Historik
Föregående · 19 · Nästa
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Örebro HK 2025-10-25
HV-Rögle 0-2 skott 16-5 just nu...Rögle gör 2-0 på 1a skottet i 2a
+ 1
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Örebro HK 2025-10-25
Nubben spelar ett högt spel om man inte, till vilket pris som helst, tänker förstärka laget. Är planen att komma 12a och slippa kval?
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Örebro HK 2025-10-25
Synct: vem prarar om bredd? Vet vi att det är tomt på pengar?
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Örebro HK 2025-10-25
Nu väntar man på uttagen JJ och 0-3.
Som sagt...fy fan vad ynkligt.
Som sagt...fy fan vad ynkligt.
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Örebro HK 2025-10-25
Chansen att 7 trubbiga fwrds av 10 totalt ska näta ät rätt liten. När då inte Wedin, Dahlén eller Genborg heller gör det...
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
steveroper: Tänkte nog mer på hans och Timrå IK's planer framåt, med hans roll i föreningen med en säsong kvar pä kontraktet efter denna.
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Undrar hur Pääjärvi och Timrå IK resonerar efter artikeln i dagens ST. Han ska bygga på Alnö. Å andra sidan har han säkert samlat ihop tillräckligt.
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
1. Pääjärvi (26/27), 2. Boyce (25/26), 3. Walli (26/27), 4. Hartman (27/28 +1), 5. Heikinen (26/27), 6. Lilja (27/28), 7. Levinsson (26/27) känns som i princip ofarliga framåt. Det är 7 av 10 fwds. Känns lite feldisponerad frwdsuppsättning vad än Nubben säger.
Timrå sitter alltså med, i princip, full uppsättning även över nästa säsong.
2. Torde vara sista säsongen som spelare i TIK.
4. väntar vi på. 5, 6 och 7 måste väl få mer tid än 13 omg ? 1. och 3 ligger väl risigast till inför nästa säsong trots kontrakt även om 1. är en jävel tydligen i bp. Alternativet är väl att utöka antalet frwds.
Om Jonte stannar en säsong till krävs en spetsfrwd och minst en yngre förmåga typ Herman Träff. Om Jonte drar krävs 2 +1. Snacket om breddning och att fler ska steppa upp, går inte denna säsong och inte nästa heller.
Är väl inte bara backar som Berglund och Zetterberg ska kika på ?
Timrå sitter alltså med, i princip, full uppsättning även över nästa säsong.
2. Torde vara sista säsongen som spelare i TIK.
4. väntar vi på. 5, 6 och 7 måste väl få mer tid än 13 omg ? 1. och 3 ligger väl risigast till inför nästa säsong trots kontrakt även om 1. är en jävel tydligen i bp. Alternativet är väl att utöka antalet frwds.
Om Jonte stannar en säsong till krävs en spetsfrwd och minst en yngre förmåga typ Herman Träff. Om Jonte drar krävs 2 +1. Snacket om breddning och att fler ska steppa upp, går inte denna säsong och inte nästa heller.
Är väl inte bara backar som Berglund och Zetterberg ska kika på ?
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
JonteD: rightare och 190/90.
Fortsätter vissa fwds att underprestera, så finns det potential att bryta kontrakt för yngre förmågor.
Fortsätter vissa fwds att underprestera, så finns det potential att bryta kontrakt för yngre förmågor.
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Herman Träff 19 år. Hur kunde HV släppa honom ?
14 poäng på 10 matcher för OINK. Kan det vara nåt för Nubben om intresse finns till nästa säaong ?
14 poäng på 10 matcher för OINK. Kan det vara nåt för Nubben om intresse finns till nästa säaong ?
+ 10
Timrå IK > Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2025-10-18
Andra matchen i rad som MiniKapanen är utanför Helsingforstruppen. Inte mycket till spel där inte.
+ 2
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Har lite svårt att förstå artikeln i ST om Boyce frånvaro i spelande trupp. Vem eller vilka ska han ta platsen av när alla är friska ? Samma gäller Levinsson. TS säger det de flesta förstår. Andra går före. Denna säsong torde vara den sista som spelare för den gode Boyce. ingen fler förlängning tack.
+ 5
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2025-10-16
Helt iskalla framåt. Igen. Spets måste till...
+ 2
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Cobbel: Undrar vem som är rådgivare till Stadin?
Hade väl varit bättre med Timrå J20 än 8e back i säckgänget Västerås? Blir han kvar säsongen ut?
Hade väl varit bättre med Timrå J20 än 8e back i säckgänget Västerås? Blir han kvar säsongen ut?
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Andreas Johansson kör Södertälje i botten ? Hur länge ?
Ingen Peter Andersson effekt och fast i botten för Västerås.
Ingen Peter Andersson effekt och fast i botten för Västerås.
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Peja: Fler backar har utgående kontrakt. Och Juel. Undrar vad Nubben väntar på ?
Timrå IK > Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2025-10-11
Henrik_Tikare: Liljander har förtroende för Blomqvist ända tills han inte har det längre.
Firar Blomqvist jul i Husqvarna är det ett under.
Firar Blomqvist jul i Husqvarna är det ett under.
+ 1
Timrå IK > Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2025-10-11
Från ST's spelatbetyg...
"3) Sebastian Hartmann. Gör en av sina bästa matcher för säsongen. Skapar mycket och hittar in både i anfallszon och framför mål. Är även en defensiv kugge när Malmös trycker på för ett kvitteringsmål i slutet."
Har inte sett matchen, men var inte Hartman helkass långt in i matchen?
"3) Sebastian Hartmann. Gör en av sina bästa matcher för säsongen. Skapar mycket och hittar in både i anfallszon och framför mål. Är även en defensiv kugge när Malmös trycker på för ett kvitteringsmål i slutet."
Har inte sett matchen, men var inte Hartman helkass långt in i matchen?
+ 1
Timrå IK > Sv: Örebro HK - Timrå IK 2025-10-09
Smörgåsen : Det blir väl samma schackdrag som efter Kapanen och Hållander. Breddning av truppen och fler måste bidra. Gick ju sådär..
+ 1
Timrå IK > Sv: Örebro HK - Timrå IK 2025-10-09
bar mofftak: Nubben verkar ju nöjd med det. Slipper jaga nyförvärv.
+ 3
Timrå IK > Sv: Örebro HK - Timrå IK 2025-10-09
The great one: Visst potential. Men det räcker inte. Fler måste leverera. Undrar om Levinsson är sämre än Pääjärvi, Hartmann, Heikkinen, Lilja och Walli ? Verkar så som 13e man. Och Boyce på läktaren. Detta torde väl ändå vara hans sista säsong. Det vore väl läge just i denna match att kasta in Levinsson. Om han inte redan spelar.
+ 2
Timrå IK > Sv: Örebro HK - Timrå IK 2025-10-09
Minst sagt naivt av föreningen och Nubben att tro att man ska kunna ersätta 2 toppspelares poäng med ett gäng brunkare. Förutom Dahlén och Genborg består fwdsuppsättningen av grovjobbare helt utan näsa för mål. Pääjärvi, Hartman, Lilja, Heikinen, Boyce är i princip ofarliga framför mål. Vad hände med att ta nästa steg? Till vad? Enda positiva hittills är väl Genborg, Sundin, Eriksson och Freij. Nägra förluster till och vi är nere i träsket.
+ 2
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Angående Stadin så ser tydligen inte Nubben slutet på Stadin i Timrå after all. Han kan tänka sig en återgång till Timrå om Stadin får ett uppsving i VIK. Kan Stadin tänka sig det ?
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Nu torde väl Stadin ha gjort sitt i TIK. En gång är ingen gång, men två gånger...
+ 2
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
-Sputnik-: som sportchef borde han väl veta om spelate har lämnat eller ej?
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Tittar på Troja-AIK. 2-1. Vet inte vad AIK har för problem, skador mm ?, men usla är de.
Timrå IK > Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2025-10-02
Mibst 3 rödvita framför mål vid 4-2. Och Strömberg utv.
Föregående · 19 · Nästa