Historik
Föregående · 3 · Nästa
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
modomille: ”då det i så fall hade varit omöjligt för till exempel en skicklig offensiv HA spelare att kliva in och göra poäng i SHL med. Vilket vi har sett ett antal spelare göra men det är bara ett exempel det finns tusentals andra.” Första kommentaren om att gå in och göra poäng har jag besvarat tydligt - hur bra och etablerad du är på högre nivå mäta inte uteslutande genom poängproduktion. ”Vilket vi sett ett antal spelare göra” kopplar till det du skrev innan om poäng. ”Det finns tusentals andra exempel” är inte tillräckligt utvecklat argument för att det ska gå att besvara.
Detta kommer oavsett bara gå i cirklar, jag besvarar dina argument och sen säger du bara att det är felaktigt.
Detta kommer oavsett bara gå i cirklar, jag besvarar dina argument och sen säger du bara att det är felaktigt.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
modomille: Det händer inte att någon med erfarenhet från Donken får fast anställning som kock på en sådan finrestaurang, så länge du inte kommer med ett exempel på någon som faktiskt gjort den resan 😅 Det är väl möjligtvis Gordon Ramsays dotter eller släkt till reataurangägarna. Men de räknas ej. Det finns 100 anledningar till varför. Jag hade nog aldrig återvänt till Aira om den infon läckt ut.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
modomille: Du har verkligen inte utvecklat ett enda argument so far, bara skrivit att det finns tusentals exempel och vaga parametrar. Men jag förstår att du inte vill fortsätta argumentera, för att jag kan besvara dem så långt det bara.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
modomille: Du tar med dig helt fel slutsatser från det jag skriver. Och försök tänka bort poängstämpeln för en gångs skull. Leverens stavas inte poäng alla gånger. Klart de kan kliva in och göra poäng, men det gör en inte automatiskt etablerad på nivån.
Du skriver bara ”den Nordamerikanska utvecklingsmodellen” men du förklarar den väldigt vagt. Det finns heller ingen fast modell för NA, den varierar från lag till lag.
Jag är ingen självutnämnd expert, det upplever dock folk för att jag står fast vid mitt och inte färgas av bitterheten över att talanger lämnar. Det suger men det finns faktiskt en plan och anledning bakom att de gör det. Du har inte motbevisat ett enda av mina argument med dina argument utan kontrar bara med att mina är bizarra och felaktiga och hänvisar sedan till en uppgjord utvecklingsmodell i NA så som du uppfattar den.
Du skriver bara ”den Nordamerikanska utvecklingsmodellen” men du förklarar den väldigt vagt. Det finns heller ingen fast modell för NA, den varierar från lag till lag.
Jag är ingen självutnämnd expert, det upplever dock folk för att jag står fast vid mitt och inte färgas av bitterheten över att talanger lämnar. Det suger men det finns faktiskt en plan och anledning bakom att de gör det. Du har inte motbevisat ett enda av mina argument med dina argument utan kontrar bara med att mina är bizarra och felaktiga och hänvisar sedan till en uppgjord utvecklingsmodell i NA så som du uppfattar den.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Nucky: Är det något han visat i år är det ju att han har hjärta. Men det var ingen som brydde sig om det pga att poängproduktionen mattades av efter jul. Man trodde att folk skulle värdera hans höga arbetsmoral i spelet högre efter alla legoknektar som Ranta, Jeppe, Jasek, Kelleher m.m. Men då är han den som är överskattad…. Folk måste bita i det sura äpplet att dessa killar i grunden drömmer om NHL.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
modomille: Det går inte ens att få jobb på Mamma Mia i Ö-vik med bara Donken på CV:t, så länge du inte har en kontakt. Så här hittar du ju bara på för att det ska passa in med det du argumenterar för. Talanger inom restaurangvärlden räknas som de som tidigt fått erfarenhet av utbildningar från exempelvis Grythyttan och jobb som kock på andra restauranger. Det är omöjligt att jobb som kock på en michelinrestaurag med bara erfarenhet från Donkens snabbmat. Det finns ingen finrestaurangägare i hela världen som tar den risken.
Testa själv att gå in på Aira och säga att du visst bara har jobbat på Donken men har faktiskt ett jättestort matlagningsintresse på sidan av. Du hade nog inte ens fått svar på ansökan.
Testa själv att gå in på Aira och säga att du visst bara har jobbat på Donken men har faktiskt ett jättestort matlagningsintresse på sidan av. Du hade nog inte ens fått svar på ansökan.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Nucky: Milton visade redan från början av säsongen att han är mogen nog att kunna hantera den (ganska låga) HA-nivån, genom att han har ett grundspel byggt på hårt arbete och att stötta sina kedjekamrater båda vägarna. Att han inte dominerade är en tes folk grundar i att han inte hade en större poängskörd, trots att han inte är den spelartypen. Han är tänkt att vara mer av en centerdosa i tredje/fjärdekedjan. Framförallt är Milton talangfull nog att ha draftats tidigt, Capitals ville egentligen ha honom i förstarundan. Det kan inte ha undgått någon att han har kvalitéer för att nå NHL med tiden.
För att inte glömma så är han en otroligt bra ledartyp, något som är otroligt attraktivt både i SHL-och NHL-klubbar. Om Eddie Genborg kan hantera SHL-nivån, är det inga problem för Milton heller. Det finns en väldigt fyrkantig bild av vad som krävs för att det ska vara tillåtet att avancera i seriesystemet. Lucas är ett klockrent exempel på att längre erfarenhet och dominans på lägre seniornivå inte är ett krav för att lyckas.
För att inte glömma så är han en otroligt bra ledartyp, något som är otroligt attraktivt både i SHL-och NHL-klubbar. Om Eddie Genborg kan hantera SHL-nivån, är det inga problem för Milton heller. Det finns en väldigt fyrkantig bild av vad som krävs för att det ska vara tillåtet att avancera i seriesystemet. Lucas är ett klockrent exempel på att längre erfarenhet och dominans på lägre seniornivå inte är ett krav för att lyckas.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Nucky: Det där med Frondell har jag också svarat på 100 gånger. Han skrev kontrakt oavsett division innan han och Eklund blivit draftade. Efter han draftades sa han att om han fick chansen skulle han försöka slå sig in i NHL samma säsong. Så det är en fingervisning på den makt NHL-klubbarna faktiskt har när det gäller deras prospects. Det finns ingen garanti för att Chicago hade varit ok med att han stannat i HA.
Speltid på rätt nivå, borde varit en ganska tydlig poäng. Hade det varit en bra lösning på Umegårds poängbrist i HA att låta honom dominera ännu mer på J20-nivå? Stegvis anpassning till högre nivå så tidigt som möjligt för det lättare att etablera sig, än att vänja sig länge med dominans på lägre nivå för att sedan chockeras när man väl kommer högre upp i hierarkin.
Speltid på rätt nivå, borde varit en ganska tydlig poäng. Hade det varit en bra lösning på Umegårds poängbrist i HA att låta honom dominera ännu mer på J20-nivå? Stegvis anpassning till högre nivå så tidigt som möjligt för det lättare att etablera sig, än att vänja sig länge med dominans på lägre nivå för att sedan chockeras när man väl kommer högre upp i hierarkin.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Vargen: Att maxa dominansen i HA som junior kan exempelvis i Eltons fall vara att han blir riktigt bra på att dribbla bort motståndarna vid blålinjen, för att sedan göra mål. Och när han lärt sig hur man gör det är det bara att gå till en SHL-klubb och köra samma taktik. För att där stirrar backarna lika mycket puck och backar lika mycket ner i målvaktens knä. Eller?
Att bli dominant på en nivå betyder inte nödvändigtvis att alla färdigheter som vants in kommer fungera på en högre nivå, öht. Det är ofta att starta om på ruta ett igen.
No shit att NHL-klubbarna vill att spelarna ska vara bra på sin nivå innan de går högre upp. Är de dåliga är det ju inget snack. Men det är betydligt mer komplicerat än att de bara får komma upp när de väl ”dominerar”, vad det nu innebär.
Att bli dominant på en nivå betyder inte nödvändigtvis att alla färdigheter som vants in kommer fungera på en högre nivå, öht. Det är ofta att starta om på ruta ett igen.
No shit att NHL-klubbarna vill att spelarna ska vara bra på sin nivå innan de går högre upp. Är de dåliga är det ju inget snack. Men det är betydligt mer komplicerat än att de bara får komma upp när de väl ”dominerar”, vad det nu innebär.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
modomille: Så varför kunde inte Karl Umegård spruta in poäng som han gjorde i J20 när han kom till oss? Det är ju exakt det jag säger. Du måste anpassa dig till nivån innan du kan börja prestera i den. Det som går emot all logik är att utveckla sina färdigheter så att det är klappat och klart när man tar sig högre upp. Det är baskunskaper när man diskuterar utveckling. Det finns en anledning bakom att NHL-klubbarna vill se sina prospects på högre nivå tidigt. De har bara rättigheterna i cirka 3-4 år. De ska alltså på den korta tiden transportera sig till NA och till ett NHL-kontrakt. Då fungerar det inte att harva på i Hockeyallsvenskan i två de åren.
Så är det egentligen med alla färdigheter i livet. Du kan inte jobba som kock på en michelinrestaurang efter att ha jobbat på Donken i ett år. Förstår inte hur det kan vara svårt att ta in.
Så är det egentligen med alla färdigheter i livet. Du kan inte jobba som kock på en michelinrestaurang efter att ha jobbat på Donken i ett år. Förstår inte hur det kan vara svårt att ta in.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
modomille: De som jobbar inom NHL-klubbar är inga Disney-skurkar som många här inne verkar tro. Det är personer med hög kompetens och lång erfarenhet inom ishockeyns utvecklingsbransch, och de har helt andra förutsättningar när de kommer till att utveckla spelare också. Individen får ett större fokus.
Precis som Anders Wahlström vill juniorernas bästa i MoDo (även om det inte syns) så vill Brian MacLellan det bästa för Capitals prospects. Det är vad han är anlitad för.
Precis som Anders Wahlström vill juniorernas bästa i MoDo (även om det inte syns) så vill Brian MacLellan det bästa för Capitals prospects. Det är vad han är anlitad för.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
modomille: Hutson är en supertalang. Precis som alla andra supertalanger har de en tillräckligt hög förmåga inom sig själva att det egentligen inte spelar större roll vart de spelar, de tar sig dit ändå. Men Hutson har också ifrågasatts och han bemästrade absolut sitt spel efter att han spelade sin första NHL-match.
På vilket sätt faller mitt resonemang platt för att man måste dominera på lägre nivå innan man tar steget upp? Det måste du utveckla först. Är det inte så i J20 mot HA också? Vad säger det egentligen? Vad är dominans? Vad räknas som dominans i AHL/College osv?
På vilket sätt faller mitt resonemang platt för att man måste dominera på lägre nivå innan man tar steget upp? Det måste du utveckla först. Är det inte så i J20 mot HA också? Vad säger det egentligen? Vad är dominans? Vad räknas som dominans i AHL/College osv?
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
modomille: Du utvecklar inte de sakerna du redan är bra på så att de också fungerar på högre nivå. Det kan man endast göra på högre nivå. Däremot kan du utveckla saker så att de blir bättre på den lägre nivån, så att du blir ännu bättre på den lägre nivån. Men det är en annan sak.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
modomille: När du väl ser college och juniorligorna i NA kommer du nog förstå grejen. Dels gillar ju NHL-klubbarna att fasciliteterna där är på en helt annan planet än i Sverige. Svenskarna som flyttar över tycker det är ren lyx.
NHL-klubbarna vill ju att fokusera på att deras prospects får en tydlig individuell plan, och sånt har de bäst där borta. I Sverige värderar vi att vinna med laget högre. Jonatan Berggren har pratat om det som en fördel med Sverige kontra NA.
NHL-klubbarna vill ju att fokusera på att deras prospects får en tydlig individuell plan, och sånt har de bäst där borta. I Sverige värderar vi att vinna med laget högre. Jonatan Berggren har pratat om det som en fördel med Sverige kontra NA.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Silly: Med tanke på den återkommande, kollektiva bedrövelsen som slår hela forumet varje gång en talang lämnar trots att allt talade för det på förhand, vill jag uppmana alla att förbereda sig inför nästa års bedrövelse när Milan lämnar i tid så att folk åtminstone kan vara lite mer harmoniska då.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
DrCox: De som gjorde den slutsatsen från det jag skrivit bör gå och öva på sin läsförståelse. Jag har varit ganska tydligt med att det som suger.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Willow: Vad spelar det för roll att han ”har större chans att bli mer offensiv” om han klarar av att prestera på nivån med det spelsätt han redan har? Han är en bra allaround-spelare som det är, visat fina tendenser som framspelare hos oss. Och det är jag rätt säker på att han kommer fortsätta att göra. Det var ingen som gnällde på Dickinson när han var här för att han inte smällde på med tacklingar varenda match och bombade direktskott. Han klarade sig utmärkt utan dem kvalitéerna.
Men hela den här diskussionen kommer ifrån att folk är bittra över att han lämnar. Vilket jag förstår. Det suger att tappa talanger, men det kommer nya. Huvudsaken är att vi faktiskt kan säga att vi fostrade dem.
Men hela den här diskussionen kommer ifrån att folk är bittra över att han lämnar. Vilket jag förstår. Det suger att tappa talanger, men det kommer nya. Huvudsaken är att vi faktiskt kan säga att vi fostrade dem.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Willow: Folk sågade av honom halsen när han lämnade och ansåg att allt skulle gå åt helvete. Men han har ju imponerat på alla Brynäsare. De gånger han fått spela längre ned har jag bara sett många tycka att det beslutet varit fel. Nu hoppas de på att få tillbaka honom. Fattar genuint inte vad som räcker för att det ska bli succé enligt dig.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Willow: Lite roligt också att du skriver att ”risken är väldigt stor att han blir en energispelare längst ned i kedjorna”. Newsflash, det kommer han att bli, och så pratar han själv också om sin framtid. Man ser honom som en tredje eller fjärdecenter i NHL om några säsonger. Man måste inte spela högst upp i hierarkin för att vara bra, det är en ren myt.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Willow: Men hur går det ihop att man är en bra SHL-spelare efter att man presterat bra i Hockeyallsvenskan? Hur? Nivåskillnaden är ju enorm, det blev läskigt tydligt i år. Speltid är viktigt men det viktigaste är att man får tillräckligt mycket speltid på den nivån man vill anpassa sig till.
Capitals la faktiskt ut en video på youtube med deras sportchef och utvecklingsansvarig som var behind the scenes under draften där man fick se hur de jobbade och tänkte. Grymt intressant. Mycket prat om vem som kan ta sig upp snabbast och hur man gör det.
Capitals la faktiskt ut en video på youtube med deras sportchef och utvecklingsansvarig som var behind the scenes under draften där man fick se hur de jobbade och tänkte. Grymt intressant. Mycket prat om vem som kan ta sig upp snabbast och hur man gör det.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Knafus: Så man måste alltså ha spetsegenskaper för att platsa i SHL? Nytt för mig.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Willow: Jag får tyvärr inte ihop logiken i att du blir en bra spelare i SHL av att spela i Hockeyallsvenskan, som dessutom aldrig varit på en sämre nivå än nu. Det är bra att få känna på seniornivå stegvis, men du kan bara bli grym på en nivå när du väl anpassat dig till den. Hade Milton stannat här en säsong till, hade han ändå behövt ta en eller två säsonger i SHL ändå. Och då hade folk ansett att han borde kört en till säsong i HA, och en till, och en till, och en till… tills de presterar enligt vad man själv tycker är tillräckligt bra.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Nucky: Att förlänga tiden i HA hade inte gjort honom en toppspelare varken i SHL eller NA. Han är däremot tillräckligt mogen och talangfull för att snabbt anpassa sig till SHL, särskilt med sin arbetsförmåga.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
modomille: Oavsett om Brynäs värvar Milton, Lucas och Norlinder är det fortfarande spelare som blivit tillräckligt bra för att Brynäs ska vilja värva dem genom att MoDo fostrat dem. Det kan ingen ta ifrån oss, och om något är det uppenbart att det i flera år nu alltid kommit upp nya intressanta juniorer som ersätter de gamla. Det roligaste är att majoriteten kommer från Ö-vik. Vilket är ett bevis på att brinnet för hockey i stan räcker för att driva unga killar till att bli riktigt bra. Även om det svider att vi tappar dem pga att vi satsat för mycket på legoknektar i A-laget och därtill inte lyckats etablera oss i SHL.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Berge: Varför tar du dock upp gamla spelare som redan etablerat sig i seniorhockeyn? Diskussionen är ju ifall ni inte har andra talanger i juniorlagen som kan ta Miltons plats, vilket ni borde.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
SpecterV2: Nu hoppas jag fortfarande att ingen ropar hej innan draften. Att både LP och Gästrin går till Brynäs visar bara på NHL-klubbarnas inflytande. Förhoppningsvis är Hermanssons klubb fine med att han spelar här en säsong till.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Haakana32: Vi borde helt enkelt tänkt igenom detta innan vi pga dumdristiga beslut dundrade ur SHL.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
JoJo2613: Brynäs kan lätt rida på vågen av att de har Bäckström och Silfverberg i laget. Lätt för Anaheim och Capitals att vilja låna ut sina prospects dit då. Väldigt synd att vi tappar en kille som Gästrin men en omöjlighet att få honom att stanna i HA också.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Bad_Brett: Känns som att ju längre tid det gått från JVM desto sämre anses Milton ha varit. Han gjorde absolut inte bort sig som fjärdecenter, en roll han aldrig spelat innan. Med tanke på den omgivningen han hade och att han inte spelade PP är det lite magstarkt att hävda att han borde ha gjort mer poäng, särskilt med den speltiden han fick. Direkt efter det guldet och tippningarna drog igång tippas han blir nästa års JVM-kapten och förstacenter trots sin roll detta år. Säger en del om hur hierarkin var tänkt detta JVM.
Elton är en stor offensiv talang och kan bli en toppspelare i NHL, om han håller sig i skinnet och har rätt stöd bakom sig. Det beror väl på vad som charmar en, men jag tycker snarare att Milton är underskattad för sin grit och kravställan på sig själv och andra. Elton är en kul lirare, men om 15 år när han möjligtvis gör comeback tror jag det är större chans att folk jublar för att det sedan blir Jeppe O-antiklimax än den dagen Milton kommer tillbaka. Han är bara otroligt likeable i hur han spelar hockey för laget, enligt mig.
Elton är en stor offensiv talang och kan bli en toppspelare i NHL, om han håller sig i skinnet och har rätt stöd bakom sig. Det beror väl på vad som charmar en, men jag tycker snarare att Milton är underskattad för sin grit och kravställan på sig själv och andra. Elton är en kul lirare, men om 15 år när han möjligtvis gör comeback tror jag det är större chans att folk jublar för att det sedan blir Jeppe O-antiklimax än den dagen Milton kommer tillbaka. Han är bara otroligt likeable i hur han spelar hockey för laget, enligt mig.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Bad_Brett: Tycker inte riktigt det är fair att bedöma att Milton är överskattad pga att han inte har några egentliga spetskvalitéer, det har han inte, men han är inte den spelaren heller. Då kan vi också säga att Elton är överskattad för att han saknar defensiva kvalitéer. ”Han är ganska komplett som spelare” - vid 19 års ålder är ett ruggigt bra betyg som det är.
+ 5
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Jan-Erik : Folk har ju alltid en tendens att mäta prestation genom poäng. Men med talanger som Milan är det inte poängen jag ser fram emot nästa säsong, utan snarare hur hans spelsätt utstrålar intelligens på isen. Precis som sin pappa.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Bad_Brett: Freddan i P4 pratar igen om att han är besviken och att MoDo kunde haft mer tålamod. Vilken frihetskänsla det ändå är att inte veta på förhand att överbetalda latmaskar kommer få spela oavbrutet varenda.jävla.match.
Vi hoppas att Karlberg är mindre färgad där. Tror det är positivt att vi får in någon som faktiskt inte kommer från eller har koppling till MoDo och Övik för en gångs skull.
Vi hoppas att Karlberg är mindre färgad där. Tror det är positivt att vi får in någon som faktiskt inte kommer från eller har koppling till MoDo och Övik för en gångs skull.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
gso321: För att svara på frågan så är det generellt svårt att jämföra dem just med tanke på att Elton är ett år yngre och framförallt är de olika spelartyper. Milton är mer av en centerdosa som alltid ger 100% i närkamper och den som står framför nyllet på målvakten i PP. Han har inte riktigt samma edge som Elton. Om guldgallret hade stått mellan Elton och Milton i år hade jag tyckt Milton eftersom han varit den pålitligare av dem två.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
SpecterV2: Det känns som att vi automatiskt återfår lite av den identiteten vi hade från avancemanget. De senaste 3 säsongerna har bara andats legoknekt. Med facit i hand borde vi alltid behållt EJK, kan OP få göra det finns mycket att argumentera för att han också borde fått det.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
gso321: Han håller i SHL. En riktigt bra karaktär och hårt jobbande center som inte har några större hål i sitt spel.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Haakana32: Inte sett om det tagits upp redan men en lön på 40k för EJK är mer än prisvärt och säger en del om den karaktären med tanke på att han har barn och hus att försörja. Den värvningen känns generellt oerhört betryggande.
+ 6
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
alfredshem1921: The Athletic (NY Times) rankar honom som fyra hittills i draften 2027. De är den enda stora sporttidningen i NA som publicerat rankingar inför nästa års draft, men Eliteprospects och Daily FaceOff har pratat om honom kring topp 5-strecket. Man brukar prata om ”supertalang” vid topp 10, och för referens så gick en sån som Sandin Pellikka nr 17.
Precis innan förstarundan gick av stapeln ifjol trodde de flesta att Frondell skulle gå 4:a eller 5:a, och därkring rankades han även 2 år innan och gjorde det konsekvent tills draftdagen.
Med andra ord är Milan en likvärdig talang som Frondell.
Precis innan förstarundan gick av stapeln ifjol trodde de flesta att Frondell skulle gå 4:a eller 5:a, och därkring rankades han även 2 år innan och gjorde det konsekvent tills draftdagen.
Med andra ord är Milan en likvärdig talang som Frondell.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Bad_Brett: MrMadhawk:
Chris DiDomenico, 37, klar för Löven.
Ett par korta omdömen som jag fått från både spelare och ledare.
"Sinnessjukt skicklig, men dåligt rykte som en egoistisk spelare"
"När han vill, en toppspelare i Europa"
"Känns inte alltid som en lagspelare. Rockstar. Går sin egen väg"
37 år. Luktar att han går till Löven för att få bra betalt innan han avslutar karriären. Tur för forumets skull att Hinken inte värvar denna. Låter som en flashback och mardröm i MoDo Hockey.
Chris DiDomenico, 37, klar för Löven.
Ett par korta omdömen som jag fått från både spelare och ledare.
"Sinnessjukt skicklig, men dåligt rykte som en egoistisk spelare"
"När han vill, en toppspelare i Europa"
"Känns inte alltid som en lagspelare. Rockstar. Går sin egen väg"
37 år. Luktar att han går till Löven för att få bra betalt innan han avslutar karriären. Tur för forumets skull att Hinken inte värvar denna. Låter som en flashback och mardröm i MoDo Hockey.
+ 4
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Gavelo: Bernhardt sa att det fanns dåligt med restaurangutbud i Ö-vik, också. Är inte det en ursäkt för att man inte vill vara i en stad vet jag inte.
Jag kommer åtminstone inte hoppas.
Jag kommer åtminstone inte hoppas.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
modomille: Han kommer inte tillbaka. Trivdes bra i MoDo men dåligt i stan, framförallt flickvännen som har mycket att säga till om.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Haakana32: Vi ska absolut inte värva andra juniorer när vi framförallt har Milan som av allt att döma kommer leverera, men också Malcom som redan denna säsong såg fin ut.
Hinken har inte haft många rätt men att inte ta hit andra juniorer när vi bevisligen alltid har talanger i föreningen är en bra signal mot egna produkter som försöker ta sig upp.
Hinken har inte haft många rätt men att inte ta hit andra juniorer när vi bevisligen alltid har talanger i föreningen är en bra signal mot egna produkter som försöker ta sig upp.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Blake: HV71 tar in Niklas Eriksson som ny huvudtränare. Baserat på hur det gått i Örebro har jag svårt att se att det ska vara en lyckad övergång.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Haakana32: Litar inte på Glader ett dugg. Kyrkjeeide hade det svårt i J20. Stor skillnad på norsk och svensk hockey. Han känner sig säkert betydligt tryggare där.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Smurfen: Knights och Hägglöf ser ut att bli draftade i år. Så det väl dem. Sen har vi Oscar Hedmans son (back) som är riktigt duktig, tror han gjorde 30 poäng på en 5-matchers turnering eller något sånt. Född 2011.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
Framnäs: Väldigt tunn källa att gå på men en SSK-supporter svarade på X: ”Pratas MoDo” på ett inlägg från någon som önskade Nolan Stevens till Södertälje. Inte läst någon annanstans så personen i fråga bör ju ha fått någon typ av inside. Korrekt eller ej.
MoDo Hockey > Sv: Silly Season
modomille: Trist att flickvännen trivdes så bedrövligt, annars tror jag verkligen att Bernhardt uppskattade att vara här. Han har trots allt inte fått samma förtroende även när han var dålig någon annanstans. Tror också han drar utomlands.
+ 1
Föregående · 3 · Nästa
- ”Som Rögle supporter är detta fantastiska nyheter”
- ”Julafton kom tidigt detta året”
-”NYP MIG I ARMEN!😍”
-”Det var på tiden!”
-”JAAAAAA!”
Värvningar som bådar gott!