mattias - 74

30857 inlägg · 47923 besäkare

Historik

1 ·
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
jk: Jag kan köpa till fullo att Tkachuk blir invald.

19 säsonger i NHL och en legend borta i NHL.

Dessutom är han enligt många ansedd som en av de bästa amerikanska spelarna någonsin i ligan.

Dock håller jag med dig om Zäta och Rod att de såklart också skall bli invalda men det kommer nog med största sannolikhet att ske också.

Fotboll > Sv: Fotbolls VM 2026
Zource:

IK Brage skulle behöva hans tjänster just nu ;)

Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Trist för Zäta men hans tid kommer

Han borde såklart också bli invald

NHL > Sv: Allmän tråd för NHL
Jan-Erik :

Går bra för familjen nu


MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Vargen:

Han är bra inget snack om saken men tro inte att Karlberg skall vinna den interna poängligan för det kommer han inte göra

Hans farsa vet nog hur han skall spela honom men som supporter till Leksand så känns han som en stabil allsvensk spelare

Han var ok i SHL inte mer

Att han gjorde bra ifrån sig var att han hade bättre spelare omkring sig men jag unnar honom all lycka men jag skulle tona ner förväntningarna en aning

MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Zource:

" Men ska han spela i en förstakedja? "

Nej det skall han inte, han är en spelare för 3 -4 kedjan beroende på vilken hockey man spelar

Han är inte stjärna men en spelare som sliter och ger allt i varje byte, ingen målspruta

Fotboll > Sv: Fotbolls VM 2026
Byter tråd

Messi behöver inte diskuteras i superettan tråden ;)

Fotboll > Sv: Superettan
Bengt Ramen:

Han har alltid varit bättre än Fjonaldo

Ronaldo tappar mycket av min respekt pga alla filmningar och gnäll han sysslat med genom åren

Messi är verkligen den komplette fotbollsspelaren.

Fotboll > Sv: Superettan
Bengt Ramen:

Helt sjukt imponerande att hålla denna nivån vid snart 39 års ålder.

Fotboll > Sv: Superettan
Bengt Ramen:

Den snart 39 årige Messi gjorde precis 2 - 0 för Argentina som också blev segerresultatet och har nu gjort lagets samtliga 5 mål i turneringen

Vilken fantastisk fotbollsspelare

Maradona jublar i graven över sin arvtagare



Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Rip Kirby: Det är ju så här det är, Sverige målas upp som guldfavoriter av framför allt media när man slår "stornationen" Tunisien med 5-1 men när svårighetsgraden går upp så blir vi utspelade och jag är inte förvånad, jag förstår inte att folk lärt sig att det är så här det ser ut i det svenska fotbollslandslaget just nu och har så gjort i många år.

Vi är ingen stornation i fotboll och har inte varit på många många år.

Egentligen om man skall vara riktigt hård i sin kritik så ska inte ens Sverige spela VM med tanke på det usla kvalet man gjorde.

Det blir tuffa papper mot Japan också, sanna mina ord.

Fotboll > Sv: Fotbolls VM 2026
Bengt Ramen:

Tack för förtydligande

Fotboll > Sv: Fotbolls VM 2026
Bengt Ramen:

Ettorna möter väl de bäst rankade treorna så nog tror jag Brasilien kan få möta Sverige om vi blir 3a i gruppen

Eller hur fan ligger det till ;)

Haha

Leksands IF > Sv: Silly season
Saltmasen:

Zacke klar

Känns som en ganska trött värvning eller vad säger du?

Allsvenskan > Sv: HockeyAllsvenskan
Rip Kirby:

Förstår ärligt talat inte denna öht om jag skall vara ärlig men men

Fotboll > Sv: Fotbolls VM 2026
Bengt Ramen:

Tur man jobbade ikväll

Vinner Japan imorgon bitti vilket de förmodligen gör så står Nederländerna på 4 P Japan på 4 p och Sverige på 3 p inför sista rundan

Jag tippar att Japan kryssar mot oss i och att
Nederländerna kör över Tunisien

Japanerna är kvicka och snabba och jag tror inte Sveriges sega backlinje hänger med men jag har såklart gärna fel

Då blir Sverige 3a i gruppen och vill det säg illa kan det bli Brasilien som väntar om jag räknat rätt


Fotboll > Sv: Fotbolls VM 2026
Rip Kirby:

Turkiet utslaget med 1 match kvar, man hade dessutom 1 man mer i hela 2a halvlek och skapade i princip ingenting.

Montella lär få sina fiskar varma när laget landar i Turkiet

Detta ses som ett rejält fiasko av många, även mig.

Fotboll > Sv: Premier League
Bengt Ramen:

Varför länkar du till Expressens hemsida haha

NHL > Sv: Allmän tråd för NHL
Kirby

Instämmer

Laget som vann 2013 är kanske ett av de bästa vi sett i NHL på länge

Kane lär ha sagt i en Intervju att han aldrig spelat med någon bättre 2 vägsspelare än Kruger

Fina ord av en världsstjärna, men faktum är att alla svenskar som spelade med Chicago under 10, 13, 15 var riktigt bra


Fotboll > Sv: Premier League
Rip Kirby:

Spelschemat släppt inför kommande säsong

NHL > Sv: Allmän tråd för NHL
Rip Kirby:

Vart har du läst det ryktet?

" Mike Babcock är en mycket meriterad men hårt kritiserad ishockeytränare. Han har vunnit både Stanley Cup och OS-guld, men har upprepade gånger anklagats för kränkande ledarskap och mobbning. Hans kontroversiella metoder har uppmärksammats i flera incidenter: "'

Blir spännande som sagt ;)

NHL > Sv: Allmän tråd för NHL
Rip Kirby:

Larkin från Detroit ryktas också att trejdas, frågan är bara vart, han har kontrakt till 29 / 30

Låter ju högst osannolikt

Leksands IF > Sv: Silly season
hockeyslickare:

Kan moderatorn plocka bort detta inlägg

SPAM

Leksands IF > Sv: Silly season
Saltmasen:

Börjar gå lite lösa rykten om att Leksand kollar på Nick Shore


Fotboll > Sv: Fotbolls VM 2026
Em 2000 var det

Vilken jävla hjälte

www.youtube.com/watch?v=I4x_VhOmd_Y

Fotboll > Sv: Fotbolls VM 2026
Zource:

HAHA Terry Butcher vilken hjälte

Minns även vid VM tror det var 1998 när Jaap Stam i Holland blev sydd i vid ögonbrynet utan bedövning vid avbytarbänken och bara stirrade rätt in i kameran och gjorde inte en min

Fotboll > Sv: Fotbolls VM 2026
Rip Kirby:

Bellingham tappar boll

Jävla sopa

Fattar inte att han får starta

Fotboll > Sv: Fotbolls VM 2026
Zource:

Nu såg man innan vattenpausen att domaren gjorde rätt

Fotboll > Sv: Fotbolls VM 2026
Zource:

Bellingham visar klass

Sjukt överskattad

Fotboll > Sv: Fotbolls VM 2026
Bengt Ramen:

Han rörde sig för tidigt, löjligt kan tyckas men regler är regler tyvärr oavsett vilka man håller på

Fotboll > Sv: Fotbolls VM 2026
Rip Kirby:

Korrekt men man önskar man kunde se mer av detta med straffar som går om

Finns i varje omgång i PL som målvakter går för tidigt men inget händer

Fotboll > Sv: Fotbolls VM 2026
Bengt Ramen:

Tycker inte Kroatien fått till någon vidare generationsväxling men jag får väl äta upp detta

Känns som om det är för mycket fokus på en 40 åring som är på väg utför

Största skandalen är väl att inte Morgan Rogers spelar istället för Bellingham.

Morgan Rogers har varit fullkomligt lysande i Aston Villa men får ändå inte chansen i startelvan utan man väljer Bellingham istället som varit sisådär denna säsongen men får väl äta upp detta med ;)

Fotboll > Sv: Fotbolls VM 2026
Bengt Ramen:

Instämmer om Ronaldo

Snart dags för England - Kroatien

Kroaterna känns sämre än någonsin med en 40 årig Modric i startelvan

England bör vinna detta ganska komfortabelt

Kane att göra mål är nog ett bra spel idag


Fotboll > Sv: Fotbolls VM 2026
ante08:

Messi show i natt

Karln är helt makalöst bra

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62:

Jag hade Thåström och Sigge Svensson ;)

I NHL var det Gretzky och senare när man blev äldre var det Lidström, Sundin och Forsberg

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jugge:

Koblar lånas garanterat ut till RBK

Har svårt att se att han skall ta en plats i Toronto eller så blir det AHL.

Fotboll > Sv: Fotbolls VM 2026
TD:

Åslund borde hålla käften

Han är den sämsta sk expert som någonsin öppnat käften under en Fotbollssändning.

Han snackar bara massa dynga och svamlar.

Hoppas man slipper honom snart.

Däremot har Bojan spottat upp sig rejält

Fotboll > Sv: Fotbolls VM 2026
JoJo2613:

HAHA Kap Verde tar poäng mot Spanien

Sjukt på riktigt

Fotboll > Sv: Superettan
Rip Kirby:

GIF Sundsvall - Öster 0 -2 efter 13 minuter spelade

Tycker synd om fansen som skall genomlida denna säsongen

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Smurfen:

vad sa han?

Ge mig en kort analys ;)

Fotboll > Sv: Fotbolls VM 2026
-Sputnik-:

Belgien - Egypten ikväll kommer bli en riktig godbit

Egyptens defensiv imponerar och nu är det sisa chansen för KDB, Lukaku, Courtouis, att vinna något mästerskap.

Marmoush och Salah på topp för Egypten.

Spännande match att vänta

Avspark 21:00

Fotboll > Sv: Fotbolls VM 2026
JD:

Tipsar om denna sida som har highlights och nyheter från VM

Fantastisk sida och lätt att hitta matcher m.m

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly:

Är Karlberg presenterad?

Hittar inget på eran hemsida men det är väl bara en tidsfråga.

Han kommer vara jättebra för er i så fall.

1 ·
Om mattias - 74
Hejar på: 0x20-leksandsiflogosvg.png Leksands IF

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Från Uppsala