1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531222 inlägg · 4122 ämnen

« · 2053064 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8225}: Föreningen större än individen. Hoppas du håller med?

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
RedNek: Jag köper egentligen allt i den här soppan utom hans uttalanden i media.
Att nån känner att man hamnat i en jobbig situation och något annat lag försöker nyttja ett sånt läge händer säkerligen nu och då.
Men få gånger uttalar sig någon om att man har dåligt med energi att bidra i klubben man tillhör.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett:
Ja det ser lätt ut men i praktiken väldigt svårt. Likt bra spel på plan.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Heyerdal: Widebro och Glader har fattat någonting som tyvärr väldigt många företag inte begriper, nämligen att det är fullt möjligt att vara transparent och kommunikativ, utan att för den sakens skull delge varenda detalj.

De lyckas ge sken av att ha full kontroll på situationen, att de förstår fansens besvikelse, utan att smutskasta Björn med än nödvändigt. Så otroligt kul att se hur professionellt den här förenings sköts nuförtiden.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rytter:

Som sagt, gratis var nog tanken.

Sv: Silly season - 2020
hanzon:

Det tror jag nog, han själv sa ju att han ville att modo skulle bli ekonomiskt kompenserade i detta för att det skulle vara aktuellt.

Hoppas han läser denna artikel:

Vi har inte haft någon sådan fråga på bordet om att skjuta till extra pengar för att köpa ut någon tränare, säger klubbens ordförande Claes Bergström, som menar på att det aldrig kommit någon fråga från Leksands sportsliga ledning till styrelsen om att få loss pengar för ett utköp.

– Varken före eller efter det här kom upp till ytan för ett par dagar sedan har det funnits en fråga hos styrelsen som behandlar ett utköp av någon tränare, säger Bergström.

Leksand har alltså inte haft någon tanke på ekonomisk kompensation, man verkar inte vilja ha honom så pass mycket så att man tänkt betala för honom.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo:

Alltså vad fan är det för fel på Leksand, snacka om en pajas förening.

-För att Leksand skulle kunna få loss Björn Hellkvist kommer det krävas en ekonomisk ersättning.

I dagsläget är det ingen fråga som varken Thomas Johansson eller Leksands styrelse hanterat.

– Vi har inte haft någon sådan fråga på bordet om att skjuta till extra pengar för att köpa ut någon tränare, säger klubbens ordförande Claes Bergström, som menar på att det aldrig kommit någon fråga från Leksands sportsliga ledning till styrelsen om att få loss pengar för ett utköp.
- Varken före eller efter det här kom upp till ytan för ett par dagar sedan har det funnits en fråga hos styrelsen som behandlar ett utköp av någon tränare, säger Bergström.

Så TJ försöker få en tränare som är under kontrakt och har inte snackat med styrelsen om utköp av en tränare, hur fan hade dom tänkt få honom. Var hela deras ide att gå ut med detta så han skulle lämna gratis?

Johan Widebro ”förväntar sig inga fler frågor” om Björn Hellkvist, som har ett avtal i tre år ytterligare.

Thomas Johansson menar på att han tänker följa den linjen.
– Det är Modo som äger frågan, och det är de som får hantera den.

Vad fan menar TJ egentligen, ni har frågat och vi har sagt nej, hur kan vi äga frågan, förstår han inte vad ett nej är. Det är väl snarare Leksand som äger frågan nu och behöver komma med ett bud eller ett förslag på ekonomisk kompensation. Men just ja han hade ju inte ens undersökt ifall det fanns kapital samt mandat till att köpa lös någon tränare från styrelsen.

Vilken jäkla pajas förening det är, man förstår varför det jämt är interna fighter i den klubben. Gissat att det fortfarande pågår ett maktspel kring tränarfrågan mellan styrelse och sportchefen.

Sv: Silly season - 2020
Heyerdal: Hoppas att BH är så pass professionell att han förstår Modos ställning i denna soppa.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Matsg: Ja herregud 😂 TJ jag diskuterar inga namn 😂😂😂

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
sargad: Leksand tvingas att titta på alternativa tränarlösningar. Bra jobbat Modo!

Sv: Silly season - 2020
Gusse: tänker lite på nyförvärven framförallt Olhaver och Swenningsson, hur resonerar de om BH var en bidragande orsak till att se valde Modo , bara en stilla undran

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
sargad: jo det har du helt rätt i , Modo håller naturligtvis tyst om sina planer och det är de duktiga på, Widebro o Glader går inte via media, de diskussioner de har med varann och med Hellkvist sköts naturligtvis i den kretsen till saken är utagerad då kommer Modo med ett pressmeddelande

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: Gavelo: Vad 'gafflar' jag om som inte är sant? Vad skriver jag som är dumma saker? Jag håller på MoDo, liksom du, antar jag. Men förklara vad har jag skrivit som inte är sant?

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: Gissar att om ledningen tappat förtroende för BH och börjar fundera på alternativa lösningar så kommunicerar man nog inte det utåt. Då skulle ju Trottoaren förstå att allt är klappat och klart utan att behöva flasha med rejält deg. Näe, de måste ju sitta med korten tätt intill bröstet och låta Trottoaren slanta/syna, eller?

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8225}: Absolut inte men du gafflar ju om saker som inte är sanna, sen vad är det att vara orolig över, han ska ju inte lämna ?!
Jesus är han definitivt inte, men ska vi börja om med en ny tränare och nya spelidéer så kommer vi definitivt inte räkna med att spela i toppen nästa säsong.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: Är du moderator härinne? Att jag ser med viss oro på en tränare som vill lämna, trots nyskrivet kontrakt, och som beläggs med 'förbud ' att prata med media, är det att fokusera på så jävla dumma saker? Du tycker det är ointressant, men jag blir väldigt orolig, som MoDoit, när en av de viktigaste länkarna i MoDo så gärna vill lämna. Kul för dej att du ser han som nån Jesus.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Domsjö: Jag tror att han kan göra ett bra jobb till höst om han nu blir kvar. Personligen så känner jag inte att han förtjänar att få vara kvar i vår fina förening efter ett sånt här utspel och jag hade gärna sett att det skulle få konsekvenser att bete sig på det sättet som han gjort. Sen respekterar jag Widebro och Gladers beslut i allt det detta vad det nu blir, de har bättre insyn än vad jag har.

I min värld så hade drömmen varit att Björn hamnar rejält i skiten efter detta med eller utan Kräksand IF och att vi lyckas bygga ett fantastiskt lag med ny tränare nästa säsong och går hela vägen. Så känns det nu.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: Ja tydligt är ju att man väljer sida. När man gör det oavsett hur man tkr och tänker kring BH färgas ens resonemang direkt.
De som vill att han ska skeppas tror att han inte kommer att göra ett bra jobb då engagemanget för Modo känns sådär.
De som väljer att behålla honom och tkr han är duktig väljer att gå på linjen att han kommer leverera.
Personligen vet jag vad tkr dock betyder det väldigt lite inför kommande säsongs prestation.
Svart eller vitt? Eller både och?
Sanningen är nog varken eller tror jag iallafall. Tydligt är det att denna soppa maximerar iallafall inte eventuellt utfall nästa säsong, men det betyder inte heller att det blir skit.

Sv: Silly season - 2020
Rytter: Björn har väl sagt att det brukar ta två år för hans lag att bli som bäst. Han tycker nog att det blir jobbigt att börja om igen. Jag hoppas han finner ett sätt att få truppen bra redan första året. Visar han vilja och glöd så kan jag förlåta honom med tiden. Alla har vi gjort fel. Förhoppningsvis får han glöden tillbaka när vi börjar fylla på truppen. Nu har han faktiskt chansen att bygga en egen trupp precis som han vill att den ska se ut. Kanske kan det få hans humör tillbaka.

Nu vägrar jag sura nått mer och ser fram emot nästa säsong.

DÅ JÄKLAR!

Sv: Silly season - 2020
Snipan: Mercy

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
RedNek: de flesta hade väl inte uttalat sig i media då samtliga förstår vilket rabalder det blir och det måste även BH ha förstått , att spelare och tränare blir uppringda och får förfrågan om intresse hör, tyvärr, till vardagen idag, han och Thomas borde naturligtvis hållit det för sig själv sen tagit det med Modo, nu gick han direkt ut i pressen med sina innersta tankar vilket de jublade över i denna sportfattiga period

Sv: Silly season - 2020
DödÅtSIF:

Jo det finns stöd för det. Sedan om rätten dömmer så är en annan sak. Om man hävdar att han skadat klubben med sitt uttalande i media, deras förmåga att locka spelare sponsorer mm så skulle kontraktet kunna hävas utan ersättning.

Denna plikt/lag är ganska stark, dock ovanligt att företag går denna väg då det kostar en del samt riskerar att ge företaget dåligt rykte, så inte ofta denna prövas. Men med ett väl underbyggt case tror jag det skulle gå. Har du ett anställningsavtal får du inte göra eller säga vad du vill angående din anställning eller arbetsgivare, och där kommer yttrandefriheten i andra hand. Du har rätten att yttra dig det är inte brottsligt, men det kan kosta dig din anställning.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8225}: hur han agerar nu är fanimej helt ointressant, vad han gör med Modo och den sportsliga framgången är det enda som räknas.
Han är inte den enda i världen som sagt fel saker i media så slappna av.
Att man sätter munkavle på någon är knappast något nytt men speglar öht inte den sportsliga framgången.

Du fokuserar på så jävla dumma saker, men jag lovar dig han kommer vara precis lika bra för Modo nästa säsong, trust me!!

Sv: Silly season - 2020
DödÅtSIF: Där tror jag att du har fel. Det är straffbart att skada arbetsgivaren/huvudmannen under en pågående anställning. Vi kan tvista om hur sannolikt det är med en fällande dom och huruvida Modo ens skulle vilja välja det spåret. Jag tror emellertid JW har en del verktyg i sin låda. När allt är över, oavsett utgång och oavsett hur det ter sig för den oinvigde, så tror jag inte att det är Modo som sitter med Svarte-Petter.
Vi har JW vid rodret. De andra parterna är 1) en tidigare hyllad tränare, låt oss kalla honom BH, som börjar inse att detta riskerar äventyra hans renommé och fortsatta karriär. 2) En clown, låt oss kalla honom TJ, som representerar en klubb fyllt med clowner, låt oss kalla den LIF.
Jag var förfärad när nyheten nådde mig, men nu ser jag mer fram emot upplösningen med spänning. Kom igen JW - have no merci!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
RedNek: Amen!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Om vi nu leker med tanken att han är kvar och tar upp MoDo i Shl. Kommer du fortfarande stå fast vid att han skulle bort ?

Vill inte trampa på dina tår eller starta någon tuppfäktning med dig. Jag förstår din besvikelse MEN, människor gör misstag. Tom en MoDo tränare..

Som sagt, vi får se vart detta slutar

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8879}:
"Jag tänker inte tjura utan stötta !!"

Bra tänkt - och sagt AddMan.
Jag är inne på att Hellkvist tappade luften när laget efter en kanon säsong. Vår bästa på läääänge, kom ihåg det kamrater..
Jo, efter säsongen, slå Löven på deras hemmaplan, i en monstermatch! för att sedan spela i Fjällräven inför tomma läktare, spelarna åkte runt som vilsna & håglösa (förståeligt) sedan stängs ALLT, sämsta i SHL vinner, bästa i AS förlorar. Modo våldtas av SHL.

Menar, vem fan här inne kan säga att: Jag hade bara knutit näven & startat om för mina batterier tar aldrig slut. Den personen ljuger inför sig själv, eller har inte gett det där sista för att verkligen fullfölja in i kaklet. Tänk efter nu ni som ändå vill säga att: Jag hade då...

Så Hellkvist är helt tömd (mänskligt) på energi, ser laget förintas, inser att planeringen inför nästa säsong måste brytas upp & göras annorlunda. Jag hade fan gråtit där & då. Så kommer ful-Leksand & viskar i örat "Hej kompis, vi tror på dej, vill komma & leka SHL med oss?"

Var inte så dömande, vi är alla människor.
Så, ni som blir arga på mig & mina tankar, kör på. Kräks då.
Ni andra, som tänker mera som jag, Heja Modo!
Mvh/RedNek

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Nucky:
Sen måste människor få göra misstag också.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Sålänge han gör sitt jobb bra tänker jag att det kvittar. Självklart har man hellre en tränare som brinner för klubben, men svårt att få allt.

Eller såhär: har hellre en vrång och dryg Hellkvist som levererar än en trevlig och glad Fredrik Söderström som inte gör det.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Nucky: Om dynghögen nu ska vara kvar så kommer det inte att fungera att flina och låta så där pompös och dyngdryg i intervjuer längre. Litar inte på karln och kommer nog inte heller att köpa den taffliga ursäkten som väl kommer snart.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: Glad påsk själv! En tränare som får 'munkavle' av sin arbetsgivare? Du tycker alltså att Björn sköter detta snyggt, fantastiskt!! Totalt ointressant hur bra han var. hur han agerar nu är betydligt intressantare

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9025}: Om han nu fullföljer kontraktet(iaf 1 år) och studsar tillbaka och tar Modo till ett starkt slutspel kommer han återvinna respekten hos väldigt många.
Det är jag övertygad om.
Man får också ha förståelse för hur knäckt han blev av säsongen som var.
(Rättfärdigar inte att han går till media och gör sig omöjlig i Modo, men ändå)

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9025}:
Ja det är kanske en bra beskrivning av hur det faktiskt har varit.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
jonsson:
Sponsorerna verkade generellt gilla Björn, även om de var besvikna så verkar de vilja behålla honom.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: Blir lugn av att läsa intervjun med Widebro.
Om Björn nu ska träna MoDo och han ger sin version av senaste dagarna så är det väl bara att köra.

Som du säger så är Björn endast bra för MoDo!
Jag tänker inte tjura utan stötta !!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Heyerdal:

Vad sägs det mot sponsorerna som inte verkar så nöjda nu?
Gäller va jävligt raka och ärliga så man inte tappar förtroende där.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
DödÅtSIF: Har du öht bemödat dig att läsa vad Widebro och Glader har sagt?!

Björn är ledig OCH ska få vara ledig nu, SEN när han är tillbaka i slutet av April i Örnsköldsvik så kommer man ta tag i detta som sagts mot fans och sponsorer!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Framtidsvision:

Hellkvist: det var så mycket som hände, allt jag byggt upp under två års tid var borta. Man var känslomässigt dränerad. Det ena ledde till det andra, jag raljerade utan att tänka. Självklart med lite distans inser jag att mina uttalanden är förkastliga för fans och sponsorer. Jag ber om ursäkt för mina klumpiga uttalanden.Men jag vill tydliggöra att jag har kontrakt med modo och jag kommer göra allt vad som står i min makt att visa alla modosupportrar runt om i landet att jag kommer att kriga för att ta modo så långt det bara går. Vi ska ta revansch tillsammans, det är det enda som finns!

Man kan ju hoppas..

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8225}: Åter igen så har han aldrig sagt att han inte ville vara kvar, förstår liksom inte varför du ältar samma sak när det är helt fel?!

Björn är det bästa som hänt Modo sen 2009 så varför skulle det vara dåligt att han är kvar?!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{7814}: känns ändå skönt att vi har en stabil och rak ledning. Björn får ta ansvar för sitt kontrakt som han skrivit och sabbar han något sportsligt förstör han sin karriär. Skall han ses som en gnutta seriös tränare efter sina uttalande får han fan se till att fixa till detta. Att han ger minst 100% i tränandet av laget och bra sportsliga resultat. Får se om det blir något uttalande framöver. Måste ju må psykiskt dåligt och fått hjärnsläpp efter snack med äckeltjomme. Släpper vi honom bara sådär efter det uttalandet får ju han ( och leksand) som han vill på ett väldigt fult sätt. Och varför skall vi göda detta äckliga leksand med en tränare. Speciellt inte gratis. Shlsekten skall inte få stampa på oss liggandes hur mycket som helst. Skönt med en stark ledning i modo som står upp. Nu jäklar modo! Fyfan va revanschsugen man är inför nästa säsong

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Heyerdal: Om det nu är så jävla självklart att Björn ska träna MoDo hade det ju varit i hans och ledningens intresse om en stor jävla ursäkt kom ut typ igår... Inte bara locket på... Det finns ingen logik i detta.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
DödÅtSIF: Hellkvist: "Åh, suck! Då kör vi väl igång den nya säsongen. Finns det nån forward som kan tänka sig att spela back?"

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
DödÅtSIF: Widebro är väldigt klar med att BH fortsätter att träna Modo och att han behöver vila nu men kommer upp i slutet av april, supportrarna får han handskas med framöver,,Glader har även pratat med Björn om saken och de ska tillsammans ha ett slagkraftigt lag, om detta är rävspel för galleriet eller fakta lär de närmaste veckorna utvisa

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{7814}: Skandal. Björn har gjort det fulaste uttalandet i media av en kontrakterad tränare någonsin. Hur fan kan han ha ledningens fulla förtroende? Uppenbarligen har han inte fansens och sponsorernas. På en direkt fråga om han är lämplig att träna MoDo utifall han inte blir släppt så svarar han att det måste han ta ställning till.

Björn har inte en enda gång sagt att han brinner för uppgiften och vill fortsätta träna MoDo sedan han skämde ut sig själv. Hade han haft den minsta lilla respekt mot klubben och en gnutta vilja att fortsätta resan så hade han omedelbart gått ut med detta eftersom att MoDo uppenbarligen vägrar släppa honom. Men icke.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8225}: Bra drag! Håller själv på att läsa in mig på mina 13 nya favoritlag i SHL. Kan bli så att man ändå står där på läktaren i Karlstad i oktober. Korv med bröd och 8-1 mot nån Tjomme...

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{7814}: Känns vagt att ha en tränare som inte vill vara med...

Sv: Silly season - 2020
Rytter: Hade varit extremt mäktigt om Björn kunde sparkas så sent att Leksand skulle behöva söka ny tränare, även om det hade kostat en del.

Finns tyvärr inte en chans i världen att Björn skulle kunna fällas för brott mot lojalitetsplikten. Det han har gjort är att uttrycka en önskan om att byta arbetsgivare. Även om han har gjort det på det vidrigaste möjliga sättet så finns det absolut ingen juridisk grund för att straffa honom. Det hade varit en enorm kränkning av yttrandefriheten.


Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
KulltorpsOlli: MoDoiter, och för all del Timråiter, måste få njuta lite av livet. Jag har sett detta flera gånger, utan att försöka le, men trots corona o SHL, ler jag varje gång

Glad Påsk, mitt i allt elände!!

Sv: Silly season - 2020
Sputnik:

Ja det kommer nog inte hända. Men det jag tänker med artikeln är att det bara förstärker den positiva bilden kring modo och organisationen. Man ser i kommentarerna att dom har fullt förtroende för ledningen och Widebro i spetsen.

Tror inte heller att Björn står i vårt bås i höst, hoppas verkligen att man krämar ut maximalt med pengar från Leksand och sedan skeppar honom, eller att man skaffar en ny tränare och sedan dröjer med att släppa Björn så Leksand får hitta en annan tränare och Björn får ge sig ut och leta nya uppdrag till sommaren/hösten.

Sedan inleder man en process mot Björn för att bryta kontraktet utan ersättning pga brott mot lojalitetsplikten. Man har goda chanser att vinna detta som jag ser det då den är rätt stark.

Kanske anses fult att göra så mot en individ, men det skiter jag i. Personer måste lära sig att ta konsekvenserna av sitt handlande. Det är alldeles för mycket lallande i dagens samhälle där individer tycker att man har rätt att göra precis som man vill utan konsekvenser. Antar att ifall detta hade varit i det privata näringslivet hade man sänkt honom ordentligt.

« · 2053064 · »