Historik
Föregående · 4 · Nästa
Timrå IK > Sv: Parkeringen - Vad gör vi?
KniveN: går det att köra fler hockeybussar med kort varsel? I elitserien gick ju massor av bussar som ersatte hundratals bilar. 70 försvunna parkeringar på grund av en fotbollsplan kompenseras ju lätt med bussar från fler destinationer
Timrå IK > Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
Alla fick medaljer när vi vann kvalserien 2000 också.
+ 2
Timrå IK > Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
Raggaren Putte: varför starta Tex om de vill vinna?
Timrå IK > Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
Stockholmare som vill se matchen med fränder på lokal - samling på Olearys Liljeholmen. Vi tränger ut Champions Leaguetittarna tycker jag.
+ 2
Timrå IK > Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
45 minuter kvar till dörrarna öppnas. Den som inte köpt förköp lär skynda sig. Status prickräknare?
Timrå IK > Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
{8358}: tror Leksand kommer köra stenhårt från start.
+ 1
Timrå IK > Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
Internetannonsörerna är extremt skickliga på att spåra surfvanor. Senaste veckan har jag varit väldigt mycket på Leksandsidor och direkt slår algoritmerna till med anpassad reklam.
+ 14
Timrå IK > Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
hubbenorlen: man går in från stationär dator på tik.ebiljett.nu och klickar runt på sektionsillustrationerna. Översikten funkar inte i min iphone (men man kan köpa biljett). Ser rödare ut än på mycket länge. Är väl högst upp på västra det finns större block med platser, på långsidorna ströplatser och några platser närmast sargen eller intill bortastå.
Såg att Leksand Superstars inte kör supporterbuss upp så blir förhoppningsvis en väldigt liten bortasektion på ståplats. Packa hela stå fullt med tikare istället.
Såg att Leksand Superstars inte kör supporterbuss upp så blir förhoppningsvis en väldigt liten bortasektion på ståplats. Packa hela stå fullt med tikare istället.
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
El Maco: ...tror att det blir ett extra lag i serien om ett juniorlag lyfts upp eller räddas kvar på grund av att A-laget är i SHL. Förra året slutade SHL-lagen Mora och KHK på de två sista platserna i Superelit och fick kvala men slog ut sina respektive motståndare.
När det gäller kval uppåt är det fascinerande att Löven inte ens är nära att gå upp. Bara trea i norra serien bakom Östersund som får kvala vidare och Bobbarna som också får sommarlov.
När det gäller kval uppåt är det fascinerande att Löven inte ens är nära att gå upp. Bara trea i norra serien bakom Östersund som får kvala vidare och Bobbarna som också får sommarlov.
Timrå IK > Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
Nu är det skönt rusig stämning i hockeysnacket. Lite gulligt att diskussion om SM-guld är i gång. Vi är inte ens igenom kvalet till sista kvalet för att gå upp... Sen tror väl jag med även hjärnan och inte bara hjärtat att vi kommer slå ut LIF nu. Dock inte nödvändigtvis redan på tisdag. Känslan är att de kom in i det här på en lite för hög dalahäst viftande med gubben Ejendals sedelbuntar och eliteprospectutskrifter på de senaste tre värvningarna och inte haft en game plan som hållit mot oss. Nu har ju även de fattat att vi är bättre - faktiskt. I alla fall sett över de här två matcherna. Vi kommer möta en sårad tiger som slåss för livet på tisdag. Extra viktigt att vara kylig och smart.
En fantasi är samtidigt att om vi får ett par måls ledning så kan bekvämligheten i ”andra chansen” mot AIK eller vad det blir slipa av ett par procent i slutspurtdesperationen. Vi får se.
Hörde att Inez Gatukök gått in som matchsponsor på tisdag. De håller tummarna i hela Timrås snabbmatssegment att KHK kommer upp för minst två bortamatcher. Det blir att leverera ”Kolan special” både före och efter match med två 150-grammare på varandra med dubbel räksallad, hemlagad senap (nej tack, inga grönsaker, bara rostad lök) stor pommes med krydda och ketchup, iskall Loranga och en grillad med bröd medan man väntar.
En fantasi är samtidigt att om vi får ett par måls ledning så kan bekvämligheten i ”andra chansen” mot AIK eller vad det blir slipa av ett par procent i slutspurtdesperationen. Vi får se.
Hörde att Inez Gatukök gått in som matchsponsor på tisdag. De håller tummarna i hela Timrås snabbmatssegment att KHK kommer upp för minst två bortamatcher. Det blir att leverera ”Kolan special” både före och efter match med två 150-grammare på varandra med dubbel räksallad, hemlagad senap (nej tack, inga grönsaker, bara rostad lök) stor pommes med krydda och ketchup, iskall Loranga och en grillad med bröd medan man väntar.
+ 21
Timrå IK > Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
Ska man gräva lite i minnesbanken känns den här serien lite som kvarten mot Luleå för 100 år sedan.
+ 1
Timrå IK > Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
Mickra: ...och fantastiskt av Jonte att inte åka dit. Klacken kallar på Haukeland och då väljer han att vinka på håll och åka iväg. Hela intervjun darrar han av längtan att åka och fira med klacken men eftersom Hauke är på väg stjäl han inte showen utan åker iväg själv. Klass.
+ 19
Timrå IK > Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
Lika många tomma stolar i Ejendals btw. Var är svekartikeln? Betydligt mer välfylld bortastå dock.
+ 10
Timrå IK > Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
Det är ju ändå väldigt speciellt det här läget man är i. Pulsen slår lite hårdare. Det sista jag tänker på innan jag somnar. Första jag tänker på när jag vaknar. Idag letar jag över allt efter vad som skrivs. Kollar klipp. Läser vad utomstående tycker och tror.
Kort sagt: Mellofinal!
Kort sagt: Mellofinal!
+ 15
Timrå IK > Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
Bragd-Birger: mysigt i hallen. Bra tryck och bra organisation på Västra. Skitsnyggt tifo! Cred ni som målade det!
Inte jättemånga leksingar på plats ändå. När man ska klaga på uppslutning och publiksiffror. Jag stod långt till vänster på ståplats och kunde avnjuta ett halvfullt bortastå dominerad av en jättetrumma i ena örat men man var nog tvungen att stå riktigt nära för att höra mer än trumman. Det där utklassar Timrå i dalarna på söndag.
Inte jättemånga leksingar på plats ändå. När man ska klaga på uppslutning och publiksiffror. Jag stod långt till vänster på ståplats och kunde avnjuta ett halvfullt bortastå dominerad av en jättetrumma i ena örat men man var nog tvungen att stå riktigt nära för att höra mer än trumman. Det där utklassar Timrå i dalarna på söndag.
+ 7
Timrå IK > Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
Bragd-Birger: vet inte om jag vill klaga så mycket på Timrånerver. Tog ikapp två underlägen. Hängde inte med huvuden, tjafsade inte med domaren. En sån som Ritola såg betydligt spattigare ut.
Leksand är ett formidabelt motstånd. Men det här är klart möjligt.
Leksand är ett formidabelt motstånd. Men det här är klart möjligt.
+ 17
Timrå IK > Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
Vaskar ni en ståplats ikväll landsortsfans?
Timrå IK > Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
DJ Hemp: profilerna tippar. 6 tror Timrå, 3 Leksand och en svarar oklart.
Fansmatchen går tipsen 9-1 till Leksand. Vi får väl börja med att blåsa bort dem från västra stå ikväll
Fansmatchen går tipsen 9-1 till Leksand. Vi får väl börja med att blåsa bort dem från västra stå ikväll
Länkar:
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/kayGwQ/timra-eller-leksand-har-ar-profilernas-tips
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/kayGwQ/timra-eller-leksand-har-ar-profilernas-tips
+ 2
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
bisterfinnen: den bikinin hade tillverkningsfel som den halkade runt. Trist. Hoppas hon reklamerade den efter musikvideoinspelningen.
+ 4
Timrå IK > Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
bisterfinnen: Tack för stödet.
När det gäller uppmärksamhet skulle jag bli psykad om jag var SSK:are. Aftonbladet toppar allsvenska bevakningen med att ni missar slutspel men just nu inte ett ord om att SSK klättrade och tog åttondeplatsen.
När det gäller uppmärksamhet skulle jag bli psykad om jag var SSK:are. Aftonbladet toppar allsvenska bevakningen med att ni missar slutspel men just nu inte ett ord om att SSK klättrade och tog åttondeplatsen.
+ 3
Timrå IK > Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
Per HApps: bokat flyg upp fredag kväll. Tåg ner lördag morgon. Köpt en stå och en sitt, har inte bestämt mig för hur jag ska uppleva matchen. Sist jag såg en hel match på ståplats i Timrå var 23 april 2000 mot Nyköping. Stått på massor av andra ståplatsläktare sedan dess men inte hemma i ladan. Kanske dags?
+ 9
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: rankades inte Nils Höglander som en större talang än Hållander och Olofsson när han var här och körde med vårt U16? Lite tidigt att avfärda honom för gott såklart men flytten till AIK känns inre jättegenialisk just nu.
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: förra gången vi gick upp hade vi Zäta och typ Crippe (fortfarande inte i A-laget va?) som var unga talanger. Annars ett gäng veteraner som bar laget. Huss, Ahl, Freddan för all del, Klockare och erfarna 23-25 åringar som Gerhardsson, Mathiasson, Micke Lindh, Casselståhl. Var inte jättemånga av de som tog upp oss som hade tillväxtpotentialen för att blomma iut som etablerade Elitseriespelare. Känns mer som att vi har den stommen som kan fortsätta växa i nästa serie nu.
+ 1
Timrå IK > Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2018-03-04
Sent sjuttiotal stod det ju mellan Löven och Modo i elitseriekvalet och vi lade oss väl då? Gör ert bästa Timrå.
Timrå IK > Sv: Leksands IF - Timrå IK 2018-03-02
{297}: Potatislikör låter i och för sig mumsigt.
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
tjobba: jag hoppas man spelar sitt bästa. Knivskarpa streckstrider för både Löven och Modo och då tycker jag inte vi ska åka runt och småmysa. Klart man inte ska spela folk med riktiga skador men vi måste väl försöka gå in i finalspelet med en stark vecka i ryggen.
+ 1
Timrå IK > Sv: Leksands IF - Timrå IK 2018-03-02
Det har inget med tabelläget att göra. Men jag måste komma ut. Jag HATAR Leksand.
+ 12
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{8399}: jag tror inte sista upp- och nedflyttningen någonsin sker i år. Vilken spelare är i allsvenskan i år för att en SHL-klubb inte hade råd att värva honom?
Varför har du inte Modomärket i din profil? Enklare så.
Varför har du inte Modomärket i din profil? Enklare så.
+ 5
Föregående · 4 · Nästa

