Historik
Föregående · 2 · Nästa
MoDo Hockey > Sv: BBs statistikhörna
Peja: Nu hänvisar jag till Eliteprospects scouter, du kan enkelt läsa om hur de arbetar på deras hemsida. Jag vet åtminstone vilken bakgrund och nivå dessa scouter ligger på, och tycker att det är trovärdigt.
Gör man inte det så gör man inte det. Det behövs inte göras till en stor grej.
Gör man inte det så gör man inte det. Det behövs inte göras till en stor grej.
MoDo Hockey > Sv: BBs statistikhörna
k1m: Det är egentligen det här jag inte får ihop.
Du tycker alltså att en anonym forumanvändares bedömning av en spelare väger tyngre än en person vars arbete består av att följa och jämföra juniorer från olika ligor, länder och årskullar året runt.
Det betyder inte att scouten alltid har rätt. Det betyder bara att jag tycker hans analys är värd att läsa.
Men nu har detta fastnat i att diskutera varför scouter ska tas på allvar/inte ska tas på allvar istället för det som faktiskt stod i scoutingrapporterna.
Du tycker alltså att en anonym forumanvändares bedömning av en spelare väger tyngre än en person vars arbete består av att följa och jämföra juniorer från olika ligor, länder och årskullar året runt.
Det betyder inte att scouten alltid har rätt. Det betyder bara att jag tycker hans analys är värd att läsa.
Men nu har detta fastnat i att diskutera varför scouter ska tas på allvar/inte ska tas på allvar istället för det som faktiskt stod i scoutingrapporterna.
MoDo Hockey > Sv: BBs statistikhörna
Peja: Jag tycker egentligen inte att det behöver vara antingen eller. Någon som sett Sundström 100 gånger kan absolut ha värdefulla insikter om honom. Samtidigt är en scouts uppgift inte bara att se en spelare många gånger, utan att jämföra honom med hundratals andra spelare i samma ålder och bedöma hur hans verktyg står sig i ett större perspektiv. For the record så eftersom dessa har scouting som yrke och på Eliteprospects är det även ett team på flera 100, ser dem definitivt fler än 30 matcher per säsong. Mer kan man faktiskt inte begära.
MoDo Hockey > Sv: BBs statistikhörna
Vargen: Bara för att det finns så kan jag ju dela introduktionen på den som ligger bakom just de scoutingrapporter jag delade:
Janik Beichler
Joining the Elite Prospects team as a co-Director of European Scouting this season, Spokane Chiefs’ European scout Janik
Beichler fit seamlessly into our ranks. Watching an impressive amount of European youth hockey on top of NHL draft-eligible
prospects and goaltenders, he filed game reports at record rates and helped us reach new heights of European scouting
coverage across all age levels.
Det är ju ingen vanlig tjomme som oss här i forumet. Jag ska ju egentligen inte ens behöva argumentera för att de är mer insatta än oss.
Janik Beichler
Joining the Elite Prospects team as a co-Director of European Scouting this season, Spokane Chiefs’ European scout Janik
Beichler fit seamlessly into our ranks. Watching an impressive amount of European youth hockey on top of NHL draft-eligible
prospects and goaltenders, he filed game reports at record rates and helped us reach new heights of European scouting
coverage across all age levels.
Det är ju ingen vanlig tjomme som oss här i forumet. Jag ska ju egentligen inte ens behöva argumentera för att de är mer insatta än oss.
MoDo Hockey > Sv: BBs statistikhörna
k1m: Säger ganska mycket om din kunskap att du skriver att ”jag inte ens vet vilka det är” för att det finns det utförlig information om. Dessa scouter gör sin analys på betydligt mer än en eller två matcher, och det finns det också information att läsa om. För att man ska få ytterligare kontext kring hur scouterna jobbar finns egentligen allt material, alla verktyg, och alla utgångspunkter dessa scouter går tillväga med.
Jag är inte osäker, och jag har uttryckt min åsikt ofta men endera så noteras den knappt eller så blir folk sura. Det är ren erfarenhet.
Är ändå ganska härligt att du skriver ”till skillnad från mig” så självsäkert, för att din åsikt är ju subjektiv oavsett hur många matcher du sett. Du slänger återigen med att du ”inte skulle tolka det som sanning” trots att jag förklarat varför jag verkligen inte gör det, som att din åsikt är någon form av sanning.
Jag är inte osäker, och jag har uttryckt min åsikt ofta men endera så noteras den knappt eller så blir folk sura. Det är ren erfarenhet.
Är ändå ganska härligt att du skriver ”till skillnad från mig” så självsäkert, för att din åsikt är ju subjektiv oavsett hur många matcher du sett. Du slänger återigen med att du ”inte skulle tolka det som sanning” trots att jag förklarat varför jag verkligen inte gör det, som att din åsikt är någon form av sanning.
MoDo Hockey > Sv: BBs statistikhörna
k1m: Jag skrev att det var kittlande att läsa? Varför och hur får du det till att jag hänvisar till det som sanningen. Och igen: Sanning = onyanserat. Alltså, solen är varm och ormar är reptiler. En diskussion om hockey är nyanserad och får plats med flera olika åsikter. Därför är ingenting i en diskussion om hockey så länge det inte är att isen är kall sanning. Så länge det kan diskuteras går det inte att hävda som sanning.
Jag är insatt i juniorhockey, ser mycket juniormatcher och tycker att dessa scouter är både trovärdiga och konsekventa i sina bedömningar. Gör inte du det så får det stå för dig.
Jag är insatt i juniorhockey, ser mycket juniormatcher och tycker att dessa scouter är både trovärdiga och konsekventa i sina bedömningar. Gör inte du det så får det stå för dig.
MoDo Hockey > Sv: BBs statistikhörna
k1m: I vanlig ordning så spelar argument ej roll när man diskuterar med dig.
Men så här, jag citerade två scoutingrapporter och du bemötte inte en enda sak som faktiskt stod i dem. Istället hävdar du att professionella scouter “oftast har mindre koll än gemene man som följer matcherna någorlunda”, vilket är ett ganska anmärkningsvärt påstående med tanke på att deras jobb bokstavligen är att analysera och utvärdera spelare. Om de har fel får du gärna förklara vilka delar av deras bedömning som är felaktiga och varför. Att avfärda en analys enbart för att den kommer från scouter är inte ett argument, det är bara ett sätt att slippa diskutera innehållet. Jag använder scoutingrapporter för att de tillför mer än min egen subjektiva åsikt. Det gör jag förövrigt rätt flitigt, och då får jag många gånger höra att jag bara är en juniorkramare och därför är det jag tycker ej relevant. Om du menar att hockeyforumets “gemene man” generellt har bättre koll än professionella scouter får du nog utveckla det resonemanget lite.
Fattar inte varför man inte bara kan bli glad av att läsa att andra otroligt insatta individer i juniorhockeyn tycker att Sundström är kung. Istället lyckas du hitta att jag är värdelöst.
Jag förklarade väldigt tydligt också varför det här inte används som en ”sanning”. Det bemötte du inte.
Men så här, jag citerade två scoutingrapporter och du bemötte inte en enda sak som faktiskt stod i dem. Istället hävdar du att professionella scouter “oftast har mindre koll än gemene man som följer matcherna någorlunda”, vilket är ett ganska anmärkningsvärt påstående med tanke på att deras jobb bokstavligen är att analysera och utvärdera spelare. Om de har fel får du gärna förklara vilka delar av deras bedömning som är felaktiga och varför. Att avfärda en analys enbart för att den kommer från scouter är inte ett argument, det är bara ett sätt att slippa diskutera innehållet. Jag använder scoutingrapporter för att de tillför mer än min egen subjektiva åsikt. Det gör jag förövrigt rätt flitigt, och då får jag många gånger höra att jag bara är en juniorkramare och därför är det jag tycker ej relevant. Om du menar att hockeyforumets “gemene man” generellt har bättre koll än professionella scouter får du nog utveckla det resonemanget lite.
Fattar inte varför man inte bara kan bli glad av att läsa att andra otroligt insatta individer i juniorhockeyn tycker att Sundström är kung. Istället lyckas du hitta att jag är värdelöst.
Jag förklarade väldigt tydligt också varför det här inte används som en ”sanning”. Det bemötte du inte.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: BBs statistikhörna
k1m: Jag har haft denna diskussion med dig en gång, och du tog inte in ett enda ord. Så det finns ingen anledning att diskutera igen.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: BBs statistikhörna
Hampie: Sundström är hajpad som det är men nästa säsong blir inte mindre kittlande när man läser scoutingen på hans matcher via EP Premium. Påminner lite om det som stod om Leo Carlsson inför draften:
”Another strong performance by Sundström as Sweden's No. 1 centre. He's so smart with and without the puck. Doesn't panic under pressure, just takes his time, reads his surroundings, and finds a way out. Great patience and awareness. A good passer who's great at finding openings after he's moved the puck, constantly looking for give-and-go opportunities. Scored the 1-0 goal on a nice one-timer, popping open in the slot after winning the O-zone face-off. He's not the quickest or fastest, but plays with a lot of power. A big centre with elite upside.”
”Sundström is Sweden's best and most consistent player at this level, and it isn't particularly close. His physical maturity certainly helps, but that's just an added element to a well-rounded, high-level toolkit. Excellent vision and passing skill. Smart with and without the puck. Constantly looking to get open, as he did for a wide-open slot shot to tie the game at 1. Can make smart plays from the perimeter but also shows strong middle drive, using his edges and hands to get to the middle of the ice. Makes smart reads to quickly close in on puck carriers and utilizes his size and mature contact skills to win battles. Strong D-zone support as well. There's no doubt that Sundström is a top prospect for the 2027 NHL Draft, and we should see him at the pro level starting next season.”
Notera ”Strong D-zone support” ;)
”Another strong performance by Sundström as Sweden's No. 1 centre. He's so smart with and without the puck. Doesn't panic under pressure, just takes his time, reads his surroundings, and finds a way out. Great patience and awareness. A good passer who's great at finding openings after he's moved the puck, constantly looking for give-and-go opportunities. Scored the 1-0 goal on a nice one-timer, popping open in the slot after winning the O-zone face-off. He's not the quickest or fastest, but plays with a lot of power. A big centre with elite upside.”
”Sundström is Sweden's best and most consistent player at this level, and it isn't particularly close. His physical maturity certainly helps, but that's just an added element to a well-rounded, high-level toolkit. Excellent vision and passing skill. Smart with and without the puck. Constantly looking to get open, as he did for a wide-open slot shot to tie the game at 1. Can make smart plays from the perimeter but also shows strong middle drive, using his edges and hands to get to the middle of the ice. Makes smart reads to quickly close in on puck carriers and utilizes his size and mature contact skills to win battles. Strong D-zone support as well. There's no doubt that Sundström is a top prospect for the 2027 NHL Draft, and we should see him at the pro level starting next season.”
Notera ”Strong D-zone support” ;)
+ 1
MoDo Hockey > Sv: BBs statistikhörna
k1m: Jag tycker också att Sundström är bättre offensivt. Men framförallt anser jag att det är en självklarhet att han är bättre framåt än bakåt då han är en forward. Att vara tvåvägscenter har åtminstone för mig aldrig inneburit att defensiven väger upp offensiven, snarare att man täcker upp för sina medspelare. Och just att täcka upp får sina medspelare är en av Milans största styrkor.
MoDo Hockey > Sv: BBs statistikhörna
Willow: Han är ju en center. Definitionen av den positionen är att spelaren ska hänga med båda vägarna. Vilket Milan i högsta grad gör.
Att offensiven sticker ut är ju ingenting konstigt heller då han är en forward.
Att offensiven sticker ut är ju ingenting konstigt heller då han är en forward.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Känner du inte att ditt skyhöga IQ hade gjort bättre nytta än att spenderas 24/7 i ett forum där folk har slutat ta in det du skriver?
+ 12
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Willow: Jag hoppas sannerligen inte att vi tar in Olofsson. Ryktas om svajig karaktär.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: Gästrin tränar med Brynäs. Har du fortfarande förhoppningar att han stannar?
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Man behöver sannerligen inte gilla en ledare som minskat demokratiska friheter kraftigt och startat krig som lett till enormt mänskligt lidande, det har du rätt i. Och jag är en av dem som inte gör det.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Skrev du precis att Putin gör ett ypperligt jobb?
+ 3
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Glädjer mig att se att folk i boken börjar anamma mina tankegångar!
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Monno: Verkar om man ser till vad MoDo lagt ut på instagram att vi kommer ge Øversveen en ordentlig chans? Känner mig tveksam. Hoppas Hinken inte väljer bort att värva en till back pga honom. Tror inte han håller.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Peja: ”Hur högt spelare draftas är viktigare än lagets spel och resultat” förstår inte hur du har kommit fram till den här uppfattningen. För att de här världarna brukar ej korsas. Isåfall skulle vi ha sett större diskussioner i sociala medier där folk skriver att det är ett misslyckande för klubben att deras talang inte kom högre upp i draften. Det har iaf jag aldrig sett.
Man kan ha två tankar i huvudet samtidigt. Draften är ett kul koncept men det raderar ju inte mitt supporterskap för MoDo?
Man kan ha två tankar i huvudet samtidigt. Draften är ett kul koncept men det raderar ju inte mitt supporterskap för MoDo?
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Peja: Min poäng är ju uppenbarligen att Elton är en spelare som drar åt sig stort intresse pga sin spelstil?
Jag ägnar mig ju faktiskt åt juniorhockey och känner mig trygg i min tolkning av den. Precis som allt som inte definieras som fakta, exempelvis att solen är varm, finns olika åsikter och synpunkter.
Din tolkning är uppenbarligen färgad av en bitterhet kopplad till seniorhockey. Men seniorhockey och juniorhockey är två skilda frågor. Hur högt en spelare draftas har ingenting att göra med lagets spel och resultat. Det är en fingervisning på hur bra en junior är.
Jag ägnar mig ju faktiskt åt juniorhockey och känner mig trygg i min tolkning av den. Precis som allt som inte definieras som fakta, exempelvis att solen är varm, finns olika åsikter och synpunkter.
Din tolkning är uppenbarligen färgad av en bitterhet kopplad till seniorhockey. Men seniorhockey och juniorhockey är två skilda frågor. Hur högt en spelare draftas har ingenting att göra med lagets spel och resultat. Det är en fingervisning på hur bra en junior är.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Peja: Läs draftguiden för mer kontext om det. Scoutingrapporter registrerade för McKenna är 656 st och för Elton 1011.
Du får gärna utveckla vilken nivå han höll, då det verkar som du haft övergripande koll på det. Elton har sina brister men han var den bästa spelaren tekniskt med puck i hela laget. Något som bland annat Hamrin påpekade. Jag hade sålt Kelleher alla dagar i veckan för att behålla Elton, vilket kanske inte är konstigt när det kommer från mig iofs, men överlag var Elton faktiskt jämnare än Kelleher. Han tangerade även Frondell i antal gjorda mål.
Du visar att du missförstått hela konceptet med draften och intresset för juniorhockey i stort. Är man inte intresserad så är man inte, helt enkelt.
Du får gärna utveckla vilken nivå han höll, då det verkar som du haft övergripande koll på det. Elton har sina brister men han var den bästa spelaren tekniskt med puck i hela laget. Något som bland annat Hamrin påpekade. Jag hade sålt Kelleher alla dagar i veckan för att behålla Elton, vilket kanske inte är konstigt när det kommer från mig iofs, men överlag var Elton faktiskt jämnare än Kelleher. Han tangerade även Frondell i antal gjorda mål.
Du visar att du missförstått hela konceptet med draften och intresset för juniorhockey i stort. Är man inte intresserad så är man inte, helt enkelt.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Elton scoutades fler gånger än den troliga draftettan Gavin McKenna ifjol. Tyder väl på att hans prestationer hamnade i skymundan hos TV4-experterna, mer eller mindre.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Juniortråden
Tarasov: Man ser väl ändå att han är på väg att bli ganska bra med tanke på att han nu tippas i tredjerundan. Sen säger det ju sig självt att han har samma nivå som brorsan som lika gärna hade kunnat gå i förstarundan. Intressant kontrast med att Malcom är mer teknisk men efter i kurvan fysiskt, Milton är tvärtom.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Tror poängen gick lite över huvudet på dig. Det handlar inte om vad du har sagt och haft rätt om, utan att du skriver samma sak om och om igen i andra ord. Det hade varit uppfriskande med lite nya diskussioner.
+ 6
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Juniortråden
k1m: Nu är ju båda de två rankade över 100-strecket, och talangnivån varierar ju från runda 1-7.
Så här beskrivs dem av EP:
Knights: Gigantic, ultra-physical defenceman with a compelling skating outlook, but notable skill and
sense limitations – the ultimate raw project, but one with a clear NHL dimension.
Hägglöf: Sturdy and controlled defenceman who thrives as a smart puck-mover with a physical edge;
one of the better sleeper candidates this year, especially if the skating levels up.
De går ju mer under kategorin av spelare man draftar i förhoppning att de blir en vinstlott över tid. Elton är en spelare där klubben kommer vilja ha kontroll över utvecklingen direkt.
Så här beskrivs dem av EP:
Knights: Gigantic, ultra-physical defenceman with a compelling skating outlook, but notable skill and
sense limitations – the ultimate raw project, but one with a clear NHL dimension.
Hägglöf: Sturdy and controlled defenceman who thrives as a smart puck-mover with a physical edge;
one of the better sleeper candidates this year, especially if the skating levels up.
De går ju mer under kategorin av spelare man draftar i förhoppning att de blir en vinstlott över tid. Elton är en spelare där klubben kommer vilja ha kontroll över utvecklingen direkt.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Juniortråden
Eliteprospects publicerade i dag årets upplaga av deras väldigt initierade draftguide. En PDF-fil med 2402 sidor, 400+ spelarprofiler och 5500+ scoutingrapporter av 2026-kullen. MoDo har 4 juniorer rankade att gå inom fyra rundor. Kan inte minnas när det hände sist.
25. Elton Hermansson
75. Malcom Gästrin
108. Theodor Knights
121. John Hägglöf
Grym kvalité även i år, förutom då att de har en bild på Milton i Malcoms profil. Går allt enligt plan med Elton blir det en spännande säsong. Malcom lär också få chansen.
25. Elton Hermansson
75. Malcom Gästrin
108. Theodor Knights
121. John Hägglöf
Grym kvalité även i år, förutom då att de har en bild på Milton i Malcoms profil. Går allt enligt plan med Elton blir det en spännande säsong. Malcom lär också få chansen.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Peja: Definiera fantastiskt? Expert-kommentatorer befinner sig i en position där de är konstant granskade, från enögda fans som stör sig på analysen, folk som stör sig på röst, stil, ordval, även spelare och tränare kan störa sig och sociala medier gör ju att ett felsteg kommer väldigt offentligt. Missförstå mig inte, har man valt det yrket kommer detta på köpet, men jag tror de flesta sportexperter framförallt Svartvadet inte tycker dessa förutsättningar är så fantastiska. Förutom det att man är intresserad för sport, men det kan man vara i andra forum också.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Peja: Man kan ju vända på det också, Sanny bryr sig mycket om TV4 och har därför inga problem med att gå över till Sportbladet. Höken gick ut och skrev att Bladet aldrig är ett alternativ för honom.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Peja: Man har ju inte hört något än om Adam Johansson, eller? Och inte heller Jennifer Engström om än hon inte är ordinarie i HA och SHL brukar hon ju ändå vistas med försäsongen.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Saleva: Tycker det är en rimlig övergång med tanke på att Sportbladet är en oseriös tidning i jämförelse med SportExpressen. Roos och Abris kan slänga med valfria påståenden precis som Sanny, en stor anledning till att man lessnade på Sanny & Svensson-podden tillslut. Han blir genuint kränkt varje gång man ställer en helt harmlös följdfråga bara för att få ytterligare kontext till hur han resonerar…
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Blake: Jämförde du den underliggande statistiken eller jämförde du poängen som står på EP?
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Blake: Han var inte ens i närheten av lika talangfull som Milan då han mestadels rankades i sjätte-och sjunderundan inför draften men landade ändå skrällartat i tredjerundan som nr 80 totalt. Han var alltså inte ens lika talangfull som Milton Gästrin, Lucas Pettersson, m.fl av de talanger som kommit från oss.
MoDo Hockey > Sv: BBs statistikhörna
Bad_Brett: Det var mer självklart att förlänga med en hyperbegränsad Södergran efter ett hattrick i premiären. Jag kan inte vrida mitt huvud runt det.
+ 4
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Haakana32: Känns som en smart värvning med tanke på den förtjänta speltiden vi delat ut till många spelare den senaste säsongen. Not!
Att vi ens är intresserade av honom med tanke på att det är Karlbergs son känns märkligt. Han måste ju nästan lagt ett önskemål. Exempelvis var ju Anton Gradin aldrig ett alternativ eftersom han är Hinkens son.
Att vi ens är intresserade av honom med tanke på att det är Karlbergs son känns märkligt. Han måste ju nästan lagt ett önskemål. Exempelvis var ju Anton Gradin aldrig ett alternativ eftersom han är Hinkens son.
MoDo Hockey > Sv: BBs statistikhörna
Blake: I samband med nyheten att Josh var klar för Rögle, fick jag höra från en och annan användare här inne att ”minnet spelade mig ett spratt” och att jag överdrev Dickens betydelse.
Kan inte säga att jag blivit motbevisad där angående min bedrövelse.
Kan inte säga att jag blivit motbevisad där angående min bedrövelse.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: BBs statistikhörna
pdy: Vi borde ha garanterat budet med en sån som Dickinson. Finns inga ursäkter för den förlusten av karaktär.
Sen så var vårt bud betydligt lägre än det Rögle erbjöd oavsett. Hinken ville inte gå över.
Sen så var vårt bud betydligt lägre än det Rögle erbjöd oavsett. Hinken ville inte gå över.
MoDo Hockey > Sv: BBs statistikhörna
Bad_Brett: Hinken kommer aldrig någonsin hitta någon som ersätter det Dickinson tillförde, mest troligt hittar vi generellt aldrig en spelare som honom på marknaden som direkt kommer in och sätter avtryck i en helt ny miljö. Vi hade mest sannolikt inte åkt ur om Hinken inte slarvat bort honom och gett upp när ”budet blev för högt”.
Det är ett ruggigt stort problem att riktigt riktigt bra prövade spelare på den här nivån inte ens är värt att lägga pengar på enligt ledningen….
Det är ett ruggigt stort problem att riktigt riktigt bra prövade spelare på den här nivån inte ens är värt att lägga pengar på enligt ledningen….
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Greatredwing : För er som inte hade så bra koll på Milton Gästrin. Här är lite bra kontext från Eliteprospects ifjol:
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
OveJärnkrok: Har svårt att se att ni inte kommer gilla Gästrin. Man ska inte förvänta sig poäng av honom, ändå tror jag han kan få ihop en del. Ofloppbar karaktär iaf. Han är skolboksexemplet av ”lead by example” på isen.
+ 9
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Farsang: Denna artikel gav mig kalla kårar. Påminner om hur kroppen både är tålig och skör på samma gång. Hade kunnat bli en riktig sorgehistoria. 6 timmar skojar man inte bort.
+ 8
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Alla sådana utgifter står klasskassan för och inte enskilt. Vinstsumman var ovanligt hög när jag gick ut, men en släkting till mig som hade 10 000 som vinstpott och vann gick + 1,7 efter utcheckning.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Plus allt som finns kvar i klasskassan, vilket snittmässigt brukar vara kring 40-50k. Studentkampen var iaf det roligaste när jag tog studenten, inte att jag tog någon härdsmälta för laget, utan för den rivalitet som blev mellan klasserna osv.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Det är ju en kamp om att vinna pengar (oftast). När jag gick ut handlade det om 50 000 spänn. Och de som vann behövde också samla flest poäng, varpå utmaningarna med högre poäng (så som dricka sitt eget kiss) bara gjordes i ren desperation för att ro hem skiten. Är ju ingen som dricker sitt eget kiss som hobby vid sidan av.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Intelligensnivån i Örnsköldsvik? Baserar du det på studentkampen som sker varje år på varenda gymnasium i hela Sverige? Bland annat i Växjö skulle man ligga med en klasskompis förälder och filma. Då kan du ju lika gärna säga intelligensnivån i hela Sverige.
Du kan begå dumdristiga handlingar men ha ett medelmåttigt/högt IQ ändå.
Du kan begå dumdristiga handlingar men ha ett medelmåttigt/högt IQ ändå.
+ 2
Föregående · 2 · Nästa




Jag kan dela en hel lista med personbakgrund och arbetsområde, men det är rätt många.