Historik
Föregående · 362 · Nästa
MoDo Hockey > Sv: Djurgården - MoDo 6/12 2004
audiblegiraffe: Hahaha! Ankan pratar som att Lärking kommer att få svårt att kompensera ikapp sig. Man ska nog inte förvänta sig så många fler rätta bedömningar resten av matchen.
MoDo Hockey > Sv: Djurgården - MoDo 6/12 2004
Hafsiga diagonalpassningar i mittzon i stället för att lägga djupt. Nu har man glömt bort att man är världens sämsta bästa lag igen.
MoDo Hockey > Sv: Matchtråd TIK-MoDO
JimmyH: Och jag vidhåller ändå att Gretzky och Foppa spelar två olika sporter, vilka närmast går att jämföra Hockey och innebandy. Gretzky är den absolut bästa någonsin i innebandy på hockeyrink.
Timrå IK > Sv: Foppa i kjol?
rupert: Klackarna och kjolen på Foppa är viktiga ingridienser på den nidbild jag tänker mig. Tänk att vi modoiter skulle kunna tänka sig att rita nidbilder på Foppa. Otroligt.
Timrå IK > Sv: Foppa i kjol?
rupert: Man kunde ju tänka sig en bild på hur våran bästa spelare, i högklackat och kjol, kuvar er bästa spelare Hagos. Alla skulle ju bara skratta. (Eller hur?) Bilden rent hockeymässigt är ju sann.
Timrå IK > Sv: Foppa i kjol?
Frella: Om ingen skulle bry sig så skulle ingen göra det. Så jag förstår inte vad du pratar om. För oss är ju Foppa någon som skall hyllas, inte hånas, så det är klart att man blir lite gramse. Men som sagt. Jag är för det spelet. Ger man sig in i leken så får man ju tåla den.
Support > Länkar.
Något har hänt när man lägger in ett url mitt i en text. All text efteråt blir en enda stor länk.
Typ: www.hockeysnack.com/
Så blir det så här, om det nu blir så, det lär väl inte bli så nu när jag skall visa förstås. Så blev det i alla fall inte förr.
Typ: www.hockeysnack.com/
Så blir det så här, om det nu blir så, det lär väl inte bli så nu när jag skall visa förstås. Så blev det i alla fall inte förr.
Timrå IK > Sv: Foppa i kjol?
Maggan: Självklart inte. Foppa tllhör ju själv en ras. Rasism fördömer jag totalt. Men en karikatyr av honnom av något slag blir det ju i alla fall, sen ligger det ju i betraktarens ögon. (Dvs. tikarnas) Hånar man våran helgonfigur så hånar vi kanske eran.
Timrå IK > Sv: Foppa i kjol?
Kalle K: Kanske dags att börja skissa på lite nidbilder av er bästa spelare Jared Hagos alltså. Det kan ju bli intressant.
Timrå IK > Sv: Foppa i kjol?
Maggan: Som jag sagt tidigare: Jag tycker det är helt ok att man hånar Foppa. Fast lyteskomiken blir ju bra mycket roligare när man tänker på oss vanliga dödliga som verkligen framstår som gnälliga mongon fysiskt sett, jämfört med honom.
MoDo Hockey > Sv: Matchtråd TIK-MoDO
Swordster: Ojdå. Har du just upptäckt att det lever några hundra miljoner människor på den kontinenten?
MoDo Hockey > Sv: Matchtråd TIK-MoDO
JimmyH: Nu höll jag inte med på någon av punkterna, vad gäller kompetsen av de nämnda hoekyspelarna. Gretzky var en fantastisk hockeyspelare med en otroligt spelsinne och härliga handleder, men han dominerade i en tid där Foppa skulle ha kunnat proppat honom varje gång de möttes och då skulle den kampen ha varit slut. Men se proppa Gretzky fick man inte göra. Det blir som att jämföra Hockey med innebandy. Z:a har lång väg att gå innan han skall ens nämnas tillsammans med dessa två herrar. Någon gång kanske han platsar där, men jag tvivlar faktiskt. Vi får väl hoppas i alla fall.
Timrå IK > Sv: Foppa i kjol?
Bragd-Birger: Om inavel pruducerar sådana som Foppa så skulle ni testa det själva.
Timrå IK > Sv: Foppa i kjol?
Bragd-Birger: Foppa har redan tillräckligt med avvikande särdrag, men trots att han bor i ett glesbefolkat Norrland, där förövrigt Sundsvall och Timrå ockås med knapp nöd ligger, så är han ite utstött.
MoDo Hockey > Sv: Matchtråd TIK-MoDO
JimmyH: Jo, du var mycket duktig tycker jag. Jag har ju aldrig sett dig live förr, men det var ungefär som när man ser Elvis Presley för första gången i sitt liv. Man ser direkt vem det är.
Salo kommer att regera ett tag till. Precis som Z:a som bara är arvtagare till Foppa. Zakke är arvtagare till Salo i det här fallet.
Salo kommer att regera ett tag till. Precis som Z:a som bara är arvtagare till Foppa. Zakke är arvtagare till Salo i det här fallet.
Timrå IK > Sv: Foppa i kjol?
Kalle K: Wennerholm är ett pucko, varför bli upprörd av det han skriver. Självklart så kan man försöka psyka sina motståndare, speciellt om man vet att det är uppenbar ironi och glimt i ögat. Foppa i högklackat och kjol är ju inte värre än våran "Håkan Åhlund - Visa pattarna!" för något år sedan. Å andra sidan så låg det ju verklighetsföakring i de slagorden så det lär ju ha tagit mer i psyket än era nidbilder. Apropå nidbilder: Har ni slutat att flagga med Leninflaggan?
MoDo Hockey > Sv: Matchtråd TIK-MoDO
JimmyH: Du underskattar Salo och har gått på medias enorma hausse av Salos "misstag".
Jävrans vad du sjöng idag.
Jävrans vad du sjöng idag.
MoDo Hockey > Sv: Matchtråd TIK-MoDO
Salle: Vid timrås andra mål hade han dock tur. (Om man kan kalla det tur när man släpper in ett mål.) Av någon anledning så lämnade han hela första stolpen öppen, men av någon ännu konstigare anledningn såg inte passaren det utan passade trattsiktigt över till Nordgren och stolpen som Zakke låg omkring kring. Därför var det nära att han räddade målet, vilket hade betytt att det inte hade blivit något mål. Mycket märkligt agerat och ett märkligt målpass.
MoDo Hockey > Sv: Matchtråd TIK-MoDO
Salle: Fast den är ju så gammal att det knappast räknas som ett skämt längre, även fast man inte hört den i tik-kringskapen.
Jocke är ett nummer större än Foppa. Det är ett skämt det.
Jocke är ett nummer större än Foppa. Det är ett skämt det.
MoDo Hockey > Sv: Matchtråd TIK-MoDO
Martin S: Det var ju tur att inte Alavaara var med och att det var Arne som kommenterade.
MoDo Hockey > Sv: Matchtråd TIK-MoDO
AM: Å andra sidan är det ju fantastiskt vad uddlösa Modo blir utan honom. Det är inte normalt.
MoDo Hockey > Sv: Matchtråd TIK-MoDO
Bra Timmy och Weinis. Liten liten chans nu. Fast obehagligt mikriskopisk.
MoDo Hockey > Sv: Matchtråd TIK-MoDO
Yes: Yes!
Referee: Andersson, Thomas
Linesmen: Karlberg, Anders
Molander, Fredrik
Referee: Andersson, Thomas
Linesmen: Karlberg, Anders
Molander, Fredrik
MoDo Hockey > Sv: Matchtråd TIK-MoDO
AM: Ja, det var också märkligt. Men jag vet inte, jag har själv väl utvecklade ögonvrår, så jag kan inte helt dissa domaren där. Han tacklar med rumpan, men var han tacklingsbar. kommer inte ihåg.
Mest jobbigt är det dock att konstatera att spelarmaterialet inte räcker till för att allvarligt hota topplagen, förutom Foppalinjen då. För viktiga spelare är skadade. Steen och Lindström är för veka. Synd för de lirarna.
Nu får man höra att NHL-strejken kan vara på väg att lösas också. Skit! Eller jag vet inte. Vi förlorar kanske inte så otroligt på det ändå.
Mest jobbigt är det dock att konstatera att spelarmaterialet inte räcker till för att allvarligt hota topplagen, förutom Foppalinjen då. För viktiga spelare är skadade. Steen och Lindström är för veka. Synd för de lirarna.
Nu får man höra att NHL-strejken kan vara på väg att lösas också. Skit! Eller jag vet inte. Vi förlorar kanske inte så otroligt på det ändå.
MoDo Hockey > Sv: Matchtråd TIK-MoDO
Vad håller domaren på med. Vid avvaktande utvisning står timråspelaren ensam med pucken i flera sekunder och han blåser inte förrän han tar i det. Pucko!
MoDo Hockey > Sv: Matchtråd TIK-MoDO
Lite irriterad över hur trögt det går för Steen. Nästan allt han gör är för löst.
MoDo Hockey > Sv: Matchtråd TIK-MoDO
Vilken skillnad i PP. Timråspelarna ser verkligen till att ha smockat med kött framför våran målvakt. Vårat kött är fegkött. Det är sant det.
MoDo Hockey > Sv: Målvakt?
Lumber Jack: Ett perfekt avhystat svar, men så är du ju modoit. Vad skule förresten hindra Modo att låta Järnmannen åka skridskor runt jorden så att tiden gick framlänges i samma utsträckning som Stålmannen flyger bakåt? Det skulle ju åstadkomma ett tillstånd av status quo. Kanske skulle vi kunna bli tikarnas pappa tom, och då spelar det ju ingen roll vem som är store, eller lillebror.
MoDo Hockey > Sv: Målvakt?
Lumber Jack:
Ytterliggare en tikare som har svårt med släkthierarkin.
Dagens gåta:
Enligt tiklogik så är Peter Forsbergs storebror egentligen lillebror? Hur skall han göra för att bli storebror igen?
Ytterliggare en tikare som har svårt med släkthierarkin.
Dagens gåta:
Enligt tiklogik så är Peter Forsbergs storebror egentligen lillebror? Hur skall han göra för att bli storebror igen?
Timrå IK > Sv: Malmö - Timrå IK 2004-11-30
ernie eagle: Legendstatus visade sig vara 2000 inlägg, tror jag. Själv har jag ju gjort 5-6000 inlägg av varierande kvalitet. Fast Legend det blev jag visst nyss, men vaddå? Skulle jag råka bli "okänd dräng" igen så spelar det mig ingen roll.
MoDo Hockey > Sv: MoDo - HV 71 Krigarkonungens dödsdag
audiblegiraffe: Ja, fast Hedin tar ju fler initiativ, då blir det ju så. Vi vet ju hedina kapacitet, han behöver speltid och förtroende så att han hittar tillbaks till det han kan prestera, precis som Jonsson har fått och gjort.
MoDo Hockey > Sv: MoDo - HV 71 Krigarkonungens dödsdag
audiblegiraffe: Matchen går ju snart i repris, om den inte har börjat redan . Jag får väl räkna om och ge en rättvisare bedömning då. Jag hade ändå räknat med något mer nu när vi har fått hit en spelare som skjuter nästan hårdast i universum.
MoDo Hockey > Sv: MoDo - HV 71 Krigarkonungens dödsdag
Frisco: Han hade ett skott från blå, det gick utanför. Det var synd, annars hade det kunnat gå in.
MoDo Hockey > Sv: MoDo - HV 71 Krigarkonungens dödsdag
audiblegiraffe: Tyvärr så har vi ju sänkt våra krav på Muir åtskilligt sen han kom, vi vet ju att han knappt åstadkommer något så nu kräver vi ju inte ens att han skall träffa målet när han skjuter. har han träffat målet än denna säsong? Ähh! Det spelar ingen roll, han skjuter ju hårt som fan i alla fall....Har jag hört.
MoDo Hockey > Sv: MoDo - HV 71 Krigarkonungens dödsdag
NuMo: Ja, eller vafan. Foppa var bäst menar jag.
MoDo Hockey > Sv: MoDo - HV 71 Krigarkonungens dödsdag
Salle: Sorry, nu glömde du bort Foppa. Ibland jämför man Foppa med Foppa och inte med sig själv och då kan det ju visa sig relativt att Öberg var bäste utespelare. I praktiken var dock Foppa bäst, även om han var bra mycket sämre än han skulle kunna vara jämfört med Öberg.
MoDo Hockey > Sv: MoDo - HV 71 Krigarkonungens dödsdag
Äntligen! Enkelt och bra skott av Timander. Foppa enkelt mål. Varför händer det här så sällan?
MoDo Hockey > Sv: MoDo - HV 71 Krigarkonungens dödsdag
Deas: Ja, det är inte lätt när man är van att gång på gång överlägga ansvaret på att något skall bli utfört på brorsan. Jag är övertygad om att de skulle bli riktigt stora hockeyspelare tillsammans om de kunde spela hockey mer självständigt. Att utveckla spelet till att våga utmana en mot en, i stället för två mot en. Att själv våga bryta in på mål för att ta avslut i stället för att vänta på att en lucka skall infinna sig på grund av att den andre screenat bort en spelare osv.
Svenska Hockeyligan > Sv: Aftonbladets namninsamling
Det verkar som att man vill ha ett avgrund mellan lagen i högsta och näst högsta serien. På det sättet tar vi bort all spänning angående upp och nedflyttning. Det blir i praktiken en stängd elitserie, i högre grad än nu. Argumentet för att plocka upp fler lag är ju just att de mer eller mindre är värda att vara i ES. Bra säger jag. Låt lagen strax under få ha kvar de chansen även i framtiden då genom att inte utöka till fjorton lag, oavsett vad lagen heter..
Föregående · 362 · Nästa