Malmö Redhawks

SHL ˇ 24628 inlägg ˇ 2625 ämnen
« ˇ 627315 ˇ »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: SKÅNE DERY
Nubben: Helt sant saknar någon spelare gnistan på ons så borde denne bli arbetslös. Dock, så vill jag varna för det här med slöheten i början av matcherna. Vi får väl se om laget har lärt sig något nu på onsdag. En get, en ko, en röglebo ska få sina fiskar varma på då. Tänka sig vi förlorade sist med 4-3, vi har hämnd att utkräva!!!

padda88: Om någon spelare saknar den rätta motivationen o viljan att spela bra hockey och att ta tre poäng på ondsag... Då är det dags för den grabben att syssla med knyppling istället för hockey.

Vi ska ställa tillbaka ordningen, förlorade ju i Ängelholm, vi kommer ha en fullsatt hall, vi möter trots allt Rögle och det är sist men inte minst en toppmatch i AS... Vad mer behöver man säga?
Motivation finns det nog så att det räcker o blir över, det enda jag kan se som faran inför matchen är om domarnivån är lika ojämn som den så ofta är här i landet.
En övetrtänd spelare och en dålig domare. Det brukar sluta i någon form av parodi på isen...

MrRedhawks: Jag tror det blir absolut viktigast att få till en riktigt bra öppning. Absolut inte så nonchalant som det har varit i ett antal matcher. Tycker visserligen att man har tänt till allt bättre i början av matcherna nu på "slutet", men jag vill ändå poängtera hur viktigt det är med en bra matchstart(ganska logiskt). Jag tror i för sig inte att man kommer ha problem med motivationen på ons, men man vet aldrig.

Nubben: mm jag håller med dig Nubben, visst det är en svår match, men jag är osså säker på 3 poäng....och det bådar gott hehe =)

MrRedhawks: Oavsett vad folk säger om skador o annat så ska det bli en mycket intressant match. Men nog känns det som 3 pinnar för våra grabbar...

Inte ofta man känner sig så här pass "säker" som inför den här mathen.

Nubben: det ska man ha som mål i alla matcher helt klart. men extra mot Rögle...förlust på Onsdag och jag börjar undra vad dom håller på med. då har vi inte vunnit över Rögle hittills och det är illa.....

Vad gäller ni som undrar om Kenny så ska nog inte Kenny spela eftersom han ännu inte tränat sen smällen.... men en spelare gör inte hela laget. är trött på alla som snackar om kenny. visst det är en bra back. men visst det har andra lag osså, hade någon annan fått hjärnskakning så hade dom inte skrivit lika mycket om det. sen att alla spelar fult mot kenny,.jo men då måste man öppna ögonen och se vad Kenny osså gör.....

Vi ska vinna på Onsdag, inget annat...KROSSA RÖGLE !!!

garfield: 3 pinnar är allt man ska ha som mål! Blir det inte 3 pinnar så är det en stor missräkning...

MrRedhawks: Ett bra tips och bra förslag på målskyttar. Måste erkänna att jag inte har koll på om Kenny J har spelat nåt efter hjärnskakningen. Är han med så gör nog Rögle nåt mer mål. Det kan de kanske göra ändå. Det blir vinst med 4-2 tror jag. Hursomhelst så grejar vi 3 poäng iaf. Härligt att va i topp av tabellen. Jag hoppas att vi stannar där ett tag nu.

SKÅNE DERY
Dags för Hemmabana för oss denna gång.....

Enligt uppgifter från rs96 så uppmanas malmö publiken att klä sig i rött.
kan det vara så att den nya röda tröjan ska på hos A-lagspelarna....

Mitt tipps

Malmö - Rögle
5 - 1

1-0 Staal
1-1 ??
2-1 Savage
3-1 Mäkiaho
4-1 Calle
5-1 Tomik

Sv: Jo-jo
nek97raj: Instämmer. Man behöver ju inte döma ut nån innan han har visat vad han går för. Han kan ju faktiskt överraska positivt och sånt är ju alltid glädjande.

MrRedhawks: Naturligtvis ska han få chansen, spelaren kan ju faktiskt vara ett klipp!

Nubben: mm det är klart ett bra exempel är ju Savage.....

vad gäller denna spelaren så ska vi satsa mot Elitserien inte för att få en stark allsvensktrupp, utan det har vi redan.... men som jag sa när Sjögren värvades, inte många som var nöjda med den värvningen....utan ge nu Halmstad?? spelaren en chans att visa.. sen bedöma... många har ju redan haft helt fel ang Sjögren enligt mig, tycker Sjögren har varit riktigt bra hittills.....

Men visst... att värva super spelare tror jag kommer men inte förrän i sista tansfers fönstret.... och då hoppas jag på 1-2 kanoner......

nu vinner vi matchen idag och tar 3 pinnar igen =)

svennis: Vi har 2-3 centrar som även fungerar bra som rena forwards... Så det hindrar verkligen inte alls.

Men jag håller med er, vi borde satsa på ett eller två riktigt starka namn. Bredden har vi redan rätt ok med våra junisar, de håller helt klart här i AS.

svennis: Peter Andersson vill väl bredda truppen, men om vi ska bredda truppen så ska det inte vara denna typen av spelare.....punkt slut =)

MrRedhawks: Och i och med att han är center så undrar jag hur många centrar behöver vi?Vi har redan 5 så vad skall vi med den 6:e till.

MrRedhawks: Håller med fullständigt.

garfield: mm isåfall det nu nämner sist så är det ju så dumt att ta in en spelare från Halmstad som ska testa visst, nu ska han bara träna med laget, men om man väljer att skriva kontrakt med honom så kommer spelaren från Halmstad att hålla till i 4:dje femman, vi ska värva spelare för 1:sta 2:dra linen!!!!!

Leksand är ett typiskt jo-jo lag. De är för bra när de lirar i AS och alla "leksingar" inklusive styrelsen tror att laget håller hög och god ESklass. Sanningen kommer dock i fatt dem när de väl lirar i ES och laget är parkerat i botten. Visst kan man komma långt på visioner och drömmar men det räcker inte. Ut med Jonas & Masken.

Bara att hoppas på att vårt kära MIF inte kommer drabbas av samma fenomen. Tycker dock att det verkar finnas ett annat engagemang och fokusering på att inte enbart bygga ett slagkraftigt lag för AS utan även vara slagkraftigt den dag vi når ES.

Metal Guru: Jo, men det är väl just det som är problemet: Styrelsens bristande verklighetsförankring.

nek97raj:
"Laget gör så gott det går, det är styrelsen som bör skämmas, den har ej gett laget de förutssättningar (läs: spelare) som krävs."

Så lät det INTE innan seriestarten. Då pratade man möjlig semifinalplats. Och mig veterligen är det någorlunda samma spelare nu som då.

J20
Efter en tids svacka gjorde J20-laget en gedigen insats och besegrade Frölunda med 2-1. Hersley matchvinnare.

mattias - 74: Laget gör så gott det går, det är styrelsen som bör skämmas, den har ej gett laget de förutssättningar (läs: spelare) som krävs.

nek97raj:

Ja jag tror också det om inget drastiskt händer snart....

Man skäms över lagets insats....

Snart dags för Återtåget del tre för stackars LIF...

Jo-jo
Leksand tycks bli ett jo-jo lag ā la tidigare exempelvis Björklöven. Hoppas inte Malmö följer i dessa fotspår.

Sv: Malmö - Oskarshamn
MrRedhawks: Jussi är jussi, så här är han... Den kedjan var riktigt bra i början av säsongen, nu har det gått lite sämre för just jussi o Stalle ett tag. Men det vänder tillbaka igen, det är jag helt övertygad om.

Varför ändra o skapa "oro" i ett vinnande lag?

svennis: Ja, målvakten i OIK verkar vara av hög klass.

nek97raj: Det var inte oväntat.Det brukar inte bli stora siffror mot Oskarshamn.Det blev 1-2 där uppe och i träningsmatchen blev det 2-1.Tycker de skall värva deras målvakt till nästa säsong.

MrRedhawks: Japp, onödigt jämnt i målprotokollet.

nek97raj: 3-1 till Malmö... Oskarshamn var riktigt bra idag trots att man släppte in första skottet i Matchen av #27 Calle........

efter det handlade showen om Kim Staal, Staal var riktigt bra idag, gjorde 2-0 målet, sköt i ribban och fast ställde sen slut resultatet till 3-1 efter ett helt underbart mål.....

idag hade jag trott att Jussi skulle blomma ut, men icke det, Jussi var lika loj idag som han varit dom senaste 4-6 matcherna, dags för osten att visa Jussi att han menar allvar, typ sätt Jussi i en annan femma, detta håller inte mer,,,,,,

Stefan: En tillfällig lapsus. Nu har spelar de dessutom hemma :-)

nek97raj:

du har iaf gott om förtroende för pågarna som ändå torskade senast mot Oskarshamn :)

Nubben: Visst, allt kan hända, men, det gör det ju inte. 7-2.

nek97raj: Vi ska vinna mot alla lag både hemma o borta, men nu är det hockey vi snackar om. Där är en domare involverad, där är personer på isen som kan ha dåliga dagar oavsett om det heter Tomik, Calle eller nått annat.

Allt kan hända =)

nek97raj: Hehe,,,,, man ska alltid tro det, men skillnaden i Oskarshamn heter Leinonen, det är en av topp 3 bästa målvakterna i Allsvenskan....Som jag ser det så håller han misnt lika bra som Corey i vårt lag,

Min Ranking:

1: Corey Hirsch (Malmö Redhawks)
2: Myllyniemi (Rögle)
3: Leinonen (Oskarshamn)

Nubben: Sådant motstånd bör övervinnas på ett övertygande sätt.

nek97raj: Känns som 3 pinnar iaf. Sen vad vi vinner med kvittar =)

Men 5-2 känns som ett rätt ok resultat

MrRedhawks: Jag tror på 7-2.

Malmö - Oskarshamn
japp dag för ett tips igen,, imorrn är det dags för match mot Oskarshamn,

Det viktigaste är att vi får hål på målvakten Leinonen i deras kasse, han är i samma klass som Corey men skillnaden är resten i laget, och är leder vi överlägset över deras spelare....

mitt tips blir såhär:

malmö - Oskarshamn
4 - 1

1-0 Robert Tomik
2-0 Andre Savage
3-0 Calle Söderberg
3-1 ??
4-1 Christian Sjögren

Sv: Halmstad Hammers i konkurs!
nek97raj:

det kan jag inte uttala mig om vet inte ens om det är denna styrelse som dragit på sig skulderna som dessutom inte är alltför höga, och dessutom verkar det som om man kunde betala drygt halva skulden dvs 400k.

Kan man driva runt föreningar med 10mille i skulder så hade man säkerligen klarat att driva runt Halmstad med 900k i skulder.

MrRedhawks: ja, för supportrarna kan man känna empati, men styrelsen har varit väl klantig

nek97raj:

styrelsen dra sig ur? De har ju gett järnet för att få ihop pengarna som behövs, det är ju Englund och Co som skall ha skulden för detta pajsaseri som skett.

nek97raj: DOm har säkert gjort vad dom kunnat, denna gång räckte det inte, tyvärr men så är det... tycker synd och lider just nu med alla Hammers supportrar, bara som ni vet......

svennis: Sikken jävra röra, dra sig ut mitt under säsongen. Styrelsen i Hammers borde skämmas!

Savage bästa match igår!!
Igår mot Nyköpiing tyckte jag att Savage gjorde sin bästa match i Malmö tröjan, han slet, blev målskytt som för övrigt var det klart vackraste igår.
Bara att fortsätta med detta spelet Savage så kommer du bli en grymt bra tillgång,,,,

Nu är det klart att Hammers drar sig ur allsvenskan med omedelbar verkan.

ståpäls:
Hammers sex poäng:
Halmstad Hammers HC-Nybro Vikings IF   5-3 (1-1,2-0,2-2)
Halmstad Hammers HC-Hammarby IF        2-2 (0-0,0-1,2-1,0-0)
Halmstad Hammers HC-VIK Västerås HK    2-1 (0-0,1-1,0-0,1-0)

Det är alltså Västerås i toppstriden som tjänar på att Hammers räknas bort.

Vi får nog närmare besked imorgon för vad de sade på radiosporten så skulle konkursförvaltaren se om det fanns substans att fortsätta.Ett litet aber är att Hammers inte har några spelare anställda utan det är upplagt så att det är sponsorer som har de anställda som en sponsor till laget.

ståpäls: Men en sak är klart, skulle nu inte Hammers spela mer så vore det en ren katastrof för HockeyAllsvenskan, men man får hoppas det löser sig, iallafall men tanke på att dom låg i vår sydgrupp. men som sagt vi får helt enkelt avvakta å se vad som händer

ståpäls: Jadu det vet jag ärligt talat inte,,,,

« ˇ 627315 ˇ »