Historik
Föregående · 2 · Nästa
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2026-01-27
Kimkim89: Lite otäckt med astunga MIF som implementerat allt Färjestad inte har.
Jobbar som ett lag med en Händemark som den enskilt viktigaste utespelaren för sitt lag i SHL. Vi får se upp med Calle Persson som varit snuskigt effektiv under lång tid.
Hårt jobb är ett måste ikväll.
Jobbar som ett lag med en Händemark som den enskilt viktigaste utespelaren för sitt lag i SHL. Vi får se upp med Calle Persson som varit snuskigt effektiv under lång tid.
Hårt jobb är ett måste ikväll.
+ 6
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: Vansinnigt orättvist, Lakers helt under isen.
Åhman hade rånarmask XXL på idag.
Åhman hade rånarmask XXL på idag.
Timrå IK > Sv: Linköping HC - Timrå IK 2026-01-17
cloon: Målvaktsdiskussionen har blivit löjlig.
När Juel släppte in 1-3-pucken mot Rögle skrevs inte mycket negativt, vilket är helt ok. Men om det varit JJ så hade många gått upp i falsett här.
Vi har TVÅ bra målvakter och vi borde stötta dom oavsett vem som står.
Så tråkigt med alla ”var vad det jag sa” innan matcherna. Håller tummarna för en stormatch av JJ idag.
Sänk Link o ping idag, tack!
När Juel släppte in 1-3-pucken mot Rögle skrevs inte mycket negativt, vilket är helt ok. Men om det varit JJ så hade många gått upp i falsett här.
Vi har TVÅ bra målvakter och vi borde stötta dom oavsett vem som står.
Så tråkigt med alla ”var vad det jag sa” innan matcherna. Håller tummarna för en stormatch av JJ idag.
Sänk Link o ping idag, tack!
+ 10
Timrå IK > Sv: HV71 - Timrå IK 2026-01-10
Nisse på Mon or: Han har alltid varit en gris.
Skulle inte vilja ha honom Timrå, trots att han är duktig.
Skulle inte vilja ha honom Timrå, trots att han är duktig.
+ 2
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Söderöver: Härligt att alla får ha sin åsikt här.
Tro fan att man får vara kritisk när laget spelar som en påse skit. Sen finns ett gäng här som bara är inne och spyr galla när det går dåligt, men aldrig skriver en enda rad här när det går bra.
Ska jag vara ärlig stör det mig jävligt mycket, och inte är det inte nåt speciellt konstruktivt som just dessa stjärnor skriver.
Det verkar snarare vara en tävling i att den som spyr värst tror sig vara den största hardcoresupportern. Så jävla tramsigt.
Att det skulle vara ett negativt snack kring Timrå har jag inte märkt, förutom härinne då. Eller om det bara är här sanningen sägs.
För vi seglar under radarn och är rätt likgiltiga för övriga hockeyfans. Vi berör inte speciellt mycket åt nåt håll. Vilket är tråkigt för vi anses inte vara bra nog för att stöka till det i SHL.
PS. Jag vet att det här inlägget inte heller är speciellt konstruktivt men har en återkommande önskan om att några borde försöka hejda reptilbeteendet aningens i stundens hetta. Jag är ingen Facebook-tomte, bara en vanlig supporter som likt vildhjärnorna vill det bästa för klubben i mitt hjärta.DS
Tro fan att man får vara kritisk när laget spelar som en påse skit. Sen finns ett gäng här som bara är inne och spyr galla när det går dåligt, men aldrig skriver en enda rad här när det går bra.
Ska jag vara ärlig stör det mig jävligt mycket, och inte är det inte nåt speciellt konstruktivt som just dessa stjärnor skriver.
Det verkar snarare vara en tävling i att den som spyr värst tror sig vara den största hardcoresupportern. Så jävla tramsigt.
Att det skulle vara ett negativt snack kring Timrå har jag inte märkt, förutom härinne då. Eller om det bara är här sanningen sägs.
För vi seglar under radarn och är rätt likgiltiga för övriga hockeyfans. Vi berör inte speciellt mycket åt nåt håll. Vilket är tråkigt för vi anses inte vara bra nog för att stöka till det i SHL.
PS. Jag vet att det här inlägget inte heller är speciellt konstruktivt men har en återkommande önskan om att några borde försöka hejda reptilbeteendet aningens i stundens hetta. Jag är ingen Facebook-tomte, bara en vanlig supporter som likt vildhjärnorna vill det bästa för klubben i mitt hjärta.DS
+ 12
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Örebro HK 2025-10-25
Woody Jokinen: Inte oväntat med tanke på motstånd, men så jävla surt.
Lika tragiskt med alla domedagsprofeter som kravlar upp från underjorden när det går illa.
Man får gärna kritisera när det går illa, men då ska man fan visa sig när det går bra.
Annars kan ni stanna kvar under stenen.
Lika tragiskt med alla domedagsprofeter som kravlar upp från underjorden när det går illa.
Man får gärna kritisera när det går illa, men då ska man fan visa sig när det går bra.
Annars kan ni stanna kvar under stenen.
+ 5
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Örebro HK 2025-10-25
BlackBay: Jag tycker mig se ett mönster under den första fjärdedelen av serien.
Vi spelar lite som motståndarna, möter vi bra lag är vi också bra. Mot sämre lag faller vi in i samma mönster och blir sämre.
Vi har ett kapabelt lag men som har svårt att dominera mot sämre motstånd.
Slutsats, det blir tyvärr en rätt brun insats idag med.
Hoppas som fan på motsatsen.
Vi spelar lite som motståndarna, möter vi bra lag är vi också bra. Mot sämre lag faller vi in i samma mönster och blir sämre.
Vi har ett kapabelt lag men som har svårt att dominera mot sämre motstånd.
Slutsats, det blir tyvärr en rätt brun insats idag med.
Hoppas som fan på motsatsen.
+ 5
Timrå IK > Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2025-10-18
{10774}: Krävs nog en krossad knäskål för att vi ska få ett pp idag.
Fasthållning och interference tar dom inte för iallafall.
Fasthållning och interference tar dom inte för iallafall.
+ 3
Timrå IK > Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2025-10-18
Zåsse klubban: Inte bara isen som är kass i Scandinavium. Särklass sämsta arenan i SHL, du behöver teaterkikare för att följa spelet.
Och Monty, mår du verkligen bra?
Och Monty, mår du verkligen bra?
+ 2
Timrå IK > Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2025-10-18
Kulltorp: Håller med, vi gör en helt ok förstaperiod.
Är väl ingen slump att Frölunda som kan värva in spets till i princip fyra femmor är vassare i anfallszon. Vi får gå mer på chans, men kampmomenten kan vi inte klaga på idag.
Sen kan jag för mitt liv förstå dom som gillar ADHD-Patrik. Han har svamlat sönder varenda match jag hört honom.
Är väl ingen slump att Frölunda som kan värva in spets till i princip fyra femmor är vassare i anfallszon. Vi får gå mer på chans, men kampmomenten kan vi inte klaga på idag.
Sen kan jag för mitt liv förstå dom som gillar ADHD-Patrik. Han har svamlat sönder varenda match jag hört honom.
+ 3
Timrå IK > Sv: Örebro HK - Timrå IK 2025-10-09
Hank: Ja, här hade en psykolog kunna tälja guld med fällkniv.
Jösses vilket klent psyke vi har. Ingen med någorlunda koll kan väl kräva att den här truppen ska vara ett topplag i år?
Då ställer jag mig tveksam till hockeykunnandet. Jag hade önskat att vi vore SHL:s Mjällby, men det vore väldigt naivt och världsfrånvänt.
Jag tror som steveroper nånstans en bit ovanför kvalstrecket är vad som är rimligt att förvänta sig.
Jösses vilket klent psyke vi har. Ingen med någorlunda koll kan väl kräva att den här truppen ska vara ett topplag i år?
Då ställer jag mig tveksam till hockeykunnandet. Jag hade önskat att vi vore SHL:s Mjällby, men det vore väldigt naivt och världsfrånvänt.
Jag tror som steveroper nånstans en bit ovanför kvalstrecket är vad som är rimligt att förvänta sig.
+ 6
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
BaraTikare: Men enligt den omnämnbare i vår kära granngästbok går det fortare i Allsvenskan. Så SHL skulle ju passa som hansken för honom.
Eller?
Eller?
+ 9
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Patrick Polly: Där handlar det mycket om att rätt spelare ska komma till rätt klubb.
Alla där är mer eller mindre någon sorts rollspelare, finns det liknande spelartyper redan är det betydligt svårare att slå sig in.
Du behöver vara bättre än dom du konkurrerar med.
Alla där är mer eller mindre någon sorts rollspelare, finns det liknande spelartyper redan är det betydligt svårare att slå sig in.
Du behöver vara bättre än dom du konkurrerar med.
+ 3
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Mellandagsdött här och inga förluster att älta,
Så då drar jag igång en tråd för Legendariska matcher jag upplevt på plats:
Som Växjö-bo sen födseln så är det lite långt till hemmamatcherna, skam att säga har jag bara sett en match på hemmaplan.
Men jag har sedan länge passerat tresiffrigt i matcher på diverse arenor i Stockholm och söderut, i Elitserien, Hockeyallsvenskan och SHL. Minnena är många, och dom täcker hela känslospektrat. Glädje, ilska, lättnad, sorg, bitterhet. You name it.
Men det är tre matcher som sticker ut alldeles extra för mig. Nämligen dom här.
3. HV71-Timrå 2-5
2006-10-09
Timrå låg under med 2-0 efter två perioder och vände med fem raka mål i tredje.
På vägen ut från arenan blev mina grabbar rejält utskällda av några äldre HV-gubbar för att dom hade Timrå-tröjor på sig.
Det var på slipshuliganernas tid, fullständiga idoiter.
2. Frölunda-Timrå 1-2
2003-03-22
Kalle Koskinen avgör fjärde semifinalen 6.01 in i förlängningen. Eufori på bortasektionen och hopp om att vi ska klara en finalplats.
1. Karlskrona-Timrå 0-2
2018-04-06
Att få uppleva Timrås avancemang till SHL är såklart helt oslagbart. Att efter underläge 1-3 i matcher vända matchserien till en vinst i sjunde och avgörande matchen var en saga för bra för att vara sann. Men det var den.
Att se män långt över pensionsgränsen gråta på läktaren och isen efter matchen är ett minne jag bär med mig resten av livet.
Det enda som möjligtvis kan slå det är om vi tar ett SM-guld framöver. Men jag är inte riktigt säker att det skulle göra det. Jag är så tacksam att jag fick uppleva den här stunden live.
Så då drar jag igång en tråd för Legendariska matcher jag upplevt på plats:
Som Växjö-bo sen födseln så är det lite långt till hemmamatcherna, skam att säga har jag bara sett en match på hemmaplan.
Men jag har sedan länge passerat tresiffrigt i matcher på diverse arenor i Stockholm och söderut, i Elitserien, Hockeyallsvenskan och SHL. Minnena är många, och dom täcker hela känslospektrat. Glädje, ilska, lättnad, sorg, bitterhet. You name it.
Men det är tre matcher som sticker ut alldeles extra för mig. Nämligen dom här.
3. HV71-Timrå 2-5
2006-10-09
Timrå låg under med 2-0 efter två perioder och vände med fem raka mål i tredje.
På vägen ut från arenan blev mina grabbar rejält utskällda av några äldre HV-gubbar för att dom hade Timrå-tröjor på sig.
Det var på slipshuliganernas tid, fullständiga idoiter.
2. Frölunda-Timrå 1-2
2003-03-22
Kalle Koskinen avgör fjärde semifinalen 6.01 in i förlängningen. Eufori på bortasektionen och hopp om att vi ska klara en finalplats.
1. Karlskrona-Timrå 0-2
2018-04-06
Att få uppleva Timrås avancemang till SHL är såklart helt oslagbart. Att efter underläge 1-3 i matcher vända matchserien till en vinst i sjunde och avgörande matchen var en saga för bra för att vara sann. Men det var den.
Att se män långt över pensionsgränsen gråta på läktaren och isen efter matchen är ett minne jag bär med mig resten av livet.
Det enda som möjligtvis kan slå det är om vi tar ett SM-guld framöver. Men jag är inte riktigt säker att det skulle göra det. Jag är så tacksam att jag fick uppleva den här stunden live.
+ 26
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby Sen hade man gärna önskat att det fanns nån som korrekturläste utskicken. Vet inte om nån redan har kommenterat det här men det känns lite b för att vara en elitklubb.
Minns att HV körde en sväng med bussen när hemmaspelet kärvade men det här är väl ändå att ta i?
Minns att HV körde en sväng med bussen när hemmaspelet kärvade men det här är väl ändå att ta i?
+ 4
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2025-09-20
Härligt att sno sex poäng mot två riktigt bra lag.
Häftigast är att det varit helt rättvist.
Mycket positivt överraskad av lagets prestationer hittills.
Keep up the good work!
Häftigast är att det varit helt rättvist.
Mycket positivt överraskad av lagets prestationer hittills.
Keep up the good work!
+ 8
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2025-09-18
Jadu: Konstigt om det inte anmäls.
Vet inte hur illa det var, jag såg ingen bra repris på det.
Problemet är att Växjö skulle bli bättre om Granberg blev avstängd, då skulle Elias Rosén få plats i backuppsättningen.
Vet inte hur illa det var, jag såg ingen bra repris på det.
Problemet är att Växjö skulle bli bättre om Granberg blev avstängd, då skulle Elias Rosén få plats i backuppsättningen.
+ 2
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2025-09-18
Satan vilken mysig seger. Imorrn blir det steveropers favorit-tisha på jobbet.
Idag var det verkligen LAGET som vann, en rakt igenom gedigen insats. Lite extra mysigt att vinna på det sättet. Det bygger alla.
Men jag vill ändå lyfta Emil P idag. Jag tillhör dom som kan bli helt uppgiven när man har sett hans gamnacke och till synes totala ointresse av vad som sker på isen. Men idag fick jag lite Lander-vibbar av hans jobb.
Härligt att se och det ger mig en go känsla för fortsättningen.
Idag var det verkligen LAGET som vann, en rakt igenom gedigen insats. Lite extra mysigt att vinna på det sättet. Det bygger alla.
Men jag vill ändå lyfta Emil P idag. Jag tillhör dom som kan bli helt uppgiven när man har sett hans gamnacke och till synes totala ointresse av vad som sker på isen. Men idag fick jag lite Lander-vibbar av hans jobb.
Härligt att se och det ger mig en go känsla för fortsättningen.
+ 20
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Andersson: Jag tror att experterna som vanligt underskattar Lakers slagkraft. Växjö är exakt som Linköping, fast tvärtom.
Aldrig att Evertsson skulle låta killar som Kovacs och Vranja sätta sin fot i Vidas hemma-omklädningsrum.
Han är bäst i klassen på att hitta relativt anonyma spelare i AHL och finska ligan som funkar kanon i SHL.
Och seriestarten pekar på ett offensivare Växjö i år, tolv mål på två matcher talar för det. Vi får se upp att inte dra på oss onödiga utvisningar, Lakers har varit dödligt giftiga i pp.
Som Växjö-bo är detta den jobbigaste matchen. Vinn för fan!
Aldrig att Evertsson skulle låta killar som Kovacs och Vranja sätta sin fot i Vidas hemma-omklädningsrum.
Han är bäst i klassen på att hitta relativt anonyma spelare i AHL och finska ligan som funkar kanon i SHL.
Och seriestarten pekar på ett offensivare Växjö i år, tolv mål på två matcher talar för det. Vi får se upp att inte dra på oss onödiga utvisningar, Lakers har varit dödligt giftiga i pp.
Som Växjö-bo är detta den jobbigaste matchen. Vinn för fan!
+ 7
Föregående · 2 · Nästa

Men det är egentligen ingen motsägelse, Händemark är en lagspelare ut i fingerspetsarna.
Lika självklar kapten som vår älskade Lander.
Ah, nu föll poletten ner. Tillsammans med 54:an då🙃