Historik
Föregående · 246 · Nästa
Café > Sv: Puffes frizon för god musik
Silly: Han är väldigt bra, men lite misstänksam mot nån som växte upp hos 'clubben'...
Lyfter då fram denna store MoDo (och troligen Peking)fantast
Ber alla oberoende om ursäkt, ingen sida för MoDo-chauvinism, men ibland rycks man med.
Lyfter då fram denna store MoDo (och troligen Peking)fantast
Ber alla oberoende om ursäkt, ingen sida för MoDo-chauvinism, men ibland rycks man med.
Café > Sv: Puffes frizon för god musik
KulaShaker: Man ska älska sin nästa.....Klippte mej i tisdags igen förresten
www.youtube.com/watch?v=4Lk2KHajp4Y
www.youtube.com/watch?v=4Lk2KHajp4Y
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Nucky: Dom sålde ju sin stjärna, men ganska lugnt från fotbollens sida ändå. Där ältas det mer om konstgräs eller inte...
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Golden boy : Jag följer inte fotbollen på samma sätt, men väldigt intressant spaning. Läste för ett tag sen att Degerfors inte hade råd med mer än 20 matcher typ, men så länge dom marscherar mot allsvenskan ger dom nog inte upp.
I hockeyn 'gnälls' det väldigt mycket redan nu faktiskt. Borde väl innebära stora förluster även för bollsparkande lag?
I hockeyn 'gnälls' det väldigt mycket redan nu faktiskt. Borde väl innebära stora förluster även för bollsparkande lag?
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Tyvärr är Zeunerts Kopparbergs nu, men givetvis köper man gärna en öl till dubbelt pris om Modo-loggan finns på etiketten!! En MoDo-öl kan t.o.m koste trippla priset
+ 3
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Värvar man Norlinder så går man All in, haha. Näe, du har helt rätt, tyvärr(ogillar frölunda) . dom har legat lågt, liksom Luleå. All heder för det. Deras tiggarbrev lär dröja
Support > Sv: Leif Skywalker är Yoda Marklund
{9221}: Du och Sven i Luleå kommer tydligen inte överens. Om du inte skrev rasistiska inlägg skulle du få mer sympati. det är smaklöst från båda håll. Kan ni inte ta detta utanför allmänna forum?
+ 4
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
udden: hade det inte varit tabu att prata politik härinne, hade jag velat se hur en annan regering hanterat en pandemi, likt denna. Kristi brud hade kanske bett en förbön?
+ 8
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rytter: då är det extra skönt att vi dessutom har god likviditet(än så länge)
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8399}: Förvisso, därför skönt att MoDo sanerat sin ekonomi sen några år.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8399}: Antagligen nån av föreningarna som köpt o köpt. Lär bli fler tiggarbrev inom kort
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Jan Erik: hittar inte artikeln, men man blir stolt över vara supporter till en liten ort med så stor hockey-kultur
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8399}: vill givetvis ha publik på matcherna, men hur fixar man det smittsäkert?
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8399}: förutom i Gävle,Finland, Ryssland o Vitryssland(ev. Kina o Nordkorea då) ökar pandemin igen. Givetvis kan och borde vi ta in fler på matcherna, men vad som är vett vet vi nog inte ännu?
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
dempa: man blir mäkta förvånad om det inte finns en 'hemlig' klausul.
Södertäljes samuelsson lät ju ganska kryptiskt igår när han skulle förklara varför SSK hade 5(mot rekommenderade max 4) lånespelare. Går nog att fiffla om man vill
Södertäljes samuelsson lät ju ganska kryptiskt igår när han skulle förklara varför SSK hade 5(mot rekommenderade max 4) lånespelare. Går nog att fiffla om man vill
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rytter: Fast är det Hugo som spenderar är hans enda krav. Jag tar ut laget .
Då pröjsar han säkert 5 'NHL'-aspiranter till
Då pröjsar han säkert 5 'NHL'-aspiranter till
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Man ryser minsann. Vi vinner inte SM denna säsong, men vi är bäst
+ 3
Café > Sv: Puffes frizon för god musik
puffe: Lite småsjuk så ringer doktorn som har öppet dygnet runt
God Natt
www.youtube.com/watch?v=16n7mgTWxqw
God Natt
www.youtube.com/watch?v=16n7mgTWxqw
+ 1
Café > Sv: Puffes frizon för god musik
puffe: Var tvungen att kolla lite. 10 Years later glömde man (jag åtminstone) snabbt, men detta är bra gitarrspel
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Man blir aldrig förvånad. MoDo-familjen växer o växer. Känns som att vi har hemmaplan oavsett var vi spelar, förutom i Karlstad då, dom har ju hybris deLuxe
+ 1
Café > Sv: Puffes frizon för god musik
{8839}: Detta var synnerligen märkligt, får köra nåt vanligt då
Klass när stjärnor nöjer sej med plastmuggar
Klass när stjärnor nöjer sej med plastmuggar
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8399}: Que? För mej är hockey en passion, respekterar historien stort, nuet kan vara jobbigt, framtiden vet man inte mycket om.
Men att respektera klubbens färger, klubbmärke , mm är något man bör vara stolt över. Minns inte ens vad ni kallar er arena nu, men märkligt att en stor sympatisör(som du verkar vara) för ett lag som varit befriat från usel reklam på dräkterna, inte bryr dej något om att er (o andras) hemmarink byter namn hit o dit. Är du stolt över att be folk gå till..vad er lada nu heter...?
Men att respektera klubbens färger, klubbmärke , mm är något man bör vara stolt över. Minns inte ens vad ni kallar er arena nu, men märkligt att en stor sympatisör(som du verkar vara) för ett lag som varit befriat från usel reklam på dräkterna, inte bryr dej något om att er (o andras) hemmarink byter namn hit o dit. Är du stolt över att be folk gå till..vad er lada nu heter...?
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
EXPLORERSMÅLAND: Haha, du är väldigt lyhörd o snäll, fler som du tack!!
Café > Sv: Puffes frizon för god musik
{8839}: In o tippa på JFK:s tipshörna. flera dagar kvar dock.
Dessutom en hyllning till oss hockeynördar, vi är inte som alla andra, på gott och ont.
Dessutom en hyllning till oss hockeynördar, vi är inte som alla andra, på gott och ont.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8399}: Ett sådant vackert namn kan väl ingen gnälla om?
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8399}: för det första, Upplands Bilforum Arena låter sisådär krystat.
Är det dessutom en gammal sliten lada man bara målat om är det helgerån att döpa om den.
Men är det en ny arena så är namnet Ok(inte bra, men du förstår)
Gavlerinken var klassisk mark, vet inte vad ni heter nu, men Läkerol Arena var väl Ok, men vad heter er hemmarink nu?
Är det dessutom en gammal sliten lada man bara målat om är det helgerån att döpa om den.
Men är det en ny arena så är namnet Ok(inte bra, men du förstår)
Gavlerinken var klassisk mark, vet inte vad ni heter nu, men Läkerol Arena var väl Ok, men vad heter er hemmarink nu?
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8399}: Fjällräven Center, om jag får be. Ja, betydligt mer än Swedbank Arena. Väldigt bra namn, om det får bestå. Finns många fjällrävar i vårt upptagningsområde.
Företaget Fjällräven grundades i Övik, så väldigt fint att arenan fått deras namn. dä pratar vi lokal förankring.
Kempehallen hade man ju velat ha kvar, men den revs ju.
Företaget Fjällräven grundades i Övik, så väldigt fint att arenan fått deras namn. dä pratar vi lokal förankring.
Kempehallen hade man ju velat ha kvar, men den revs ju.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Monno: Därav att jag avslutade med en brasklapp.
Men att MoDo heter MoDo är en annan historia, gammal men intressant dock.
Tummen var ju ett verk av en sexåring eller en väldigt sjuk människa.
Den blev, som tur är, bara kult
Men att MoDo heter MoDo är en annan historia, gammal men intressant dock.
Tummen var ju ett verk av en sexåring eller en väldigt sjuk människa.
Den blev, som tur är, bara kult
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Upplands Bilforum Arena.
Gränbyhallen får ett sexigare namn?!?!
Ibland blir jag trött(fast ekonomi, pengar...blablabla..) när företag ska köpa in sej i en klubbs själ. Som exempel, hade jag bott i Uppsala hade jag aldrig satt foten i detta företags bilhall.
Hiv71 spelar numera i Husqvarna Garden minsann, fast är det inte Kinnarps arena , hmmm.
Vet att pengar styr allt, men kan man inte låta något vara heligt? Klubbfärger, hemmaplan o klubbmärke borde vara heligt!!
Och ni som ska håna MoDo för Swedbank mm, jag vet det. Bara så sorgligt
Gränbyhallen får ett sexigare namn?!?!
Ibland blir jag trött(fast ekonomi, pengar...blablabla..) när företag ska köpa in sej i en klubbs själ. Som exempel, hade jag bott i Uppsala hade jag aldrig satt foten i detta företags bilhall.
Hiv71 spelar numera i Husqvarna Garden minsann, fast är det inte Kinnarps arena , hmmm.
Vet att pengar styr allt, men kan man inte låta något vara heligt? Klubbfärger, hemmaplan o klubbmärke borde vara heligt!!
Och ni som ska håna MoDo för Swedbank mm, jag vet det. Bara så sorgligt
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Berge: MoDo som klubb fokuserar nog väldigt bra på det sportsliga , men att vissa supporters gnäller får man leva med. Det finns ju t.o.m brynäsare som gnäller , har jag hört.
Jag håller med dej om upp/ned-flyttning, men tycker inte SHL jobbat stenhårt för den modellen. Man vill ha både hängslen o livrem. Jag tror inte det var övriga hockey-sverige som ville ha bort kval-serien ex.vis
Jag håller med dej om upp/ned-flyttning, men tycker inte SHL jobbat stenhårt för den modellen. Man vill ha både hängslen o livrem. Jag tror inte det var övriga hockey-sverige som ville ha bort kval-serien ex.vis
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Glöm inte att tippa allsvenskan innan fredag 19.00, i en tipshörna nära er.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
jonsson: Glöm inte att tippa allsvenskan innan fredag 19.00, i en tipshörna nära er.
+ 1
Café > Sv: Puffes frizon för god musik
{8839}: ska höra efter, hade nästan glömt att serien startar på fredag(med tidig seriefinal dessutom). MoDo spelar först på lördag.
www.youtube.com/watch?v=y1EpaboCERg
www.youtube.com/watch?v=y1EpaboCERg
+ 1
Föregående · 246 · Nästa
Sedan om andra skriver skit mot er , samma sak, håll det lite mer internt gärna. Men måste tillstå att jag aldrig läst att du gått till frontalangrepp mot en person(vlket är hyfsat vanligt på diverse forum).
Så en stilla vädjan, kärleken mellan Luleå o Skellefteå kan ni väl hålla mer diskret, en stilla önskan bara.