Historik
Föregående · 252 · Nästa
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tyler Durden: De måste ha varit bra i spelet utan puck. Stod Krizan i Gnagets kasse eller vad?
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Sven.Savage: Kände du nu kraften från MooDoo och vår vinnar-VooDoo!
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rytter: 9 av 10 slutspelslag kommer inte att gå upp utan behöva åka till Ö-vik i höst. Det tar vi med oss...
+ 3
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Hemskt! Tänk om någon skulle snacka om MoDo så...
+ 1
MoDo Hockey > Lockande att spela för Karlin?
Amitiel: Ja, spelare som Bartosak valde nog klubben MoDo före coachgiganten BH när han förklarade varför han signade...
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Håkkybåkky: Håller BIK fortfarande på med fega huvudtacklingar? In med Brashear...De ska fan få betala för det.
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Fnasse: Äh, alla vet ju att MoDo är den största hockeyklubben i Sverige. Du själv kanske lever i det förflutna. Varför plockas annars V.Hedman, V.Olofsson, R.Hägg, L.Ullmark, M.Norlinder, A.Kempe, V.Berglund, T.Hedberg, W.Strömgren, W.Wallinder, med flera till SHL och NHL på löpande band.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{7044}: MoDo är redan världens största klubb. Varför åker utländska journalister förbi Stockholm, Gävle, Sundsvall och sen vidare till Ö-vik....
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Sven.Savage: Lulää och Twin Peaks har lite att jobba med. MooDoo är störst...Ni måste börja lira lika bra hockey som oss!
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Brynäs måste ju gå ihop med Leksand för att bli populärare än MoDo.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Så många Cmore-kunder över hela landet som sitter och sponsrar Brynäs med 40 mille per år utan att få nån underhållning tillbaka. Blir nästan som kommunstöd. Vad säger Gävle kommun? Hallhyra 6,5 miljoner per år + 25 miljoner på fem år för ingenting + 40 sponsring för ny arena och 110 miljoner i lån och sen fick klubben köpa Gavlerinken för 17-18 miljoner under marknadspris.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Robin Ztorken L: Ta det lugnt med Storplånkan nu, Ztorken ;-)
+ 5
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Snipan: Så sant. Man kan ju inte bortse från att konstiga saker händer i elitidrott. Krizan drog och snabbt skulle det fram ett nytt bra målvaktsnamn under säsong. Lite tombola är det. MoDos rykte och varumärke är fortsatt starkt, det såg vi när Bartosak och Zykov kom hit. Gäller att få lite distans till att vi trots allt är en världskänd klubb i en stad med 35,000 innevånare i Norrland.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Snipan: 3 matcher blev det för Mike, så var det sån skada skedd? Kanske var Freddan som låg bakom värvningen?
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Silly: In med Ecke Holmberg igen på fyraårskontrakt, 58 år ung. Sen kan han lämna över som SHL-vinnare till Jan-Axel.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
S-vikaren: Sjunga "Hata Skellefteå" och se ta in Wallson som pendlar frekvent hem till Twin Peaks. Löven-logik...Det är mycket hockey kvar. Ingen bra räddningsprocent på Poulin, men kan ju stänga igen. Löven var nog säker på seger idag.
+ 4
MoDo Hockey > Sv: Silly season
{9315}: Kaut med en coast-to-coast i OT med sitt första AHL-mål efter skadan. Snyggt...
+ 3
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Rockwood lyfter inte riktigt i Ilves:
"Efter det var många envist övertygade om att det var en toppanfallare, även om det var lätt att se att killens lunch helt enkelt inte räckte. Nu när Rockwood har piskat pucken på sin scen några gånger anses han vara en författare och inte märkt att holistiskt spel är långt ifrån vad som krävs i Ilves."
"Efter det var många envist övertygade om att det var en toppanfallare, även om det var lätt att se att killens lunch helt enkelt inte räckte. Nu när Rockwood har piskat pucken på sin scen några gånger anses han vara en författare och inte märkt att holistiskt spel är långt ifrån vad som krävs i Ilves."
+ 3
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Knafus: Ja, ser rätt stora skillnader mellan våra klubbar. I Löven känns det som att Leif Danielsson och Kenttä får härja rätt fritt och nu när det rullar på så är VD och styrelse nöjd och håller sig i bakgrunden. Glader har nog varit mer bakbunden på gott och ont. Resultaten talar för sig själv, då man ser på spelarbudgeten.
MoDo Hockey > Sv: Silly season
KRM: Förstår dig, Ifrågasätter själv kunskapen och drivet högre upp i organisationen. Vi kan försöka hitta ljuspunkter även om det överskuggas av 35 dåliga nyheter under säsong och säkert fler under våren. Ekonomin är stabil och vi har en modern arena och bra dam- och juniorverksamhet. Det hjälper föga om de inte får ordning på herrlaget och börjar med krav och kvalitet där från och med nu.
+ 1
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Sven.Savage: MoDo kommer snart att presentera Pulver...
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Trustor: Bra inlägg. Skriv gärna oftare här inne. Som du säger, det lutar åt att klubben saknar förtroende för Gladers hockeykunskaper. Den här säsongen var riktigt illa.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Gavelo: Får känslan av att MoDo väljer att ta in trevliga och mysiga personer på alla poster. De behöver inte vara dryga idioter, men ser gärna mer tuffhet i hela organisationen. Det måste få flyga inredning efter 3-4 raka förluster...
+ 6
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Gavelo: Så är det väl sagt. Vi kan nog matcha en del SHL-löner nästa säsong, då de verkar ska skära i kostnader.
MoDo Hockey > Sv: Silly season
KB: Klubben måste värva hårt nu så att vi har en tokstark första- och andrafemma. Främst för att få upp självförtroendet då vi går in i ny säsong. Det måste få kosta. Det är inte tränaren som lirar på isen....
+ 4
MoDo Hockey > Sv: Silly season
S-vikaren: Det vill till nu då att Karlin pallar trycket, ställer krav och levererar även då han har strålkastare på sig dagligen. Sundqvist lärde sig säkert mycket nyttigt i Brynäs, men där finns alltid möjligheten att längta hem.
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Dundee: Lite som ett Seinfeld-avsnitt, allt kan hända. MoDo måste sluta med naiva rekryteringar till att börja med. De verkar inte fatta att de är en stor och känd organisation som kräver rätt personer på rätt plats för att nå resultat. Kraven på folk som ska in måste vara högre. Ta inte in tränare, sportchefer och kommunikationsansvariga utan lång erfarenhet till detta företag igen.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly season
hanzon: Glader är en kanonkille, förstår att han lämnar om nu rollen degraderats eller vad det nu är. Vi skulle behöva ledare som har sin bas i Ö-vik nu. Det har varit för mycket "hemlängtan". Risken finns väl att Glader-lojala spelare vi vill behålla, funderar en extra gång. Har vi spelare klara, så är det ju inte en specifik tränare de lockats av, utan klubben. En ny tränare kan nu fylla på med sina ess.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
jonsson: Hörde redan under Löven-matchen, av en som har inside info, att Glader skulle behöva flytta på sig. Resultaten har väl helt enkelt varit för dåliga med för många chansningar och turer.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Villervalla: Vad bjuder SMÅLAND på? Nä, vi hejar nog på er. Klantar ni er, så ses vi ju i höst.
+ 6
MoDo Hockey > Sv: Silly season
hompa90: Brynäs hoppas jag är kvar i SHL trots allt. De har riktig bra spelare och försöker lira bra hockey även om självförtroendet är på modonivå. HV71 hör också hemma i SHL, så Oskarshamn kan packa ihop om jag får välja ;-)
+ 2
Timrå IK > Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Olli Hahl: Tack för tipset och lycka till i slutspelet. Ni är värda att gå upp. Menar det verkligen och önskar Freddan allt gott. Ska inte härja här när fans självklart är spända som pianosträngar inför det som väntar. Varit där själv.
+ 8
Föregående · 252 · Nästa

