Historik
Föregående · 38 · Nästa
MoDo Hockey > Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2025-01-05
Willow: Är det inne i övik med Adam Johanssons frisyr och mustasch?
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Silfver: Det bästa vore att få in två spelskickliga backar istället för Kempny och Witkowski. Helst två av Carlsson/Boqvist/Söderström men ser hellre en spelare som den unga finländaren än att typ Witkowski blir kvar. Om man kollar på andra AHL-svenskar, så borde Aho och Wallinder vara jätteintressanta.
För övrigt ett otroligt märkligt resonemang i ”Nedsläpp Brynäs” att man borde tänka på Witkowskis lön som hälften eftersom han inte har helårskontrakt. Med det resonemanget skulle Brynäs alltså indirekt betala för flera månader där Witkowski inte tillhörde eller spelade matcher för klubben.
För övrigt ett otroligt märkligt resonemang i ”Nedsläpp Brynäs” att man borde tänka på Witkowskis lön som hälften eftersom han inte har helårskontrakt. Med det resonemanget skulle Brynäs alltså indirekt betala för flera månader där Witkowski inte tillhörde eller spelade matcher för klubben.
+ 13
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Silfver: Gillade den här backen i Finland. Vågar man hoppas till nästa säsong, med tanke på Brynäs goda relationer med Anaheim?
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
mk: Praktiskt för Junland att det inte råkade vara hans gamla polare i laget som förtjänade motorsågen och sparken under lagets kräftgång. Av någon outgrundlig anledning tenderar det att vara så när tidigare spelare uttalar sig.
Har inte sett Rattie så mycket den här säsongen men i grund och botten är han en spelare av en helt annan kaliber (och prisklass) än Kopacka.
Blir förresten spännande att se om Kempny kommer med i OS-truppen. Gissar att det är hans stora mål med den här säsongen.
Har inte sett Rattie så mycket den här säsongen men i grund och botten är han en spelare av en helt annan kaliber (och prisklass) än Kopacka.
Blir förresten spännande att se om Kempny kommer med i OS-truppen. Gissar att det är hans stora mål med den här säsongen.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Kulltorp: Synd för Timrå att ingen av de här killarna kommer att spela för Timrå när de är färdiga spelare.
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Gavve: Mot Örebro var Silfverberg faktiskt ansvarig för ett baklängesmål, men då uteblev kritiken eftersom det inte påverkade hans +/-. Jag tror det är smart att ibland kolla vad som sker på isen och bara siffror, särskilt inte sådana som expertisen betraktar som förlegade i sammanhanget.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Huge: ”Därför måste vi försöka spela lite mer som igår mot Luleå i ett slutspel och då räcker det inte med bara Berra därbak som defensiv back.”
Det räckte dock gott och väl med Bertilsson, Hägg och Kempny. Witkowskis egenskaper är helt överflödiga i den här backuppsättningen. Panikvärvarnas moder.
Det räckte dock gott och väl med Bertilsson, Hägg och Kempny. Witkowskis egenskaper är helt överflödiga i den här backuppsättningen. Panikvärvarnas moder.
+ 8
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Rodrigo: Det är väl ingen som verkligen tror på det där. Minns med fasa hur usel Witkowski var i semifinalerna mot Brynäs men ändå försöker somliga nästan tvångsmässigt intala sig att han minsann kommer bli skitbra i slutspelet. Han hängde inte med i tempot mot Brynäs och man skapade mycket genom att forechecka på just honom, man skapade mycket på hans felpass och pucktapp. Grahn som Skellefteå tog från SSK har varit mycket bättre än Witkowski.
+ 9
MoDo Hockey > Sv: Modo-Björklöven 3 jan 2026
SpecterV2: Om man inte såg varken Björck eller Lindberg på fyra ordinarie kedjor kanske det var lättare att ställa honom åt sidan än en ordinarie SHL-spelare. Att han är van att spela på små isar och samspelt med ganska många djurgårdare är nog också en fördel. När det gäller Gästrin har tränarna sett honom i matcher/träning dagligen ett tag nu, inte så lite ologiskt att en del här inne fortfarande försöker göra gällande att tränarna har noll koll på honom.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jugge: Alcén var ju öppen med att man hade breddat profilen (eller liknande, minns inte exakta orden) när Witkowski värvades. Uppenbarligen en panikvärvning som inte alls är vad man behövde eller egentligen ville få in. Att man betalar honom så djävulskt mycket i relation till spelaren han är bekräftar bara ytterligare vilken vansinnig panikvärvning det var.
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Gavve: Målvakter har visserligen egna kapitel i regelboken men de kan likväl innefattas i flera andra kapitel också. Att ställa sig på någons klubba är mer som att hålla i en klubba eller låsa någon att ta sig fram, det finns ingenting farligt med det som exempelvis med en spark. Det är dock lättare att låsa en målvakts klubba av den enkla anledningen att deras klubblad är mycket större och att målvakterna är relativt stillastående.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Gavve: Jag har sett spelare blivit utvisade för det på lägre nivå. Benämndes som interferance när en spelare försökte ta pucken men fick klubbladet låst av en motståndares skridsko. Att det har skett utan att bli utvisning säger inte så mycket, domarna varken ser eller tar alla regelbrott. På lägre nivå är det lättare för domarna att hinna med att se vad som faktiskt sker. Det går att få in under interferance, men att det inte står rakt ut är inte så konstigt heller, alla möjliga situationer som kan ske i en match är inte tydligt utskrivna i regelboken, då hade den behövt vara 10 000 sidor.
+ 1
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Lulessss: Svårbedömd situation och jag skulle inte vilja vara i domarnas kläder när de besluten tas, men Luleå kompenserades duktigt i resten av matchen. Smart av Bulan att sätta press på domarna, det gav effekt. Så höll han på även i Brynäsbåset.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jonjo: Klart det vore omöjligt att slippa betala delar av Witkowskis perversa kontrakt, men att få in en spelskicklig back som Hunt vore ett stort steg i rätt riktning tror jag. Finns noll behov för Witkowskis egenskaper nu när Bertilsson är tillbaka.
+ 12
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jonjo: Inte idealiskt med en till äldre spelare, men backsidan behöver spelskicklighet oavsett ålder och kanske skulle man då så småningom kunna dumpa Witkowski. Modo har pengar och möjligtvis törst efter en tuffing, HA skulle nog passa Witkowski bättre än SHL.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Vaasa-Sport kommer börja sälja ut spelare. Sa någon Brad Hunt?
+ 8
Tre Kronor > Sv: Laguttagning OS 26 samt spekulartioner kring uppställningar
Kaptenen33: Jag tycker det är lättare att köpa Broberg än Holmberg och Wennberg. Flera av Sveriges backar är äldre, Broberg är redan bra och kan bli viktig i framtiden. Wennberg är ju däremot redan 31, Holmberg är ju mest med för att han har turen att vara en Hallam-favorit. Klart Holmberg är en bra spelare men MJ och Heinemann hade alla varit bättre uttagningar tycker jag, Backlund borde självklart ha varit med istället för Wennberg.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Gavve: Jag tror du missförstår regelboken i relation till verkligheten. Domarna tar inte utvisning för allt som regelboken föreslår kan resultera i utvisning. Om du kollar på vad som är utvisning enligt regelboken, så kan du hitta massa sådana situationer kring hakningar, slashings, interferances och holdings som domarna inte tar utvisningar på under matcherna. Ribban för vad de tar utvisningar på är lagd högt.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
havre: Hägg och Bertilsson är bra fysiska backar. Vesel tillför mer backegenskaper som Brynäs behöver än vad Witkowski gör. Snacka om att kasta pengar i sjön.
Kul att Kempny levererade ikväll, det sker inte så ofta, men när det sker får det en stor positiv effekt på spelet och resultatet.
Kul att Kempny levererade ikväll, det sker inte så ofta, men när det sker får det en stor positiv effekt på spelet och resultatet.
+ 10
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Gavve: Även om domarna skulle få använda videogranskningen till att leta utvisningar, vilket de väl inte får i det här fallet, är det fullt möjligt att döma bort mål utan att situationen är värd en utvisning. Det var till exempel korrekt att döma bort Bellows mål enligt regelboken men det hade varit helt orimligt att ta ut Lindblom för interferance.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Gavve: Jag tror inte att domarna får använda videogranskningen i samband med mål till att ta tvåor. När det är riktigt tydliga kontakter med målvakterna skulle de kunna ta interferance på utespelarna men gör inte det heller.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
magr: Jo, men Shinnimin låser Claras klubba. Kanske inte var medvetet men det var knappast Scotts ”fasthållning”/låsning som han satt utvisad för vid tillfället heller. Domarna måste ju ta på konsekvensen och inte vad de tror att spelarens avsikter är. Att Shinnimin åker runt och förstärker i massa andra situationer har ju ingenting med den situationen att göra, helt irrelevant vem Luleåspelaren är.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Nej, det får man inte. Om domarna hade varit nitiska hade de gett Shinnimin en tvåa. Jag tror inte att någon av dagens SHL-domare hade godkänt det målet.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
ELFBIF: Snart dags att införa restriktioner för Smålandslagen. Varenda håla kan inte ha ett lag i HA eller SHL, men kanske kommer fixa sig själv om man bantar HA, vilket borde göras. Tror man behöver kapa två lag från HA för att upprätthålla nivån på ligan.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Horace76c: Jag tror det var en hög klubba och utvisningar var därför korrekt men Shinnimin försöker få det till att munnen blev deformerad. Det som var frustrerande var att Silfverberg fick en klubba i ansiktet tidigare i samma byte, men han gjorde uppenbarligen inte sitt yttersta för att få fram en utvisning.
+ 5
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Sven.Savage: Jämn match, tror inte något av lagen är jättenöjda med insatsen. Kunde ha slutat hur som helst. Kul att se Tardif live efter att ha följt honom i Liiga i några år, riktigt fint mål. Luleå kändes annars lite ospetsiga sett till materialet, Allard uppenbarligen inte lika formtoppad som i finalserien. Tyckte Sellgren och Gustafsson var bra.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Cardigan Daffipoff: Nu kan vi konstatera att det var skådespeleri. Ingen tand hämtades på isen och alla som har varit med om att en tand går av vet att Shinnimin inte hade kunnat spela vidare om det hade skett.
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Domarna friade hög klubba på Silfverberg tidigare i samma byte. Snacka om att de inte pallar trycket som Bulan och resten av Luleå har satt de under.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Blå grottan: Vet inte om det syntes i rutan men var även en riktigt tydlig interferance när en Brynässpelare som skulle forechecka fick en hård tackling och föll.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
mattiask: Överdrivet att Clara drar in Shinnimin, han försökte rimligtvis skjuta ifrån med skridskon i den riktningen samtidigt som Clara försöker dra iväg klubban. Utfallet blev ju att han hindrade Clara från att göra en sidledsförflyttning och att det gjordes i målgården där målvakten ska vara fredad.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Cardigan Daffipoff: Jag tror att O’Neil såg Lindblom väldigt sent och gjorde sitt yttersta för att smällen inte skulle ta illa. Alltid farligt med kollisioner.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Blå grottan: Såg ut som en kollision mellan Lindblom och deras spelare.
+ 1
Föregående · 38 · Nästa