1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580359 inlägg · 6216 ämnen

Leksands IF - Timrå IK 2018-03-02

1876152 · » Till forumet


Sv: Leksands IF - Timrå IK 2018-03-02
El Maco: jo men dom är smålänningar, dom bjuder inte.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2018-03-02
Olle: Potatislikör låter i och för sig mumsigt.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2018-03-02
modomille: något annat än att Timrå vilar samtliga nyckelspelare samt de med känningar vore idioti. Möjligtvis att man vill matcha Haukeland då han spelat lite på sista tiden. Parks hade man velat se på isen också men han verkar dras med en ryggskada. 12 crosscheckingar i ryggen medan han låg på pucken igår gjorde säkert inte saken bättre.

Jag tycker att vi broderligt ska ge bort både matchen mot Modo och björklöven. Om vi torskar mot leksand så vore det ett plåster på såren att få spela ”lilla finalen” mot främst Modo men även löven hade varit bra för skattkistan och publiken. Eller så slår vi båda lagen och spelar mot Västervik som kommer med fyra fans och medtagen potatislikör i plunta...nej usch.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2018-03-02
modomille: Nä men jag skulle tro att vi kommer att vila lite spelare..
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2018-03-02
modomille: ALDRIG!!!! :-)
Kommentera


Sv: Leksands IF - Timrå IK 2018-03-02
Är ruskigt impad av Timrås match igår. Trots att man stod på hälarna i första perioden så vänder man tillbaka och har momentum resten av matchen.
Ser bra ut det här....
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2018-03-02
Timrå IK=jääääkligt glad idag.! Vilket kämpagäng vi har i dom här killarna. Botten upp! Gonatt!
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2018-03-02
hubbenorlen: Jag kan inte få in i min skalle hur man orkar lägga energi på att bråka med likasinnade när vi precis har vunnit serien! Ät, drick och var glad, människa!!!
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2018-03-02
DJ Hemp: Det är lugnt, förstod ironin. Ibland får man inte ta livet allt för seriöst helt enkelt. 😀
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2018-03-02
Mappe: Haha vad konstigt det blev. Serieseger. Hyfsat skadefri trupp. Media börjar vakna. Harmoni i spelartruppen. Andas morgonluft för första gången på 10 år. Vad händer då? Smågroll i supporterleden... För helvete! Ta er samman! Vi har guldläge! Lägg allt småskit åt sidan! Stå samman! Det är nu det gäller! Stötta våra hjältar nu! Turkosgrönt eller skogsgrönt, -Skit detsamma! Stötta nu!!!!
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2018-03-02
hubbenorlen: Alltså egentligen är jag inte ute efter något alls. Jag är superdupersjälaglad att Timrå vann dagens match mot MediaSuperGulleLeksand. Jag förväntar mig inget speciellt från dig eller någon annan eller för den delen. Jag och många andra är mycket glada i kväll för att vårt kära Timrå IK bitchslappade de ledande sportreportnarna kväll. Folket/de okunniga mot de så kallade sportreportnarna 1-0. More to come.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2018-03-02
Sputnik:

Hoppas att du inte tror att jag ville dig något illa. Du är ju en av ledarskribenterna härinne numera. Minns bara att någon eller några kallade Haukeland för legoknekt men inte att just du var inblandad. Återigen var min ramsa bara ett ironiskt menat skämt i och med att jag tyckte att Haukeland svarade för en riktigt bra insats och som sista utpost var tryggheten själv och bidrog starkt till kvällens seger.

Men det fattade inte ”Hubbe lelle”... 🙁
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2018-03-02
{El Tack snälla! Det var fantastiskt trevligt även om jag i grund och botten är en Selångerkille. Bandy är faktiskt en sport som ligger mig varmt om hjärtat. Efter X antal frysexperiment på Gärde med pissglögg som halvtidsdricka så gillar jag faktiskt fortfarande bandy som vinteralternativ. Genuint och folkligt.- Me like!
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2018-03-02
Mappe: Alltså, jag är rätt ointresserad av att höra vad som förväntas av mig. Och jag är dessutom förvånad över vad du är ute efter.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2018-03-02
Sputnik: Jag är med. Och jag påminner om att min mamma dejtade Lill-Strimma som ung. Följaktligen är jag Herr Timrå IK.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2018-03-02
hubbenorlen: Kan vi prata ut om det? Vill inte hamna på kant med Hubbis liksom. 😀

Kanske kan vi lägga ner gammalt groll och glädjas åt att Timrå faktiskt är seriesegrare och spöade Expertisernas gullelag nr 1. Dessutom i deras hemmaborg. 😎
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2018-03-02
hubbenorlen: Därför att de såg Timråmatcher på 80-talet och är gamla rävar helt enkelt. Saker och ting står i proportion till vad det är nu. I Italien är man fantastiskt bra på att ära gamla hjältar, både spelare och annat löst folk. Vi borde lära lite av dem och uppskatta både gamla spelare och gamla supporterprofiler mer. De glöms för lätt bort i vårt ombytliga samhälle.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2018-03-02
Sputnik: Ok! Då är jag jävligt sur på dig från och med nu!
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2018-03-02
hubbenorlen: Är det nån du skall va sur på så är mig som Hempen gjorde ironi av. Det var i början av säsongen då det helt plötsligt stod i tidningarna att Haukeland var klar för nått lag i finska liga.

Hade säsongen innan varit med om att Mattson börjat svaja då tidningarna började skriva om att gmhan var klar för Frölunda(vilket visade sig stämma). Då kände jag att historien började upprepa sig och jag kläckte i ren frustration ut mig om att Haukeland var en legoknekt.

Jag är idag väldigt tacksam för vad Hauken har gett oss än så länge, men sen så borde det vara lite förståeligt att man reagerar då sådana rykten börjar så tidigt på säsongen.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2018-03-02
Mappe: grattis till bandyn! Tänker alltid på dig när jag läser om Frillesås
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2018-03-02
Vilken plats kommer Timrå att sluta på i grundserien? UNO BITCHES!!!
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2018-03-02
Tacka vet ja förr när man kunde köpa fuskdekoder sladden på Tv 1000...
Satt som fastlimmad varje kväll kl 00:00 Tusen och en natt med Ylva Maria Thomson..
Vad gör hon nu för tiden? 😵
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2018-03-02
Sputnik: Långt ifrån status, men det var länge sen jag satt och försökte hitta fulstreams. Ärligt talat så tänker jag inte missa matcher av den anledningen längre.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2018-03-02
hubbenorlen: Haha förlåt men är det en status att ha Cmore abbonnemang? Aldrig att jag betalar pengar för att bidra till deras sjuka snedfördelning av tv pengar. De sänder ju sällan Timrås matcher som tv-match utan man får se en sunkig stream där komentatorn sitter inne i en garderob med burkljud. Dj hemp har nog sett ett par matcher denna säsong trots allt. Finns ju ful streams så att säga. 😉
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2018-03-02
DJ Hemp: Inte ett jävla dugg. Du sitter, dag efter dag, vecka efter vecka, och har åsikter om Timrå IK. Men du har inte ens ett Cmore-abonnemang.
Varför ska jag lyssna på dig? Du ser högst ett par matcher per säsong. Själv betalar jag 500 spänn i månaden och oroar/glädjer mig flera gånger i veckan.
Matchdag!
Sedan somnar jag deprimerad eller glad, efter att ha sett hela jävla matchen.
Glädjen håller i sig till nästa match.
Irritationen håller i sig till nästa vinst.
Vad gör du? Kollar tv-sporten?
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2018-03-02
Raggaren Putte: Jag håller med, och att jag anser han ser "ointresserad" ut kan säkerligen förklaras med dåligt självförtroende hos honom. Enda anledningen jag vill att han ska nedåt i hierarkin är för att jag vill att han ska kunna komma tillbaka i det slag han var första delen av säsongen - för när han håller den klassen så ska han spela förstacenter.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2018-03-02
Heisenberg: Först, så är du en som brukar vara nyanserad och det har framgått tydligt att du snarare är kritisk mot Freddans matchning än mot Olofsson som spelare.

Men jag skulle inte säga att han ser ointresserad ut utan att han verkligen försöker men att det har låst sig. Samtidigt vet jag hur han såg ut i början av säsongen där han var riktigt bra och såg bättre ut än Hållander som sedan växte till sig.

Man kan så klart då tycka att han ska neråt i hierarkin och harva med Lill-Challe och grabbarna. Jag tror dock att Freddan tänker utifrån perspektivet att Olofsson (och Hållander) kommer att vara två av de viktigaste toppspelarna de närmsta åren om de blir kvar och därför vill ha honom i en typ lärlingsroll tillsammans med Dahlen istället för att låta honom harva mindre än 10 minuter/match i en fjärdekedja.

Rätt eller fel, svårt att säga, men det finns i alla fall flera perspektiv att se det hela ifrån.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2018-03-02
bisterfinnen:
Ja massor med lustgas 😁
Det ska bli trevligt att möta er på söndag..
Blir ju som en träningsmatch för oss...
Ni behöver ju poängen..
surströmmingsmatchen som de sa på Cmore 😂
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2018-03-02
Mappe: Öh, jag skulle tippa på att jag gör och tycker exakt vad jag vill? Och när det gäller folk som konsekvent avslöjar sig själva genom att berätta att dom ser typ fem matcher per säsong, varför ska jag ta deras analyser på allvar?
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2018-03-02
SMÅLAND: lustgas i uppblåsbara ikväll? 😂
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2018-03-02
Heisenberg: underbart !! Kraftigt plus på LIF under säsongen och hemmafördel.

Intressant i SHL också att KHK ser ut att ha vaknat till liv igen.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2018-03-02
Raggaren Putte: Du har alldeles rätt! Man är alldeles för snabb o döma ut någons insats ber om ursäkt för det men idag spelade Timrå för varandra och märket på bröstet!!!!!!
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2018-03-02
Seriesegerfesten pågår för fullt...
Jag får mitt...
Barbara får sitt..
Då är alla nöjda..!
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2018-03-02
Raggaren Putte: Jag står fast vid min åsikt om att Olofsson ser helt under isen ut, nästintill ointresserad och orkar inte göra jobbet, sjabblar med puck och gör markeringsmissar.

Men anledningen till detta anser jag grunda sig i att han fått för stort ansvar i år och är helt slutkörd, det är mycket press att axla en förstacenter-roll i hans ålder. Med det sagt tycker jag han ska få vila sig i form de avslutande matcherna och min kritik har mest grundat sig i att han fått fortsatt samma roll trots att han uppenbarligen är helt slutkörd, när det finns andra som arbetar och spelar bättre som kunnat tagit hans position tills han är 100% redo att bidra igen.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2018-03-02
Bragd-Birger: Håller fullt med.

Har inte orkat yttra mig i ämnet, men tycker att det varit en jävla massa Enock- och Olofsson-bashing den senaste tiden som i många fall varit minst sagt vinklad.

Med det sagt, så har de båda helt klart varit inne i tunga perioder. Men de är även juniorer som av just den anledningen sällan klarar att leverera fulla säsonger på seniornivå. De har dessutom potential att bli riktigt bra spelare, så det kan ibland bara bli för mycket när soffspelare öser sin galla över ungtupparna.

I många falla är det dessutom cherry-picking argument där man plockar missar från nämnda herrar, men fullständigt skiter i att vissa andra mer seniora spelare kan underprestera i match efter match utan att kritiseras.

Efterlyser lite mer nyansering när det gäller att slentrianmässigt såga juniorer.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2018-03-02
Mappe skrev just ett fantastiskt bra inlägg som fick mig att radera mitt eget. Hubbe har därmed fått sitt svar och jag avslutar denna onödiga diskussion. Tack för det, Mappe! 🙂
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2018-03-02
hubbenorlen: Allvarligt! Ironin i Hempens inlägg var så uppenbar att till och med jag som är en av Hallands trögaste individer förstod och uppskattade den. Du skall inte förminska andra Tik-supportrars intresse med sådana nedslående kommentarer. De flesta av oss som hänger här inne följer TIK efter vår egen förmåga. Alla har inte möjlighet att närvara på alla hemmamatcher eller kan/vill pröjsa för C-Mores undermåliga produktion. Gör det oss till sämre supportrar för det? Det viktiga är väl ändå att vi uppskattar och passionerat följer samma lag. Det måste få finnas olika sätt att älska Timrå IK på! Fridens!
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2018-03-02
Carlsson var tydligen vansinnig på Freddan för att han visade klipp på en situation för domarna, om Carlsson nu vet 100% säkert att spelaren inte kan bli avstängd, varför bli en jävla dramaqueen? Han måste ju tydligen varit osäker på den saken isåfall ;)

www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/kaeXOv/leksand-rasar-mot-timra-sa-daligt
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2018-03-02
BlackBay: nä, det känns hyfsat onödigt. Visst finns det svagare kort i backuppsättningen, men va faen. Timrå har seriens bästa defensiv. Seriens bästa målvakt är en komponent, backarna en annan, hårt jobbande forwards en tredje...och bra uppstyrning från tränarhåll en fjärde.

Nu har vi det här laget, och det laget har precis säkrat seriesegern. Är det något dom förtjänar i form av kritik är det en jävla massa ros.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2018-03-02
BlackBay: men du måste hålla med om att Enock inte varit lysande förutom att han åker fort på skridskorna o åker ut lika mycket!!!
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2018-03-02
{DJ Hemp: Tråkig humor. Min åsikt. För övrigt har du väl sett marginellt med matcher i år, eftersom du heller ser gratismatcher på Sportkanalen än betalar för Timrå.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2018-03-02
Tarasov: Inte ett ord om seriesegern på plastkanalen TV4 som valde att fokusera på Leksand, Leksand och Leksand 😂🙈
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2018-03-02
Bragd-Birger: Alltså .. Ska man hårda det... Vi har släppt in klart minst mål av alla lag..... Varför finns det överhuvudtaget folk som gnäller på våra kära backar?????
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2018-03-02
läste detta:
Leksands IF är klart för den HockeyAllsvenska finalen mot Timrå IK.
Biljetter till vår första hemmamatch kommer att släppas nu på måndag, 5 mars, klockan 12.00. Då enbart för medlemmar.
För övriga släpps biljetterna på tisdag, 6 mars, klockan 10.00

släpps samma dag på TIK.ebiljett??? våra hemma matcher??
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2018-03-02
Raggaren Putte: tycker inte att deras tyskar med ritola i spetsen är så mycket att hänga i julgranen men den som säger att dom spelar dåligt den ljuger styggt!!!!!
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2018-03-02
Heisenberg: bästa matchen i år som jag har sett av timrååååååå o till o med Enock gjorde det han skulle!!!!!
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2018-03-02
Heisenberg: Det är jävligt skönt. Känns riktigt bra att vi lyckades vända idag så att Leksand fick något att tänka på. Deras första period var riktigt bra, men de fick också mycket av initiativet till skänks då vi inte var inne i tempot efter våra tidigare skräpmatcher.

Men vi växer in och tar över matchen mer och mer. Dessutom avslöjas Leksands svagheter ganska tydligt under de två sista perioderna, så jag tror att laget lärde sig mycket idag om hur man ska slå dem. Fortfarande finns det en hel del uppsida att plocka ut från såna som Dahlen och Lavoie som jag hoppas tänder till lite extra framöver.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2018-03-02
Hahl Bundy: Att en sån som Tomas Ros överhuvudtaget får betalt för att skriva sina alster är ett under i sig. Att han sedan tippar mot oss får ses som en mycket trevlig skänk, då han brukar vara en mycket stabil contrarian indikator.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2018-03-02
hubbenorlen:

Vad är tråkigt ändå? Nu vet du ju varför jag skrev som jag skrev. Personligen uppskattar jag vår Henrik som fan.
Kommentera

1876152 · »