Det klagas ju ofta på vårat Mif att vi inte har några skåningar utan att alla är inköpta från andra landsdelar. Detta är ju numera iallafall rent skitsnack. För hur är det egentligen ställt i övriga klubbar som t ex FBK, där kommer ju hälften av spelarna utanför Sveriges gränser och ett flertal är från andra landsdelar än Värmland. I Mif så har jag räknat på att vi har 8 skåningar och det är ju då alltså nästan halva laget. Här nedan följer de som jag vet och tror är skåningar!?
Niklas Holm, mv Ola Nilsson, mv Erik Persson, back Roger Öhman, back Henrik Malmström, forward Jesper Mattsson, forward Marcus Thuresson, forward Robert "Burra" Burakovsky, forward
Jag är lite osäker på Öhman men jag tror att han är en skåning?
För mig personligen så är det ointressant varifrån spelarna kommer. Skulle jag tänka så så skulle väl jag knappast hålla på Mif utan på HV eftersom jag bor i Småland!
Ok men när jag snackade med han utan för rocklunda hallen för ca 2-3 år sedan så pratade han inte skånska i alla fall, det var därför som jag inte trodde han var skåning.
Det stämmer att Thure inte snackar skånska... men han e iaf skåning, Linkan oxå och han snackar inte heller skånska :) kan iofs bero på att han flyttade från Malmö när han var året eller nått liknande ;)
Fan vad lillis kan tippa, han sa ju här på Mifredhawks.com innan november månad att han var övertygad om att just november kommer att bli MIF/s. En så länge har ju inte tippset spruckit precis.
Ja han tippade väldigt bra :-) Hoppas trenden fortsätter ikväll, det skulle kännas tungt med en 3e raka förlust mot den föredetta slagpåsen Södertälje. Men jag tror på minst 2 poäng ikväll, vi kanske inte vinner i ordnarie tid.
Stefan>Med skåningar menar jag att man är född och uppvuxen i Skåne och pratar med en skånsk dialekt. Så därför kan man inte räkna in Linkan som en skåning trots att han är född i Malmö.
Niklas Holm, mv
Ola Nilsson, mv
Erik Persson, back
Roger Öhman, back
Henrik Malmström, forward
Jesper Mattsson, forward
Marcus Thuresson, forward
Robert "Burra" Burakovsky, forward
Jag är lite osäker på Öhman men jag tror att han är en skåning?
För mig personligen så är det ointressant varifrån spelarna kommer. Skulle jag tänka så så skulle väl jag knappast hålla på Mif utan på HV eftersom jag bor i Småland!