1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581137 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18

1292504 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
250kg kärlek: I många fall är det som du säger att stora sponsorer vill få något i retur. Det kan handla om speciella middagar med spelare och ledning där man går igenom olika saker eller helt enkelt att man får nyttja spelare, spelaren i reklam man själv använder mm.

Kan tänkas vara så att de redan frågat och som du säger anser att motkravet är något som er ledning kallar "Skämmigt".

Är kanske så att de måste gå till redan signade spelare och fråga om de kan ställa upp på lite extra saker och något man lärt sig är att de flesta spelare numera faktiskt inte ställer upp på så otroligt många saker utanför isen som inte är inskrivet i kontraktet.

Men då man har noll och intet insyn i erat lag och numera inte heller i Modo's ledning så är det iofs bara ryktesspridning som det mesta annat.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
TIK55: Om han vet att det går att genomför så är det väl bara att ringa Linkan och fråga efter kontonummer då så kan han och de han känner stoppa in tre miljoner där. För han kan väl inte tycka det är skämmigt?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
TIK55: Om någon i Timrå IK sagt att man tycker det är "skämmigt" så tror jag att andemeningen i det är hur man inte ur ett ekonomiskt perspektiv har "råd" med Sonnie. En spelare som vi vet var vi har, vet hur betydelsefull han är, eller i alla fall varit, och som dessutom vill hit.

Det kan hända att stora sponsorer, innan man lättar på lädret, vill ha en förklaring hur man kunnat räkna så "fel" att man inte har ekonomiskt utrymme i budgeten för en sån klasspelare. Det är kanske det som menas med "skämmigt".

Det kan ju vara så att de styrande i föreningen måste redogöra vad som gått galet eftersom pengarna till spelarköp inte räckte till den kanske enskilt viktigaste spelaren i laget. Och det är klart, det är inget man kanske jublar och hoppar högt åt, utan det känns snarare som en pungspark skulle jag tro.

Men jag tror fortfarande att det bästa i det här läget är att vara öppen mot sina sponsorer. Om man gjort ett fel (eller vad man nu ska kalla det), erkänn det och lär av historien. Tror ingen kapar dessa personer jämns med fotknölarna.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
Anonymous: Nu är det ju ingen sponsor som lägger 3 milj. till TIK under en säsong förutom Canal + m.m. så du förstår väl att sponsoren var intresserad att fler skulle gå med , och han vet att det går att genomföra.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
Frella: Problemet när det blir så många hemmamatcher på rad är nog att det är svårt att locka samma personer till samtliga 3 matcher,
Timrås spelschema tror jag helt ärligt att många lag inte godtagit.

Som du säger är publiksiffra helt okej med tanke på detta samt den sena matchen efter giffarnas bjudning.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
TIK55: Fantastiskt konstigt att inte den sponsorn lade upp tre miljoner direkt på bordet, varför skulle de annars fråga liksom.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18

sarg ut: Ser man till att vi haft tre hemmamatcher torsdag, lördag, måndag och att man inte direkt glänst i spelet tycker jag nog att sammanlagt 15000 besökare är ett rätt ok utfall. Vi hade förmodligen tjänat några hundra till på LHC-matchen ifall den spelats på lördag som det var tänkt.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
250kg kärlek: Helt otroligt att just våra målvakter behöver ett brake. Tror Norrena stått alla matcher och inte fan ser han alltför trött ut.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
lincoln: Röymark är hur bra som helst! alltid i hälarna på motståndarna och tvingar fram oorganiserat spel och ger dem ingen tid åt att ha någon tanke åt det hela eller lägga "myspassningar" som nån sa. Slutar många gånger i att backarna får starta om bakom mål och femman tröttas ut.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18

Ambroo: " Det är skämmigt " att göra så??
Jag ska säga rent ut vad som är skämmigt.
Det är en ledning som sitter nöjd och ser på när laget rasar.
Fattar de inte att nu måste man vända på varje minsta sten för att hitta sponsorpengar. Sätt igång och skäms då för faan! , men kontakta sponsorer det ska ni!!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
honhunden: Men va fan stämmer detta så är det inte bara patetiskt det är skandalöst svagt ledarskap. ´Klubbledningen borde bl a titta på PP statistiken eftersom de tydligen inte ser det alla andra ser....

Har man åtminstone en fungerande PP formation så ökar poängskörden i denna jämna serie. När inte spelet stämmer vilket det inte gör just nu så har man chans att knipa nån poäng via PP mål. Det är nu 2p ner till 8:e platsen!!

Efter dessa matcher så ser man ju att det saknas en ledare bland spelarna och nån som kan stå framför mål o raka in returerna samt en riktig PP back.

Det är inte bara otur - det är brist på kvalitet. Sonnenberg saknas nåt enormt!!

FBK 6 pp 0 mål
AIK 7 pp 0 mål
LHC 5 pp 1 mål

Detta är skämmigt däremot!!!

Publiken sviker återigen o inte undra på det efter AIK matchen och man undrar ju vad som ska locka publiken tillbaka. Ett dilemma med alla tv-pengar tilll alla ES-klubbar är ju att folk ligger i soffan o kollar på matcherna i stället och faktiskt kan använda fjärrkontrollen som i lördags t ex.. ingen kö till biran eller kaffebryggen heller.. och detta gäller inte bara Timrå ....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
Dunc: våran målvakt? stod inte han i målet?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
Åkerblom i 6e: Tänk om det bara var dom trogna supportrarna som går på match. Då skulle nog klubben få slå igen innan omgång 5.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
250kg kärlek: Ok jag litar på Perra. Och precis som du säger så skulle de inte vara fel om vår glade värmläning kunde få full forwards besättning så att någon form av konkurrens kunde uppstå i TIK...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
250kg kärlek:..och fler backar så vi hade kunnat göra samma där.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
Foyn: Perra fick frågan innan match. Där framkom det att Pitkämäki blivit pappa, spelat många matcher i rad och behövde ett brake. Tänk om vi hade haft lite fler forwards så han kunnat göra samma sak med stora delar av laget också.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
Åkerblom i 6e: Håller faktiskt med dig. Men besvikelsen över ledningen(TJ) och lagets insatser dem senaste matcherna har gjort mig tvungen att lämna i förtid. Känns som en liten protest för mig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
TIK55: "...när sponsorn ställde en motfråga om varför inte TIK går ut och frågar sponsorerna om mer pengar för att få hit Sonnenberg får han till svar " det är skämmigt " att göra så ?????????
Vad håller man på med inom TIK !!!!"

Dagens minsta överraskning.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
Ambroo: LHC äckligt bra på att utnyttja våra misstag, som vi tyvärr bjuder på alltför ofta. Vi är inte mycket sämre rent kampmässigt, men vi har absolut noll marginaler (läs Kim Hirschovits) när vi försöker spela i PP m.m och det är tyvärr alltför kostsamt mot ett så bra motstånd.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
Ambroo: Fattar inte heller varför man ställde Åke i mål. Jag är inte head coach i Tre Kronor än. Men Åke kommer aldrig bli den vinnande första målvakt vi så desperat behöver. Tyvärr....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
Är vi nå bekväma medgångs supportrar a lá Jönköping eller?

Man lämnar ALDRIG en match före den är slut!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
erathoo: Varför sitter våran målvakt på bänken då?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
Åkerblom i 6e: Besvikelse och frustration, säger det dig nåt?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
Kerstin_k: Visst såg det bättre ut, men det säger ju inte så värst mycket egentligen. Jag saknar fortfarande aktivitet och intensitet. Man måste gå ut och ta kommandot och visa att man bestämmer hemma. Vidare så är ju box/powerplay återigen under all kritik. En poäng på tre hemmamatcher är inte godkänt nångång. Man ska minst ta sex poäng och det oavsett motstånd.

Annars så är Åkerlund (varför stod han?), med god hjälp av Skogs, den som får ta på sig den största skulden för kvällens förlust. Hans insatser vid tredje och framförallt fjärde målet är för svagt. Sen hade det inte ens räckt med en kulram för att kunna fastställa hur många puckar Skogs slog bort. Vid första målet får han en andraassist via sin magiska puckout från defensiva förlängda till offensiva dito(!) som gav 3 mot 5 och vid 2-3 så slår han en otroligt dålig puck i bakhasorna på Björn Svensson.

Jag vet inte men det finns inga tydliga intentioner som kan få mig att känna mig lugn och trygg. Tre bortamatcher och noll poäng är känslan och det är väl ingen högoddsare om Frölunda får riktig islossning och vinner med typ 6-2.

Tid för panik? Äh, vi ligger ju trea, förlåt fyra... Eller hur, TJ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
TIK55: det är ju patetiskt!!
Varför skulle det vara skämmigt.. Jag kan fråga sponsorerna om dom inte klarar av det! Jag skulle inte ha några problem. =)
Vill man ha nått så tar man för sig!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
Per HApps: ja precis , som städtant då lr?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
honhunden:
Pratade med en av de stora sponsorer idag och han berättade att man har haft upp frågan om Sonnenberg vara eller icke vara . Han fick till svar att det kommer att kosta TIK ca; 3 milj. att ta hit honom , när sponsorn ställde en motfråga om varför inte TIK går ut och frågar sponsorerna om mer pengar för att få hit Sonnenberg får han till svar " det är skämmigt " att göra så ?????????
Vad håller man på med inom TIK !!!!
När det gäller dagen match så är det ganska patetiskt att se vissa herrar.
- Mattias " Baby " Karlsson så stor men så liten.
- Thomas Skoogs så liten men ännu mindre
- Sebastian Xet. Kan inte ta att han blivit omskriven att vara som Lill-Strimma utan att det växt åt huvudet . Säger bara en sak , TIK har även i år en dålig backuppsättning.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
Åkerblom i 6e: Fantastiskt med ytterligare en hemmatorsk. 3 raka förluster på hemmaplan nu. Ja, jag räknar även matchen mot FBK som förlust. Nästan glad att jag koncentrerade mig på den stundande flytten istället för att ödsla tid på att titta på matchen.

Såg highlightsen nu på hockeyligan. Hirschovits framspelning till Pärssinens andra mål var ju fantastiskt snyggt. Kan han göra så oftare så blir det här säkert kanonbra!

Fick höra att Timrå trots allt spelade bättre än tidigare matcher. Stämmer det?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
lincoln:
Fattas nu bara att sonnenberg signar på för Modo innan veckan är slut!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
Åkerblom i 6e: Göra av med pengar?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
Sedan är det så jävla dåligt att publiken lämnar med dryga 5 minuter kvar. Jag skäms! Så värdelöst så jag nästan ville gå själv tammefan!

Vafan ska dom på hockey och göra?
Kommentera


Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
spud: Poäng som poäng. Din Cook är mindre än min
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
erathoo: Börjar tröttna på Röymark. Han slår aldrig en passning. Kör själv eller skjuter alibiskott från sargerna. Inte ett skit blir uträttat. Böna, Anton och Hahlin trummar på som i alla år och måste vara otroligt praktiska att möta. Fastnar i sargen eller styrs lätt undan.

Vi skapar verkligen inte mycket tryck nuförtiden. Lätt att hålla från slotts. Det ser överlag lojt ut.

Vi är inne i en nedåtgående spiral, på alla sätt. Tunt på läktaren idag = Tunt i plånboken snart därefter. Tur att vi fick en bra start. Rent logiskt tar vi max 3 pinnar på de följande fyra matcherna. Men, vem fan vet
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
Innan ni bölar sönder forumet så bör ni hålla med om att dom spelade mycket bättre. Det som avgjorde var att LHC täckte vartenda jävla skott skulle jag säga. Uppspelen var mycket bättre! Sen får dom två skitmål tycker jag. 2-3 ska Åke ta. 2-4 vet jag inte riktigt vad som hände, skitstuds, men aja. Jag tycker ingen spelade särskilt dåligt. Timo +2 kassar (y).

Tråkiga är att vi hade verkligen behövt poängen för att få ett bättre grepp om top 4. Aja nästa vinner vi.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
Timrå Icon: Ja men då är han forward. Är du vaken eller sitter du och sover? Brukar du jämföra äpplen och päron?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
Cyklob: Ja men då ha du missbedömt Challe-taktiken he he
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
spud: 5 pinnar på 11 matcher skulle Sonnenberg ligga och gråta sömnlös om han ställt till med
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
erathoo:
Vem gjorde vad idag, förutom Hirschos dragningar?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
Timrå Icon: Jo visst är det så. Men jag förstår endå inte varför ni tror MoDo är ute efter han då vårat problem idag är backsidan. Framåt ser du ju riktigt bra ut och onödigt att ändra på något fungerande.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
Cyklob: Dom flesta ES-lag skulle nog göra plats för Sonnie om dom hade chans på honom. Undra om någon fler har frågat chans?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
Cyklob: Ssssccchh!!! Inte scouta åt Nubben nu. Han kan få för sig nåt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
250kg kärlek: 5 poäng på 11 matcher och den spelare i MODO som får mest istid, inte direkt den profil på spelare som får kicken.
Och man gör inte sådana stora omförändringar i ett fungerande lag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
Cyklob: Jo men han är en tillgång i de flesta lag skulle jag tro
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
Timrå Icon: Det är nog mer ett lag som Frölunda som kan vara ute efter en spelare som Sonnenberg som är jobbig att möta.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
spud: Sånt går att ändra på. Penis har väl inte rosat marknaden direkt va?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
spud: Just nu ja
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
spud: Kan ju vara så att nån blir petad!! =) Sonnie är ju trots allt nått speciellt!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
Cyklob: Framförallt inte då våra 2 nordamerikanska platser är upptagna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-10-18
Nisse: Word!

Hans S gjorde ju nästan lite narr av oss i början på kvällens sändning då han sa något i stil med: vi möter ju ett bra lag, de har ju sagt att de ska vinna SM-guld i år.
Kommentera

1292504 · »