Historik
Föregående · 2 · Nästa
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jan Grismöbel:
Samtidigt är det rätt svårt att göra klart med de riktigt stora hajarna innan 1 juli, och sen ska det gå en viss tid innan de har bestämt sig om var dom vill spela.
Så då kan det med automatik bli "efter sommaren"
Men att man inte arbetar på samma sätt som förra året, det är säkert.
Sen kan utfallet bli det samma ändå. Även fast man inte vill det.
Svårt att tvinga folk till något..
Samtidigt är det rätt svårt att göra klart med de riktigt stora hajarna innan 1 juli, och sen ska det gå en viss tid innan de har bestämt sig om var dom vill spela.
Så då kan det med automatik bli "efter sommaren"
Men att man inte arbetar på samma sätt som förra året, det är säkert.
Sen kan utfallet bli det samma ändå. Även fast man inte vill det.
Svårt att tvinga folk till något..
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Givetvis är Klockare bra nog.
Det jag försökte visa att det kommer kvittar vem som kommer in om det inte är han.
För det kommer hittas fel efter första träningen som kommer hänga I hela tiden.
Så är detta forumet.
Om det inte går som förra året. Då är allt frid och fröjd tills ett misstag sker..
Det jag försökte visa att det kommer kvittar vem som kommer in om det inte är han.
För det kommer hittas fel efter första träningen som kommer hänga I hela tiden.
Så är detta forumet.
Om det inte går som förra året. Då är allt frid och fröjd tills ett misstag sker..
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
KaptenB : Jag känner att allt under Klockare som Backcoach kommer sågas av 80% av alla användare härinne ändå, så det kvittar för mig vem som är chef över det.
Säg att man tar in en av alla dessa tränare som ex Peja säger finns ute i Sverige.
Nä, då är han för ung, för orutinerad, för gammal, för dålig som spelare själv.
Och Klockare förresten.
Ytterligare en av dessa gamla Brynäsare.
Var är nytänket?
Se längre upp i inlägget, så har ni svaret hur det kommer låta..
Och sen om att Ceda var bästa back i Finland.
Vad brukar det betyda?
I bästa fall halvdan i SHL. Eller?
Säg att man tar in en av alla dessa tränare som ex Peja säger finns ute i Sverige.
Nä, då är han för ung, för orutinerad, för gammal, för dålig som spelare själv.
Och Klockare förresten.
Ytterligare en av dessa gamla Brynäsare.
Var är nytänket?
Se längre upp i inlägget, så har ni svaret hur det kommer låta..
Och sen om att Ceda var bästa back i Finland.
Vad brukar det betyda?
I bästa fall halvdan i SHL. Eller?
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Om jag inte minns helt fel så sa han väl det innan Soda var klar.
Sen, hur många såg storheten i Ceda?
Typ ingen.
Så att han var fel ute där ger jag inget för.
Jag lyssnar ju alltid på Femtefemman. Och både Olle och Kolan har bra insikter och kan värdera spelare, tycker jag.
Sen, hur många såg storheten i Ceda?
Typ ingen.
Så att han var fel ute där ger jag inget för.
Jag lyssnar ju alltid på Femtefemman. Och både Olle och Kolan har bra insikter och kan värdera spelare, tycker jag.
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Jag förstår vad du menar med din lista.
Men när man tänker efter, så när man säger så tex förstecenter, på vilken poängnivå menar man då?Samma med backen och forward.
Är det 30-40 poäng? För det är väl där det ska ligga?
Få in det kan bli svårt.
Nu är väl finnen backen iaf, så får vi se vad Alcen skakar fram för andra spelare
Men när man tänker efter, så när man säger så tex förstecenter, på vilken poängnivå menar man då?Samma med backen och forward.
Är det 30-40 poäng? För det är väl där det ska ligga?
Få in det kan bli svårt.
Nu är väl finnen backen iaf, så får vi se vad Alcen skakar fram för andra spelare
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{Brynäsgub🥴🐱be}: Ok, då fattar jag🥴
Men då föredrar jag nog blåljusfilter ändå.
Men gött du förklarade för mig, menar det 😀
Men då föredrar jag nog blåljusfilter ändå.
Men gött du förklarade för mig, menar det 😀
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: Det här med mörkt läge på skärmen.
"Alla" säger att det är så bra. Men jag kan inte vänja mig vid det..
Jag ser ju inte vad det står..
Får anstränga mig mycket mer.
Men det är jag😵💫😵💫
"Alla" säger att det är så bra. Men jag kan inte vänja mig vid det..
Jag ser ju inte vad det står..
Får anstränga mig mycket mer.
Men det är jag😵💫😵💫
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Joppe: Årets största hockeyvärvning är klar😀
www.aftonbladet.se/sportbladet/a/0pLJpJ/sanny-lindstrom-ar-klar-for-sportbladet?utm_source=androidapp&utm_medium=share
www.aftonbladet.se/sportbladet/a/0pLJpJ/sanny-lindstrom-ar-klar-for-sportbladet?utm_source=androidapp&utm_medium=share
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{363}: Och vips så är han klarar för Dif om 2 år..
Bara säger, så ni vet vem som breakade först.
För det är ju viktigt härinne😉😉
Bara säger, så ni vet vem som breakade först.
För det är ju viktigt härinne😉😉
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jag tänker om Musse blir klar som Ass.
Då har vi ju 2 möss och en smurf på bänken..
Får smurfen leda dom 2 blinda mössen då i vinter😀
Då har vi ju 2 möss och en smurf på bänken..
Får smurfen leda dom 2 blinda mössen då i vinter😀
+ 9
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: När hans kontrakt går ut kanske man vill ha in nya idéer.
Bara en tanke..
Bara en tanke..
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Jag är fullt medveten om att det kan gå åt H-E när de äldre lämnat in.
Nu ska väl inte alla sluta samtidigt men, det är nog "lättare" att värva spelare som inte ska konkurrera med #33och #10 framförallt om toppen av stegen.
Den jag kan se vara kvar längst är nog #10 följt av #18.
De är nog lättast att putta neråt och fortfarande få en viss leverans av.
Hoppas man kan få en bra leverans av #33 och #19 en sista säsong.
Sen är det nog dags att tacka för hjälpen..
Nu ska väl inte alla sluta samtidigt men, det är nog "lättare" att värva spelare som inte ska konkurrera med #33och #10 framförallt om toppen av stegen.
Den jag kan se vara kvar längst är nog #10 följt av #18.
De är nog lättast att putta neråt och fortfarande få en viss leverans av.
Hoppas man kan få en bra leverans av #33 och #19 en sista säsong.
Sen är det nog dags att tacka för hjälpen..
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jonjo: Det är en jävla sitts som Alcén är i egentligen.
Frågan är hur han innerst inne känner om Bäckis.
Tror han att han ska vara med 25 eller 50 matcher?
I vilken roll?
Säg att LP kommer tbx.
Ska Bäckis peta LP när han spelar då?
Va fan, antingen är man med eller så tar man 13:e platsen.
Finns en stor risk med detta upplägg.
Även Gälla har ju sina favoriter..
Nä, på ett sätt ska det bli skönt när de äldre gardet är borta, eller accepterar en roll längre ner.
Som det är nu så blir det varken hackat eller malet.
Svårt att få in ny topp om man ska dela på tupplatsen.
För "alla" är ju säkra på att de äldre bara kommer bli sämre nästa säsong.
Hoppas man har fel som fan..
Men orolig är man.
Frågan är hur han innerst inne känner om Bäckis.
Tror han att han ska vara med 25 eller 50 matcher?
I vilken roll?
Säg att LP kommer tbx.
Ska Bäckis peta LP när han spelar då?
Va fan, antingen är man med eller så tar man 13:e platsen.
Finns en stor risk med detta upplägg.
Även Gälla har ju sina favoriter..
Nä, på ett sätt ska det bli skönt när de äldre gardet är borta, eller accepterar en roll längre ner.
Som det är nu så blir det varken hackat eller malet.
Svårt att få in ny topp om man ska dela på tupplatsen.
För "alla" är ju säkra på att de äldre bara kommer bli sämre nästa säsong.
Hoppas man har fel som fan..
Men orolig är man.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Är väl fel forum.
Men nyss gjorde Tottenham, eller i år Bottenham mål.
Hoppas att dom trots allt klarar det.
Mest för Erik Nivas skull.
Han går nog under om dom åker ur.
En extrapodd om säsongen i 3×4 timmar skulle vara trevligt😀😀.
Men nyss gjorde Tottenham, eller i år Bottenham mål.
Hoppas att dom trots allt klarar det.
Mest för Erik Nivas skull.
Han går nog under om dom åker ur.
En extrapodd om säsongen i 3×4 timmar skulle vara trevligt😀😀.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Så uselt sportcheferi.
En ung talang?
Behövs nått från topphyllan..
Detta sitter "vissa" och tänker men kan inte skriva för då framstår man som gnälliga😀
En ung talang?
Behövs nått från topphyllan..
Detta sitter "vissa" och tänker men kan inte skriva för då framstår man som gnälliga😀
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Det är väl så att Gälla ska acceptera den nya Ass oxå.
Han kanske inte gör det utan hade vilja att ha kvar Masken.
Då har Alcén ett större problem..
Nästa säsong är Do or Die för Gälla tycker jag.
Funkar de grundläggande sakerna inte bättre, så är det dags att tacka för tiden som varit och byta tränare.
Då kan man ha kvar Nicky och ta in 2 nya.
1 Head och 1 Ass.
Han kanske inte gör det utan hade vilja att ha kvar Masken.
Då har Alcén ett större problem..
Nästa säsong är Do or Die för Gälla tycker jag.
Funkar de grundläggande sakerna inte bättre, så är det dags att tacka för tiden som varit och byta tränare.
Då kan man ha kvar Nicky och ta in 2 nya.
1 Head och 1 Ass.
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Farsang: Lägger denna här.
Vet att man inte ska tjata mer med LC.
Men nu är det ju lite "Officiellt" vad han tjänar.
Om detta stämmer så är nog det fjärde året det som avgjorde.
Hoppas det. Annars så är det (ännu) sjukare..
Vet att man inte ska tjata mer med LC.
Men nu är det ju lite "Officiellt" vad han tjänar.
Om detta stämmer så är nog det fjärde året det som avgjorde.
Hoppas det. Annars så är det (ännu) sjukare..
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Haha.
Lyssnar på Tugga Puck. Man ska utvärdera Chickens ankomst i LHC.
Bara liiite tudelat 🤣🤣
Lyssnar på Tugga Puck. Man ska utvärdera Chickens ankomst i LHC.
Bara liiite tudelat 🤣🤣
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
DIFFEN: Det var väl grejen med Hallam när han fick jobbet.
Att han var så kompis med alla spelarna, speciellt i NHL. Bra tränare, framgångsrik..
Såklart enkelt efter Garpen.
Men "alla" var ju så pepp på Hallam när han startade iom framgången i Växjö.
Det är ju kanske på samma sätt som att alla stora spelare blir inte bra tränare, andra saker som avgör.
Fimpen har ju en skön sak där.
Bremberg förklarade hur man enklast tar sig ur ett svårt läge.
"Det är ju bara att lägga en backandflip på bladet på den andra"
Jo tjenare säger Fimpen. 😀😀
Att han var så kompis med alla spelarna, speciellt i NHL. Bra tränare, framgångsrik..
Såklart enkelt efter Garpen.
Men "alla" var ju så pepp på Hallam när han startade iom framgången i Växjö.
Det är ju kanske på samma sätt som att alla stora spelare blir inte bra tränare, andra saker som avgör.
Fimpen har ju en skön sak där.
Bremberg förklarade hur man enklast tar sig ur ett svårt läge.
"Det är ju bara att lägga en backandflip på bladet på den andra"
Jo tjenare säger Fimpen. 😀😀
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
willyyoung : Om det blir så.
Så räcker det med ett dåligt pass i första träningsmatchen så kommer "du vet vilka" med sågen och kräver Alcens avgång🙄
Så räcker det med ett dåligt pass i första träningsmatchen så kommer "du vet vilka" med sågen och kräver Alcens avgång🙄
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Ja vissa spelare gör det.
Andra spelare går ditt pengarna och hjärtat tar dom.
LC gick bara på pengarna, vad vi vet.
Iom att även Rögle var med upp till 300" så känns det som att LC prioriterade de få tusenlapparna före "klubbhjärtat" .
Andra spelare går ditt pengarna och hjärtat tar dom.
LC gick bara på pengarna, vad vi vet.
Iom att även Rögle var med upp till 300" så känns det som att LC prioriterade de få tusenlapparna före "klubbhjärtat" .
+ 8
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Kan så vara.
Men Delia var ju bara reserv ändå. Wit var ju oxå en nödlösning. Återstår Kempny.
Man hade kanske "räknat" med att någon av de som var därborta skulle återkomma.
Nu blev det inte så därav Witk.
När stommen är så "gammal" och ändå så tongivande så är det inte enkelt att ta in nya toppstomme.
Vilka skulle man ersatt tycker du, och i vilken position?
Det tycker jag är det intressanta, inte vad man inte gjort.
Man har signat Axel, Norlinder och AJF och Bobby långa kontrakt nyligen. Där är en stomme som inte är gammal.
Sen kanske den inte är toptop. Men där är ju gamlingarna som ska bytas om 2-3 år.
Då blir det "enklare" att få in toppen.
Men Delia var ju bara reserv ändå. Wit var ju oxå en nödlösning. Återstår Kempny.
Man hade kanske "räknat" med att någon av de som var därborta skulle återkomma.
Nu blev det inte så därav Witk.
När stommen är så "gammal" och ändå så tongivande så är det inte enkelt att ta in nya toppstomme.
Vilka skulle man ersatt tycker du, och i vilken position?
Det tycker jag är det intressanta, inte vad man inte gjort.
Man har signat Axel, Norlinder och AJF och Bobby långa kontrakt nyligen. Där är en stomme som inte är gammal.
Sen kanske den inte är toptop. Men där är ju gamlingarna som ska bytas om 2-3 år.
Då blir det "enklare" att få in toppen.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Lemp: Det är som sagts förut en fördel och en förbannelse med återvändare.
Bygga en ny stomme nu med spelarna som är kvar går inte.
För ska man värva topp så finns en gamla stommen kvar och tar platser som den nya ska ha.
Isf så måste Alcén nästa år börja ta bort spelare som är den gamla för att få in den nya.
Vilka?
Ja Silverberg är ju en kanske även Rödin.
Nu vet jag att man inte tar bort Anton.
Men hur ska Alcén få plats med den nya stommen och råd om man inte offrar heliga kor?
Eller så kör man med det man har och går in i en rebuild efter att de gamla är borta.
Men då ska man även veta att det kan ta flera år innan man är stabila i toppen igen.
Detta ska tas i beaktande när man skriker efter ny stomme.
Bygga en ny stomme nu med spelarna som är kvar går inte.
För ska man värva topp så finns en gamla stommen kvar och tar platser som den nya ska ha.
Isf så måste Alcén nästa år börja ta bort spelare som är den gamla för att få in den nya.
Vilka?
Ja Silverberg är ju en kanske även Rödin.
Nu vet jag att man inte tar bort Anton.
Men hur ska Alcén få plats med den nya stommen och råd om man inte offrar heliga kor?
Eller så kör man med det man har och går in i en rebuild efter att de gamla är borta.
Men då ska man även veta att det kan ta flera år innan man är stabila i toppen igen.
Detta ska tas i beaktande när man skriker efter ny stomme.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Hyllade hockeyprofilen död vid 45 års ålder
www.aftonbladet.se/a/QJ52a8?utm_source=androidapp&utm_medium=share
Utan denna man så hade letandet efter spelare varit nästan omöjligt.
Nästan så att han uppfunnit Google eller skapat en Iphone.
På den skalan är det för mig som aldrig letar efter spelare aktivt.
Finns andra som är mer aktiva..
Vila i Frid Johan🙏
www.aftonbladet.se/a/QJ52a8?utm_source=androidapp&utm_medium=share
Utan denna man så hade letandet efter spelare varit nästan omöjligt.
Nästan så att han uppfunnit Google eller skapat en Iphone.
På den skalan är det för mig som aldrig letar efter spelare aktivt.
Finns andra som är mer aktiva..
Vila i Frid Johan🙏
+ 13
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Jag har inga teorier mer än dom som framkommer i AB. Och någon som nämnde ACL sena.
Jag vet inte annat.
Men jag vet däremot hur det hade låtit om LC kommit och blivit skadad..
Då är det Alcén som signar en skadad spelare IGEN.
Sen är summan som jag nämnde fel ja 650" och inget annat.
Jag vet inte annat.
Men jag vet däremot hur det hade låtit om LC kommit och blivit skadad..
Då är det Alcén som signar en skadad spelare IGEN.
Sen är summan som jag nämnde fel ja 650" och inget annat.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: "LC är inte den enda potentiella stommespelaren där ute, men det blir lite löjligt när en del argumenterar mot honom genom att ta upp Pudas och Lindberg som exempel på toppspelare som spelar under marknadsvärde. Det argumentet är ju bara relevant för Brynäs om det finns högklassiga stommespelare som är beredda att spela för Brynäs under sina marknadsvärden."
Det är jag som tagit upp detta.
Och då på grund av att 80% av negativa inlägg varit att Alcén sumpade LC pga sin inkompetens.
Nu helt plötsligt så kommer det fram fler parametrar.
Ett scenario:
Djoos på 3 år kvar av 5 är inte helt återställd nästa säsong, men kan spela ändå men inte på full kapacitet pga att han inte spelat ordentligt på typ 2 år.
Alcen signar LC på 4 år á 350" som får problem med sitt knä.
Tror du att det tas emot bra härinne?
Det kan vara det som Alcén tänker på oxå.
2 skadade backar på 750".
HS skulle brinna upp..
Stör mig nått så ini hela H-E på att man 1 år tidigare säger att det bara finns ett lag. Året senare så bryter man det.
Pudas och Lindberg har klubbhjärta. LC har det inte.
Det är jag som tagit upp detta.
Och då på grund av att 80% av negativa inlägg varit att Alcén sumpade LC pga sin inkompetens.
Nu helt plötsligt så kommer det fram fler parametrar.
Ett scenario:
Djoos på 3 år kvar av 5 är inte helt återställd nästa säsong, men kan spela ändå men inte på full kapacitet pga att han inte spelat ordentligt på typ 2 år.
Alcen signar LC på 4 år á 350" som får problem med sitt knä.
Tror du att det tas emot bra härinne?
Det kan vara det som Alcén tänker på oxå.
2 skadade backar på 750".
HS skulle brinna upp..
Stör mig nått så ini hela H-E på att man 1 år tidigare säger att det bara finns ett lag. Året senare så bryter man det.
Pudas och Lindberg har klubbhjärta. LC har det inte.
+ 16
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Hoppas att denna inte är låst.
Men spännande är han Bränning.
Fotbollsklubbens fynd visar svensk hockeys utmaning
www.aftonbladet.se/a/n1L5jn?utm_source=androidapp&utm_medium=share
Men spännande är han Bränning.
Fotbollsklubbens fynd visar svensk hockeys utmaning
www.aftonbladet.se/a/n1L5jn?utm_source=androidapp&utm_medium=share
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Anders Berg: Kempny betalde nog inte Brynäs jättemycket för iom att hans gamla klubb tog en del.
Eller?
AJF är ett dåligt kontrakt ännu, absolut. Det kan jag erkänna.
Men vilka spelare är "billiga"?
Eller?
AJF är ett dåligt kontrakt ännu, absolut. Det kan jag erkänna.
Men vilka spelare är "billiga"?
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
munkas: "Sen är det såklart svårt på förhand att veta att han skulle vara så skör/skadad/dålig."
Först sågar du jäms med golvlist.
Och sen ger du ändå fri lejd med att Djoos har varit skadad I nästan 2 år.
Bestäm dig vad du tycker!
Det var väldigt få som tyckte det var en dålig värvning.
Sen 5 år är aldrig bra.
300" till en av Schweiz bästa backar vid tidpunkten
Är det dåligt?
Men iom att Djoos betalade 1 mille ur egen ficka för att komma ur kontraktet så var det nog tvunget med 1 extraår.
Men sluta vänd kappan efter vinden, och håll din linje
Först sågar du jäms med golvlist.
Och sen ger du ändå fri lejd med att Djoos har varit skadad I nästan 2 år.
Bestäm dig vad du tycker!
Det var väldigt få som tyckte det var en dålig värvning.
Sen 5 år är aldrig bra.
300" till en av Schweiz bästa backar vid tidpunkten
Är det dåligt?
Men iom att Djoos betalade 1 mille ur egen ficka för att komma ur kontraktet så var det nog tvunget med 1 extraår.
Men sluta vänd kappan efter vinden, och håll din linje
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Anders Berg: "Det är inget mirakel. Det handlar om att de har de bästa och kunnigaste yrkesmännen i Sverige, i sin klubb."
I en liga är dom överlägsna.
Att få sina spelare att inte suga ut sista kronan för sig själv.
Utan att se till förutsättningen för laget att bli bättre om jag avstår en viss summa.
Som i Pudas fall bortåt 100" I månaden.
Var det inte en spelare från Gävle som bedyrade kärleken till Brynäs tidigare, som inte agerade som Pudas?
Där har du skillnaden, så enkelt är det.
I en liga är dom överlägsna.
Att få sina spelare att inte suga ut sista kronan för sig själv.
Utan att se till förutsättningen för laget att bli bättre om jag avstår en viss summa.
Som i Pudas fall bortåt 100" I månaden.
Var det inte en spelare från Gävle som bedyrade kärleken till Brynäs tidigare, som inte agerade som Pudas?
Där har du skillnaden, så enkelt är det.
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Jag motsätter mig inte att han ska bli en stomspelare.
Jag jämförde bara tankesättet som finns hos Lindberg kontra LC.
Pengar lär dom tjäna ändå. Det är inte småpengar man tjänar.
Är man inte bättre än att man bara platsar i SHL och inte i NHL så får man väl jobba efter karriären.
Tror inte OL går fattig efter karriären.
Men han och flera har haft möjligheten att spela med bättre spelare i Sverige pga att man inte har sugit ut det sista till sig själv.
Kommer ihåg en historia om Colorado. Sakic skulle få bra mycket bättre betalt i Rangers än i Avs.
Då sa Foppa, att pengar har du ändå. Men ringar lär du aldrig vinna i Rangers, men det kan du göra här.
Där är skillnaden mellan att ta betalt eller att suga ur allt.
Som Crosby som alltid spelat för 8,7 miljoner. För att kunna ha ett bättre lag. Med chans att vinna.
Så tycker jag.
Jag jämförde bara tankesättet som finns hos Lindberg kontra LC.
Pengar lär dom tjäna ändå. Det är inte småpengar man tjänar.
Är man inte bättre än att man bara platsar i SHL och inte i NHL så får man väl jobba efter karriären.
Tror inte OL går fattig efter karriären.
Men han och flera har haft möjligheten att spela med bättre spelare i Sverige pga att man inte har sugit ut det sista till sig själv.
Kommer ihåg en historia om Colorado. Sakic skulle få bra mycket bättre betalt i Rangers än i Avs.
Då sa Foppa, att pengar har du ändå. Men ringar lär du aldrig vinna i Rangers, men det kan du göra här.
Där är skillnaden mellan att ta betalt eller att suga ur allt.
Som Crosby som alltid spelat för 8,7 miljoner. För att kunna ha ett bättre lag. Med chans att vinna.
Så tycker jag.
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Absolut så.
Men kollar man generellt så är det bara Pär Lindholm som är över 300"
Alla andra ligger under.
Det är nog 1 eller 2 riktigt bra spelare som ryms i de extrapengarna som man sparar på det.
Säg att Alcen skulle gett LC 350".
Då är han 100-125" dyrare än Pudas.
Är det klokt hanterat. Är han "värd" det?
Därav inlägget tidigare.
125" är en bra slant att ha till annat.
Men kollar man generellt så är det bara Pär Lindholm som är över 300"
Alla andra ligger under.
Det är nog 1 eller 2 riktigt bra spelare som ryms i de extrapengarna som man sparar på det.
Säg att Alcen skulle gett LC 350".
Då är han 100-125" dyrare än Pudas.
Är det klokt hanterat. Är han "värd" det?
Därav inlägget tidigare.
125" är en bra slant att ha till annat.
+ 7
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jan Grismöbel: Det funkade ju ännu bättre när Bengtzén och Campese styrde.
Då jävlar var det bra.
Det enda SB lyckades med vara att få in Bulan.
Inte så mycket mer.
Men han kom ju utifrån, så då var det väl bra..
Då jävlar var det bra.
Det enda SB lyckades med vara att få in Bulan.
Inte så mycket mer.
Men han kom ju utifrån, så då var det väl bra..
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bengt Ramen: Det kanske var nått liknande det här. 😮😮
Detta matchslut är det sjukaste jag sett nångång.
youtu.be/9UFyISYVnfw?is=RMmKRvAPG07nApTf
Detta matchslut är det sjukaste jag sett nångång.
youtu.be/9UFyISYVnfw?is=RMmKRvAPG07nApTf
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bengt Ramen: "På sikt är det kanske topp fyra vi vill ha som mål med det känns inte som att vi är där utan att ett sådant mål blir oseriöst."
Det är bra kommentar.
Man får tänka var Brynäs var för 3 år sen.
Nu har man topp-6 två år i rad.
Nu kan man börja tänka på hur man blir topp-4 hela tiden.
Utan att för den skull kräva det nästa år.
Men målet på fem år måste vara att man ligger topp-4 hela tiden.
Gör man det så är man med och utmanar.
Så bygger man framgångsrikt.
Det är bra kommentar.
Man får tänka var Brynäs var för 3 år sen.
Nu har man topp-6 två år i rad.
Nu kan man börja tänka på hur man blir topp-4 hela tiden.
Utan att för den skull kräva det nästa år.
Men målet på fem år måste vara att man ligger topp-4 hela tiden.
Gör man det så är man med och utmanar.
Så bygger man framgångsrikt.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Nä, iom att Ludde var så bra förra året så hade han nog inte varit kvar oavsett.
Men detta året så hade han ju tagit större ansvar med Clara. Säkerligen.
Men hoppas att Chrona kan komma in och växeldra på ett sunt sätt nästa säsong.
Men detta året så hade han ju tagit större ansvar med Clara. Säkerligen.
Men hoppas att Chrona kan komma in och växeldra på ett sunt sätt nästa säsong.
+ 2
Föregående · 2 · Nästa


Väldigt bra skrivet!!
Man kan tycka att Alcén ska ha hittat spelare redan.
Så tycker även jag.
Men vill man ha de riktigt bra är det som du säger i ditt inlägg.
Så alla riktigt otåliga.
Läs det första stycket så är det bara att hoppas att Alcén kan hugga en storgädda.