Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 96368 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Fy fan skandal!!!!!
Vadå sist jävla rögle bo Håll dig till er lilla skitsida eller ni har kanske ingen!!!!

Malmö kommer Femma i tabelen och tvåa i slutspelet=)!!!!!!!

Ny hockeysida
Hejsan!

Är det någon som har lust att starta en ny hockeysida som ska bli ledande inom Svenska Elitserien. Om ni är intresserade kontakta mig på mailen [email protected]

Uppge gärna:

Namn:
Bor:
Favoritlag:
Ålder:
Samt en presentation om dig själv!
M v h Hockey Älskaren

Sv: Elitserien 2002/03
Rögle Fans:

Värst vad stöddiga ni Rögle Fans ska vara... målsättning år efter år att ta klivet upp i Elitserien men ni lyckas aldrig hur det kan det komma sig?

Chansen att MIF och Rögle möts i kvalserien är nog lika stor som om att Färjestad får spela kvalseriehockey till våren.

Sv: Elitserien 2002/03
Rögle Fans: Ni e då för kassa för att tippa en tabell, om ni hade varit me i Elitserien hade jag klart tippar er på 12/platts, men ni e ju inte ens me bland dom 12..MOHAHAHA!

Elitserien 2002/03
Mitt tips till Elitseren är

1 Färjestad BK
2 Djurgården IF
3 HV 71
4 Frölunda HC
5 Linköping HC
6 Modo Hockey
7 Brynäs IF
8 Södertälje SK
9 Luleå HC
10 Timrå IK
11 Leksand IF
12 MIF Redhawks

P.S vi ses i kvallserien till Elitserien

Sv: Sökmotor
19 Nicke:

Jag och MIF kikar lite vilka som är de populäraste sökmotorerna..

Aja....för vadå om ja får fråga?..frekvens tabell ellir=P

19 Nicke:

det är bara jag som undrar vilka sökmotorer ni använder. Inget mer än det.

Va ska denna diskussion betyda`?...fattar inte syftet me d!

Stefan:

det e olika! ibland hittar man inte någonting på ena sökmotorn
men hittar på den andra...men altavista är bäst!

/Jönsson

Stefan:

Google är min favorit.

Stefan: Google.

Stefan: Evreka är helt klart en av de bästa. Även Altavista är mycket användbar.

Stefan: Evreka & Altavista.

www.leta.se såklart!

Stefan: Altavista självklart. Överlägset bäst!!!

Sökmotor
Vill bara göra en liten förfrågan som inte rör hockey.

Vilken sökmotor använder ni er av när ni söker efter information på nätet?

Google
Altavista
Evreka
nån annan kanske?

Sv: NHL-draften
19 Nicke:

Ja, eftersom att de bästa spelarna i Sverige åker för att spela i NHL, "förlorar" svensk hockey mycket fart och skicklighet. Visst kan man förstå att de svenska stjärnorna vill spela i världens bästa hockeyliga, men synd är det.

Vi får verkligen hoppas att Hannula stannar. Han är en mycket bra spelare. Han skulle bara behöva lite mer precision i skottet.

Magnus: Fan va pissgit!..aja!.....får vell hoppas på att han stannar då!..

HATA HATA HATA NHL!!!!

Jämför gärna med vad MFF fick för Zlatan när han gick till Ajax. Det var väl ungefär lika mycket som samtliga Elitserieklubbar fått tillsammans för alla spelare som gått till NHL de senaste 8-10 åren om man överdriver lite.

19 Nicke: NHL-klubbar behöver inte lägga många korvören för att få över en spelare. Kontrakt med NHL-klubb ger oftast spelare rätt att bryta kontraktet med en Elitserieklubb...tyvärr. Hockeyn skulle vara mer som fotbollen, som det är nu får en Elitserieklubb knappt betalt för vad spelaren kostat i skithuspapper av NHL-klubben. Markandsmässiga priser på spelarna så hade vi haft någon form av rättvisa.

Tror knappast att Hannula lämnar MIF, han väljer nog att stanna, dom skulle nog få behöva lägga mykke pengar för att MIF släpper han, 6 siffrigt är bara för namnet.

Hannula e suuper men Riihijärvi är bäst..

Forza Malmö!

Stefan: Hmm, var har du läst det?. Det är sannerligen hemskt. KOmmer han vara kvar denna säsongen?

Hannula på väg från MIF?
Tyvärr kan vi förlora en av våra bästa spelare nu när Mika Hannula har blivit draftad av Minnesota.

Det är säkert många andra lag som är intresserade av honom. Men en säsong till ska vi i alla fall behålla honom. (Förhoppningsvis).

Är det någon som har hört något om honom får ni gärna mejla.

Sv: Hockey Manager
kan man spela Elitserien på d där manager spelet eller är d bara NHL`?

Majic
Truppen ser helt OK ut till nästa säsong. Det är en fördel att man
behåller stommen. Jag tycker dock att man borde förlänga med
Majic som var helt OK i fjol. han verkar också vara tillgänglig. jag
ser honom som en 3:e center.

Stefan: För mig med nu....sorry!

Rödhaken:

länken fungerar klockrent för mig

Nubben: Länken verkar inte fungera så värst bra....

Nubben:

japp det är ett jäkligt skojjigt managerspel till datorn... har funnit i nått år och ständigt blivit bättre

Hockey Manager
Tjenare allihopa, det var ett tag sen jag var inne på hockeysnack nu.

Men nu har jag ju något som jag bara måste säga. Alla som har väntat på ett Hockey Manager spel kan sluta vänta nu.

Det finns nämligen ett spel som går att ladda ner gratis och som har alla NHL och farmarlagen. Klicka på länktips - ladda ner det och testa. Det är rätt så basic men men, så är ju alla spel i början...

Ha det gött !

PS.

Vas kommer bli årets STORA överraskning i Elitserien, tro mig.

Stefan: Ja, det är ju svårt att bli given 1-2:a back i MIF... he,he,he

Nu är det mycket som talar för att Mika Hannula är förlorad för MIFs del.

Han blev draftad i 9:e och sista omgången av årets draft av nykomlingen Minnesota.

Och som överårig spelare som draftas tyder det mesta på att spelaren är högaktuell för att lämna för spel i NHL.

Det är (kan bli) värre för Frölunda som kan förlora sina överåriga spelare i Fredrik Norrena, Tom Koivisto, Jonas Johnsson som draftades sent och är alla överåriga spelare.

Jonas Johnsson är tex ryggraden i Frölunda, Norrena värvades för att bli förste målvakt iofs Henke Lundqvist är ingen dålig ersättare, Koivisto skulle i MIF tex bli given 1-2:a back.. vilket säger det mesta om hans kvaliteer.

skalpjägaren:

vad har han med MIF att göra?

Johan Björk draftades idag som nr: 125 av Ottawa, vilket gör att MIF nu har 3st spelare som draftats hitills.

24. Alexander Steen - Toronto

Här finns en liten videointervju med Janos:
www.dallasstars.com/team/index.cfm?cont_id=112491#

Bilder på Frans från draften: www.newyorkislanders.com/news/nielsen062202.html

87. Frans Nielsen - New York Islanders

Stefan:

Jo fast Frans har varit rankad före Janos i alla rankingar jag sett idag. Men Dallas måste vara väldigt imponerad av honom, för att bli plockad redan som nr 32 är väldigt imponerande. Ska bli intressant att se honom nästa säsong.

Teus:

det säger väl en del på om vem som rankas högst i NHL av dem två just nu?

Frans menar jag, inte Franz.

NHL-draften
Blev överraskad att Janos blev plockad redan som nr 32, trodde dessutom att Franz skulle bli plockad före Vas.

Sv: ???
Stefan:
jag gråter...men man kan väl hoppas...

MVH POPPE!

CoolaKoffe:

här kommer det ett urklipp från artikeln:

Florida Panthers defenceman Robert Svehla, who played 599 of the team's last 605 games, has retired following a contract dispute.

Svehla's agent sent a fax to the Panthers on Wednesday and the defenceman spoke briefly by phone with Panthers GM Rick Dudley.

"I have very nice memories, so I'm happy with the decision," Svehla told the South Florida Sun-Sentinel from his home in Slovakia.

för att läsa hela artikeln se länktips

CoolaKoffe:

Svehla har lagt av, han gick i dagarna ut med en pressrelease om att han har lagt skridskorna på hyllan

poppe: Svehla vill stanna i NHL han får mycke pengar där å vi har inte tillräckligt me pengar fö att köpa Svehla MIF e inte heller Linköping

poppe:

Öppna plånboken och värva Gretzky!! Öppna plånkan och värva Mats Näslund!!

Vad är det för likhet mellan dem och Svehla? Jo alla tre har lagt av!

???
Öppna plånboken och ta hem SVEHLA...vi kommer att ha fulla hus var match...

Sv: Sylvegård tillbaka i Mif...
anders: Den andra tröjan i Isstadions tak är #25 Kaj Ohlsson:s.
Spelade runt 456 matcher i MIF mellan 1975-1985.
Statistiken är inte helt säker eftersom MIF var tämligen dåliga med statistikhållningen på 70-talet.
---
Roger Nordström lär bli aktuell för en ´tröjhissning´ när han lagt av med hockeyn...
Nordström spelar fortvarande i Krefeldt i Tyskland.
Lönen lär vara ganska hyfsad där. :oI
Att Nordström lämnade MIF är väl inte mycket att säga om.
Han har MIF som moderklubb, gjorde debut i A-laget som 17-åring 1983 och spelade sen i laget ända till 1998.
Att han gått till Krefeldt får ju snarare ses som ett sätt att tjäna in en massa stålar på ålderns höst.

Vi kan glömma Joni Lius
Tjabba

vi kan fan glömma Joni Lius han kommer inte te MIF vi kommer inte värva mer spelare säger "lillis"

Sv: Sylvegård tillbaka i Mif...
19 Nicke: VA fan skulle ja byta lag fö att ja vet inte så mycke av en spelare ja e en miffare å alltid en miffare!!!

« · 96368 · »