1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533868 inlägg · 4126 ämnen

« · 2054317 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Tips Allsvenskans tabell 2019-2020
Monno: Jag lägger in den slutliga ställningen från säsongens tips!

Petsosöjä 24
dempa 26
Johan Svensson 28 (Journalist)
Rip Kirby 28
Kråkan 30
Öndulat 30
#13 30
J F K 30
werty 30
Scallion 30
Oliver.J 30
Kunglouie 32
Green Machine 32
hockey_21 34
Monno 34
Unibet 34 (speltite)
TIKare08a 36
Idbyn 36
Nisse på Mon or 36
Rytter 36
modomille 36
S-vikaren 38
supertr?tt 38
Från Hörnefors 38
Charlie2 38
tjerdo 38
Gäsp 40
Axle San 40
Nucky 42
Johannes Hedberg 42
Kulltorp 42
nectis 42
ivandrago 42
Nieminen 42
Larsson#89 42
Icing-Ove 42
Signature 44
puffe 44
Heyerdal 46
henkeiskogen 46
mr_brasco 46
KB65 48
Jockz 48
Gusse 50
bisterfinnen 52
Veteranolle 54
TimraStockholm 70

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo:

I så fall krävs det ett jävla jobb hos Modo eftersom många av dom större sponsorerna inte är nöjd.

Tycker dom ska göra som Pelle säger, erbjud han till Leksand för 1 miljon, sen ska Modo ringa Tommy Samuelsson.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Amitiel: Om Björn spelar på Antonio Browns( AB) nivå, så kommer han att fixa en artikel även under nästa vecka.

Det är absolut inte omöjligt att det är han som sökt upp journalisterna. Om han fullskaligt replikerar AB måste han ut på Instagram och härja, vet dock inte om han har Instagram.

Med Instagramförutsättningarna i åtanke får han i så fall rikta in sig på hockeysverige.se eller liknande. De brukar kunna bjuda på långa intervjuer utan betalvägg. Perfekt för att bränna broar och sänka skepp.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tror inte vi kan räkna med att några spelare presenteras förrän den här soppan är över tyvärr. Det här kan nog skrämma bort Bartosak t.ex. Henrik Hetta som det ryktades om vill nog ha Björn som tränare och en sån som Tobbe Viklund vill nog veta vem som är coach innan han skriver på något.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: Jag hoppas du har rätt👍

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Nucky: Jag tror vi får vänta till runt V18 för att förhoppningsvis får klarhet vad som sker, men känslan är att man kommer låta Björn acceptera läget och jobba vidare i Modo.

Skulle man överväga att släppa Björn så hoppas jag man släpper honom efter att leksand signat en ny tränare så han inte har möjlighet att gå dit, mest för att jävlas med både leksand och Björn 😇

Men fram tills annat sägs så räknar jag med att Björn står och fortsätter att och locka in och utveckla spelare till truppen.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: Jag håller med dig i nästan allt du skriver, Björn är den bäste tränare vi haft på evigheter och det bästa vore om han fortsätter.
Tror allt går att laga bara man vill, men problemet är att Björn verkar göra allt för att tvinga Modo att sparka honom.
Tror senaste säsongen var droppen som fick bägaren att rinna över, och att han nu är färdig med HA.
Det han säger i intervjuer i inte bara ärliga svar, det är ständiga provokationer mot Modo och dess fans.

Kanske också stämmer att kommunikationen om nya truppen är bristfällig, men det lär isåfall betyda att Glader och Widebro bestämt sig för att Björn är rökt, och en ny tränare ska in.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: Hur långt är ett mannaminne egentligen? Jag minns ju när bomben briserade: Tommy Sandlin är klar för MoDo

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo:
Att han är less förstår väl alla, vem är inte less och slut efter hur säsongen slutade, men vad gjorde supporters då, dom ställde upp för Modo ännu mer.

Vad gör Björn, går ut i media och aktivt försöker skada Modo, hade han gått ut och avreagerat sig på svenska hockey förbundet och visat sin besvikelse på dom hade det varit en annan sak men nu har han ju inte sagt ett ord om det, utan gör allt han kan för att få gå till ett annat lag.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8225}: Jag kanske inte var helt tydlig med att jag anser att båda är ”måltavla” i detta. Björn gör såklart saken sämre med sitt raka och klumpiga uttalande samt att Hägglund borde respekterat Gladers uttalande om att Modo nu vill sköta detta internt och sagt åt Björn att inte uttala sig i media.

Låt Glader, Widebro och Björn träffas nu i slutet av nästa vecka och prata ihop sig, efter det kommer det nog ett uttalande som sätter framtiden i nytt ljus.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Amitiel: Han kommer stå i modos bås i höst och det ska vi vara glada för, bästa tränaren i mannaminne för oss.

Att han är less förstår nog alla, han har byggt upp något långsiktigt och starkt, sen kommer klubben för inbördes beundran (SHL) och trampar sönder allt han byggt upp för att sen rycka på axlarna och gå därifrån, sen premierar man förlorarna, ger dom massvis med miljoner så dom kan plundra sönder laget som dom precis varit med och trampat sönder, varenda tävlingsmänniska i världen hade fått ett fullständigt psykbryt och nog känt sig slut som artist ett bra tag efteråt.

Tänk om Foppa i yngre dagar fått varit med om detta, herregud han hade brunnit av femtioelva gånger värre än vad Björn har gjort.

Låt nu detta vara, Glader och Björn skall börja arbetet med truppen nästa vecka så till hösten är vi redo även om jag hela tiden sagt att vi kommer få det fruktansvärt tufft att leverera med så många tapp.

Nu är vi lediga, om en månad är det full gas igen !!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo:Ja, du skrev inte att han var korkad, sorry.

Men jag förstår ändå inte varför budbäraren blir måltavla för så många . Tränaren kunde i så fall avböjt intervjun? Björn fick ju nu en chans att återskapa lite förtroende, men efter Hägglunds intervju känns det ännu mer osannolikt att han fullföljer det kontrakt han skrev på ganska nyligen.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Har redan köpt säsongskort och är så less på han så tänker köra på att så länge han är kvar så kommer kompisar få använda dom och jag swishar Modo för en korv och dricka varje hemma match istället för att gå på matchen.
På det sättet blir inte Modos ekonomi negativt påverkad och jag slipper se han stå i båset.

Om det nu ens blir en säsong.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tycker det är dags och skicka han, på gränsen att tycka att dom bara ska släppa han utan betalning bara för att bli av med han, han fick ju order om att inte prata om det i media och gör precis tvärt om, så nog förväntar jag att han kommer ge fler intervjuer och har redan nu skadat Modo tillräckligt.

Är det en sån här tränare Leksand vill ha så låt dom ta han sen får man se hur länge det går innan han gör samma mot dom.

Sv: Silly season - 2020
Vad håller Björn på med?

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: Det jag reagerar över att hur BH kommunicerar utåt, detta är inte likt honom. Kommentarerna liknar ngn som är less/ trött eller av ngn annan anledningen inte trivs med det man gör.
Kan vara frustationen över hur det gick eller skurit sig med chefen. Folk slutar oftast på ett jobb av två anledningar, för dåligt betalt eller arbetstrivsel.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Heyerdal:
Med det sagt som kommer han sannolikt ha en av de dyrare trupperna nästa i allsvenskan, så det finns inte så mkt ursäkter där heller att inte slåss i toppen.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8225}: Absolut skall han informera allmänheten vad som händer, men detta var ju inget nytt, detta var ju bara det vi alla redan viste om och dessutom när föreningen sagt åt Hellkvist att ligga lågt med uttalanden och ta det internt, då kan jag tycka att Hägglund gått över gränsen när han skiter i modos ståndpunkt för att få lite klick på sin artikel.
Sen kallade inte jag honom korkad, hans uttalande var korkat, det är viss skillnad ellerhur?!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: samtidigt hade Björn seriens dyraste material att jobba med, ja Löven var likvärdiga, vi får också ge en eloge till juniorverksamheten som plockar fram fina diamanter som t.ex Norlinder, Berglund, Wahlgrens, Wallinder, LP m.fl , många har utvecklats positivt under dessa två år medan andra stått stilla, Enströms, Hedman, Björka, Öhman ja även LP , tycker att Björn, framförallt första året, inte släppte fram juniorerna tänker på många matcher där vi knappt hade full trupp och avbytarna fick ingen speltid alls, några åkta bil lång väg för att ansluta till en roadtripp men fick inte ett enda inhopp, nu har många av våra lovande juniorer dragit till andra klubbar, visst Björns uppgift var att ta Modo till Shl senast kommande säsong om jag minns rätt, det sprack men finns inget svar om det lyckats utan Corona, tycker Björn borde insett det och så trodde vi alla då han skrev nytt kontrakt för några månader sedan, att vi skulle tappa de bästa om vi missade förstod nog även han men nu är snart hela truppen borta och Björn ser till sig själv i första hand istället för att visa revanschlust, trist situation men finns säkert svar bland de insatta och flera sidor av det här myntet

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gusse: Han älskar nog den.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: ok, det lät för bra för att vara sant angående sanningen(även om jag inte har en så dyster bild av journalistik som du har). Men en del av Hägglunds jobb är väl att bevaka MoDo(inte bara skydda föreningen). Jag ser ett stort allmänintresse i att få veta hur tränaren tänker, var han korrekt citerad i första artikeln mm. Utan att veta tror jag det är ganska många MoDoiter som undrar vad som är sant eller falskt i denna soppa. När du och fler andra kallar Hägglund korkad(eller värre saker) så påminner det om Trump när nån skriver nåt han ogillar.


MoDo berör så många så mycket. Är vi inte värda att få veta mer om varför en nyckelperson inte verkar vilja vara kvar?

Sv: Silly season - 2020
Robin Ztorken L: Han kommer upp den 25:e denna månad, jag tror att han fortsätter i klubben.

Sv: Silly season - 2020
Robin Ztorken L:

Bör släppas, men absolut inte gratis

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Ja nä jag har inte gett upp, det är för att jag helt enkelt tror att Glader och Widebro är smartare än majoriteten som gapar efter ny tränare bara för att han sagt något klumpigt i media, skulle man sparka alla som sagt fel saker eller har starka och raka åsikter (Läs Björn) så skulle man få sparka spelare och ledare till höger och vänster.

Björns uttalande var absolut klumpigt, men jag respekterar honom för det eftersom jag är likadan, jag säger alltid vad jag tycker oavsett om min arbetsgivare eller kollegor inte gillar det, jag uppskattar själv folk som är ärliga oavsett om jag inte gillar deras åsikt/svar för sån är jag, men jag skulle aldrig drömma om att inte vara 100% lojal och göra mitt yttersta på den arbetsplatsen jag befinner mig på, allt annat är otänkbart för mig och jag törs med säkerhet säga att Björn är precis likadan.

Jag är inte ett dugg orolig för Björns prestation i höst för jag förutsätter att han blir kvar, det jag är orolig över är det helt sanslösa spelartapp vi haft och hur vi ska kunna ersätta alla dessa, speciellt när våra starkaste konkurrenter (Timrå, Björklöven, Karlskoga mfl.) verkar få behålla stora delar av sina trupper.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: håller med men samtidigt är det inte Hägglunds stil iaf inte varit, tycker han har gett ett seriöst intryck tidigare med mycket fakta och bra analyser, detta var mer en AB/Expressenvariant

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo:
Skönt en som inte gett upp😉, brukar vara sista utposten där annars.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Spock: Det är betydligt enklare att ersätta en spelare mot en tränare, speciellt när tränaren under ett par år satt en spelidé. Att börja om med ny tränare och en relativt ny trupp kommer inte skörda några framgångar på några år.

Glader förstår att det bästa för Modo sportsligt är att Björn får fortsätta, det är modos absolut bästa alternativ om vi ska nå shl i närtid.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: Brand i Tegera arena eller snarare träningshallen som ligger kloss med stora arenan, kan vara anlagd enl polisen, så arga blir vi inte här inne iaf...

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8225}: Här måste jag faktiskt protestera
” En journalist är inte beroende av något annat än sanningen”

En journalist skiter högaktningsfullt i vad som är sant eller ej, en journalist vill komma med så mycket ”avslöjanden” som möjligt för att framstå som att denne är en fena på slående och grävande journalistik ,absolut inget annat!

Hägglunds senaste inlägg är bara korkat och kom inte med något nytt öht, det enda det inlägget bidrog med var klick på hans inlägg i tidningen för egen vinning samt bensin på en nästan utbrunnen brasa.

Sv: Silly season - 2020
Sven Tuta: Det enkla svaret är att Björn inte vill träna Modo längre och vi måste snabbt som f-n hitta en ny tränare.
Han gör, för närvarande, allt som står i hans makt att göra sig omöjlig och impopulär.

Tror aldrig att han kommer återvända hit, aldrig!

Sv: Silly season - 2020
Tarasov: Vad är det som händer rmed BH?
Helt klart är det inte bra mellan Glader och BH.
Hur allvarligt är det? Går det att rädda? Vilka tränare finns det lediga på marknaden? Hur ska Modo agera?
Vad tycker ni?

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Björn har väldigt ofta snackat om att Modo har haft fel självbild. Jag undrar vad Björn tycker om sin egen?

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8225}: God Natt alla hockeyälskare

www.youtube.com/watch?v=T2BXcf3DcQc

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
KulltorpsOlli: Blir väl parias här nu, men värt priset. Nu rockar vi

www.youtube.com/watch?v=_YSflUPzPNE

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8225}: Jag förstår dig fullt ut..

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
KulltorpsOlli: Jo, men även en fridens man som jag har en toleransnivå. Om man bemöts med fakta, ok, men bemöts man med vilseledande manövrar så blir jag
lätt aggressiv, haha

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8225}: Jag förstår inte att du ens försöker ge dig in i strid med JFK. Han är Modos svar på Bagdad Bob och han försvarar Modo oavsett odds.
Det fanns inte ett fel på den intervjun och ingen kan klandra Hägglund egentligen. Men JFK kan såklart, eftersom den blev negativ för Modo.
Lite Trump varning på JFK..
Om ngn kritiserar Modo så skyller vi på ngn annan. Även om det är sant.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Problemet är nog inte jag, utan du(eller båda 2)

Inget ont, men

Jag vill bara få konkreta svar eftersom jag älskar MoDo, men du försöker förminska de som inte tycker som du. Jag har velat få konkreta svar på dina anklagelser, men då svävar du ut i det blå och försöker nedvärdera om man ifrågasätter dej.

Inget ont, men läs vad du skriver

Men, jag kan kasta in handduken så kan du fortsätta skriva här utan att må illa.


Jag kan göra nåt annat i så fall. Har en stor samling av MoDo Hockey-bilder att sortera, haha. Finns dubletter om nån är intresserad

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
DödÅtSIF: källa: Erik Grankvist. (Viasat/Björns Granne)

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Björns klausul för år 2&3 ligger på 300k. Lär bli något liknande nu då.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8225}: För att förtydliga. Var konkret, jag skiter i vem du känner mm, bara skryt. Var konkret bara.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Kan du svara ärligt för en gångs skull, utan att sväva iväg? Vilken 'sanning' har jag berättat om som går stick i stäv med verkligheten? Du kastar en massa anklagelser och vill förminska mej hela tiden.,Så ge ett konkret exempel.på vad du menar.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: jag kommer in här o har inte läst något alls under dagen annat än det jag läste om Björn i allehanda från idag kl12. Han lär väl INTE bli kvar? Dränerad på energi osv..

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8225}: Jag känner flera spelare, några tränare och några journalister. Första gången jag träffade just Hägglund och pratade med honom var på junior VM i Gävle 93. När då någon som du kommer berättar "sanningen" och den går stick i stäv med verkligheten blir jag irriterad. när du sedan envisas och tror att jag bara hittar på trots att du uppenbarligen inte vet bättre så brinner till slut topplocket.

Du verkar leva i någon parallell verklighet än den som omger hockeyn.

Det går liksom inte att prata matte med någon som inte accepterar axiomen. Det går heller inte riktigt att på djupet diskutera hockey med någon som inte förstår eller vill sätta sig in i att det finns en annan verklighet än den som endast förmedlas via pressen.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
goleafs: Om inte tidningarna har citerat helt fel såklart. Men annars har du en klar poäng där.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Ännu ett inlägg där du framför fakta....., o detta skrev du nyss"Jag kan med 100% säkerhet säga att många journalister VET vad en spelare har för skada. Bara för att du inte har en aning om hur det verkligen fungerar, så innebär det inte att det kan vara så"

Har du inga argument längre eller är du bara trött?

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Självklart, men det är väl Björn som ska bära det hundhuvudet? Inte den lokala journalisten?

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
goleafs: Bättre om vi fått lite lugn och ro nu. Det där skadade föreningen väldigt mycket på kort sikt, någonting vi verkligen inte behövde nu.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8225}: Tack. då kanske du kan sluta fjanta dig när vi etablerat det.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Jag tycker att Hägglund gör både fansen, föreningen och Björn själv en tjänst, av att genomföra den intervjun.

Han ger Hellkvist chansen att dra ett streck över detta, i lokala tidningen, och försöka vinna tillbaka förtroendet. Resultatet blev istället det motsatta och nu fick alla svart på vitt att Hellkvist är ett asshole. Modo vet nu att de måste ge sig ut på tränarmarknaden om inget extraordinärt sker. Bättre att sanningen kommer ut nu än om 1-2 månader, för Modo alltså. Mer tid på sig.

Ser det därför inte som att Hägglund gav Björn utrymme att sabba mer för Modo, utan tvärtom. Björn ansvarar givetvis helt själv för vad han säger, och hade han velat träna Modo nästa säsong hade han inte uttryckt sig sådär.

« · 2054317 · »