Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen

Lite småtankar...

Lite småtankar...
Har vi sett det sista av AIK i elitserien nu?
Imponerande publiksiffran 571 åskådare i Globen idag..
Förlust med 7-3 hemma mot Boden.
Visst, kvalserien är redan avgjord...men ändå..
571 åskådare....Hur många av dom som höll på Boden vågar jag inte ens gissa på.
Nåja...hockeyn är redan död i Stockholm så det är väl ingen som riktigt sörjer.
Förhoppningsvis kan vi få upp lite fler publikdragande lag i eliten i framtiden.
Eller möjligtvis lag som fått nytändningar som Leksand.
Leksands publik har ju inte varit speciellt imponerande på hemmaplan tidigare...kanske har det blivit ändring på det nu?
Hursomhelst...lag som Halmstad och Växjö skulle vara intressant i eliten om några år.
Inte minst sett från Malmösynvinkel :o)

Sv: Lite småtankar...
Läste i morse lite om Percys tankegångar inför nästa säsong.
Min spontana kommentar är. intressant men farligt.
Vi har inför nästa säsong förlorat en hel del spelare. Spelare som i och för sig, kanske kostade mer än vad de var värda, men dock rutinerade spelare. På back sidan blir det ingen försämring, Liimatainen och exempelvis Björk ,duger mer än väl som ersättere till Due-Boje och Musakka. Det är på forward sidan det ser farligt ut.
Sandström, Lindqvist, Magic & Burakowsky, lämnar.
Ersättare: En skadebenägen Suursoo och tre Juniorer. Lek med tanken att våra Juniorer inte blir Elitserie mässiga deras första säsong (Ganska troligt) Då har vi bara tio forwards. Det innebär att man skulle mer eller mindre bara kan spela med tre femmor. Kommer dom naturligtvis inte orka. Avsaknaden av konkurrans är inte heller önskvärd. Det kan fungera med en ren Junior kedja, men det är en för stor risk att ta och inte heller speciellt skyst mot Juniorerna, som får en orimlig press på sig.
Jag hoppas nog att detta är en Percy rökridå. Det värsta är att sju ut av tolv Elitserie lag verkar satsa ganska friskt. Jag vill inte kolla på kvalhockey nästa säaong, vill Ni ?

Är benägen att hålla med lite...

SSK och LHC satsar ju som tusan. Och även andra klubbar. Som det känns nu får man va glad om vi tar oss till slutspel nästa år.

Det som skulle kunna ändra på det är t.ex en back som Hävelid och en eller två riktigt bra forwards (kanske den där Leska?). Då kan man kolla uppåt. Men för nu så är det lite dystert.

Speciellt att man inte hör speciellt många transferrykten är tråkigt, det är ju det som är kul med silly season :-)

MEN, jag välkomnar verkligen att vi satsar på juniorerna!! Hellre 8:a i serien med egna juniorer än 5 med bara inköpta spelare och jättedyr spelartrupp!

Instämmer helt med CosmicBoy. Vad jag har förstått av det som Lillis tidigare sagt och av det man kan läsa ur sydsvenskan kan vi förvänta oss ytterligare ett nyförvärv. Främst är det nog en center som saknas. Någon måste fylla luckan efter Majic. Jag har inte 100% koll på vilka forwardpositioner Valdix, Vas och Nielsen spelar på men är de inte ruggiga på att teka ska man nog plocka in den där ryssen från Odense (eller Leska, men det är väl många klubbar som drar i honom).

CosmicBoy: Håller i sak med dig .
Men tycker att man i såfall sätter en orimlig stor press på debuttanterna. Det är en enorm skillnad på J-20 spel och Elitserie spel
Ta Nielsen som exempel, han gjorde inte bort sig, men han höll inte riktigt i heller. Han prestera vad man kan förvänta sig av honom.
Men en hel fjärde kedja med Juniorer, kommer inte att hålla.
Visst 8a är väl okey, ett mellan år. Men jag tror att det kan bli värre än så.
Låt våra framtidshopp skolas in över en säsong eller två. Ge dom en rimlig chans att lyckas.
Vi låg sist i 10 omgångar, vilket rendera i ganska massiv kritik, hur tror du en 18 åring klara den pressen?

Lphf: Jepp det har du rätt i, jag tror inte på en ren juniorkedja, dom måste ha lite större, starkare mer rutinerade spelare kring sig för att utvecklas och överhuvudtaget "klara sig".. iaf i början.

Pressen kan nog bli stor 18 åringarna om det börjar lika knackigt som denna säsongen, men då gäller det ju för tränarna och de rutinerade spelarna att "ta åt sig".. om du förstår vad jag menar, pressen ska ju inte ligga på juniorerna iaf. Men jag förstår helt klart vad du menar.

Äntligen!!!

Jag har tjatat på denna sida i två- tre år, om att man skall skapa ett samarbete med en bra allsvensk klubb.I samarbete skulle man kunna utveckla icke Elitserie färdiga spelare som blivit för gamla för J-20 spel Är man inte färdig utvecklad som 20 åring, skall inte loppet vara kört.
Tror att vi kommer att få fram egna produkter i mycket större utsträckning med ett sådan samarbete. Kan det sedan hjälpa Halmstad, är det bara en bonus.

BRAVO "LILLIS"

Lphf: Jepp! Ser riktigt bra ut om det fungerar som vi vill!!

Men redan ifjol var det ju några utlånade till div1 klubbar... men det är nog bättre att det blir i närheten "där nere". Har för mig att nån av klubbarna ifjol va Kiruna och det känns lite konstigt tycker jag

« · 79461