Historik
Föregående · 3 · Nästa
Timrå IK > Sv: Silly Season 2018/2019
Timrå Isstadion: Tråddisciplin. Skriv i musiktråden. Om takidas sångare är aktuell som back i andrafemman så platsar diskussionen i sillytråden. Det känns dock långsökt. Han är möjligen sämre än Kolan.
+ 24
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
optimalcosmos: var har du läst det? Märkligt med Malmö om det stämmer. Men visst, de är i gigantisk slagskugga under MFF när det gäller publik och sponsorer. Och spelar i alldeles för stor arena. De kraschlandade väl innan/i samband med sin degradering också?
Timrå IK > Sv: Silly Season 2018/2019
En riktigt bra nyhet vore ju om Nubben var klar som sportchef på heltid.
+ 5
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{8179}: har du kollat länken? Hon tyckte att de juniorer som under året fått speltid borde ha fått åka med planet och se matchen på plats i Karlskrona eller åtminstone fått vara med och avtackas på torget. Fair point tycker jag.
+ 9
Timrå IK > Sv: Silly Season 2018/2019
Bigthelin: sedär. Hade inte jag på radarn. Hoppas ljumsken är läkt. Kul att vi samlar på oss några av de bästa spelarna i allsvenskan men hoppas nästa klara namn är ett med SHL-erfarenhet ändå.
Eller, klar och klar, väntar på pressmeddelandena
Eller, klar och klar, väntar på pressmeddelandena
MoDo Hockey > Sv: Silly season
{5647}: Timrå hade även seriens klart bästa målvaktspar och seriens bästa utespelare i Dahlén. Viktiga toppar. Annars håller jag med, skadefria blev vi väldigt jämna.
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Gör en insats och boka säsongskortet tidigt! Alla ni som ändå tänkt skaffa. Kan klubben gå ut med ”vi sålde 500 årskort första veckan” så eldar vi på suget. Publik driver publik. Man måste inte betala nu även om man bokar, finns flera betalningsalternativ.
+ 19
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
KniveN: är ni hundra som flyger charterplanet? Fantastiskt. Sitter ni på J, K eller A? Tror på fler än 350 Tikare i så fall. Kan nog nästan räkna upp 100 pers som åker dit på egen hand som jag känner till.
Förövrigt 1000 osålda biljetter till matchen. KHK engagerar...
Förövrigt 1000 osålda biljetter till matchen. KHK engagerar...
+ 5
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
lincoln: bra skrivet. Vi kommer ha ett väldigt bra allsvenskt lag och en ekonomi i balans nästa år - i sämsta fall. Det vore fantastiskt att bli förlöst ikväll men jorden går inte under om vi torskar.
Men jag är sjukt nervöst. Och inte kan jag åka ner heller. Det är ju lättare på plats, man vill sjunga fram laget.
Men jag är sjukt nervöst. Och inte kan jag åka ner heller. Det är ju lättare på plats, man vill sjunga fram laget.
+ 11
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
Honken står för skalbaggarna ikväll. Spelar ingen roll vem de ställer, vittja nät ska han få ändå.
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
KHK-callahan: Förstår att du hoppas att den där Kellman är tillbaka snart. Han har ju bara -3 i +/- i kvalet vilket är bättre än resten av er förstakedja. Vilket NHL-lag spelar han i nästa år föresten?
+ 4
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
{8399}: det kanske skulle funka för dig och dina Modokompisar. Kan inte bli sämre i alla fall.
+ 1
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
{8179}: han har tvärtom sagt att när han är klar med Detroit så lägger han av. Supertydligt.
+ 9
Timrå IK > Sv: U20
Man kan prata om att det är tufft att gå upp i SHL. AIK och Mora fick ju kvala för att försvara sina platser i Superelit. AIK vann med 7-1 och 8-0 mot Nacka och Mora vann med 5-3 och 10-0 mot Tingsryd. De allsvenska lagen som inte är i superelit har ju en enorm begränsning jämfört med oss när det gäller att locka spelare. Samtidigt har lag som KHK och Växjö utan juniortraditioner fått sina platser till skänks. Färjestad som valde att inte ha några juniorer alls för ett gäng år sedan behövde bara ringa förbundet när de ändrat sig och kunde börja om högst upp i seriepyramiden. Sen är det ju så att pengar räknas så väl där har de råd att satsa.
+ 3
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
DJ Hemp: alltså, jag är full av beundran för de som gör resan. Riktiga kämpar. Men det var nog bortsett från resultatet roligare att vara en av 150 Tikare i en hall med 3600 halvtysta KHK-are än att vara en lite orange 40-personersklick bland 5900 hyperladdade Tikare.
+ 5
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
Nästan 40 bortasupportrar väntas. Tror de kommer tokdominera i ladan...
+ 9
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
KHK-callahan: för att få många barn och ungar att spela är det ju fantastiskt att det finns många lokala brinnande eldsjälar. Men om en GoISare med talang söker alla hockeygymnasier utom ert blir det väl som i år när ert J18 degraderades. I Medelpad har ungdomshockeyn koncentrerats. Bara fem klubbar har en hall så bara där det finns livskraft. När jag var liten plutt fanns minst dubbelt så många lag.
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
KHK-callahan: sen är väl hockeyintresset i Blekinge jättestort men hyperlokalt. Har släkt därnere som är extremt hockeyintresserade men eftersom de är Goisare skulle de aldrig åka på KHK-match. Bodde själv på Ronneby Brunn inatt innan jag åkte norrut, pratade med en kille som jobbade där och han hatade KHK, bara KRIF som gäller. Hörde att försök med hockeybuss från Ronneby lades ner snabbt. Vi har ju haft kass uppslutning i motgång och gränsar mot Modo- och Brynäsland men vi har ändå en region bakom oss. södra Ångermanland, norra Hälsingland och Jämtland har många Tikare. Klart publikpotentialen är större. Vi har ju till och med trönder från Norge som kommer till matcherna ibland. De som åker längst till era matcher kommer väl från Jämjö?
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
Det görs såklart massor av misstag i en sån hör serie och nu torskade vi. Var många situationer som löstes på mindre än perfekt sätt matchen igenom. Tycker ändå att vi har mer linjer inspelat och mer kreativitet. KHK är tunga och bra. Men vi har stora möjligheter
Och otroligt stolt över vår supporterkultur. Har varit resande Timråsupporter i 25 år och sett laget i över 30 olika hallar genom åren. Det som just nu växer och frodas på Västra Stå är det bästa vi haft. Fantastisk stämning mitten av 00-talet och enorm passion slutet av 90 men vi hade aldrig fyllt bortastå i fucking Karlskrona förr. Och bara matar på med SÅNG. Tack för att en grånande man får vara med. Nya generationer hakar på.
Och otroligt stolt över vår supporterkultur. Har varit resande Timråsupporter i 25 år och sett laget i över 30 olika hallar genom åren. Det som just nu växer och frodas på Västra Stå är det bästa vi haft. Fantastisk stämning mitten av 00-talet och enorm passion slutet av 90 men vi hade aldrig fyllt bortastå i fucking Karlskrona förr. Och bara matar på med SÅNG. Tack för att en grånande man får vara med. Nya generationer hakar på.
+ 17
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
{3405}: Det finns väl 4400 sittplatser så 3850 sittplatser sålda då. Och okänt antal stå. Det blir närmare 6000... Vinner vi på söndag blir det helt utsålt.
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
YourIntruder: Nej, Zetterlund är inte namngiven för övergång så nej, han spelar inte mer för oss i år.
+ 1
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
{297}: jag tänker ändå att Timrå inte började säsongen med en enda spelare som spelade i Allsvenskan på grund av att en SHL-klubb inte hade råd att värva. Sjukt stor skillnad i inkomster men går inte slantarna till att betala samma pool med spelare? Hur många fler spelare väljer bort KHL för Sverige? Återstår att se.
Så jag har inte superpanik över teveavtalet - än - men mer stress över att vi får vinka hejdå till tio ledande spelare i den här truppen om vi inte går upp. Kan ta ett tag att bygga allsvenskans bästa lag igen.
Så jag har inte superpanik över teveavtalet - än - men mer stress över att vi får vinka hejdå till tio ledande spelare i den här truppen om vi inte går upp. Kan ta ett tag att bygga allsvenskans bästa lag igen.
+ 1
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
Många har undrat men nu har KHK förtydligat biljettinformationen på sin hemsida: det går att köpa biljett till bortastå i dörren. Supporterklubben behöver inte administrera alla som tagit sig dit på egen hand.
Hur många åker med supporterklubben föresten? 35 häromdagen. Hoppas fler från norr och söder hoppar med.
Hur många åker med supporterklubben föresten? 35 häromdagen. Hoppas fler från norr och söder hoppar med.
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
EXPLORERSMÅLAND: tveksamt om 00-talisterna längst bak i bussen vet vad de ska göra med ett kasettband. Men bussen passerar väl genom dina hoods så det är klart du ska åka med!
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
Hassan: Lite kö även nu. Köpte en ståplats till Påskaftonmatchen baraförutifall...
Köpte även sittplats i Karlskrona. Där var det ingen kö och sektion A var halvfull. Kan förstå att laddningen är större hos oss. Vår lada är för övrigt större än deras, såg att de tar in 5050 åskådare. Kan bli bra tryck därnere på söndag även om det inte blir helt utsålt.
Köpte även sittplats i Karlskrona. Där var det ingen kö och sektion A var halvfull. Kan förstå att laddningen är större hos oss. Vår lada är för övrigt större än deras, såg att de tar in 5050 åskådare. Kan bli bra tryck därnere på söndag även om det inte blir helt utsålt.
+ 2
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
Idag släpps biljetterna i både Timrå och Karlskrona. Vi som ska till Karlskrona köper på bortastå (oklart om det är förköp på sektionen eller om man måste gå via supporterklubben). För de som vill sitta föreslår jag sektion A. Långsida nära bortaklacken och rätt anfallsriktning period 1 och 3. Vi ses i Blekinge!
+ 9
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{8395}: 20-årig juniorlandslagsman låter väl som en typisk Nubbevärvning. Men ändå långsökt med tanke på nuvarande tröja.
+ 2
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{297}: Skada inte Kolan. Låt honom spela mycket.
Men för att vara ärlig, jag har inte sett mycket KHK men var på en match mot DIF på Hovet. Tjockisen såg seg ut och hängde med huvudet när de hamnade i underläge. Man kände igen honom kan man säga. Men det Karlsson kan och gör bra var fina förstapass. Snabba, hårda öppnade pass till rätt spelare med fart. Var varsam på det när vi förlorar puck. Men i försvaret såg han sådär ut.
Men för att vara ärlig, jag har inte sett mycket KHK men var på en match mot DIF på Hovet. Tjockisen såg seg ut och hängde med huvudet när de hamnade i underläge. Man kände igen honom kan man säga. Men det Karlsson kan och gör bra var fina förstapass. Snabba, hårda öppnade pass till rätt spelare med fart. Var varsam på det när vi förlorar puck. Men i försvaret såg han sådär ut.
+ 5
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
{3405}: facebookrykte. Men talas om företagare/sponsornätverk som samlar ihop folk. Kostar ju en slant. Smidigare än att åka reguljärflyg för du kan ju komma hem på kvällen. Eftersom de lagt matchen 18:30 går inga andra plan från Ronneby efter matchen. Så mitt gäng har bokat hotell efter matchen och flyger tillbaka till Stockholm med morgonplanet på måndag.
+ 2
Föregående · 3 · Nästa
