Historik
Föregående · 11 · Nästa
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Ska man se något positivt med tröjorna så är det att dom är här i tid iallafall och spelarna inte behöver åka runt i slitna juniortröjor från förra säsongen. Pluspoäng!
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2022-2023
Att Tim Erixon fortfarande kör med en Växjötrunk är ju så jävla bedrövligt
+ 18
Timrå IK > Sv: Silly Season 2022-2023
Nu har även uppgifterna om att Dahlén är klar nått mig. Jag hade lite svårt att tro på det från början när det skrevs om det här inne, men efter att ha fått höra det från den här personen så kan jag med säkerhet säga att Dahlén är en Timråspelare kommande säsong
+ 56
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{5460}: Är ju någon från Elefalks agentur som sköter kontakten istället för honom så länge bara
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Så här tycker jag att man bör formera sig (om Dahlén är klar)
14. Pettersson - 51. Lander - 13. Halloran
4. Erixon - 21. LaLeggia
54. Dahlén - 78. Hanzl - 57. Wedin
9. Strömberg - 63. Eronen
27. Johansson - 33. Lundin - 94. Hartmann
2. Svensson - 7. Stenqvist
19. Andersson - 44. Blomqvist - 24. Walli
10. Alvarez
23. Boyce
26. Edfeldt
Förstakedjan:
Lander gjuten förstecenter. Pettersson på en vinge var ett lyckat koncept i Växjö. Halloran tycker jag bör få chansen i en toppformation för att få ut max av honom. Backparet Erixon-LaLeggia kamperade ihop under stora delar av förra säsongen och var riktigt stabila från typ slutet av januari och framåt.
Andrakedjan:
Dahlén och Wedin hade fin kemi under tiden i HA, bör passa bra ihop med en stabil center som Hanzl. Eronen är jag nästan mest spänd på att få se spela. Sägs vara en ruskigt säker tvåvägsback och tillsammans med Strömberg (som har en förmåga att vara lite överallt ibland) så tror jag dom kan väga upp varandra bra.
Tredjekedjan:
Hartmann i tredje, vilken lyx! Men! Det är där han och Lundin bör vara. Lundin gavs ett lite väl stort förtroende förra säsongen (i och för sig i brist på andra) så tror det blir kanon för honom att axla en roll som tredjecenter i år. Hartmann gör det suveränt vart han än spelar, tror han är god för 15 kassar även kommande säsong. OJ får en ganska tacksam roll, pudelkloke Lundin och sargräven Hartmann jobbar fram puckarna, "bara" att hålla sig rätt i banan så trillar det nog in ett gäng puckar! Svensson får hålla koll på Stenqvist, som på gott och ont liknar Westerlund väldigt mycket i spelstilen.
Fjärdekedjan:
Kan komma att hamna lite i skymundan bakom "stjärnorna" men kan likväl kunna få ett stort förtroende och neutralisera en motståndares förstakedja. Andersson tog stora kliv under föregående säsong men kommer att få svårt att platsa i en offensiv kedja som han nog var ute efter när han skrev på. Walli tror jag stenhårt på i år! Hög potential som bara väntar på att få blomma ut.. Blomqvist! Verkar bli bättre med åren? Laglojal som han är så kommer han acceptera vilken roll han än blir tilldelad, men given på fyra formationer är han.
Edfeldt mår nog bra av ett år till i J20 men får samla på sig bra erfarenhet av att träna med A-laget.
Alvarez är en bra gubbe att ha kvar ändå, trots sitt dyra kontrakt. Skulle det visa sig att OJ inte klarar av steget upp till SHL i år så är Alvarez en fullgod ersättare. Lär vara skapligt revanschsugen.
Boyce - no words needed.
14. Pettersson - 51. Lander - 13. Halloran
4. Erixon - 21. LaLeggia
54. Dahlén - 78. Hanzl - 57. Wedin
9. Strömberg - 63. Eronen
27. Johansson - 33. Lundin - 94. Hartmann
2. Svensson - 7. Stenqvist
19. Andersson - 44. Blomqvist - 24. Walli
10. Alvarez
23. Boyce
26. Edfeldt
Förstakedjan:
Lander gjuten förstecenter. Pettersson på en vinge var ett lyckat koncept i Växjö. Halloran tycker jag bör få chansen i en toppformation för att få ut max av honom. Backparet Erixon-LaLeggia kamperade ihop under stora delar av förra säsongen och var riktigt stabila från typ slutet av januari och framåt.
Andrakedjan:
Dahlén och Wedin hade fin kemi under tiden i HA, bör passa bra ihop med en stabil center som Hanzl. Eronen är jag nästan mest spänd på att få se spela. Sägs vara en ruskigt säker tvåvägsback och tillsammans med Strömberg (som har en förmåga att vara lite överallt ibland) så tror jag dom kan väga upp varandra bra.
Tredjekedjan:
Hartmann i tredje, vilken lyx! Men! Det är där han och Lundin bör vara. Lundin gavs ett lite väl stort förtroende förra säsongen (i och för sig i brist på andra) så tror det blir kanon för honom att axla en roll som tredjecenter i år. Hartmann gör det suveränt vart han än spelar, tror han är god för 15 kassar även kommande säsong. OJ får en ganska tacksam roll, pudelkloke Lundin och sargräven Hartmann jobbar fram puckarna, "bara" att hålla sig rätt i banan så trillar det nog in ett gäng puckar! Svensson får hålla koll på Stenqvist, som på gott och ont liknar Westerlund väldigt mycket i spelstilen.
Fjärdekedjan:
Kan komma att hamna lite i skymundan bakom "stjärnorna" men kan likväl kunna få ett stort förtroende och neutralisera en motståndares förstakedja. Andersson tog stora kliv under föregående säsong men kommer att få svårt att platsa i en offensiv kedja som han nog var ute efter när han skrev på. Walli tror jag stenhårt på i år! Hög potential som bara väntar på att få blomma ut.. Blomqvist! Verkar bli bättre med åren? Laglojal som han är så kommer han acceptera vilken roll han än blir tilldelad, men given på fyra formationer är han.
Edfeldt mår nog bra av ett år till i J20 men får samla på sig bra erfarenhet av att träna med A-laget.
Alvarez är en bra gubbe att ha kvar ändå, trots sitt dyra kontrakt. Skulle det visa sig att OJ inte klarar av steget upp till SHL i år så är Alvarez en fullgod ersättare. Lär vara skapligt revanschsugen.
Boyce - no words needed.
+ 2
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Fredde0152: För en som inte orkar lyssna, nämns det något om Dahlén?
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Rautio är en bra värvning, har väl varit seriens bästa andremålvakt i många år nu. Kommer alltid in och gör ett stabilt jobb när det behövs och Johansson kan vi förvänta oss ta ytterligare kliv den här säsongen + ett mer sammansvetsat försvar framför sig
+ 13
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Kul att sitta och knåpa på lite laguppställningar. Som jag ser det så har vi två luckor kvar att fylla, och det är lite lägre ner i uppställningen. Ser gärna att det blir två unga spelare med potential i 20-25-årsåldern från typ HA eller Liiga
30. Johansson (35. Rautio)
14. Pettersson - 51. Lander - 94. Hartmann
21. LaLeggia - 63. Eronen
57. Wedin - 78. Hanzl - 13. Halloran
2. Svensson - 7. Stenqvist
27. Johansson - 33. Lundin - 19. Andersson
9. Strömberg - NY
NY - 44. Blomqvist - 24. Walli-Walterholm
Extra:
4. Erixon
10. Alvarez
23. Boyce
26. Edfeldt
30. Johansson (35. Rautio)
14. Pettersson - 51. Lander - 94. Hartmann
21. LaLeggia - 63. Eronen
57. Wedin - 78. Hanzl - 13. Halloran
2. Svensson - 7. Stenqvist
27. Johansson - 33. Lundin - 19. Andersson
9. Strömberg - NY
NY - 44. Blomqvist - 24. Walli-Walterholm
Extra:
4. Erixon
10. Alvarez
23. Boyce
26. Edfeldt
Timrå IK > Sv: Silly Season 2022-2023
mikenomad:
14. Pettersson - 51. Lander - 94. Hartmann
57. Wedin - 78. Hanzl - 13. Halloran
27. Johansson - 33. Lundin - 19. Andersson
10. Alvarez - 44. Blomqvist - 24. Walli-Walterholm
Så ser jag det. Ny trettondeforward utifrån och junior som fjortonde om det behövs vid skador
14. Pettersson - 51. Lander - 94. Hartmann
57. Wedin - 78. Hanzl - 13. Halloran
27. Johansson - 33. Lundin - 19. Andersson
10. Alvarez - 44. Blomqvist - 24. Walli-Walterholm
Så ser jag det. Ny trettondeforward utifrån och junior som fjortonde om det behövs vid skador
+ 2
Timrå IK > Sv: Silly Season 2022-2023
Jokki Ollinen: Tror han är Ratties ersättare faktiskt. Lyfter säkert 2/3 av hans lön och resten av stålarna + V.Liljegren och A.Carlsons lön lägger man säkert på en back av lite högre kvalitet. O.Johansson kommer man säkert ge chansen från start i år och sista forwardsplatsen blir säkert någon lite yngre utvecklingsbar spelare, om jag får spekulera fritt
+ 5
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Bara jag som tycker det här med dagens lunch var kul typ första gången och inte nu när dom kört den fyra gånger?
+ 2
Timrå IK > Sv: Silly Season 2022-2023
palleparling: Nu överanalyseras det här😉Han tackar för säsongen och menar väl bara att det är dags att resa hem till Sverige igen
+ 11
Timrå IK > Sv: Silly Season 2022-2023
En ung, svensk, poängstark, högerskjutande back från KHL, jo jag tackar jag! Dessvärre lutar det nog åt att Westerlund lämnar nu..
+ 6
Timrå IK > Sv: Silly Season 2022-2023
Albert Sjöberg kan jag tänka mig se som en ersättare till Rattie. Billig, ung och stor utvecklingspotential. Kan säkert göra 10 kassar första säsongen med Hanzl som lekkamrat
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
S.Hartmann och A.Lundin får nytt förtroende i landslaget mot Danmark. A.Wedin och P.Svensson tvingas lämna
+ 11
Timrå IK > Sv: Silly Season 2022-2023
En spelare som alltid gav allt och stod upp för sina lagkamrater
+ 50
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Ikväll kl. 20.00 hejar vi fram landslagsdebutanterna Per Svensson, Sebastian Hartmann och Albin Lundin, samt Anton Wedin såklart :-D
+ 13
Timrå IK > Sv: Silly Season 2022-2023
Minns jag fel eller hade inte någon mailat Torines och fått svar att klubbmärket skulle vara på bröstet kommande säsong? Blev inget den här säsongen pga att man brukar köra på samma stil två säsonger i rad
+ 3
Timrå IK > Sv: Silly Season 2022-2023
lungan: Rattie la upp ett bildkollage på instagram med texten "sweden year 1", så det lutar ju åt att det blir något år till😁Hörde något om att dom ska ha barn också så lite kontinuitet vill dom nog ha. Ryktet om 2-årskontrakt kan nog stämma med andra ord
+ 14
Timrå IK > Sv: Silly Season 2022-2023
thorwald: Men samtidigt vet vi också vilket uppsving och nytändning många spelare brukar få hos oss.
Tänk att kunna ställa upp så här😍
M.Pääjärvi - A.Lander - A.Wedin
E.Pettersson - R.Hanzl - T.Rattie
E.Andersson - J.Blomqvist - S.Hartmann
O.Johansson - A.Lundin - E.Walli
Tänk att kunna ställa upp så här😍
M.Pääjärvi - A.Lander - A.Wedin
E.Pettersson - R.Hanzl - T.Rattie
E.Andersson - J.Blomqvist - S.Hartmann
O.Johansson - A.Lundin - E.Walli
+ 3
Timrå IK > Sv: Silly Season 2022-2023
Bankkedjan✅️
I övrigt tror jag att en sådan som Albert Sjöberg från SSK skulle kunna vara en bra ersättare till Lööke. Skridskostark rightare och ett framtidsnamn.
J.Dahlén (🙏) - A.Lander - A.Wedin
E.Pettersson - R.Hanzl - T.Rattie
E.Andersson - J.Blomqvist - S.Hartmann
O.Johansson - A.Lundin - A.Sjöberg
E.Walli-Walterholm
R.Alvarez
J.Boyce
V.Liljegren
I övrigt tror jag att en sådan som Albert Sjöberg från SSK skulle kunna vara en bra ersättare till Lööke. Skridskostark rightare och ett framtidsnamn.
J.Dahlén (🙏) - A.Lander - A.Wedin
E.Pettersson - R.Hanzl - T.Rattie
E.Andersson - J.Blomqvist - S.Hartmann
O.Johansson - A.Lundin - A.Sjöberg
E.Walli-Walterholm
R.Alvarez
J.Boyce
V.Liljegren
+ 5
Timrå IK > Sv: Silly Season 2022-2023
Zäta75: Tror inte Timrå bryter med Alvarez, brukar liksom inte vara något vi gör, sparka spelare. I kvalet när han fick den roll han är kapabel till så tycker jag han bemästrade den perfekt. Han är på ålderns höst och är inte en spelare för första eller andrakedjan längre som Freddan såg honom som, men tycker han absolut gör sitt jobb riktigt bra längre ner i hierarkin. Sen är han absolut för dyr sett till prestation men har som sagt svårt att Timrå sparka honom. Brukar inte bli en sån mycket billigare historia i slutändan ändå så länge ingen klubb vill ta över kontraktet rakt av
+ 5
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Största prio just nu måste vara att få ut information om säsongskort. Hoppas dom inser det. Smid medan järnet är varmt! Som Nubben sa så hade vi kunnat sälja 10.000 biljetter i lördags och nu när Emil och Anton x2 är klara så minskar ju inte intresset direkt
+ 6
Timrå IK > Sv: Silly Season 2022-2023
Sputnik: Wedda, Emil och Lander tror jag garanterat kommer spela för mindre än sitt marknadsvärde till en början och att lönen höjs år efter år i takt med att vi blir en mer etablerad klubb och får in stabilt med intäkter
+ 9
Föregående · 11 · Nästa


