1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474559 inlägg · 4078 ämnen

MODO vs. Fotbollslaget 050219

509708 · » Till forumet


Sv: MODO vs. Fotbollslaget 050219
knaskamilla: "Faktum är att jag vet rätt många som liksom jag önskar BIF ur ES, varav jag är den enda tjejen. Din teori om kvinnor faller därför."

Du är inte den enda tjejen. Räkna in mig där oxå så är vi två. Jag är på din sida! =)
Kommentera

Sv: MODO vs. Fotbollslaget 050219
Nalle Sjuh: Menar du att det gnälls i brynäslägret? :-)
Kommentera

Sv: MODO vs. Fotbollslaget 050219
Äsch, alla bara tjuvkikar på varandra - då vill jag inte vara med. ZZZ-dags från datorn.

Huge:
Du menar att alla brynäsare också vill ha Brynäs ur ES, rent teoretiskt, så att de får rätt? Nej, du behöver inte skriva det, jag gör det själv - Touche! ;-)
Kommentera

Sv: MODO vs. Fotbollslaget 050219
knaskamilla: "Faktum är att jag vet rätt många som liksom jag önskar BIF ur ES, varav jag är den enda tjejen. Din teori om kvinnor faller därför."

Om jag betecknar de övriga som "gnällkärringar", då måste väl iaf min teori stämma?
Rent teoretiskt, menar jag.... :-)
Kommentera

Sv: MODO vs. Fotbollslaget 050219
scim:
 
Ja, det är en mycket trolig förklaring. Det är egentligen helt osannolikt att den coola hyrbilen med dumperränder inte gick sönder någon gång under min fyllekörning igår.
Kommentera

Sv: MODO vs. Fotbollslaget 050219
knaskamilla:

Kanske för att du var så full?
Kommentera

Sv: MODO vs. Fotbollslaget 050219
knaskamilla:
jag vet en till kvinna, som åtminstone nattligen önskar pölsan ur elitserien.
Kommentera

Sv: MODO vs. Fotbollslaget 050219
Huge:
 
Nej, faktiskt beror det i princip enbart på BIF-folket som hängt här på HS. Faktum är att jag vet rätt många som liksom jag önskar BIF ur ES, varav jag är den enda tjejen. Din teori om kvinnor faller därför.
 
scim:
 
Biljard? Jag har inget minne av biljard.
Kommentera

Sv: MODO vs. Fotbollslaget 050219
scim: Önskar att vi i PP kunde spela lite mer som vi gör i BP, dvs enkelt och tätt och aggressivt. I BP verkar det som att spelarna vet precis sina positioner och hur de ska spela medan man kan tro att de aldrig någonsin ens funderat över hur de ska spela i PP. Det verkar precis som att de får någon form av prestationsångest när det blir PP och allting skall med en gång överarbetas och pucken skall helst ha passerat mellan alla spelare fyra gånger innan de kan tänka sig att ta ett avslut. Jag skulle vilja se mer skott från Kaberle och Aucoin, men även de verkar väldigt osäkra i sitt agerande i PP. 
Kan iofs också bero på oklara instruktioner från mannen som i varenda C+ och PPV-sändning talar om att man ska "sluta snurra i sarghörnen och dutta med pucken" fast något sånt lär ju aldrig hända.
Kommentera

Sv: MODO vs. Fotbollslaget 050219
knaskamilla: "Är jag avtrubbad på något vis?"

Inte bara avtrubbad. Du verkar dessutom helt ha tappat omdömet.
Annars yttrar man inte ngt som detta:

"Trots att jag verkligen önskar Brynäs ur ES..."

Ja, se kvinnor och idrott... :-)
Kommentera

Sv: MODO vs. Fotbollslaget 050219
knaskamilla:

Visst var det en hyffsat underhållande match men en fyra var det definitivt inte. Roligast igår var när jag stordängde Björn i biljard och när jag om och om igen blev tacklad av tummen på väg ut från Kempis, den killen är hård i kroppen, en sak som är säkert.

Nu är jag bara trött.
Kommentera

Sv: MODO vs. Fotbollslaget 050219
Jaha. Aftonbladet ger matchen igår fyra plus. Var den verkligen så bra? Är jag avtrubbad på något vis?

Roligast igår: Trots att jag verkligen önskar Brynäs ur ES kunde man ju inte låta bli att jubla över deras storvinst mot Lillebror.
 
Mest spännande: NHL-säsong eller inte? Jobbiga rykten som verkligen lät säkra från vissa håll, men som var svåra att få bekräftade. Med all rätt, visade det sig ju sen. 
 
Jobbigast: Tanken på att om ryktena var sanna skulle jag måsta ändra i mitt poängjaktslag.
 
Pinsammast: Fjortisklacken, eller DIF-klacken? Jämt skägg (haha), kanske.
 
Nä, nu ska jag åka och köpa en Åjdi 80.
Kommentera

Sv: MODO vs. Fotbollslaget 050219
modorules: Läste tidningen för nån timme sen och såg att Sport Expressen hade tippat rätt tror jag eller så var det åt fel håll kom ej ihåg för tittade ej noga eftersom jag är timrå supporter.
Kommentera

Sv: MODO vs. Fotbollslaget 050219
NuMo: modo slog dif me 3-1.
sedin henrik 2 mål
gästrin magnus 1 mål
Kommentera

Sv: MODO vs. Fotbollslaget 050219
Poffa: Modo får en utvisning mot sig för för många spelare på banan. Djurgården hade visst pucken bakom eget mål och då passade Modo på att byta. Hmm? Det kan bli många utviningar den här matchen.
Kommentera

Sv: MODO vs. Fotbollslaget 050219
Lumber Jack:

Ta det lugnt med Colan, bara.
Kommentera

Sv: MODO vs. Fotbollslaget 050219
Lumber Jack: Kör försiktigt. Och hoppas att du har chaufför från Näsåker till Hörnett. Här på Nygatan vankas det biljard.
Kommentera

Sv: MODO vs. Fotbollslaget 050219
Frisco: Mot arenan som trots att den är röd på insidan andas hockeykultur så att det visslar om det, ingen jävla golfboll eller namnbytararena här inte

--> LC + Coke Cola= sant !
Kommentera

Sv: MODO vs. Fotbollslaget 050219
Poffa: Storklas, Lillklas och klockrena utvisningar vid målchanser...
Kommentera

Sv: MODO vs. Fotbollslaget 050219
Poffa:

Kvällens domartrio är....

MODO Hockey - Djurgårdens IF
HD Robert Lahti, Västerås
LM Åke Andersson, Husum
LM Klas Nilsson, Umeå
Kommentera

Sv: MODO vs. Fotbollslaget 050219
Målvakt:
35 Tommy Salo
(30 Mikael Zajkowski).

Backar:
5 Hans Jonsson,
6 Tobias Enström,
7 Jesper Damgaard,
8 Oscar Hedman,
24 Adrian Aucoin,
32 Tobias Viklund,
73 Frantisek Kaberle.

Forwards:
19 Markus Näslund,
39 Per Svartvadet,
13 Mattias Weinhandl

12 Daniel Sedin,
20 Henrik Sedin,
15 Andreas Salomonsson

27 Alexander Steen,
40 Magnus Gästrin,
58 Dan Hinote

26 Mattias Wennerberg,
4 Jan Öberg,
18 Peter Öberg

17 Fredrik Warg
Kommentera

MODO vs. Fotbollslaget 050219

Kent Forsberg: Vi måste producera mera
En poäng i Scaniarinken efter 1-1 under ordinarie tid, förlust 1-2efter förlängning, gladde inte MODO Hockeys coach Kent Forsberg.
- I sanning inte, säger Kent. Framförallt var jag besviken på att vi var så tunna anfallsmässigt. Vi fick ju knappt till något.

- Vår sämsta period i matchen kom ju också märkligt nog efter det att vi tagit ledningen.

- Så länge chansen att avancera i tabellen finns måste vi förstås försöka vinna och ta så många poäng som möjligt.

Senaste förlusten hemma kom just mot Djurgården (0-2)?
- Vad jag minns var det något av målvakternas match. Just vår målvaktSalo var det stora glädjeämnet i Södertälje senast. Synd bara för honomatt det inte blev en trepoängare, det hade han varit värd.

Ger du samma lag förtroendet igen?
- Återstår att se. Vi tränar inte förrän vid tretiden på fredagen ochdet definitiva laget nominerar vi inte förrän matchdagen. Några storaändringar blir det dock inte tal om, men Mattias Timander som skadadeett ledband i ena knäet är ur spel.

Noterbart om laget Skadadespelare: Lars Jansson (knä), resten av säsongen), Pierre Hedin (brutenarm), kan träna för fullt till veckan, Peter Forsberg (bruten handled),under
rehabilitering och Mattias Timander (knä), osäker.
Kommentera

509708 · »