mk

5367 inlägg · 8105 besäkare

Historik

1 ·
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62:
Det är den enda konstanten i universum.
Gnäll på Alcén.
10 år efter han slutat kommer det att vara ett toppämne.


Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Den kommentaren tog..

Skillnaden mellan att Herr har din struktur och Dam är
50 år?
När fick Dam hockeygym? 10 år sen? 15?

Från det man startar till att spelare blir såpass bra att man kan och är duktig nog att komma in tar det en tid.
Men visst.
Skit I Dam. Skit I Utematch "för det är för dyrt"
Satsa allt på herrar och så får du gå till sponsorerna med den inställningen.
Kom tillbaka sen och redovisa vad dom sa.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62:
Nä det funkar inte, enligt vissa.

Det ska ju byggas med lokala spelare, underifrån organiskt. Vem ska annars de unga se upp till. Om det inte är lokala spelare.
Så söka bästa möjliga?
Inte i Gävle, där är vi lokalpatrioter..

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Makita: Nog om detta med Jussi. Där kommer vi inte längre.

Förövrigt så lyssnade jag på Sillynews om Jussi.
Dom hade väl att det både var Brynäs fel och inte.
Lyssna själva för att bilda uppfattning.

Detta med att Brynäs inte vinner budgivning om "inhemska" spelare.
Har dom varit med i så många?

Jag önskar att JA skulle satsa på någons toppspelare. Likt Elvenes.
Sno någon från en toppkonkonkurent.
Där måste han bli mer aktiv.
Kanske sker när stommen ska fasas ut.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Ok. Vad är ett skäligt pris enligt dig?

Enligt dig och många andra så skulle ju Alcén matchat Wikens bud oavsett.

Alcén tyckte ju som jag att det inte var värt den kostnaden som skulle komma med LC.

Men nu helt plötsligt så är det ocker och oskäligt med ett matchpris..

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
JohnnyBotox: Såg den oxå.

Det är inte lätt att hålla ordning på alla sina uppställningar..

Men han kanske menade Thomas Bulan?
Jaja

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Ska man sitta och läsa dina sura kommentarer om utematchen nu ända fram till match och sen två veckor efter det.
Kul...

Som någon sa. Gå inte. Jag betalar inte priset till en konsert om jag tycker att det är för dyrt. Då struntar jag i det. Ganska enkelt.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jugge: Det märks att du inte tittat på VM

Nu är det ju nya regler som gör att domaren inte blåser av vid minsta kontakt. Vilket fått spelarna att resa sig upp efter att dom varit i backen. För blåser domaren och sjukvård kommit in så måste dom gå av 1 minut innan man kommer in igen.
Så ingen ligger kvar.

Detta tycker jag ska införas i hockeyn oxå, typ.

Domaren blåser inte av bara för att en spelare har ont.
För så ont har man sällan. Som det är nu så ligger man kvar för att man har tagit efter fotbollen.
Som nu har ändrat.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62:
Det här stör mig egentligen inte ner än att uppenbarligen så har Jussi inte trott på att det ska komma ett nytt avtal med Canes. Därför så har han sett till sig och signat med Brynäs, med en klausul med NHL.
Enl AI så är en re-signing att man signa en spelare när avtalet håller på att gå ut, eller när det gått ut.
Uppenbarligen har Canes haft rättigheterna till 1/7.

Det som stör mig är att det lämnar Brynäs i en skitsits.
Detta har ju varit "klart" i 2 mån?

Man har ju fått ett klartecken och signat ett kontrakt. Varför ska man vänta med att gå ut med det?
Det är ju på samma sätt som 15 juni.
Man signar en spelare som kan sticka innan dess.
Ska man inte säga att man har ett kontrakt innan det?
Är alla Sc idioter på samma sätt som Alcén då?

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
CCD: Bra att du säger att det är du oxå.
Så man vet vem som skriver..

Stort välkommen tillbaka

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Sofialäktaren : Axel A, Charlie D. Kopacka. Bobby T.
Robert Hägg.
Kom ganska snabbt ändå, eller?

Till alla andra.
Denna soppan liknar när Andersén stack 15 juni.

Vad ska Alcén göra?

Läser man här så har han sumpat värvningen.
Hur då?
Förklara för mig hur han har misslyckats med att värva Jussi?
Undrar helt ärligt.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Hur har man missbedömt situationen?

"Felet" är väl att han hade ett bra slutspel.
Det kan ju inte Brynäs göra något åt.

Dom kontaktade ju inte han för 1 vecka sen och skrev i förrgår direkt.
I mitt tycke gjorde Alcén helt rätt. Satsade stort, gick på bra spelare. Tyvärr var han för bra I play-off så han fick nytt..
Bättre spänna bågen...

Nu får han åka till Hedemora och "ge ett erbjudande Adam B inte kan motstå"..

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Joppe: Lyssnade på podden med Bobby idag.

Han blev ju klar typ 22 juli.
Han väntade på ett förslag från NHL, fick inget och hade inget annat förslag heller att ta ställning till.
Så det enda han fick på hela sommaren var från Brynäs.

Det finns "hur många spelare som helst" lediga i juli.
Det gäller bara att leta ordentligt.
Det viktigaste är vilken inställning spelaren har till att kanske ge upp drömmen om NHL, tillfälligt iaf.

Jussi har ju varit klar ganska länge nu.
Så spelarna har ju vetat vilken trupp som Brynäs har, vad slagstyrkan kan bli med sig själv.

Litar på att JA får in 2 bra spelare. Sen om det är kända namn, det är inte så noga egentligen.

Lex Bobby och Ceda.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Samsung:
Nytt avsnitt ute med Uppe på Sätraåsen.

Gäst är Bobby
Suverän kille som det finns chans att få behålla LÄNGE

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Makita: Är det fastslaget att JA har semester?

Eller är det bara en tanke som fastnat hos dig och vissa andra skribenter?

Mig veterligen så öppnar free-agent den 1juli.
Då är det läge att jobba iaf.

Sen är man nog aldrig ledig som SC.

Tror nog att JA avskaffat Sundlövs fax och uppgraderat tillval och dylika appar.

Kan det vara så att de du och vissa andra inte har anammat den senaste tekniken och fortfarande använder fax som gör att ni tror att JA är på semester och loggat ut totalt?

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Hej på er. Jag går på mitt jobb som målare och lyssnar på olika poddar hela dagarna.
Allt från sport till politik och samhällspoddar.

Denna podden är ju över mitt förstånd egentligen 8 av 10 gånger, då jag är helt analfabet på vad dom pratar om.
Podden inriktar sig mest till AI användare och vurmare.
Jag är inget av dom..

Men ibland så har dom intresseranta ämnen som även jag förstår.
Detta avsnitt är ett sådant.
Tror att jag med värme kan rekommendera podden till Er som arbetar mer med huvudet än med kroppen.

Kan samtidigt passa på att rekommendera Dominoeffekten. Ännu en bra podd.

God lyssning. I väntan på våra stora nyförvärv.

I'm listening to Marknaden | "Vad ska barnen arbeta med?" Om framtidens arbetsmarknad när AI tagit våra jobb, med Hampus, Viktor, Lars & Jacob on Podbean, check it out! www.podbean.com/ea/dir-2kds8-2ece723a

Ursäkta mig med länken. Gör som jag brukar göra det senaste, men gör nått fel..

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{Tommy}: Det är bara att "blocka" galningen.

Jag får ännu mer vatten på min kvarn nu. Och hoppas att det någon gång i framtiden ska gå att blocka en användare från att ha flera konton.
För detta är inte en ny användare. Sanna mina ord.
Denna har varit här länge.
Man känner igen lössen på gången.


Så Tommy. Du har så många vänner härinne så logga ut för nu men lämna inte.
Vi har tappat för många bra genom åren.

Mikael.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Erat: Haha. Där kom den.
Visste att någon skulle försvara snuset:))

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bengt Ramen:

Jag är emot all spelreklam. ÖVERALLT!!!
Spolar alltid över den.
Samma med den jävla snusreklamen.
Där har vi nått som är hälsofarligt.
"Men det smakar ju så gott"
Plus att det är små vita påsar överallt..

Tanken på att stoppa jord i munnen har aldrig tilltalat mig.

Nu är inte spelreklam olagligt. På samma sätt som snusreklam.
Men att fronta nått som är hälsovådligt.
Dubbelmoral?

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Samsung: Bra kommentar om Monitorn. Det visste jag inte då jag inte varit där.
Bra Brynäs oxå som nekat reklamen.

Foppa? Är han en idol till unga egentligen?
Eller är han bara vår idol vi äldre?

Min åsikt

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Samsung: Detta med spelreklam är ju en stor dos dubbelmoral, tycker jag.
Vad är Svenska Spel? ATG?

Unibet som sponsrar svensk fotboll?
All spelreklam i pressen?
Fullkomligt nerlusat av spelreklam i poddar och tidningar.

Är det någon moral så ska Brynäs avsäga sig pengarna som kommer in via spelbolag i olika samarbete i SHL.

Jag spelar inte själv, så jag har inte de problemen.
Heller inte problem med spriten.

Men tänk på detta när ni röstar på partier som vill sänka åldern på bolaget..

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Samsung: Är det så att man är kontraktslös efter serien?
För när man spelar slutspel så har dom ju ingen lön.

Ja en djungel är det..

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Är det 100"×12×42 månader?
Nästan så här svårt att räkna:)))

youtu.be/pPpcdTzALWE?is=UqIG6s2ST7htSYGV"

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62:
Lyssnade på Nedsläpp förut.

Planerna som Brynäs har framåt är storslagna.
Man siktade på 200 mille innan -28. Redan uppnått.
Nu siktar man mot 300 till 2030. Det är ambitiöst.

Man pratade oxå om sponsorer/partner.
En del nyanställda går åt till att ta hand om dessa vid matcher. Partners kräver att bli omhändertagna på ett bra sätt.
Även om hur mycket man har ökat omsättning på matcher.
Året man åkte ur tror jag det var 26 milj, förra året 53" Detta året ca 46.
Man har gjort ett otroligt jobbigt med hela föreningen.
Det ska alla på kansliet ha ett jädra erkännande för.

Så även om det kan tyckas att det är många på kansliet så gör dom uppenbarligen något rätt iaf.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Ericsson Hot- Line.:)

En vän till familjen hade det.
Mammas gubbe satte in mobiler i firmabilen.
2 st á 20 000 tror jag det kostade typ mitten på 80-talet.

Så en ny mobil idag är ganska billig ändå..

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62:

Som sagt. Skaffa en "riktig" mobil.

Däremot funkar inga emojis. På samsung iaf:((

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Jag har bara en sista sak att säga i denna frågan om Damlaget.

Tror du att unga personer har stora spelare som förebilder eller den bästa spelaren i det lokala laget i säg Div1?

Är det fler unga som har bästa killen i Gefle eller säg Strömsbro som förebild än Lamin Yamal i Barca och Bäckis i Brynäs?
Vem vill man bli?

Frölunda skulle bygga organiskt med unga flickor.

Ca 5 år senare vann dessa 10 åriga tjejer SM guld.
Eller nä. Man "köpte" ett lag och satsade på att gå upp och vann guld första året.
Vilka är förebilderna där?

Bygga underifrån..
Tack för mig i detta.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
atilla: Där ser man..

Jag bara citerade någon podd som sagt, vilken minns jag inte tyvärr.
Men absolut kunde man kollat upp.
Orkade bara inte.
Utan gjorde som dom flesta härinne som "vet" hur det är .
Jag gissade..

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
JanT: Hörde någonstans på vårvintern att dom börjar få problem med att fixa löpande utgifter på sommaren.

Dom hade väl 70 mille för 10 år sen.
Tror det är under 30 nu.
Konstigt. Dom spelar ju alltid final på våren.

En HV kompis är jättenöjd att man alltid vinner sista matchen för året.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Vi diskuterar ju olika SC. Då kan man ju ta med Alcen i detta oxå eller?
Han han lyckats eller misslyckats?

Jag lutar nog mer åt att det är lyckat, ännu iaf.

Sen detta med fler Gävle tjejer i laget.

Annorlunda åsikt...
Det samma skulle väl gälla med Herr oxå då väl?

Finns ju många Gävlepojkar som inte fått plats i Brynäs.
Gävlebor vill ju se lokala spelare.
Eller gäller inte samma regler för Herr som för Dam?

Skillnad på folk och folk..

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja:
Båda lagen har haft samma förutsättning att bygga bra lag.
Bara det att ett lag har lyckats bättre.

Ja när Brynäs stomme slutar ska det bli intressant att se hur dom löser det..

Trams.
Jag ser vad jag läser..

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Har jag någon gång förespråkat att man ska värva billigare än dyra?

Kom igen nu.
Om man går igenom dina inlägg så har du lika ofta kritiserat Alcén för att inte hitta billiga bra spelare till truppen, som du kritiserar Brynäs IF för satsningen på Damlaget.

Dina exempel Kloos och Borgman.
Hade dom spelat I Brynäs hade typ alla dina inlägg handlat om att Alcén är kass, för deras jobb hade en bra allsvensk spelar klarat av.

Frågan var väl om 5 mille gjorde skillnad i truppen.

Mitt svar där var HV vs SKE.

Och ditt svar var att det är äpplen och päron..

Det är det väl absolut inte.
En klubb sprider pengar som en galning och en klubb är smart i hur man investerar.

Är det äpplen och päron?

Det är det som skiljer en bra SC mot en dålig.
Det är vad det är.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: "Tror du HV hade varit bättre förra säsongen om de tagit in några allsvenska killar istället för Kloos och Borgman?"

Kanske. Inte alls omöjligt.
Du brukar ju ha den åsikten att Brynäs gör fel som värvar vissa spelare.
"Det jobbet hade en billig allsvensk spelare kunnat göra"

Så ja, det är svårt att få ut max av kostnaden..

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: "Svårt att se logiken i att slå fast 5 miljoner högre spelarbudget inte hade gjort någon skillnad. Varför inte ha 5 miljoner lägre budget om 5 miljoner hit och dit är irrelevant?"

Facit på den frågan är Lex HV i ena änden. Och SKE i andra änden..

Bränna pengar är skitenkelt.
Få ut nått riktigt bra är svårare iaf.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Damlaget vara eller icke vara är en Noobrainer.

Minskar man på deras inkomster så kommer sposorpengarna minska med de dubbla.
Så vill man minska där.
Då är man dumsnål på riktigt.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jugge: "Men som Peja skriver lär samtliga i Brynäs kärna spela så länge dom själva vill. Alcén lär aldrig släppa dom.."

Det vet vi ju inte heller.
Om man säger så här.. Först:

Silverberg spelar nog bara ett år till.
Bäckis definitivt.
Bertil 2 år, sen är det nog färdigt.
Rödda är näst väl. Är nivån som nu, och bara lite sämre så är det minst 2. Lex Åslund.
Sen Larsson. 3-4 år beroende på ev skador.

Så alla lär ju inte sluta samtidigt iaf.
Det kommer finnas tid att bygga nytt.

Så här tror jag iaf.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Ja att Brynäs kommer gå in i en rebuild inom 3 år är redan klart.
Men det är det flera som kommer göra.

Sen är det klart lättare att göra en sån när man ligger topp-6 varje år än botten -6.

Därför är det viktigt nu närmaste åren att få in bra spelare som kan behålla Brynäs upp i toppen.
Det var tråkigt att LC inte kom hem.
Men man får hoppas att Brynäs kan vara ett så attraktivt lag att andra spelare vill till Gävle.

Därför tror jag oxå att Alcén väntar med att signa så att man kan få det bästa möjliga.
Sen om det är bra nog. Det vet man inte förrän spelaren kommer och producerar.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Lunkz: Jag känner mig ganska säker på att truppen kommer vara slagkraftig nästa säsong.
Kommer Vällimäki? Så är ju backsidan och målvakterna klara.
Återstår forwards. Är backsidan som hoppats så är det oxå lättare att värva forwards.
Sen bär det till guld?
Nä, det lär det inte göra.
Om man på allvar med nästa års trupp kräver att vara i final eller guld ( för att det är sista chansen för det gamla gardet)
Då bör man köpa en stor säck med realitycheck.

Som exempel så är SKE samma trupp som förra året.
FBK satsar allt på rött. Liksom FRÖ och och Rögle likaså.

Om man med den truppen som stundtals var "klappkass"
ska utmana om guld.
Ja då vinner Sverige VM-guld i fotboll oxå.
Nä, sänk kraven till realism.
Bättre än förra året. Man måste börja där med Brynäs 3:e säsong efter återkomsten.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62:
Varför kan inte en hund dansa?

För den har två vänsterfötter..

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jugge:

Kollar på 4 matchen ni SC finalen.

Herregud vilket tempo.
Man blir ju trött bara av att se på😀
Det är som att se på SHL i dubbel hastighet..

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Farsang:
Skulle det (mot förmodan) hända. Så finns det garanterat något fel på antingen kontrakt eller för hög lön.
Säkert som amen i kyrkan.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Retse:
Hur funkar det med 1 juli?
Är det bara spelaren man får kontakta först då, eller gäller det även agent?
För det är ju olagligt att kontakta spelare innan 1 juli.

Svårt att värva spelare innan dess om det är helt olagligt att kontakta även agenter runt spelare.

Det är lätt för oss att sitta här och tycka att Alcén gör ett dåligt jobb. När det är 1 juli som är det magiska datumet.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
KaptenB :
Absolut.
Säger inte emot dig om att det är fördel att ha laget samlat.
Men ska man tvinga spelare från andra länder då att vara här 11 månader?
Det är väl alternativet.

Sen som 62:an säger så är man ju inte på isen och "tränar".
Man håller väl på sin höjd igång så man inte tappar iskänslan.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62:
Va!!!
Jävla lallare.
Öva för helvete fullplan.
Loserförening😡

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
KaptenB : Tror du på allvar att man övar PK och PP i maj/juni?
Vad jag vet är det väl bland det sista man alltid övar.
Oftast så går det bra. Förra året gick det inte bra, nä.
Men tror inte det berodde på att man inte övade i maj/juni..

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Farsang: Jo du vet den där jätteviktiga matchen.
Du vet..
Men nu är det så att Brynäs kommer inte värva någon mer spelare på hela sillyn.
Så bara att vänja sig vid att de spelare som är under kontrakt nu dags dato, är den truppen som kommer spela 26/27.

För så är det bestämt..

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Catodenäldresspöke13:
"Lieutenant Dan.
You got new Legs. Magic legs."

Sett den nästan för många gånger😀

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Är man petig så säger man att det var den vise mannens mamma som sa det😉😉

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
ME88x:

Det är med samma logik som Persson startade slutspelet förra året?
Eller hur?
Lex Brynäs?
Nä, Lex gnällare och gnyare..

Tvärsäkra människor🤔🤔

1 ·
Om mk
Hejar på: 0x20-bif1bif.svg Brynäs IF

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Från Uddevalla