« Föregående · 509854 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Paddan:
Jag suckade tungt när jag öppnade dörren och insåg att idag är tidningsdagen. Jag har ju inte läst ut de senaste fem numren än! För övrigt verkade det vara som vanligt igen nu, konstaterade jag efter en snabbkoll av framsidan - fotboll, fotboll, fotboll. Tråååk.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Poffa: Tyvärr så räcker ju inte dom pengarna. Hade kanske varit annorlunda om det vore familjeägt som Löfbergs.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Paddan: Ang Mettalurg så har väl dom varit topplag ända sedan CSKA och Dynamo började falla. Helt klart så skulle man vilja att sin egen klubb hade samma förutsättningar.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
65selander: På sätt och vis får jag för mig att oljeföretagen bedriver en lite hal, smetig och stundtals nästan svart handel...
Fast jag tror att Putin är lite sur för att de inte har put-in mer pengar på hans egna konton och därför vill klämma åt dessa bolag lite extra.
Om jag inte minns helt galet så var man från MoDos sida väldigt imponerade av vilka resurser Metallurg Magnitogorsk hade till sitt förfogande för sitt hockeylag, så att vara metallföretagare i Ryssland är nog också lönande.
Själv har jag väntat i två timmar på en trådbuss i Riga som aldrig dök upp. "De har nog säkert stulit koppartråden" var den förklaring vi fick till att bussen inte dök upp.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Paddan: Överhuvudtaget så är det grymma pengar i hockeyn just nu i Ryska ligan. Fast man undrar ju hur det är ställt i Oljebolagena eftersom om jag inte har fel så har väl minst två ägare granskas för ruffel o båg
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla: Intressant att läsa artikeln om snöleoparderna från Kazan i det senaste numret av Sportmagasinet. De har en lite bättre sponsor än MoDo bakom sig.
Regionens oljebolag Tatneft beräknas pumpa in drygt en halv miljard om året i hockeylaget. Denna säsong uppskattas lönekostnaden ligga på drygt 350 miljoner. Till nästa säsong har dessutom Tatneft sett till att Snöleoparderna kommer att ha ett skinande nytt och fint hockeytempel att spela i. Kostnad, ungefär 300 miljoner. Som jämförelse kan man väl säga att genomsnittslönen beräknas ligga på dryga tusenlappen i månaden för genomsnittsTatarstaniern.
Sv: Foppas och MoDos öde.
knaskamilla: En åfissijäll pressrelease från MoDo. Det verkar ha tagit skruv. Han kanske ska hålla sig till att hitta på roliga upptåg med förståndshandikappade och driva med kändisar, istället för att trampa i klaveret.
Sv: MoDos sista skånska resa? 2005-02-22
Frisco: Blir till att akta sig för utvisningsbåset mer än vanligt i morgon!
Sv: MoDos sista skånska resa? 2005-02-22
Salle:
Kan inte annat än instämma. Det där har man hört i 45 omgångar nu och man vet ju hur det brukar bli. Inte alls, typ.
Kan inte annat än instämma. Det där har man hört i 45 omgångar nu och man vet ju hur det brukar bli. Inte alls, typ.
Sv: Foppas och MoDos öde.
Poffa:
Det är ju jättekul att Palmlöf inte ens brytt sig om att undersöka ifall reklampengarna verkligen gick till Foppa eller kanske till...MoDo? Annars måste man ju säga att "den golfbana i hela Sverige, norr om Stockholm" var ett kul uttalande.
Sv: MoDos sista skånska resa? 2005-02-22
Frisco:
"revanschsuget MODO Hockey"
"mentalt förberedda och tagga upp rejält"
bla bla bla bla
Jag är härmed förbered på ännu en plattmatch och tar allt annat som en positiv överraskning.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Hahahaha! Det där var ju faktiskt ganska roligt... =)
www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,606571,00.html
www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,606571,00.html
Sv: MoDos sista skånska resa? 2005-02-22
Kommentar
Det är ett revanschsuget MODO Hockey som åker till Malmö i omgång 46. Revanschsuget dels för 5-6- förlusten efter förlängning hemma i januari, dels för 0-3 i höstas nere i Malmö.
- Sistnämnda matchen är säsongens klart sämsta insats från vår sida, säger Kent Forsberg, coachen. Nu måste vi bara komma till match mentalt förberedda och tagga upp rejält.
- Det ska inte bli någon upprepning av vad som hände senast i Malmö. Vi måste bara hitta formen inför det slutspel som snart kommer.
Skadesidan i MODO ser ganska bra ut nu, men ändå lämnas ett par spelare hemma.
- Kaptenen Per Svartvadet stannar hemma då han väntar tillökning i familjen, hemma blir också Andreas Salomonsson, som har influensa.
Tillbaka i laget är dock Dan Hinote (fotskadad senast) och Mattias Timander (knäskadad senast).
- Skönt att deras skador visade sig vara lindriga, menar Kent.
MODO-coachen är väldigt nöjd med lördagsmatchen och 3-1 mot Djurgården.
- Det såg väldigt bra ut, säger han. Precis som det ska vara. Hemma är vi väldigt stabila numera. Bara att hoppas att vi börjar hitta stilen borta också. Viktigt inför slutspelet och den här veckan då vi har två bortamatcher på raken.
Noterbart om laget
Skadade spelare: Lars Jansson (knä), Pierre Hedin (bruten arm), men igång så smått med träningen, Peter Forsberg (handled), på is i går för första gången sedan handskadan. Andreas Salomonsson (influensa), Per Svartvadet stannar hemma då han väntar tillökning i familjen.
Målvakt:
35 Tommy Salo
(30 Mikael Zajkowski).
Backar:
3 Mattias Timander,
24 Adrian Aucoin
7 Jesper Damgaard,
73 Frantisek Kaberle
5 Hans Jonsson,
6 Tobias Enström.
Kedjor:
19 Markus Näslund
17 Fredrik Warg
13 Mattias Weinhandl
12 Daniel Sedin
20 Henrik Sedin
58 Dan Hinote
22 Joakim Lindström
40 Magnus Gästrin
27 Alexander Steen
26 Mattias Wennerberg
4 Jan Öberg
18 Peter Öberg
Extraspelare:
8 Oscar Hedman,
29 Morten Green.
Det är ett revanschsuget MODO Hockey som åker till Malmö i omgång 46. Revanschsuget dels för 5-6- förlusten efter förlängning hemma i januari, dels för 0-3 i höstas nere i Malmö.
- Sistnämnda matchen är säsongens klart sämsta insats från vår sida, säger Kent Forsberg, coachen. Nu måste vi bara komma till match mentalt förberedda och tagga upp rejält.
- Det ska inte bli någon upprepning av vad som hände senast i Malmö. Vi måste bara hitta formen inför det slutspel som snart kommer.
Skadesidan i MODO ser ganska bra ut nu, men ändå lämnas ett par spelare hemma.
- Kaptenen Per Svartvadet stannar hemma då han väntar tillökning i familjen, hemma blir också Andreas Salomonsson, som har influensa.
Tillbaka i laget är dock Dan Hinote (fotskadad senast) och Mattias Timander (knäskadad senast).
- Skönt att deras skador visade sig vara lindriga, menar Kent.
MODO-coachen är väldigt nöjd med lördagsmatchen och 3-1 mot Djurgården.
- Det såg väldigt bra ut, säger han. Precis som det ska vara. Hemma är vi väldigt stabila numera. Bara att hoppas att vi börjar hitta stilen borta också. Viktigt inför slutspelet och den här veckan då vi har två bortamatcher på raken.
Noterbart om laget
Skadade spelare: Lars Jansson (knä), Pierre Hedin (bruten arm), men igång så smått med träningen, Peter Forsberg (handled), på is i går för första gången sedan handskadan. Andreas Salomonsson (influensa), Per Svartvadet stannar hemma då han väntar tillökning i familjen.
Målvakt:
35 Tommy Salo
(30 Mikael Zajkowski).
Backar:
3 Mattias Timander,
24 Adrian Aucoin
7 Jesper Damgaard,
73 Frantisek Kaberle
5 Hans Jonsson,
6 Tobias Enström.
Kedjor:
19 Markus Näslund
17 Fredrik Warg
13 Mattias Weinhandl
12 Daniel Sedin
20 Henrik Sedin
58 Dan Hinote
22 Joakim Lindström
40 Magnus Gästrin
27 Alexander Steen
26 Mattias Wennerberg
4 Jan Öberg
18 Peter Öberg
Extraspelare:
8 Oscar Hedman,
29 Morten Green.
MoDos sista skånska resa? 2005-02-22
Jag lyckas inte hitta någon åffisijäll matchtråd förutom på åffisijälla, så jag inviger väl den och överlämnar till expertisen att klistra in relevant information.
För säkerhets skull är det väl bäst att man noterar sitt bästa IS STADION-minne åt eftervärlden, om det nu verkligen skulle ta slut för gott. Hämtat från den 4 april 1999.
1-2 (17.08) Samuel Påhlsson (Tommy Pettersson, Frantisek Kaberle)
Min uppskattning finns ju t.o.m. i bild, för böveln.
Någon annan som har favoritminnen, från denna klassiska hall i MoDos 90-talshistoria?
För säkerhets skull är det väl bäst att man noterar sitt bästa IS STADION-minne åt eftervärlden, om det nu verkligen skulle ta slut för gott. Hämtat från den 4 april 1999.
1-2 (17.08) Samuel Påhlsson (Tommy Pettersson, Frantisek Kaberle)
Min uppskattning finns ju t.o.m. i bild, för böveln.
Någon annan som har favoritminnen, från denna klassiska hall i MoDos 90-talshistoria?
Sv: Foppas och MoDos öde.
Känns som att en krönika av Olle Palmlöf kan slå åt det ena eller andra hållet, och jag tycker inte att det ens finns någon ingen idé av familj Forsberg att ens kommentera den. Nästa vecka så har nog Olle kommit på att ägarna är miljardärer och därmed är sämre människor, rent relativt.
Eller varför inte faktumet att svenska kommuner sedan början av 1960-talet faktiskt lagt åtskilliga miljarder kronor i förbättrade isanläggningar, samtidigt som man faktiskt genomfört neddragningar i den sociala välfärden på många områden. Sambandet är ju glasklart och det går faktiskt lika bra att spela utomhus, bara man skottar.
Nej, nu var Olle (P) slutdiskuterad i den här gästboken för min del. Roligare med hockey i IS STADION imorgon, sista matchen någonsin där för MoDos del kanske?
Eller varför inte faktumet att svenska kommuner sedan början av 1960-talet faktiskt lagt åtskilliga miljarder kronor i förbättrade isanläggningar, samtidigt som man faktiskt genomfört neddragningar i den sociala välfärden på många områden. Sambandet är ju glasklart och det går faktiskt lika bra att spela utomhus, bara man skottar.
Nej, nu var Olle (P) slutdiskuterad i den här gästboken för min del. Roligare med hockey i IS STADION imorgon, sista matchen någonsin där för MoDos del kanske?
Sv: MODO vs. Fotbollslaget 050219
knaskamilla: "Faktum är att jag vet rätt många som liksom jag önskar BIF ur ES, varav jag är den enda tjejen. Din teori om kvinnor faller därför."
Du är inte den enda tjejen. Räkna in mig där oxå så är vi två. Jag är på din sida! =)
Du är inte den enda tjejen. Räkna in mig där oxå så är vi två. Jag är på din sida! =)
Sv: Foppas och MoDos öde.
Poffa:
den svenska avundsjukan menar du.
å inte tänkte han på att näslund ger sitt tionde.
den svenska avundsjukan menar du.
å inte tänkte han på att näslund ger sitt tionde.
Sv: Foppas och MoDos öde.
Lumber Jack:
Missade Olle Palmlöf alla de spelare som INTE har brytt sig om skatten,spelare som inte ens tar betalt för sitt spelande. Pebben, Sedins,Weinis, Påhlsson, Zäta och så vidare?
Missar han också att Veckefjärden egentligen är ett helt eget företagdär Foppa knappast kan tillgodoräkna sig pengarna från greenfeen, dådessa vida överstigs av kostnaden för att driva banan, åtminstone än sålänge?
För mig känns det som att herr Palmlöf är lite bitter över att han intehar dessa problem, utan att han tvingas framföra upprörda krönikor iSVT för att leva.
Missade Olle Palmlöf alla de spelare som INTE har brytt sig om skatten,spelare som inte ens tar betalt för sitt spelande. Pebben, Sedins,Weinis, Påhlsson, Zäta och så vidare?
Missar han också att Veckefjärden egentligen är ett helt eget företagdär Foppa knappast kan tillgodoräkna sig pengarna från greenfeen, dådessa vida överstigs av kostnaden för att driva banan, åtminstone än sålänge?
För mig känns det som att herr Palmlöf är lite bitter över att han intehar dessa problem, utan att han tvingas framföra upprörda krönikor iSVT för att leva.
Sv: Foppas och MoDos öde.
Efter att ha sett krönikan kommer jag i alla fall fram till en slutsats, man blir som dem man umgås med...
Sv: Foppas och MoDos öde.
Lumber Jack: Ja det gör ju inte ont att se. På tal om ont så skulle det inte vara fel att få ett utlåtnade från Peter och/eller läkare om statusen.
Sv: ZZZ-tråd
Frisco:
En lång helg med märkliga händelser och konstigt beteende från vissahar nu tagit slut. Återigen är vi inne i en arbetsvecka. Bäst man gåroch lägger sig så man orkar upp i morgon. Trevligt var det i alla fallbåde före, under och efter hockeyn. Även isracingen var mycketuppskattad.
ZZzz ZzzzzZz på er allihop.
En lång helg med märkliga händelser och konstigt beteende från vissahar nu tagit slut. Återigen är vi inne i en arbetsvecka. Bäst man gåroch lägger sig så man orkar upp i morgon. Trevligt var det i alla fallbåde före, under och efter hockeyn. Även isracingen var mycketuppskattad.
ZZzz ZzzzzZz på er allihop.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Vadå, det var läääänge sen de hade 13 850 i Globen så ofta under en grundserie som de haft denna säsong.
Petey21:
Vadå, det var läääänge sen de hade 13 850 i Globen så ofta under en grundserie som de haft denna säsong.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Paddan: De hade lustiga ramsor de där "busslasterna" som stod i hörnet igår. En annan som väckte viss munterhet där jag sitter var när speakern läste upp publiksiffran och de började sjunga "13850", varvid några som sitter bredvid mig ropade "Och när hade ni det sist då?"... :)
Sv: MODO vs. Fotbollslaget 050219
Äsch, alla bara tjuvkikar på varandra - då vill jag inte vara med. ZZZ-dags från datorn.
Huge:
Du menar att alla brynäsare också vill ha Brynäs ur ES, rent teoretiskt, så att de får rätt? Nej, du behöver inte skriva det, jag gör det själv - Touche! ;-)
Huge:
Du menar att alla brynäsare också vill ha Brynäs ur ES, rent teoretiskt, så att de får rätt? Nej, du behöver inte skriva det, jag gör det själv - Touche! ;-)
Sv: MODO vs. Fotbollslaget 050219
knaskamilla: "Faktum är att jag vet rätt många som liksom jag önskar BIF ur ES, varav jag är den enda tjejen. Din teori om kvinnor faller därför."
Om jag betecknar de övriga som "gnällkärringar", då måste väl iaf min teori stämma?
Rent teoretiskt, menar jag.... :-)
Om jag betecknar de övriga som "gnällkärringar", då måste väl iaf min teori stämma?
Rent teoretiskt, menar jag.... :-)
Sv: Är Foppa Överskattad?
Salle: Har hört att han ska börja i DIF, där kan ingen konkurera med honom!
Sv: Är Foppa Överskattad?
Kanske inte helt rätt tråd men tillräckligt nära.
Foppa kommer 1:a på TV4sportens kanonlista "bara" för att "Hockeykungen" imorrn tar bort gipset och åker lite skridskor.
Sv: MODO vs. Fotbollslaget 050219
scim:
Ja, det är en mycket trolig förklaring. Det är egentligen helt osannolikt att den coola hyrbilen med dumperränder inte gick sönder någon gång under min fyllekörning igår.
Sv: MODO vs. Fotbollslaget 050219
knaskamilla:
jag vet en till kvinna, som åtminstone nattligen önskar pölsan ur elitserien.
jag vet en till kvinna, som åtminstone nattligen önskar pölsan ur elitserien.
Sv: MODO vs. Fotbollslaget 050219
Huge:
Nej, faktiskt beror det i princip enbart på BIF-folket som hängt här på HS. Faktum är att jag vet rätt många som liksom jag önskar BIF ur ES, varav jag är den enda tjejen. Din teori om kvinnor faller därför.
scim:
Biljard? Jag har inget minne av biljard.
Sv: MODO vs. Fotbollslaget 050219
scim: Önskar att vi i PP kunde spela lite mer som vi gör i BP, dvs enkelt och tätt och aggressivt. I BP verkar det som att spelarna vet precis sina positioner och hur de ska spela medan man kan tro att de aldrig någonsin ens funderat över hur de ska spela i PP. Det verkar precis som att de får någon form av prestationsångest när det blir PP och allting skall med en gång överarbetas och pucken skall helst ha passerat mellan alla spelare fyra gånger innan de kan tänka sig att ta ett avslut. Jag skulle vilja se mer skott från Kaberle och Aucoin, men även de verkar väldigt osäkra i sitt agerande i PP.
Kan iofs också bero på oklara instruktioner från mannen som i varenda C+ och PPV-sändning talar om att man ska "sluta snurra i sarghörnen och dutta med pucken" fast något sånt lär ju aldrig hända.
Sv: MODO vs. Fotbollslaget 050219
knaskamilla: "Är jag avtrubbad på något vis?"
Inte bara avtrubbad. Du verkar dessutom helt ha tappat omdömet.
Annars yttrar man inte ngt som detta:
"Trots att jag verkligen önskar Brynäs ur ES..."
Ja, se kvinnor och idrott... :-)
Inte bara avtrubbad. Du verkar dessutom helt ha tappat omdömet.
Annars yttrar man inte ngt som detta:
"Trots att jag verkligen önskar Brynäs ur ES..."
Ja, se kvinnor och idrott... :-)
« Föregående · 509854 · Nästa »