MorganaLefaey

7554 inlägg · 30612 besäkare

Historik

· 69 ·
MoDo Hockey > Sv: Luleå - MODO Hockey 2010-10-21
spud: Aggresiva Lulingar i bp

MoDo Hockey > Sv: Luleå - MODO Hockey 2010-10-21
spud: Måste få in lite folk på mål. Allt är utifrån

MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - HV 71 2010-10-16
MorganaLefaey: Tacka vet jag 9 månader som Alavaara fick.

MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - HV 71 2010-10-16
shinzawai: Ja man kan ju tycka att han borde sett domaren. Men återgår till min tanke. Om han såg domaren så vore det väl väldigt dumt att tro att han skall komma snabbast till sargduellen genom att gå rakt igenom domaren.

Då måste man väl mer eller mindre döma honom för att det är frivilligt han tacklar domaren och då borde straffet vara högre.

MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - HV 71 2010-10-16
Hahl Bundy: Jo man får väl hoppas på att om han hade haft tillräcklig uppsikt på domaren så skulle han inte tro att han kommer snabbast fram till den plats där drabbningen är genom att gå rakt igenom honom.

Så ser det faktiskt som att han av någon anledning inte såg domaren. Men om det nu då alltså är spelaren ansvar så förstår jag domen. Men jag måste då ställa en följdfråga: Om man rensar ur zon och skjuter en puck på domaren kommer man då också bli avstängd?

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
Wayne Gresky: Som jag förstår det så får Luleå pengar för 1 säsong med Fransson och LHC mfl får dela på den större delen av kakan.
NHL-laget lånar ju ut killen och på så vis så kan de inte ta ut något i hyra från KHL klubben då han går under NHL ännu.

Minns dock inte hur mycket man delar på för de sista 4 åren.

Men som shinza säger så lär de säkert få in lite extra sponsorpengar och publikintäkter pga sin fina start.

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
Poffa: Luleå som knappt hade några pengar jagar han också tydligen. Frågan är hur mycket de tjänat på sin skattesmitning och att de gått så bra.

Knepigt att de inte räknar upp Frölunda bland de som jagar honom. Hade trott att Frölunda vid det här laget skulle jaga allt och alla.

Hade gärna sett han i laget samt att man kirrar en back. Där känns det dock som att man skulle behöva både en offensiv och en defensiv en. Men samtidigt så kan det fungera med vilketsom.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
söder över: På tal om open ice så var det en ruskig i FBK-LHF matchen. Tror han gjorde en trippelskruv innan han landade. Lyckades dock inte se situationen fler än en gång så säger inte att den var farlig, vårdslös eller klockren. Men den såg hur som helst ganska otrevlig ut.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Olle: Ja chasnen att flertalet så kallade tekniker skulle försvinna pga att de får mindre yter är ganska troligt. Att det skulle bli mer fart och fläng hockey är väl också ganska troligt. Men frågan är om inte många av dessa spelare så småningom skulle anpassa sig och lära sig vara lite snabbare och kunna utföra sina nummer ändå.

Om det blir sämre hockey eller bara helt enkelt annorlunda hockey är väl lite beroende på vad man vill se.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Dream Team: Nej han har ju lite underliga saker på sin meritlista.

Men frågan är vad som är skillnaden om han säger att han måste på toa eller är skadad mot det han gör. Nu såg jag inte, men nog bör de fått sätta någon annan i båset i stället när han inte gick dit?

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Poffa: Ja visst kan man undra vad det är för regel.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
berghult: Snyggt av Nilsson att gå till omklädningsrummet när han fick 10min abuse istället för att sitta och skämmas och på det sättet bli diskad från period 3

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Bissett19: Hahaha. Jo jag förstår att de var tveksamma där. De tror nog chansen är lika stor att det var maskerade AIK'are som försökte ta sig fram till AIK's klack för att dänga upp dem.

Sen kan det väl inte va så svårt att se från vilken del av hallen en bengal kastas in? I engelsk fotboll så lyckas de i många fall identifiera den skyldige och banna dem från arenorna. Och om jag inte minns fel så satte ES upp läktarkameror för att göra just detta också. Men det kanske bara var vid några enskilda matcher.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
250kg kärlek: I många fall är det som du säger att stora sponsorer vill få något i retur. Det kan handla om speciella middagar med spelare och ledning där man går igenom olika saker eller helt enkelt att man får nyttja spelare, spelaren i reklam man själv använder mm.

Kan tänkas vara så att de redan frågat och som du säger anser att motkravet är något som er ledning kallar "Skämmigt".

Är kanske så att de måste gå till redan signade spelare och fråga om de kan ställa upp på lite extra saker och något man lärt sig är att de flesta spelare numera faktiskt inte ställer upp på så otroligt många saker utanför isen som inte är inskrivet i kontraktet.

Men då man har noll och intet insyn i erat lag och numera inte heller i Modo's ledning så är det iofs bara ryktesspridning som det mesta annat.

Café > Sv: Roliga länkar
Gusse: Haha helt suveränt.

MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - HV 71 2010-10-16
Berka: Skulle skriva rosen, häggen och blomman. Men blev lite roligt med tre växter

MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - HV 71 2010-10-16
Berka: Rosen häcken och blomman har varit riktigt bra

MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - HV 71 2010-10-16
MorganaLefaey: Jaaaaaaaaa.

MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - HV 71 2010-10-16
Berka: Risken finns ju att det här slutar i öppet krig

MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - HV 71 2010-10-16
Berka: Hur kan det bara bli ett ASS på det målet? Jaja mål blev det i alla fall. Irriterade är hv i alla fall

MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - HV 71 2010-10-16
MorganaLefaey: Men svarten missar öppet mål. Va fan händer

MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - HV 71 2010-10-16
MorganaLefaey: Men vi kan inte göra mål idag. Fan öppet mål igen. Susse puck i nyllet också

MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - HV 71 2010-10-16
Berka: Ja med tanke på hur de spelat i pp så kallar vi väl det för boxplay

MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - HV 71 2010-10-16
Berka: Ja utvisningen hv tog när blomman skulle lägga in pucken. Borde ju dömts mål på :) målvakten var ju lika borta som om de tagit ut han för spel med 6 spelare

MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - HV 71 2010-10-16
MorganaLefaey: Men ritchie! Drar bort 2 spelare + målvakten och missar öppet mål. Fan

MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - HV 71 2010-10-16
MorganaLefaey: Man spelar sämre i pp än 5mot5. Sen verkar folk inte lärt sig hur man ska göra vid byten.

MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - HV 71 2010-10-16
Jävla skitbyte

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
shinzawai: Solklar hakning just innan. Men fan va defensiven suger

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
MorganaLefaey: Eller igen. Minns inte vilka som varit inne på de andra. Men man har sugit i 2 perioder så man ska kanske va nöjd

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Wayne Gresky: Va fan. Var det Hasse och Westin igen?

MoDo Hockey > Sv: AIK - MoDo 2010-10-14
shinzawai: Modo måste skärpa sig. Känns som vanligt att vila inte är bra för gubbarna

MoDo Hockey > Sv: AIK - MoDo 2010-10-14
shinzawai: Backarna är inte bra idag

MoDo Hockey > Sv: AIK - MoDo 2010-10-14
Sawchuk: Hasse Westin är farliga samt att svartens formation gått bort sig en hel del

MoDo Hockey > Sv: AIK - MoDo 2010-10-14
MODOJohan: Har vi en gnagare till kommentator

MoDo Hockey > Sv: AIK - MoDo 2010-10-14
MorganaLefaey: Jävlar. Ritchie fint skott

MoDo Hockey > Sv: AIK - MoDo 2010-10-14
MorganaLefaey: Sen håller Hasse på att bjussa på mål. Nu får de skärpa sig

MoDo Hockey > Sv: AIK - MoDo 2010-10-14
spud: Modo spelar jag orkar inte och bryr mig inte hockey just nu.

MoDo Hockey > Sv: AIK - MoDo 2010-10-14
MorganaLefaey: Varför känns det som om modo bara tar i lite nu och då?

MoDo Hockey > Sv: AIK - MoDo 2010-10-14
Icing-Ove: Fan va dåligt. Inte en enda spelare va med där. Hasse rockar

MoDo Hockey > Sv: AIK - MoDo 2010-10-14
shinzawai: Helt galen räddning. 1-1 i stället för 2-0. Yeay

MoDo Hockey > Sv: AIK - MoDo 2010-10-14
MorganaLefaey: Sen blir man utspelad en stund oxå. Va är detta

MoDo Hockey > Sv: AIK - MoDo 2010-10-14
Icing-Ove: Så leker man med musen i 10min och plötslig får bensaxen stora självan och det blir för tidig .....

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Är ju en avvägningsfråga tycker jag. Om man avlossar ett skott när en spelare åker emot dig och täcker så blir alla skott som går igenom farliga då målvakten också blir skymd.

Har sett många backar som gång efter annan skjuter när de har spelare framför sig som täcker men pucken tar inte i bröstet utan går nere vid benen och går förbi. Vissa är väl duktigare på att avlossa skotten vid rätt tillfälle och vet vars de hamnar.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Är en aning orolig inför kvällens match. Fick en lyckokaka på Holländska idag.
Dess meddelande var: "Een opwindende tijd staat je toegemoet." Vilket om man inte har helt fel betyder typ: En spännande tid väntar på dig.

Hade föredragit om det stod något liknande detta istället. Idag kan du slappna av rejält.

Ska det verkligen behöva bli spännande mot AIK? För inte kan väl en lyckokaka ha fel?

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Olle: Enligt skvallerblaskorna (Ja jag vet att de inte är något facit) så finansierades Nilsson av sponsorer denna säsong. Men man hade också gjort så att han hade ganska medioker lön denna säsong för att sedan få mer de kommande då man hoppas ha mer pengar.

MoDo Hockey > Sv: Sv: Apropå ingenting....
Salle: Nej Hasse kan man behålla. Men tror inte han kommer göra om sin säsong och ännu mindre göra en bättre. Hållberg borde man aldrig skrivit kontrakt med.

MoDo Hockey > Sv: Sv: Apropå ingenting....
Salle: Undra när Modo skall göra som Skellefteå och börja kolla runt om det finns nya lag för bänkade lirare. Tenkrat ryktas vara på väg till Finland och jag skulle inte direkt klaga på om man faktiskt sökte efter en ny klubb åt Hållberg och kanske tom Hasse. Nu lär väl Hasse va så pass billig och svår att få bort så han kan man kanske behålla.

Timrå IK > Sv: Vem blir Timrås 13:e forward?
sarg ut: Nu skall du/ni väl inte tro fullt ut på vad hans agent säger. Om han svarar att andra lag är intressanta eller hört av sig så kan det lika gärna vara en förhandlingstaktik från hans/deras sida.

Sen kan man ju också förstå att om du varit på ett jobb där du får möjlighet att jobba en månad och sen tjatas det att du skall köra på ytterligare en månad samtidigt som något annat företag dyker upp och säger du får bättre lön hos oss och vi skriver 2 år på kontraktet så låter det ganska lockande.
Det lär fortfarande vara lockande även om de man jobbar åt säger att de kan gå med på 1år för då ligger man i samma obekväma sits han nyss var i om ca 5 månader.

Sen förstår jag om ni tycker det är tråkigt. Men tyvärr är det numera så de flesta tänker eller gör i båda fallen. Inte många som faktiskt säger att jag spelar för småslantar bara vi får ett bra lag. Speciellt inte om man faktiskt vet att sitt marknadsvärde är betydligt högre.

Är otroligt mycket klankande på er sida fastän ni ligger 3a i serien måste jag säga. Visst jag förstår att ni har spelare som lämnar för JVM samt har skador i truppen. Men tror ni inte att ledningen också är medvetna om dessa problem och faktiskt har klara siffror på hur mycket man får från sponsorer och publik mm och därifrån försöker ta det bästa besluten?

Café > Sv: Det finns idioter
73Sjöbba: Ni får själv avgöra vem som är Idioten här. Men funderar lite smått ibland på vad folk förväntar sig när man står och omringar en bil och kastar sten på den.

www.expressen.se/nyheter/1.2167881/han-korde-pa-barnen

MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Södertälje 2010-10-09
Wayne Gresky: McDonnell som han va i Skellefteå skulle inte jag klaga på. Men då det inte handlar om Modo's trupp så kan jag väl säga att dessa två herrar säkert kommer att förbättra AIK's trupp.

AIK som knappt har några pengar alls värvar två stycken som är kända för att köra hårt där pengarna finns. Hur har de fått ihop det tro.

· 69 ·
Om MorganaLefaey
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Från bullerbyn