Historik
Föregående · 363 · Nästa
Svenska Hockeyligan > Sv: Aftonbladets namninsamling
Deas: Naturligtvis lyckas han ändå vinkla det faktum att alla lagen i ES har votumrätt i frågan, som något odemokratiskt. Puckot måste väl förstå att det naturligtvis går att ändra reglerna om man vill, även om det i enlighet med demokratisk anda, inte kan göras på fem minuter. Vet han om han gillar demokrati, eller diktatur egentligen? Det ter sig ju som att han vurmar för diktatoriska fasoner i alla fall.
MoDo Hockey > Sv: MODO - Södertälje 20/11 2004
65selander: Man hakar väl upp sig på Herr kax, som rapar samma sak gång på gång i gästboken här.
MoDo Hockey > Sv: MODO - Södertälje 20/11 2004
Frisco: Grattis till din biobiljett. Sagan om ringen fyra, komer väl ut i dagarna?
Timrå IK > Sv: Inlägg från en FBKare
Selina: Jag blandade inte ihop uttrycken hat och hot. Jag bara uttryckte ett förslag på verbal psykning som grundar sig på "hat". I motsats till att bua och vissla - som i störa - vilket inte alls behöver ha med hat att göra. Sedan man stegvis trappa upp det mot att håna sin motståndare och då börjar man tangera hat ändå, eftersom man är beredd att göra illa sin motståndare för att störa honom, även om det är verbalt. Jag tror nämligen inte riktigt att man måste hata för att kunna älska, eller tvärtom.
Timrå IK > Sv: Inlägg från en FBKare
Selina: Pratar vi om hat, eller något som egentligen inte är hat?
Timrå IK > Sv: Inlägg från en FBKare
ernie eagle: OK, jag förstår. Så verbalt hat mot en motspelare under match är okey.
Vad sägs om: Jag hatar dig xxx och du kommer att finna dina barn uppsprättade när du kommer hem!
Eller något liknande. det borde väl kunna knäcka personen i fråga..
Vad sägs om: Jag hatar dig xxx och du kommer att finna dina barn uppsprättade när du kommer hem!
Eller något liknande. det borde väl kunna knäcka personen i fråga..
Timrå IK > Sv: Inlägg från en FBKare
ernie eagle: "mordhot via telefon" verkar ju verbalt. Om du inte fixar det på något specialsätt förstås. SMS är ju nytt.
Brynäs IF > Sv: TYLER HARLÄMNAT BRYNÄS!!
Kickan: T-Sprit har en balsamerande effekt. En alkis härifrån överlevde endast på sprit och T-sprit i flera veckor.plötsligt dog han och ramlade ur sängen med det. Gubben var så tom på livsgivande vätskor och ämnen att han bara låg där och torkade ut i flera veckor till, det var ingen som saknade honom direkt. När man slutligen fann honom så fanns det ingen stank i lägenheten förrän de vände på honom. Han hade blivit förvandlad till en mänsklig sugkopp mot golvet och vakuumet var så stort att man var tvungen att bända isär honom från linoliummattan med en kofot. Plopp!
Ähh! Jag lär mig visst fångas av skrönor där på slutet, men en del av det var sant i alla fall.
Ähh! Jag lär mig visst fångas av skrönor där på slutet, men en del av det var sant i alla fall.
MoDo Hockey > Sv: Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04
MoDo-PATTE: Nä, inget bör ju gå över gränsen, men det är därför vi har utvisningar. Jag tror att tacklingar blir effektivare ju mindre rink man spelar på.
MoDo Hockey > Sv: Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04
MoDo-PATTE: det är inte tillräckligt effektivt att tacklas, dessutom koster det energi. Det är mycket mer effektivt att styra iväg motståndare. Sen är det en annan sak om man heter Peter Forsberg, men han tacklar ju bara av två orsaker. För att ta eller behålla puck, inte för att förstöra.
Brynäs IF > Sv: TYLER HARLÄMNAT BRYNÄS!!
Frisco: Har du inte. Sån tur vi har som har hockeysnack. Har du hört att Tyler har åkt tillbaks till amerikat? Vikingarna var de första som upptäckte Amerika, förutom indianerna då. Fast de föddes ju där så de tänkte aldrig på att de upptäckt det. Jajaa, det var bara en passus. Hursomhelst. jag tror nog att Brynäs kommer att klara sig bra ändå, de har ju ett fenomen som kallas för "stolpe-in" med sig. man har ju redan börjat visa att man klarar sig bra utan slagpåsar som Modo och Leksand.
Brynäs IF > Sv: TYLER HARLÄMNAT BRYNÄS!!
64Waern: Ja, jag bor ju i laglöst land där hembränningen är den största anledningen till eldsvådor. Norrland kallas det. Men ni är sörlänningar ni.
Brynäs IF > Sv: TYLER HARLÄMNAT BRYNÄS!!
westerlind: Ha! Jag har nyss mätt hela Sverige med hjälp av en tumstock. Det visar sig att Brynäs int är ett Norrländskt lag, ni är sörlänningar. Med knapp nöd blev Sundsvall norrlänningar. Precis på pricken, hade man legat en mm. mer söderut så hade de också varit sörlänningar, precis som ni.
Malmö Redhawks > Sv: 3-0 VINST
Magnus: Ironi var det inte, eftersom Jante alltid har samma läge. Gasen i botten åt fel håll. Att han däremot har en ironisk framtoning är en annan sak, men det vet han inte om. Det är roligt för en utomstående att läsa jantar, men inom de egna leden har han väl klivit en och annan både på ömma och oömma tår. Finkänslighet är inte Jantes bästa sida.
Malmö Redhawks > Sv: 3-0 VINST
Magnus: Jante har alltid varit så där jättepositiv. Han är en riktig "Detgåraldrigsurnorrbottning".
MoDo Hockey > Sv: Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04
Poffa: Det är klart att du ska klä upp dig i gåbortskläder när du åker dit.
MoDo Hockey > Sv: Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04
bobbe: Tack för det. Kul att se att Gästrin is back on track igen.
Luleå HF > Sv: Lule - Mif, 24 nov 2004
Kickan: Ljuset i mörkret kommer ju till vårhalvan av säsongen. En gammal lulesanning. Men just nu är det mörkt.
MoDo Hockey > Sv: Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04
MoDo-PATTE: Fortsätter han så här så är han bevisligen världens genom tiderna bästa målvakt. Överlägset.
MoDo Hockey > Sv: Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04
Martin S: det tycker jag i alla fall gott att han är värd. Ett par matcher till med Zakke sen går vi tillbaks till Salo igen, om det inte är så att han fortsätter att bete sig som världens bästa målvakt. Då skall vi inte byta.
MoDo Hockey > Sv: Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04
Frisco: Otroligt. nollpoängsveckan avslutades med tre fräscha poäng. Var det inte det jag sa?
MoDo Hockey > Sv: Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04
Japp. Välbehövliga poäng. Zakke gjorde en jätteräddning i slutsekunderna.
MoDo Hockey > Sv: Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04
Time out. Linköping kommer att ta ut målvakten snart.
MoDo Hockey > Sv: Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04
Ojojoj! Huselius missade visst öppet mål via väggspel.
MoDo Hockey > Sv: Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04
Nu har matchen börjat igen. Spel fyra mot fyra.
MoDo Hockey > Sv: Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04
Martin S: I första var Linköping de bästa, men slutet av perioden gick väl till Modo. I andra verkar det som att modo kontrollerade skeendena och att man passade på och göra mål när man fick läge. Efter linköpings mål i nummerärt underläge så har spelet tillhört linköping. Man hade ett skott i ribban av Tim Eriksson nyss.
MoDo Hockey > Sv: Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04
AM: Ja, skall det göras så skall det göras ordentligt. Varför inte spel två mot fem?
MoDo Hockey > Sv: Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04
Salle: Det här var ju lysande. Spel i underläge och Foppa blir bortlurad. - Han sitter tydligen på läktaren nu.
MoDo Hockey > Sv: Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04
Martin S: Jag tror att Foppa kom in från en utvisning, men jag är inte säker.
MoDo Hockey > Sv: Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04
Poffa: Det lät inte som något bra tips. Mitt tips: Gör inte som poffa säger.
MoDo Hockey > Sv: Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04
hockeybussen: Fantastiskt. Hahaha. Vi leder. Igen.
MoDo Hockey > Sv: Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04
Poffa: Här funkar det bra. Peppar, peppar.
Står matchen och väger just nu, eller hur ska vi tolka det.
Står matchen och väger just nu, eller hur ska vi tolka det.
MoDo Hockey > Sv: Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04
Frisco: Linköpings webradios pausemusik skrämde iväg mig till Luleås dito. Där brukar man ha bra musikval.
MoDo Hockey > Sv: Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04
Poffa: OM det här resultatet står sig så blir Zakke matchhjälte och dimmorna kring de senaste sju matcherna har skingrats. I alla fall på offisijälla forumet.
MoDo Hockey > Sv: Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04
Gusse: Som det hörs, så får vi nog vara glada att vi inte har mål i baken.
MoDo Hockey > Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Jesus: Jag förstår att du säger samma sak igen. Så jag svarar väl samma sak igen. Vilka är "ni"? Är jag "ni", eller är det alla andra, eller är det bara en del, eller är det ett fåtal, eller är det bara en? kan du inte precisera det så är "Ni" exakt likadana som - vi - och då står vi inför ett status quo. Om du dessutom inte kan precisera vad du menar med "kaxiga" och skilja den från - att man trodde och hoppades - att det skulle gå bra, så blir ditt inlägg i debatten meningslöst.
MoDo Hockey > Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Jesus: Jag förstå ändå inte syftert med ditt inlägg. Varför skall jag stå för att någon trott att det skulle gå bra för Modo. Det trodde väl de flesta. De flesta trodde ju desutom att Brynäs skulle gå dåligt. Ska jag stå för det också?
Brynäs IF > Sv: Färjestad - Brynäs
JanT: Jag är skadeglad och tog därför ditt tips på allvar. Vem behöver inte muntras upp nuförtiden. Döm om min förvåning när jag upptäckte att det inte hjälpte för fem öre. Uselt tips.
MoDo Hockey > Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Jesus: Du blir nog tvngen att vara lite mer precis än så. det skrivs så mycket här. Och där kan tilläggas, så det du säger kan ju lika gärna ha skrivits av "ni".
MoDo Hockey > Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Poffa: Ja, men tre eller fyra av dem var ju direkt felaktiga också. Det var ju på den tiden när domarna försökte överträffa varandra att ta för varenda skit de kunde komma på. Idag fick Timmy ta en kompensation för att domaren glömde blåsa på Svartvadets crosschecking.
MoDo Hockey > Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Poffa: Nu har du fel och jag kan återigen bevisa det om jag vill. Det var fler än två passningar rätt.
MoDo Hockey > Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Poffa: Timander var inte sämre än någon annan ikväll. Snarare tvärtom.
MoDo Hockey > Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Poffa: Med vaska menar du att man skall låta slumpen avgöra vilka som hamnar vart.
Föregående · 363 · Nästa