Historik
Föregående · 73 · Nästa
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Berka: Tänk dig då när man nyktrar till framåt högsommaren...
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
... så var det ytterliggare en tung morgon för Wikegård.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
spud: Den kanske intressantaste; vem styrde Ryssland? Men isf får det bli i Café-boken...
MoDo Hockey > Sv: Building the future, Silly Season 07-08
Paddan: Du har ju sommarlov, det övertrumfar ALLT! Fråga vem som helst.
MoDo Hockey > Sv: Building the future, Silly Season 07-08
Wayne Gresky: Nej, synd att han gjort det val han har gjort.
MoDo Hockey > Sv: Building the future, Silly Season 07-08
Dream Team: Visst kan det röra sig om ett val att komma närmare familjen, men det funkar bara som "ursäkt" om man väljer att gå ned i löneanspråk. Allra helst i det här fallet eftersom det finns intresserade klubbar närmare familjen. Som det låter nu klingar det bara falskt att köra på familjealibi.
Men han får göra som han vill, det är ett fritt land. Synd tycker jag.
Men han får göra som han vill, det är ett fritt land. Synd tycker jag.
MoDo Hockey > Sv: Building the future, Silly Season 07-08
shinzawai: Givetvis skulle han ha svarat; Jag vill ju till hockeykulturens högborg i Örnsköldsvik och spela i MoDo, men vad ska man göra när penningbuntarna staplas på hög? Jag är inte mer än människa.
MoDo Hockey > Sv: Building the future, Silly Season 07-08
jenza: Om jag inte är helt ute och cyklar så går kontraktet ut efter denna säsong.
MoDo Hockey > Sv: Building the future, Silly Season 07-08
Själv hoppas jag på Macke. Nya regeltolkningar och ny bättre skattelagstiftning gör att det inte är helt omöjligt att han ger MoDo en säsong till.
MoDo Hockey > Sv: Building the future, Silly Season 07-08
Poffa: Själv hoppas jag på att skytteligavinnaren spelar i MoDo och har 21 på ryggen kommande säsong.
Annars ser det ut som om Weinis drar till Linköping i två år och lägger pengar på hög, för att sedan tigga och be om att få komma tillbaka till MoDo och spela med Sedinarna. Då blir han billig. Sjyst uträknad vårbudget av Ecke.
Annars ser det ut som om Weinis drar till Linköping i två år och lägger pengar på hög, för att sedan tigga och be om att få komma tillbaka till MoDo och spela med Sedinarna. Då blir han billig. Sjyst uträknad vårbudget av Ecke.
MoDo Hockey > Sv: Building the future, Silly Season 07-08
spud: Om det nu är sant blir jag förvånad. Jag trodde Weinis hade större ambitioner än Linköping med sitt liv. Är det möjligen smålänningen i honom som tagit över?
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
berghult: Okej då, en colagrogg på Coke och Calvert. ;-)
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Poffa: Undra om man inte var inne på andra glaset champange vid det här laget...
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
AM: Vad är det egentligen dom har skrivit ut till dig?
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Da Bike: Äh, då skulle en massa människor (som du tydligen) okynnessvara. Nån ordning får det vara även under festliga tillfällen som vid SM-GULD.
MoDo Hockey > Sv: The Final Battle, part VI
zigge: Jaha då har man hört den låten för första gången. Till och med sämre än vad jag befarade. Skitlåt.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
bisterfinnen: Det känns bra att bo i en del av världen där en lokaltidning som sträcker sig över fyra kommuner klämmer in en nyhet om att någons brevlåda blivit stulen. Att det dessutom sker i en del av världen som massproducerar lysande hockeyspelare gör det inte sämre. Det känns som om det trots allt finns hopp för mänskligheten då.
Café > Sv: Festivaler sommaren 2007
willysson: Visst är dom det, kommer aldrig att glömma den fullständiga adrenalinkick Beneath the Remains gav när den kom. Grymt trumspel! Helst outstanding var den. I sina bästa sunder är det istort sett ingen som piskar Belo Horizontes finest. Synd bara att Max Cavalera fick storhetsvansinne.
www.youtube.com/watch?v=G0m_9n5wnPU
Det grämer mig att jag aldrig hann se dem i orginaluppsättning. Soulfly såg jag i Holland under slutet av 90-talet, men det är inte till närmelsevis samma sak.
www.youtube.com/watch?v=G0m_9n5wnPU
Det grämer mig att jag aldrig hann se dem i orginaluppsättning. Soulfly såg jag i Holland under slutet av 90-talet, men det är inte till närmelsevis samma sak.
Café > Sv: Festivaler sommaren 2007
scim: Det funkar i såväl Norge som Tyskland. Där har dom dessutom mer pengar att handla för.
MoDo Hockey > Sv: The Final Battle, part VI
Gidde: Du kan väl på fullaste allvar inte jämföra MoDo med NHL? Det är ju dit och till Sundsvall vi lånar ut spelare.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Nog är det väl i allra högsta grad märkligt att SVT:s "hockeyexpert" fortfarande inte har nämnt hur årets SM-slutspel har slutat?
Eller vänta, kanske inte ändå.
www.wikegard.se/
Eller vänta, kanske inte ändå.
www.wikegard.se/
Café > Sv: Festivaler sommaren 2007
250kg kärlek: Jag jobbade i en butik för snart 20 år sedan och då pratade flera handlare om att klappa igen på söndagar, men ingen törs för då åker folk bara till nästa stad och då förlorar man inkomster. Enda sättet vore en lagstiftning, men det kommer inte att inträffa. Men visst vore det bättre om söndagen kunde användas av barnfamiljerna till annat än (kolla här nu när jag ramlar on-topic) konsumtionsfestivaler på COOP eller MAXI.
Café > Sv: Festivaler sommaren 2007
250kg kärlek: Det säljs en ganska bestämd mängd livsmedel, nämligen den som folket behöver för att äta sig mätt ungefär. Även om butikerna är stängda på söndagar skulle ungefär samma mängd säljas, dock på mindre dyra arbetstimmar. Alltså skapas ett utrymme för sänkta matpriser. I Norge, Tyskland och Österrike är matvarubutikerna stängda på söndagar och det finne egentligen ingen anledning att de skulle vara öppna här heller.
MoDo Hockey > Sv: Building the future, Silly Season 07-08
Swordster: Det gäller väl fram till och med januari, va? Efter transferfönstrets stängning i januari får endast målvakter flyttas vill jag minnas.
Café > Sv: Festivaler sommaren 2007
Poffa: (OT) Matvaruaffärerna bör stängas på söndagar, men för att sänka matpriserna.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
mattias - 74: Är det porrmuséet som lockar?
Länkar:
http://www.museumerotica.dk/
http://www.museumerotica.dk/
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Salle: Jag är för en serie om sex eller åtta lag. MoDo har ju så förbannat svårt och tappar alltid onödiga poäng mot skitlag.
MoDo Hockey > Sv: Building the future, Silly Season 07-08
Rytter: Helt klart rätt taktik av Ecke att inte svammla en massa om värvningar. Spekulerandet är vår uppgift. Cold hard facts är Eckes.
MoDo Hockey > Sv: The Final Battle, part VI
knaskamilla: Du ser, vissa stjäl flaggor medan andra ger bort dem...
MoDo Hockey > Sv: Building the future, Silly Season 07-08
Angående de som inte har nytt kontrakt för nästa år är Ecke förtegen, men: "Ett litet undantag gör dock Ecke Holmberg och det är då det gäller forwarden Peter Öberg.
- Vi förhandlar och jag hoppas kunna lämna klartecken när som helst, säger Ecke."
Foppa blir alltså kvar. Han börjar bli en institution.
- Vi förhandlar och jag hoppas kunna lämna klartecken när som helst, säger Ecke."
Foppa blir alltså kvar. Han börjar bli en institution.
MoDo Hockey > Sv: SCA Cup 2007
Mats Edström: Det blir nog en hel del MoDoiter på plats kan jag tänka. Jag, Frisco, Poffa, 65 Selander, Pål Emik, Westerlind, ja listan kan göras lång...
MoDo Hockey > Sv: Building the future, Silly Season 07-08
hellge: Man kanske lär sig till nästa gång att inte skriva kontrakt som avslutas innan säsongen är över. Det är ju onekligen ett dilemma för Ecke om han ska börja ta en kontraktsfight innan det är färdigspelat. eller försöka skjuta på det någon dag.
Visst är det lite dålig stil, men han kan ju kanske skriva på för Leksand...
Visst är det lite dålig stil, men han kan ju kanske skriva på för Leksand...
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Mano: Lyssna inte på Poffa har yrar som vanligt. Här är inslaget med Svartvadet och Krizan, c:a 3 minuter in. Sedan kommer Freddan över telefon efter vädret.
tv4.se/klipp/113685.html
tv4.se/klipp/113685.html
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Poffa: Fantastisk intervju med Svarten, eller rättare sagt side-kicken Krizan. Pärra surrar på medan Krizan står brevid och nickar tills han hör ordet målvakt. Målvakt säger han då, sedan kyssar han Perra på kinden. Hahaha.
Café > Sv: Bostadsbidraget!!!
mok: Ett lysande förslag som det har presenterats hittills. Bostadsbidragets utformning är helt sinnessjukt.
Föregående · 73 · Nästa