1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 508093 inlägg · 4189 ämnen
« · 3039726 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Framnäs: Jag tänker inte säga något om hans flytt till Luleå
men jag kan säga mycket om hans prestation eftersom jag ser i stort sett alla Luleås matcher och även om Isac haft några rätt bra säsonger bakom sig så är han verkligen inget ämne för NHL.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Willow: TIK har alltid myglat med siffrorna. Gjorde +1 mille resulat då de var skyldiga 46 mille. Kullis gäng lever på lånad tid.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Willow: Är det nån tränare som bör kunna trolla med knäna så är det Gath

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Willow: Copy paste trollade bort att man gick back 1,8M kronor. I sig inte anmärkningsvärt om man inte redan hade så litet eget kapital.
Hur ska det gå i vinter med affischnamnen borta?

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Zource: Gällande omsättning och kapital :
14. Timrå 131,2 miljoner kronor (+4,0)
Resultat: 1,8 mkr
Eget kapital: 7,8 mkr
EK/omsättning: 5,92 %

Kommentar: Lägst omsättning i SHL och en av två klubbar (Linköping den andra) som ligger nära elitlicensens kapitalkrav.

Sälja Hartmann känns lite desperat. Det lär bli en lång vinter för supportrarna om inte Gath trollar med knäna.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Var en snubbe bredvid mig igår som försökte köpa några nummer på ett chokladhjul via kreditkort, men köpet nekades.

Tänkte för mig själv: Det här måste vara en riktig TIKare!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Jag var på Liseberg igår. Lyckades få min Färjestad-kompis att sjunga Modolåtar när vi åkte bergochdalbana.

Modo berör!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Noterar att Isac Hedqvist förblir odraftad. Han som hoppades på en sen tingning nu när han fått spela för Tre Kronor osv.

Så kan det gå när man ska lajva Jokkmokks-Jocke - nu evigt fast i kallhålet oavsett vilka siffror som produceras. Grattis, Isac!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Zource: Ja, naturen och Gud gör plats för de två gigantiska Hinken-värvningarna som snart landar där.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Är det Modos nye förstacenter som håller på att göra entré?

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bömber och granater nu på Teg. Blixtarna slår hårt mot Kenttä och träladan! Sitter och ser det Live på våning 6 och JÄÄVLAR vad det smäller därborta!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Blake: BÖMB heter det!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Det åskar i övik nu. Eller är det Hinkens värvningsBOMB som briserar!!?

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: Han ser ut att vara 2.10 redan nu.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza

Jag tror att den här killen också kommer att bli draftad så småning om...

Hur stor kommer han att bli 16 år idag.
Och inte har växt klart än.
Räkna med att han lägger på sig 2-4 kg till per säsong 3-4 år framåt
Uppladdat:

500x0-images-5_N7V7VeYGBYydlcb.jpeg


Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: Kan tänka mig det och sen kallar de oss gubbar snuskiga. Damer +45 är ju kriminellt kåta. Drog hem mig 33 år gammal från Bishops bardisk för att gubben hemma hade varit otrogen. Vem tror ni stod och bankade på dörren på söndagsmorgonen. Tur jag överlevde.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Zource: Det där... var... satans jäkla bra.

Blir förbannad. Vill skriva någon dräpande kommentar om diarré i mina öron, men... Det där var fantastiskt. Inser att jag har lite catching-up att göra...

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Zource: Skönt ändå att vi inte är tokfavoriter. Passar oss bättre att vara ett tugg-lag som överraskar.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Ikväll kör vi The Residents. Det är nästan lika flummigt som Modo!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: Haha, du är inte helt fel ute, men tror att det dröjer 10 år till. Nu är det mer att jag håller mig hemma, men i förra huset så knackade granndamen på och bjöd på vodka och rom. Kåt som ett djur. 5 år äldre. Vi sågs på Umåker V85 nyligen.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza:

Ha ha ha...
Nu står du som BECK's granne på balkongen med glaset i hand och fråga passerande blondiner..
Skall ni komma in på en stänkare...

Fan.. vi skulle ha balkongerna brevid varandra.
Jädrans vad trevligt vi skulle ha...
Då skulle samtalsämnena vara;
Gävle
Modo
Blondiner
Samhället som krackelera.
Till god mat och dryck..

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: Tidigare hade jag glidit ut på stan och skapat kaos. Nu har jag äntligen blivit gubbe som gillar att sova.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza:

10 % ? Ska du ut och slåss på byn sedan.
Eller gå ut och vara ett charmtroll?

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: Sitter med samma glas här vid Diket. Luktar rom, nu blir innehållet 10-procentig öl

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza:


Denna sköna sommarkväll föll valet på lite god dryck.
Gjorrt på Ångermanälvsvatten....
Och då dricker man den i ett snyggt glas med världens bästa klubb..
Uppladdat:

500x0-20260627225944.jpg


Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Zource: Tror inte det. Känner att det blir två från ECHL som kommer in snart då ligorna där har en brytpunkt vid typ 7 juli (AHL/ECHL)

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Har det blivit några nyförvärv medans jag hållit mig borta?

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Vargen: Alla får ju inte plats, men MoDo är en bra plats

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Det blev tre MoDo-spelare i årets NHL-draft. Klart godkänt. Nästa år lär det bara bli en igen, men då slår vi på den stora trumman.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Smurfen: Så får det vara idag. Vi sålde ju Höga Kusten stugan till en tjej från Schweiz nyligen. Hon verkar nu såga sönder alla möbler. Farsan grät nästan när han var förbi, haha! Sagt att han ska hålla sig borta.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: TACKAR TACKAR

Tyvärr så var den vackra MoDo Flaggan i Märsta utbytt till Sverige vimpel

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Smurfen: Bra jobbat..

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Smurfen: Mycket fint, jag själv är inne på min 3e päronsplit idag.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Sitter i Sigtuna och äter denna tårta !!!

Jäklar vad GOD den var !!!!
Uppladdat:

500x0-20260627221202.jpg


Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Vargen: 100 kilo MoDoit borde ha nåt värde på köttmarknaden

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Haakana32: Många Miljoner till Plånkan..

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Haakana32: Spännande att se om vi lyckas klämma in Hägglöf också. Han är ju mer av ett wildcard.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Grattis till Theodor Knights som nykomlingen Utah Mammoth valde som 130:e spelare totalt i den femte rundan.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
dempa: Knights till Utah

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Man undrar ju vem träskallen är. Vi får väl untvärdera det vid säsongens slut :)

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Vargen: ändå förvånad att malcom draftats redan utan knappt några seniormatcher för MoDo?

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: Är det nåt vi alla kan kramas om så är det att MoDo Hockey är bäst vad gäller hockey, bästa juniorerna varje år. Sen att äckliga klubbar köper upp dem måste vi skita i. Vi får miljoner varje år.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: Härligt att få bra input vad gäller spelare!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett:

Det vet jag..
Men han producerade inga starka siffror för att värvas in somvår 1: a center.

Hade Hinken plockat in någon exakt samma siffror nu som våran 1: a center så skulle du och andra här inne toksågat den värvningen

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
JoJo2613: Fint att MoDo som klubb fortsätter att uppmärksammas av experterna där borta. Är jäkligt många som ser så i de bästa av världar är det lockande för yngre talanger runt om att komma hit.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Bra och bra, allt är relativt såklart, men
Såhär
Vi saknar svenska spelare som går i bräschen, vi hade ingen svensk spelare förutom Gästrin förra säsongen som visade vilja och ledde laget, Arvid är en sådan spelartyp.
Arvid är en ledare, givet kaptensämne och visar det genom att spela för laget, han gör sällan eller aldrig en dålig match och man vet exakt vad man får, dock är han verkligen ingen stjärna eller ens en spelare som drar ner applåder, men han är viktig på sitt sätt.
Han är inte snabbast, inte starkast, skjuter inte bäst och gör inte speciellt mycket poäng, men det är en ledare, han loggar helt sinnesjukt mycket speltid om det behövs och har en väldigt jämn nivå i sitt spel där defensiven är starkt prioriterad.
Som 3:e center där det handlar om att jobba ner motståndarna och hålla tätt bakåt så är Arvid klockren.

Jag tror den värvningen blir succé ur Modoperdpektiv att vi annars saknar ledare, men han kommer inte vara flashig utan bara en hårt arbetande och smart center, inget mer , inget mindre.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Malcom draftad i 3e rundan som val nr 84 av Edmonton

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Grattis till Malcom Gästrin som just valdes till Edmonton Oilers som 84:e spelare totalt i tredjerundan!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: Huh? Vigneault var ju helt ordinarie i AHL, bortsett från tre matcher i ECHL då han gjorde sex poäng... 22 poäng på 56 matcher i AHL är inte dåligt för en HA-spelare...

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: Skönt med en Kung-Tekare!
Position C/RW
Height 195 cm / 6'5"
Weight 100 kg / 220 lbs

« · 3039726 · »

Välkommen att skriva i Modos gästbok. 

Trivselregler 

Hockeysnacks regler

  • 0x40-ikoskarshamnlogosvg.png Senast: Vinst mot IK Oskarshamn
    Hägglunds Arena, 5-4 (1-1,1-3,3-0)
Sidan sköts av: NuMo Tarasov KB