för de övriga som istället ska spela i Skåres J20 så måste det hela istället bli en försämring.
Hade FBK måhända tänkt sig att låna ut såpass många spelare till Div 1 lag att man kallt räknat med att J20-laget ändå skulle trillat ur Superelit?!
Nåja...hursomhelst så får man väl se detta som en intern historia för Färjestad och därmed kan vi kanske lägga ner diskutionen om det hela här. :o)

Letten och linkan
Såg på hockeymagasinets transfersida att den lettiske centern som spelar i Odense är bortplockad från ryktena. Är han inte aktuell längre? sedan har Linkan placers på rykteslistan när han tidigare var en "klar" förlust. Någon som har koll på vad som händer..

christoffero: Okej, där hade jag visst fel. Jag måste ha blandat ihop honom med någon annan. Kanske med Rikard Franzén, för han spelar väl i bundesliga eller?

Sv: David Vyborny bryter kontrakt m LHC
christoffero:

De tog en chans och var väl medvetna om riskerna. Detsamma hände FBK inför säsongen som gick då Virta skrev på för att sedan åka över till Minnesota innan säsongen ens börjat. Tyvärr är det verkligheten och något som Europa får jobba på för att förbättra. Minst av allt så borde det gå att få datumet då NHL-klubbarna senast får plocka en spelare tidigarelagd.

anders: Nej du det gjorde han ICKE, Gahn spelade i Schweiziska laget Chur :-)

rätt ska vara rätt!

David Vyborny bryter kontrakt m LHC
Ja vad ska man säga :-) Linköpings NHL-värvning, tjecken Vyborny, bryter idag kontraktet med LHC inför nästa säsong. Värvningen hela Sverige pratat om!

Det är ju inte kul för LHC, men de borde lära sig en stor läxa av detta!

Super-Zlatan: Nej, han spelade i tyska ligan. I vilken klubb vet jag inte.

Gahn spelade inte i AIK det här året va?

Gahn??
Ingen som vet något nytt om Gahn??

Sv: Köbekagor?
Ebbe: Ja, visst det låter ju bra. Men det kan ju också vara en av anledningarna till att ni har problem att ta er upp i elitserien. Det är ju bra att ha egna spelare som kan spela med hjärtat men det är aldrig fel att ha spelare utifrån också.

MrLeth:
Om man säger så här, stammen i Rögle är "riktiga Rögleare", asså att de har klubben som moderklubb eller att de har kommit ditt vid 14-15 års åldern. Sen fyller man på med spelare som kompliterar det hela..

MrLeth:

Där ser man! Detta står det inget om på swehockey.se, däremot i Strömbergs hockeybok. FBK åkte ut genom lottning mot BIF. Konstigt sätt att kora ett mästarlag. Tre futtiga matcher i ett gruppspel och singelmöten i kvart, semi och final. Då kan man ju fråga sig vad vitsen är med att spela 30 matcher i SuperElit och sedan ett slutspel om det inte gäller något.

MrLeth OCH anders:

Ett länktips med mer info i ämnet.

BJ: Nja...jag får säga att jag är tveksam till att man kommer öronmärka pengarna till övriga juniorer.
Missförstå mig rätt nu.
Samarbete med Allsvenska eller Div 1 klubbar är jag helt klart FÖR.
Det är få juniorer som tar steget direkt från J20 till elitserien så det är en bra "utbildning" att slussa in lovande spelare till samarbetsklubbar.
Däremot förstår jag inte varför juniorerna skulle bli bättre av att lira med Skåres J20-lag i en lägre serie än superelit.
Det måste ju bara handla om ekonomisk vinning trots allt.
---
När det gäller SM-guldet 97/98 så får jag påpeka precis som du skrev : Att vinna serien är inte det samma som Sm-guld.
Ta en titt på ditt eget länktips så ser du att det står "J20 SuperElit Mästare"
Detta är INTE detsamma som SM-guld!
Detta var ett slutspel som spelades mellan de bästa lagen i superelitserien.
En slutspel som dock var betydelselöst! Ja, förutom äran då förståss.
Sm-slutspelet 97/98 avgjordes genom DM-spelet.
Sm-finalen spelades i Märsta utanför Stockholm mellan MIF Redhawks och Rögle!
MIF vann med 5-2...målskyttar i finalen var bla Kim Staal, Mattias Tjärnqvist och Henrik Malmström!
MIF slog för övrigt ut Brynäs i semin medan Rögle slog ut Djurgården.
Hur långt FBK kom i sammanhanget förtäljer inte historien...men i närheten av Sm-guldet var dom inte iallafall...

MrLeth:

Saken är den att FBK har bedrivit sin J20-verksamhet på detta sätt under större delen av 90-talet. De sex miljoner som J20-laget kostar att driva ska läggas på övriga junior- och pojklag och även på Skåres J20-lag där en del av de som var ämnade för FBK:s J20-lag ska spela. Så, någon ekonomisk vinning handlar det inte om, däremot en förädling av något som redan är taget i bruk.

Vad beträffar J20-guldet säsongen 97/98 så ber jag dig titta på mitt länktips. Antingen ljuger SIF eller så är det en replika som står på MIF:s kansli. Vinst av serien, som MIF lyckades med, är inte detsamma som SM-guld.

Om de spelar med samma självförtroende som Djurgårdarna i Tre Kronor, så kommer de floppa. Synd att Hannula hamnade på den så kallade Djurgårdenfemman...Hannula hade nog haft en större chans att komma till VM, om han hade fått spela i någon av de andra femmorna.

Var det någon som såg intervjun med Hannula innan Finlandmatchen, de vinklade den helt konstigt. De höll på att prata med honom om Stockholmslag, eftersom han spelat i rätt många sådana. Sen sa han typ att Djurgården låg närmast hjärtat, och då syftade han förstås på vilket lag som låg närmast hjärtat av Stockholmslagen. Men se snackade de i studion om att han kanske inte trivdes i MIF...lite pinsamt av dem.

nek97raj: Jorå tro mej!.i år så kommer dom att floppa!!

nek97raj:

Kvalserien kan du glömma, där hamnar vi aldrig, även hur dåligt det går!!

Det såg du ju denna säsongen, vi låg sist i tabellen en lång tid, och vi var avsågade från en slutspelsplats av många olika journalister och medier, men var hamna vi, jo just det inte i kvalet utan i slutspelet!

Så börja inte med teorier redan nu, utan ta det när det gått halva säsongen, då kan vi veta!!!

Men en sak är säker, ingen kvalserie för MIF, det har vi inte råd med!
Då kommer nog en viss person att tillsätta de cash som behövs för att hålla skutan flytande!

Så lugna er!

Det är lovande juniorer som går upp, tänk bara Janos Vas ihopa med Rydmark och Jussi mfl, jag tror nog det kan bli en rätt rolig säsong, som inte kommer gå sämre än i fjor!

Vi har inte tappat några höjdare direkt till nästa säsong!

mvh Christoffer

19 Nicke: tror jag ej, Dif floppar aldrig riktigt.

Kommande säsong
Säga vad man vill, men kommande säsong blir intressant. Mif lär få slita som sören om man ska undvika kvalserien. Det positiva är dels att man slipper all favoritpress, dels att några av juniorerna med nödvändighet lär få spela. Omöjligt är det väl dock ej att Mif grejar en slutspelsplats. Personligen tycker jag att det är bra att Mif (och Dif) ej deltar i lönespiralen.

Wikegård blir nog en flopp i DIF till nästa säsong!!.

MrLeth: Vad har Rögle bandyklubb att göra i detta forum?

Sv: Wikegård till Djurgården
Lphf: Kul att Wikegård är tillbaka i svensk ishockey. En mycket duglig tränare.

« · 83435 · »