Historik
Föregående · 2 · Nästa
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
majk: Varje gång du skriver om detta (hela tiden) så får du det att låta som att vi inte vet om våra problem med höga löner och poäng per krona. Vi vet att vi får ut väldigt lite och vi vet att det kommer bli en knepig säsong. Men med en redan tunn trupp så känns det ändå rätt att försöka gasa sig ur problemen än att dra i handbromsen. Om det sedan är rätt i slutändan vet ingen.
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Haha alltså skadelistan börjar redan kännas parodisk. Hoppas det mestadels är försiktighetsåtgärder.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
majk: Sluta tjata spelarbudget. Om du haft lite koll så borde du veta att vi haft problem med översockrade och långa kontrakt som vi fortfarande sitter fast med. Förhoppningsvis är det slut med det nu. Känns som att du hakat upp dig och bara är här för att provocera efter er vinst.
+ 9
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
xxx BIF xxx: Håller med dig helt här men det är uppenbart att Hockeysnack knappast är rätt forum för diskussioner som dessa :)
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Nej, den var inte vacker. De ska dock ha en eloge för att hålla alla loggor enfärgade. Jämför t.ex. med Frölundas där loggorna visas i alla regnbågens färger, ofta på vita fyrkanter, vilket ger ett extremt gräsligt intryck.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: Ser mycket cleanare ut utan ränderna längst ner på tröjan. Sen vet jag inte riktigt vad jag tycker om den vita fonten på hemmatröjan.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: Känns som att lagen ligger lite olika i träningsfaserna eller?
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Kent747Socker: Japp, laget och föreningen har kommit en lång väg sen förra säsongen. Imponerad av de senaste värvningarna.
Jag tror dock fortsatt vi kommer ha svårt med uppspel och kreativt spel ur egen zon. Med vår backuppsättning så tror jag det är den stora akilleshälen jämfört med backspelet i offensiv zon.
Jag tror dock fortsatt vi kommer ha svårt med uppspel och kreativt spel ur egen zon. Med vår backuppsättning så tror jag det är den stora akilleshälen jämfört med backspelet i offensiv zon.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Ingen kommer någonsin få ut lika exakta data som förutser sporten hockey, jämfört med sporten baseball. Det var min enda poäng här. Ingen kommer övertyga mig om nåt annat. Punkt.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Makita: Jag har aldrig hävdat att man inte jobbar med statistik i hockey :) Ville bara påpeka att det inte går att dra direkta paralleller mellan just Moneyball/baseball och hockey. Det var specifikt filmen jag hänvisade till. Tror vi kan avsluta där.
Men jag ska lyssna ändå!
Men jag ska lyssna ändå!
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Makita: Ja, det beror på vad man menar med Moneyball-tänk så klart. Statistik och analys är självklart viktigt i hockey och fotboll också.
Det jag menar är att baseball är en så pass "mätbar" sport att datainsamlingen och analysen är hyfsat enkel. För att kunna vara lika träffsäker i mer dynamiska sporter krävs otroligt mycket mer avancerade modeller än exempelvis corsi och PDO.
Kanske Brynäs borde anställa Brad Pitt.
Det jag menar är att baseball är en så pass "mätbar" sport att datainsamlingen och analysen är hyfsat enkel. För att kunna vara lika träffsäker i mer dynamiska sporter krävs otroligt mycket mer avancerade modeller än exempelvis corsi och PDO.
Kanske Brynäs borde anställa Brad Pitt.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Spock: I filmen är det ju dock ekonomen från Yale (Jonah Hill) som är nyckeln till deras framgång. Om man ska vara petig :)
Som jag varit inne på tidigare, så tror jag inte Moneyball-tänket går att applicera på hockey på samma sätt. Baseball är en mycket mer statisk och "förutsägbar" sport än hockey.
Som jag varit inne på tidigare, så tror jag inte Moneyball-tänket går att applicera på hockey på samma sätt. Baseball är en mycket mer statisk och "förutsägbar" sport än hockey.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Så är det. I Brynäs måste klubbledningen hela tiden arbeta i motvind. Minsta lilla tveksamhet så är "supportrarna" där och hugger som kobror. Man måste hela tiden övertyga dem om att det man gör är rätt - det finns ingen tillit. Jag tror det är den pressen som är en stor bidragande faktor att det blir fel med kommunikationen ibland.
Sen ska man så klart få ifrågasätta och visa sitt missnöje när det går dåligt. Men det är så självklart att det känns onödigt att skriva.
Sen tror jag också, som du säger, att mycket av negativiteten bottnar i personliga/mentala problem. Men varför drabbar det Brynäs extra hårt?
Sen ska man så klart få ifrågasätta och visa sitt missnöje när det går dåligt. Men det är så självklart att det känns onödigt att skriva.
Sen tror jag också, som du säger, att mycket av negativiteten bottnar i personliga/mentala problem. Men varför drabbar det Brynäs extra hårt?
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bången: Du hade haft en poäng om inte skitsnacket även pågått under åren då det gått hyfsat bra. Trots att vi var en stolpe ifrån guld 2017 så slog nog klagandet nya nivåer då.
Nej, brynäsare i allmänhet är experter på att klaga, visa missnöje och sprida dålig energi - vilket så klart påverkar föreningen, sponsorer, ekonomi och i slutändan även spelet på isen.
Nej, brynäsare i allmänhet är experter på att klaga, visa missnöje och sprida dålig energi - vilket så klart påverkar föreningen, sponsorer, ekonomi och i slutändan även spelet på isen.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Haha, alltså vad håller Leksand på med... Man trodde i sin enfald att det skulle finnas lite mer ödmjukhet i en förening som måste fiffla med kommunpengar för att kunna starta om Återtåget™ om och om igen. De verkar aldrig lära sig.
+ 11
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
ellis: Nej, det förändrar absolut inte mitt tänk. På den tiden var seriespelet avgörande för guldet, nu för tiden är det slutspelet. Bara för att yttre omständigheter påverkar serien så kan man inte helt godtyckligt välja ut en vinnare. Då måste man ändra regelboken först.
Helt ärligt så tror jag inget lag skulle vara särskilt nöjda över att vinna guld med en fet jävla asterisk efter.
Det här kommer hända fler sporter, ligor och cupper.
Helt ärligt så tror jag inget lag skulle vara särskilt nöjda över att vinna guld med en fet jävla asterisk efter.
Det här kommer hända fler sporter, ligor och cupper.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
ellis: Nej, vem som vinner serien är helt ovidkommande för vem som vinner SM-guld. Man kan ju inte hitta på godtyckliga regler under resans gång för att man tycker att "det borde vara si och så". Detta var enda möjliga lösningen.
De bästa klubbarna bygger sina lag primärt för slutspel, inte seriespel. Luleå vann även serien 2012 men åkte ut direkt i kvarten.
De bästa klubbarna bygger sina lag primärt för slutspel, inte seriespel. Luleå vann även serien 2012 men åkte ut direkt i kvarten.
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Ja, man ska nog vara jävligt försiktig med hur man uttalar sig i den här frågan. Sanningen är att ingen vet ett jävla skit. Det kan gå helt åt helvete med för många drabbade än vad vi kan hantera. Men det kan också begränsas och hållas på en hanterlig nivå.
I det skede vi befinner oss i nu så tycker jag det är bättre att vara för försiktig än tvärtom. Hoppas våra spelare hittar en isolerad och dekontaminerad golfbana där de kan spendera sommaren.
I det skede vi befinner oss i nu så tycker jag det är bättre att vara för försiktig än tvärtom. Hoppas våra spelare hittar en isolerad och dekontaminerad golfbana där de kan spendera sommaren.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Rödin och Scott kanske kan övertyga Sweatt om att börja spela hockey igen. Party like it's 2014!
Tycker fortfarande det är märkligt hur han plötsligt bara slutade.
Tycker fortfarande det är märkligt hur han plötsligt bara slutade.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Anders Berg: Forumets två hackkycklingar när de spelade för oss. Vi kan bara drömma som att ha den klassen på andra/tredje kedjan nu för tiden.
+ 1
Föregående · 2 · Nästa


En skoj och spännande onsdagsutmaning.