Historik
Föregående · 89 · Nästa
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
nittontolv: Har inte lyssnat på podden men säger nästan sig självt att Tomkins är intressant för Brynäs om man har råd med en målvakt i den prisklassen.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Till och med från tv-soffan stör man sig på Globens speaker som tramsar genom arenans högtalare.
+ 4
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Sportnisse: Nja. Om det stämmer att Clara, Fjällby och Hägg är klara så har Alcén kommit väldigt långt med lagbygget.
+ 8
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
SuneMangs: Svårt med eventuell centervärvning till Brynäs. Heponiemi hade varit ett bra tillskott till dagens trupp men helt fel typ om Bäckis och Järnkrok återvänder. Om Alcén har fått ”rätt” signaler därifrån vore det dumt att spendera miljoner på Heponiemi.
+ 6
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
honken21: Det är en annan slags av klickjournalistik. Syftet med silly season-chatten är att generera klick och det görs enbart genom att rapportera andras nyheter.
Det är väl egentligen inte diskussioner som pågår i deras chat, mer folk som ställer frågor i förhoppning om att de har någonting och ganska ofta får nonchalanta svar av journalister som får betalt för att sitta och svara.
Det är väl egentligen inte diskussioner som pågår i deras chat, mer folk som ställer frågor i förhoppning om att de har någonting och ganska ofta får nonchalanta svar av journalister som får betalt för att sitta och svara.
+ 2
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
{10638}: Du måste väga det mot alternativet.
Alternativet är träningsmatcher där laget kan spela sig i form till SHL med lägre skaderisk.
Resultaten blir inte helt irrelevanta i tävlingsmatcher och det uppstår därför en slags konflikt. Dessutom hade man naturligtvis valt helt andra motståndare i träningsmatcher.
Alternativet är träningsmatcher där laget kan spela sig i form till SHL med lägre skaderisk.
Resultaten blir inte helt irrelevanta i tävlingsmatcher och det uppstår därför en slags konflikt. Dessutom hade man naturligtvis valt helt andra motståndare i träningsmatcher.
+ 2
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
{10638}: Det är kul att se spelschemat, när man ser matcherna man nog att bli påmind om skaderisken i de där matcherna.
+ 1
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Lemp: Gd/arbetarbladet lever helt på att andra medier får fram uppgifter kring silly season. Därefter snackar de lite om uppgifterna i en livechat. Deras tugg är ju ingen skillnad mot för gemene supporters.
Faktiskt en helt galen Brynäs silly season som pågår just nu men deras bevakning är helt offside.
Faktiskt en helt galen Brynäs silly season som pågår just nu men deras bevakning är helt offside.
+ 18
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Tigerhjärta: Nyförvärv#1 skulle kunna vara Jean-Christophe Beaudin som jag har hört är aktuell för Brynäs.
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Inga konkreta rykten till Brynäs - men några spännande spelare som fortfarande är kontraktslösa.
Nolan Stevens. Stor succé i Södertälje 24/25. Tvåvägscenter som kan användas i alla spelformer och eventuellt som powerforward i de matcher som Bäckis spelar. Kanske vore en prisvärd lösning för Brynäs?
Oscar Flynn. Spetsig ytterforward som gjort massa poäng i tjeckiska ligan den här säsongen. Såg honom i Beijer, och han såg ut som en mix av Rödin och Bobby. Sägs leta jobb i SHL. Skulle definitivt bredda spetsen.
Jimmy Vesey. 31-årig ytterforward med över 600 NHL-matcher på meritlistan. Enligt Mrmadhawk var han klar för Modo innan degraderingen; vad händer nu?
Luke Martin. Stor och poängstark amerikansk back som gjort stor succé i Liiga de senaste säsongerna. En potentiell ersättare till Söderström?
Drake Caggiula. Rutinerad spelare som är av intresse för Djurgården och Brynäs, enligt Aftonbladet. De påstår att han påminner om Johan Larsson, och den beskrivningen låter ju intressant.
Karson Kuhlman. Högerfattad grovjobbande forward som framförallt är bra i boxplay, men som också gjorde en del poäng i Liiga 24/25. En perfekt ersättare till Scott om han lämnar, förutsatt att rollacceptansen och pengarna finns.
Pavol Regenda. 25-årig slovakisk powerforward som imponerat på mig under VM. Bra framför motståndarnas kasse, oväntat bra händer och tar det defensiva jobbet. Lite ineffektiv, men har egenskaper som vore välkomna i Brynäs.
Martin Chromiak. Explosiv 22-åring ytterforward som imponerat mer live än framför tvn. Producerar nog för bra i AHL för att hamna i Europa redan nu, men definitivt en spännande spelare inför framtiden.
Nolan Stevens. Stor succé i Södertälje 24/25. Tvåvägscenter som kan användas i alla spelformer och eventuellt som powerforward i de matcher som Bäckis spelar. Kanske vore en prisvärd lösning för Brynäs?
Oscar Flynn. Spetsig ytterforward som gjort massa poäng i tjeckiska ligan den här säsongen. Såg honom i Beijer, och han såg ut som en mix av Rödin och Bobby. Sägs leta jobb i SHL. Skulle definitivt bredda spetsen.
Jimmy Vesey. 31-årig ytterforward med över 600 NHL-matcher på meritlistan. Enligt Mrmadhawk var han klar för Modo innan degraderingen; vad händer nu?
Luke Martin. Stor och poängstark amerikansk back som gjort stor succé i Liiga de senaste säsongerna. En potentiell ersättare till Söderström?
Drake Caggiula. Rutinerad spelare som är av intresse för Djurgården och Brynäs, enligt Aftonbladet. De påstår att han påminner om Johan Larsson, och den beskrivningen låter ju intressant.
Karson Kuhlman. Högerfattad grovjobbande forward som framförallt är bra i boxplay, men som också gjorde en del poäng i Liiga 24/25. En perfekt ersättare till Scott om han lämnar, förutsatt att rollacceptansen och pengarna finns.
Pavol Regenda. 25-årig slovakisk powerforward som imponerat på mig under VM. Bra framför motståndarnas kasse, oväntat bra händer och tar det defensiva jobbet. Lite ineffektiv, men har egenskaper som vore välkomna i Brynäs.
Martin Chromiak. Explosiv 22-åring ytterforward som imponerat mer live än framför tvn. Producerar nog för bra i AHL för att hamna i Europa redan nu, men definitivt en spännande spelare inför framtiden.
Länkar:
https://www.eliteprospects.com/player/249755/pavol-regendahttps://www.eliteprospects.com/player/292067/martin-chromiak
https://www.eliteprospects.com/player/249755/pavol-regendahttps://www.eliteprospects.com/player/292067/martin-chromiak
+ 7
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
På tal om silly season
Oscar Eklind har skrivit på ett nytt 1-årskontrakt med Philadelphia.
Noel Gunler och Gabriel Seger är fortfarande kontraktslösa. Likaså Felix Sandström och Oskar Dansk.
Adam Boqvist har inget kontrakt än men sägs få förlängt av New York Islanders.
Oscar Eklind har skrivit på ett nytt 1-årskontrakt med Philadelphia.
Noel Gunler och Gabriel Seger är fortfarande kontraktslösa. Likaså Felix Sandström och Oskar Dansk.
Adam Boqvist har inget kontrakt än men sägs få förlängt av New York Islanders.
+ 7
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Svensson_62: Ketola fick sitt genombrott under Boorkens ledning i Mora. Man undrar hur AIK kunde slarva bort honom och Ove Molin under samma tidsperiod.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: Samtidigt svårare för målvakter. Det måste finnas bra öppningar. De flesta har redan spikat sina målvaktspar och kanske lagt mycket på den tilltänkta ettan, finns nog betydligt fler bra målvakter på marknaden än vad det finns kvar öppningar i Schweiz. Men han har ju inte spelat i AHL på fyra år, han gjorde en match säsongen 20/21 och ingen efter det. Inte den typen av spelare som brukar hamna i SHL.
+ 1
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
BIF Kungen: Har du inga som helst krav på att Tre Kronors NHL-backar ska klara av att spela försvarsspel?
+ 4
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
JonathanF: Varför skulle Forsberg vända hem nu? Borde väl kunna få nytt kontrakt i Nordamerika?
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Gavve: Blandning av Brendl och Rattie. Frks skott är legendariskt, finns mycket material på YouTube.
En annan rolig liknelse är Järnkrok och Schroeder. De är i grund och botten ganska lika även om Järnkrok naturligtvis är mycket bättre.
En annan rolig liknelse är Järnkrok och Schroeder. De är i grund och botten ganska lika även om Järnkrok naturligtvis är mycket bättre.
+ 6
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Inkazar: Hur sjukt det än låter, skulle man ändå kunna se det laget vara sämre än 24/25. Det är ju inte helt orealistiskt att backsidan producerar mindre framåt och att fw-sidan inte kompenserar för det om Järnkrok och framförallt Bäckis missar matcher på grund av skador.
Jag hade gärna sett en spelskickligare back som ersättare till Söderström och en till vass pjäs i fw-uppsättningen, men samtidigt förstår man problematiken med att fylla på med fler etablerade forwards än de du nämner. Vad hände med ryktet om den där Blandisi?
Martin Frk sägs finnas på SHL-klubbarnas bord. Det är en otrolig skytt och så nära Ovechkin du kan komma utanför NHL. Motståndarna täcker skott med livet som insats när Frk skjuter slagskott i powerplay.
Jag hade gärna sett en spelskickligare back som ersättare till Söderström och en till vass pjäs i fw-uppsättningen, men samtidigt förstår man problematiken med att fylla på med fler etablerade forwards än de du nämner. Vad hände med ryktet om den där Blandisi?
Martin Frk sägs finnas på SHL-klubbarnas bord. Det är en otrolig skytt och så nära Ovechkin du kan komma utanför NHL. Motståndarna täcker skott med livet som insats när Frk skjuter slagskott i powerplay.
+ 6
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
BIF Kungen: Tuffa krav på målvakter nuförtiden. Man fattar varför Brynäs målvakter alltid blir verbalt korsfästa om du kallar Kanadas två första mål för tavlor av Markström.
+ 17
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Retse: Jag har inte kollat på damhockey kontinuerligt på hur många år som helst. Det lilla intresset som fanns försvann när alla Gävletjejer byttes ut mot inköpta spelare utifrån.
Däremot är jag frågande till att Brynäs storsatsar år efter år men aldrig vinner.
Däremot är jag frågande till att Brynäs storsatsar år efter år men aldrig vinner.
+ 1
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Retse: OK. Det skulle vara intressant att höra din analys till varför Grahms lagbyggen aldrig vinner SM-guld. Enligt en bekant som spelade i SDHL några år tidigare hade Brynäs bäst trupp i serien under åren med Stadler & co.
En iakttagelse från min sida är annars att de tidigare spelarna som jag lärt känna i andra sammanhang är mycket mindre ”radikala” kring damsatsningarna än vad en del av er supportar är.
En iakttagelse från min sida är annars att de tidigare spelarna som jag lärt känna i andra sammanhang är mycket mindre ”radikala” kring damsatsningarna än vad en del av er supportar är.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Sellgren är bäst av de backarna. Allard lär visa sig vara en dagslända.
Kul med Topping. Och ECHL-killen är ju exakt den typen av värvning där er sportchef är sylvass. Skit i Lundin, kommer antagligen vara sämre än bägge ovannämnda.
Kul med Topping. Och ECHL-killen är ju exakt den typen av värvning där er sportchef är sylvass. Skit i Lundin, kommer antagligen vara sämre än bägge ovannämnda.
+ 11
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Retse: Om man brinner för damlaget, varför inte kommentera lagbygget och spelarna som värvas istället för att fokusera på att häckla kritiker?
Jag tolkar det som att intresset hos somliga är fake och mer något man påstår finns där än ett brinnande intresse. I så fall hade de väl varit intresserade av att snacka om damlaget och dess spelare på samma vis som man snackar om herrlaget?
Det är lite samma visa som när folk gnäller på publiksiffror utan att vara på plats själva.
Jag tolkar det som att intresset hos somliga är fake och mer något man påstår finns där än ett brinnande intresse. I så fall hade de väl varit intresserade av att snacka om damlaget och dess spelare på samma vis som man snackar om herrlaget?
Det är lite samma visa som när folk gnäller på publiksiffror utan att vara på plats själva.
+ 7
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
SuneMangs: Det viktiga här, om det blir så att Bäckis och Järnkrok kör i Brynäs, blir ju att ha en stor trupp där resultaten inte hänger på om de kan spela eller inte.
Jag undrar nog om man inte borde försöka hitta en powerforward som spelar mer insida alternativt en riktigt bra skytt (finns på marknaden). Finns inte risken att det blir lite för mycket utsida med nuvarande trupp?
Alcén kan inte bygga ett lag med liten numerär där man mer eller mindre gamblar med att helt slippa skador, som man ju i princip har antagit de senaste åren.
Jag undrar nog om man inte borde försöka hitta en powerforward som spelar mer insida alternativt en riktigt bra skytt (finns på marknaden). Finns inte risken att det blir lite för mycket utsida med nuvarande trupp?
Alcén kan inte bygga ett lag med liten numerär där man mer eller mindre gamblar med att helt slippa skador, som man ju i princip har antagit de senaste åren.
+ 3
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Timrå har spikat sin trupp nu.
Summering av deras silly season:
IN:
Alfons Freij
Marcus Hardegård
Emil Stadin
Albin Sundin
Eddie Genborg
Anton Heikkinen
David Lilja
Marcus Westfält
UT:
Elmeri Eronen
Miika Koivisto
Linus Lindgren
Kristian Näkyvä
Maximilian Eisenmenger
Oliver Johansson
Oliver Kapanen
Anton Lundmark
Filip Hållander
Dennis Värmhed
+ en välkänd rockad bland såväl tränare som sportchef.
Spontant är känslan att detta lag kommer få slåss för glatta livet för att undvika kval. Gulddrömmarna som fanns under Jokinen är rimligtvis över nu.
Summering av deras silly season:
IN:
Alfons Freij
Marcus Hardegård
Emil Stadin
Albin Sundin
Eddie Genborg
Anton Heikkinen
David Lilja
Marcus Westfält
UT:
Elmeri Eronen
Miika Koivisto
Linus Lindgren
Kristian Näkyvä
Maximilian Eisenmenger
Oliver Johansson
Oliver Kapanen
Anton Lundmark
Filip Hållander
Dennis Värmhed
+ en välkänd rockad bland såväl tränare som sportchef.
Spontant är känslan att detta lag kommer få slåss för glatta livet för att undvika kval. Gulddrömmarna som fanns under Jokinen är rimligtvis över nu.
+ 10
MoDo Hockey > Sv: Silly season
*1921*: Varför kan inte Rundblad skriva på för Modo och ge Skellefteå en deadline för när de kan utnyttja SHL-klausulen? Då får väl Modo ersättning dessutom?
+ 3
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Laget just nu om alla "heta rykten" slår in:
Målvakter: NY-Clara-(Källgren, långtidsskadad)
Backar:
Hägg-Söderström
Norlinder-Andersson
Djoos-Kinnvall
Dahlqvist-(Bertilsson, långtidsskadad)
Lindblom-Bäckström-Silfverberg
Rödin-Larsson-Fjällby
Trivigno-Ölund-Kopacka
Pettersson-Vesel-Scott
Extra: Svrcek, Sundqvist, Lejon
Ytterligare nyförvärv som bör komma in om ovan är klara:
- Målvakt (pga Källgrens skada)
- Back #1 (pga Bertilssons skada)
- Back #2 (om Söderström sticker)
- Center #1 (man kan tyvärr inte lita på att Bäckis är skadefri hela säsongen, mer en bonus om han är med)
Om det finns pengar hoppas jag att man tar in 3 klasspelare (målvakt, back, center) så fort som möjligt. Då kan man sitta ganska lugna i båten om/när Söderström skriver på för en NHL-klubb och inte behöva jaga en spetsback i ett sent skede. Om Söderström mot förmodan blir kvar kan man rotera med 7 backar till en början.
Målvakter: NY-Clara-(Källgren, långtidsskadad)
Backar:
Hägg-Söderström
Norlinder-Andersson
Djoos-Kinnvall
Dahlqvist-(Bertilsson, långtidsskadad)
Lindblom-Bäckström-Silfverberg
Rödin-Larsson-Fjällby
Trivigno-Ölund-Kopacka
Pettersson-Vesel-Scott
Extra: Svrcek, Sundqvist, Lejon
Ytterligare nyförvärv som bör komma in om ovan är klara:
- Målvakt (pga Källgrens skada)
- Back #1 (pga Bertilssons skada)
- Back #2 (om Söderström sticker)
- Center #1 (man kan tyvärr inte lita på att Bäckis är skadefri hela säsongen, mer en bonus om han är med)
Om det finns pengar hoppas jag att man tar in 3 klasspelare (målvakt, back, center) så fort som möjligt. Då kan man sitta ganska lugna i båten om/när Söderström skriver på för en NHL-klubb och inte behöva jaga en spetsback i ett sent skede. Om Söderström mot förmodan blir kvar kan man rotera med 7 backar till en början.
+ 14
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Jan-Erik : Ärligt talat. Foppas comeback i Modo börjar bli så pass längesedan att det börjar bli en irrelevant referens för nutida spelare. Det var ju 15 år sedan nu.
Av alla svenska 80-talister har endast Sedinarna gjort fler NHL-poäng än Bäckis. De gjorde några fler, men vann å andra sidan aldrig Stanley Cup. Och någon återkomst i Modo blev det ju aldrig för tvillingarna.
Bäckis är en av de absolut största svenska stjärnorna under NHL-epoken som han verkade i.
Oerhört stort för svensk hockey om han gör comeback i Brynäs.
Av alla svenska 80-talister har endast Sedinarna gjort fler NHL-poäng än Bäckis. De gjorde några fler, men vann å andra sidan aldrig Stanley Cup. Och någon återkomst i Modo blev det ju aldrig för tvillingarna.
Bäckis är en av de absolut största svenska stjärnorna under NHL-epoken som han verkade i.
Oerhört stort för svensk hockey om han gör comeback i Brynäs.
+ 21
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
nittontolv: Tänkte lite på den där Häggström igår. Skulle en kille som Gunler kunna göra 20-talet mål bredvid Bäckis?
+ 1
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
hjalmar_Vuopio: D’Astous måste göra bort sig totalt i AHL för att inte få vara kvar där borta på tvåvägskontrakt de kommande åren. Och om han dumpas där lär rika schweiziska klubbar stå på kö. Svårt att se ett scenario där han hamnar i SHL de kommande 5-6 åren, och då är nog inte Allard kvar i Luleå heller.
+ 2
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
nittontolv: Var det i den matchen som Foppa fick matchstraff efter en tackling på Malmström?
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Svensson_62: Jo, fast ändå en intressant fråga när man börjar tänka på antalet matcher som vissa rinkrävar har sett. Stigge Salming och den ”ligan” måste ha sett otroligt många matcher om man tänker på att de först spelade och därefter alltid varit på plats.
Keb och Stisse såg nog otroliga många matcher i sina liv. De var ju på många bortamatcher också.
Keb och Stisse såg nog otroliga många matcher i sina liv. De var ju på många bortamatcher också.
+ 3
Brynäs IF > Sv: Silly Season 2025-26
Svensson_62: Svårt att räkna på det, har ju inte varit 52 matcher i många år, men antalet blir å andra sidan högre av slutspel och kval. Jag vet folk som har sett så många Brynäsmatcher, om man får räkna med J20, J18 och damlaget.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Gavelo: D’Astous och Patrick Curry värvades ganska nyligen till Liiga från ECHL. Otroliga succéer. Tror Curry vore god för 40+ poäng i SHL.
+ 5
Föregående · 89 · Nästa