EXPLORERSMÅLAND

10323 inlägg · 16762 besäkare

Historik

· 207 ·
Timrå IK > Sv: Våga Vägra Allsvenskan
Idag har jag börjat nedräkningen till kvalserien.
Kan kännas rätt så konstigt eftersom att det är hela 45 dagar kvar
till första nedsläppet och eftersom att vi är mitt i OS dramatiken,men jag jag är så himla nervös.
Jag bor hela 80 långa mil ifrån händelsernas centrum och jag känner så himla mycket för mitt lag.
Vi har ju under så många år drömt om att nå den högsta serien i vårat land och nu efter 2 säsonger kan vi trilla ur den igen.
Det är ju ett så stort projekt på gång,den stora ishallen i Birsta.
Kommer de planerna att läggas på is om vi åker ur elitserien?
Tänk var underbart om vi fick en hall som tar 8000 pers?
Snacka om mäktigt.
Tänk vad skulle hända om vi åkte ur elitserien?
Skulle det bli spelarflykt ifrån klubben?
Vad skulle hända?
Jag vågar inte ens tänka tanken på vad som skulle hända:
Jag hoppas ju bara nu att vi laddar om batterierna till kvalserien för tänk vi har ju faktiskt lång tid att tänka på den.
Tänk på att lagen i superallsvenskan har ju mycket att tänka på,de
måste ju tänka på hur de ska ta sig till kvalserien.
Vi är ju redan där och har inte så mycket kämpa för.
Så nog borde vi ha tid att ladda om batterierna.
Så vi får väl alla timråiter njuta av det som händer i OS,men ha det i baktanken att det snart stundar kvalserien(27/3)och där gäller bara en sak för oss:VINNA EL FÖRSVINNA!!!
Så gott folk mitt i Osyran glöm inte bort det som komma skall!!!
Lall on Lall on!!!

Timrå IK > Sv: Våga Vägra Allsvenskan
fredde 85
Jag håller fullständigt med dig!!!
STÅ UPP OCH VÄGRA SPELA ALSVENSKAN!!!!
Lall on Lall on!!!!!!!

Timrå IK > Sv: Våga Vägra Allsvenskan
Jag ville bara säga det att OS bekommer mig inte ett dugg för att det ända jag tänker på just nu är om vi klarar oss kvar i Elitserien eller inte!
Det är det ända som betyder något för mig just!!
Årets viktigaste idrottshändelse är nu för mig "KVALSERIEN"och när den är slut då kan jag börja tänka på andra sporter!!!!
Kunde det inte ha varit den 27/3 nu!
Jag längtar sååååååååå efter kvalserien!!!!!!!
FORZA TIMRÅ!!!!
Lall on Lall on gott folk!!!!!!

Timrå IK > Sv: Våga Vägra Allsvenskan
Sitter här mitt i natten och ser en fantastisk ishockeymatch!
Visst kommer årets kvalserie vara vidöppen,men vi måste börja att vinna mer matcher på hemmaplan!
Sen får vi ju inte glida in på en skrisko i kvalserien för då kan vi hälsa hem direkt!
Jag tror att vi kommer att vara väldigt taggade!
Leksand slog vi ju många ggr förra säsongen och AIK har vi ju spelat rätt så jämnt med!
Fast vi slog ju dom senast hemma med 4-1 så det ser ju bra ut!
Om Björklöven är med i leken så kanske de blir ett spöke för oss,men det är ju klart att de verkar ju inte vara så starka i år!
Skellefteå tror jag inte heller håller i längden!
Men, det är ju klart att de som kommer underifrån alltid ger allt!
Nä,jag tror att vi har stora chanser att spela hem en Elitserieplats till nästa säsong!
Nu ser vi fram emot nedsläppet den 27/3 så tar vi en match i taget!
VÄGRA SPELA ALLSVENSKAN!!!!!!!!!!!
Lall on Lall on gott folk!!!!!
Vi ska bara klara ett nytt kontrakt till nästa säsong!!!!

Timrå IK > Sv: Våga Vägra Allsvenskan
Et tu brunte:
Tänk att det alltid ska finnas människor bara ska leta efter fel!
Tänk att det är ju himla kul att du letade upp statistiken!!
Och förresten så jämnför jag nutidens ALLSVENSKA med dåtidens
div1!
Spelar egentligen ingen roll vi ska helt enkelt inte spela Allsvenskan nästa säsong!
Och förresten så tror jag inte att HV BLÅÅ överlever kvarten i Sm-slutspelet!!!!!
Och med topplacering menar jag 1-3 plats!!!!!!
Lall on Lall on

Timrå IK > Sv: Våga Vägra Allsvenskan
nexus
Förra säsongen så spelade vi en rykande anfallshockey och målen
rasslade in!
Vi hade en mycket stabil målvakt"BOSSE AHL"!
Vi hade hade ett bra försvarsspel och vi spelade så enkelt!
Jag vill påstå att förra säsongens lag var bättre än det som vi har haft nu!
Men,nu måste vi ta nya tag och glömma det som har varit och gå vidare!
Vi kommer till kvalserien och börjar på noll poäng igen!
Jag tror att grabbarna kommer att vara superladdade till kvalserien
och det inte minst Henrik "Z" Zetterberg som nog vill visa sina fans
en sista gång innan han flyger över Atlanten!
Nä,nu ser vi fram emot kvalseriens första match den 27/3 och hoppas på att det går vägen!
Nu LALLAR VI OCH TRALLAR VI "VÄGRA SPEL I ALLSVENSKAN"
Lall on Lall on!!!!!!!

Timrå IK > Sv: Våga Vägra Allsvenskan
250kg kärlek
Jag får väl börja med att be om ursäkt för att jag missförstod dig!!
Jag tycker inte att laget har "svikit" oss!
Vi har ju hela säsongen fått jobba i motgång!
Vår härliga tränare Peo Larsson som har betytt så mycket för oss de senaste åren lämnade oss!!
Vi har haft många skador i våran tunna trupp och många utav våra
nyförvärv har inte levt upp till våra förväntningar!
Nä,nu inriktar vi oss på kvalserien och gör allt för att se till att hänga kvar i Elitserien!!
Sedan glömmer vi denna säsong ser fram emot nästa säsong!!!
Lall on Lall on!!!!!

Timrå IK > Sv: Våga Vägra Allsvenskan
250kg kärlek:
Så du tillhör alltså dom som vill spela i Allsvenskan nästa säsong??
Räcker det inte med att du har ditt MORA där??
Nä,jag vill inte spela där!
Jag vill tillhöra ELITEN!!!!
Lall on Lall on!!!!!!

Timrå IK > Våga Vägra Allsvenskan
I tisdags släcktes hoppet för vårat lag!
Nu är vi tvungna att se framåt i tiden!
Om några veckor spelar vi kvalserien,något som jag har vägrat hela säsongen,men nu måste jag tyvärr inse att vi måste spela där om vi vill stanna kvar i den svenska eliten även nästa säsong!
Det kommer att bli 10 svettiga matcher!
Årets kvalserie kommer att slå ut alla stora idrottshändelser som händer i år!
En elitserieplats står på spel,våran elitserieplats!!!!!
Många hungriga lag kommer underifrån och kommer att göra allt för att ta den platsen ifrån oss!!!!!
Men vem vill spela i Allsvenskan????
Det har vi ju gjort så många år innan och vi har ju alltid legat i topp där!
Nä,det är i elitserien som vi hör hör hemma!
Vi ska nu ta nya krafter och göra allt för att vi ska bli ett av 2 lag
som går till elitserien nästa säsong!!!!
så nu lyder mitt ord"VÄGRA SPELA ALLSVENSKAN"!!!!!!
Jag vet att vi kan fixa det här så Lall on Lall on!!!!!!!

Timrå IK > Sv: Poängavdrag
Oban från Linköoing.
Jag ville bara säga det att jag tycker att LHC ska bestraffas för slarvet de har gjort.
Jag vill jämnföra detta fall med Elfsborg i fotboll.
Det är alla klubbars skyldighet att sköta sina affärer korekt.
Jag tycker inte att LHC ska bli ett undantag.
De har haft gott om tid att lösa denna affär.
Därför tycker jag att de ska fråntas sina 8 poäng.
Sedan hoppas jag att vi vinner mot VF i Ladan ikväll.
VÄGRA KVAL....!!!!!!
LYCKA TILL......!!!!!!!!!!!!!
Lall on Lall on....!!!!

Timrå IK > Sv: Har ni redan givit upp?
Jag måste bara säga det att det har blivit en het debatt om LHC O HV 71 och jag förstår alla människors missnöje för att inte ska ett så duktigt lag som HV 71 behöva ta stryk mot LHC i fyra matcher i rad och vilken målskillnad sen(5-20)!!!
Inte konstigt att så många människor reagerar så starkt som de har gjort!Och så detta eviga tjat om LEKSAND!!!
Jag är så trött på att höra det!!
Det är det ända som folk pratar om i hockeysverige och det har de gjort hela säsongen!
Tänk jag tror inte ett dugg på LEKSAND!!
Nog om det negativa nu till det positiva!!!
KOM IGEN TIMRÅ IK IKVÄLL OCH SLÅ BRYNÄS!!!
VÄGRA KVAL!!
LYCKA TILL!!!!
Lall on Lall on!!!
l

Timrå IK > Har ni redan givit upp?
Ni blir bara fler och fler som pratar om kvalserien,men jag tror fortfarande på hoppet!!
Visst det är bara 9 matcher kvar och 12 poäng upp till LHC;men det har väl hänt mirakel förr och idag fick vi ju en ny back som ska stabilisera oss bakåt!!
Vi får väl hoppas att han blir spelklar tills imorgonkväll i mötet mot BRYNÄS??
Jag är en Lallande fåne och jag tror fortfarande att vi har chansen att undvika kvalserien!!
Man måste tro på hoppet!!
Efter 50 omgångar ser vi var hamnat i tabellen!!!!
STÅ UPP OCH VÄGRA KVAL!!!!!
Lall on Lall on........!!!!

Timrå IK > Lall on
Idag kommer våra underbara hjältar och hälsar på mina hemtrakter,synd att jag inte fick uppleva det(Sjuk)!!
Jag hoppas att vi åker ifrån Jönköping idag med 3 pinnar!!
Kom igen nu TIMRÅ!!!!!!!
En timma kvar till nedsläpp!!!!
VÄGRA KVAL SLÅ HV BLÅÅ!!
Lall on lall on!!!!

Timrå IK > Sv: Leksand ska passa sig
250kg kärlek:
Jag håller fullständigt med dig!
Nu visar vi hela hockeysverige att de har fel!
FORZA TIMRÅ!!!
Vägra kvalserien!!!!

Timrå IK > Sv: Leksand ska passa sig
250kg kärlek:

Alla har vi våran åsikt om hur det kommer att gå!
MEN:jag vill bara säga det att i somras när alla tvivlade på att Giffarna Sundsvall skulle klara sig kvar i Fotbollsallsvenskan,så trodde jag att de skulle klara sig kvar!
I det här fallet så tror jag likadant!
Jag tror att vi kommer att hålla oss kvar utan kval!
Vi har kämpat i uppförsbacke hela säsongen hittills,men jag tror att det vänder nu!
Och varför detta eviga tjat om Leksand???
Jag tror att det går alldeles för enkelt för dom nu och att de kommer att bli på tok för övermodiga och att de inte alls går till Elitserien nästa säsong!!!
Så nu visar vi hockeysverige att de har så himla fel!
Nu klarar vi oss undan kval,för att jag tror på miraklet!!!!!!!!

Timrå IK > Sv: Leksand ska passa sig
250kg kärlek:

Vadå kvalserien?????
Det är 14 matcher kvar och du snackar redan kvalserien!
Måste säga det att det känns lite tidigt att börja att prata om den,
De två senaste matcherna har vi krigat oss till seger och jag tror
att vi även kan slå SSk hemma på torsdag!
Så när vi har spelat 50 omgångar så kan vi se om vi är i kvalserien eller inte!
Vill samtidigt säga "GRATTIS" till segern mot LIF i eftermiddags!
Så nu är det bara att kämpa vidare så kanske vi undviker kvalserien också!!LYCKA TILL VÅRA HJÄLTAR!
FORZA TIMRÅ IK!!!
Så ge inte upp än mirakel har skett förut!!
Så kom igen Timrå ik!!!
Jag tror och hoppas att ni klarar er ifrån kvalserien och det verkar jag vara ganska ensam om att göra eller??????

Timrå IK > Sv: Yiipeee, kvalserien!!
rådbjer:
Hur kan du redan börja snacka om kvalserien?Igår gick
alla andra matcher med oss.Alla andra lag som ligger före oss
förlorade igår.Det återstår 22 omgångar och du snackar redan om
kvalserien!66 poäng att spela om.Du såg på Giffarna Sundsvall
de var redan uträknade i fotboll,men de kämpade tappert och
höll sig kvar i allsvenskan.Vi har 10 poäng upp till att klara oss
kvar och jag har inte gett upp hoppet ännu och det borde du och
alla ni andra som har gjort det utan tänk positivt istället,för att
det är 50 omgångar och allt kan fortfarande hända!Upp med hakan
en match i taget.Imorgon ny match mot DIF och jag tror på vinst!
Så kom igen "TIMRÅ IK"Än är det inte kört!!!!!!!!

Timrå IK > Sv: seger!!
Rådbjer:

Håller fullständigt med dig.Jag kommer att ratta in radiosporten
kl:19:10 ikväll på högsta volym på jobbet när jag jobbar
och när vi gör 1-0 så lyfter taket och det ekar högt i de mörka
skogarna i småland för att enligt Lars Molin så är vi på G,så att
Jag jag hoppas att vi kan visa hockeysverige vad "SKÅPET SKA STÅ"
ikväll.Så ifrån de mörka skogarna i småland så slår ett hjärta för
Timrå ik ikväll!!!Lycka till kamrater!!!!

Timrå IK > Sv: Molin
SANTOS:
Nä,Niklas nordgren blev ju ingen frälsare precis och Håkan Åhlund
vad har han tillfört laget?
Varför ta bort Markus sjöberg(TIMRÅIT) o Peter Geradsson som
har gjort många poäng med SSK i år?
Nä,dags att leta efter en riktig målskytt en frälsare!!

Timrå IK > Sv: Molin
SANTOS:

Kanske är det för att vi inte har någon bra målskytt i vårat lag?
Kanske dags att börja leta efter en stor målskytt?
Något måste iallafall göras omgående Annars!!!!

Timrå IK > Sv: Molin
Ny tränare och jag hoppades på mer fart i laget,men nu vinner
vi ju inte ens på hemmais!!!
Vad är det som har hänt egentligen?
Vi vinner skotten i andra perioden med 12-3,men gör bara 1 mål.
Kanske är det dags att värva en bra målskytt(eller fler)?
Vi vinner skotten sammanlagt igår med 33-19,men förlorar ändå!
Varför frågar sig nog många?
Skulle vi sätta våra målchanser och göra fler mål i powerplay
så hade vi vunnit mer matcher i år.
För att vi har ju vunnit skottstatistiken många matcher i år.
Nu möter vi Frölunda borta på tisdag och Djurgården hemma på
torsdag och då måste vi ta poäng annars!!!LYCKA TILL!!!!

Timrå IK > Sv: Sportchef
Jag håller fullständigt med dig.
Kasta inte bort Peo Larsson som
gjort så mycket för klubben.Ge
honom en annan tjänt inom klubben!!!

· 207 ·
Om EXPLORERSMÅLAND
Hejar på: 0x20-timraiklogosvg.png Timrå IK

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Från Rockagatan,Bergeforsen!