1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

484457 inlägg · 4079 ämnen

2015-08-28 MoDo - Brynäs i Sollefteå

« · 1694485 Till forumet


Sv: 2015-08-28 MoDo - Brynäs i Sollefteå
Zappaholic: vart skrev jag det? Jag menar bara att Modo skapade mer, men att ni har fantastifoster kan jag inte göra något åt.
Klantigt av Possler och ytterligare ett uselt ingripande av reideborn. Inte en enda av Brynäs mål borde han släppa in.
Kommentera

Sv: 2015-08-28 MoDo - Brynäs i Sollefteå
J F K:Whitney ser alltid en öppnande pasning oavsett hur pressad han blir. Ser galet trygg ut.
Kommentera

Sv: 2015-08-28 MoDo - Brynäs i Sollefteå
Zappaholic:😂 så sant
Kommentera

Sv: 2015-08-28 MoDo - Brynäs i Sollefteå
J F K: Vill du påstå att alla tio målchanserna kändes jätteheta?
Kommentera

Sv: 2015-08-28 MoDo - Brynäs i Sollefteå
Zappaholic: reideborn har varit bra tidigare, men ser svag ut ikväll. Tyvärr har Bjurö varit riktigt dålig. Vi behöver reideborn på en bra nivå för annars blir det jobbigt. Spelar han som ikväll är jag rejält orolig.
Kommentera

Sv: 2015-08-28 MoDo - Brynäs i Sollefteå
Zappaholic: Highlights på tv visade 10-3 i målchanser till oss i andra perioden. Sannolikt fel på klippningen...
Kommentera

Sv: 2015-08-28 MoDo - Brynäs i Sollefteå
J F K: Så är det alltid med domarna på försäsongen, inte så mycket att lägga fokus på, tror inte spelarna och tränarna gör det.

Vad tror du om era målvakter, de känns som er svaga punkt.
Kommentera

Sv: 2015-08-28 MoDo - Brynäs i Sollefteå
Zappaholic: Nej, men om jag skriver saker bara för att provocera eller som är långt ifrån sanningen förutsätter jag att du gör det. Nu har jag försökt vara seriös i er bok och hoppas att de som skriver i vår försöker hålla en någorlunda nivå här.
Modo var inte sex man på isen vid tillfället om man räknar enligt regelboken 1,5 meter (tidigare var det 3 meter). Domarna har hittills under försäsongen var sinnessjukt nitiska och på en nivå man aldrig kommet att hålla under serien.

Ser Bäckström för övrigt. Spelade golf och umgicks med honon tidigare i somras. Väldigt ödmjuk kille...
Kommentera

Sv: 2015-08-28 MoDo - Brynäs i Sollefteå
J F K: Tycker du på fullt allvar att ni ser bättre ut? Då kan du inte sett många matcher i ditt liv.

Tycker ni ser sega ut...
Kommentera

Sv: 2015-08-28 MoDo - Brynäs i Sollefteå
J F K: Hade det inte varit försäsong skulle man varit väldigt orolig. Brynäs ser ruggigt dåliga ut och lär slåss i den omedelbara botten av serien. Vi borde definitivt skapa mycket mer chanser.
Dock är det försäsong och vi får hoppas att det blir mycket bättre framöver.
Kommentera

Sv: 2015-08-28 MoDo - Brynäs i Sollefteå
J F K: Fjanta mig? Du brukar vara inne i vår gästbok och kluddra, tror inte jag bett dig dra därifrån...
Kommentera

Sv: 2015-08-28 MoDo - Brynäs i Sollefteå
Zappaholic: sade ingenting om den. Håll dig till er bok om du ska fjanta dig. Om du på allvar tror att det kommer att vara samma nivå på domarnivån i serien kan du aldrig ha sett många hockeymatcher i ditt liv.
Kommentera

Sv: 2015-08-28 MoDo - Brynäs i Sollefteå
J F K: Antar att det var något fel på Djuses utv där.
Kommentera

Sv: 2015-08-28 MoDo - Brynäs i Sollefteå
J F K: Fast där var det solklart. Brynäs sju man som spelar samtidigt men det missade domarna.

Tyvärr är det som vanligt. Pinsamt låg nivå innan serien. Lite slappare sedan och fram emot slutspelet slutar man döma.
Kommentera

Sv: 2015-08-28 MoDo - Brynäs i Sollefteå
J F K: jojo, fyra man på isen men åkte ut för sex man. Skojig du är. Pucken hamnade mitt i det bytet. Inget att snacka om.
Kommentera

Sv: 2015-08-28 MoDo - Brynäs i Sollefteå
Zappaholic: Förlåt. Jag trodde man gick efter regelboken. Det skulle dock inte förvåna om man tagit felaktiga utvisningar på Brynäs två också.
Kommentera

Sv: 2015-08-28 MoDo - Brynäs i Sollefteå
Jesse: ehh, nää. Modo har varit klart bättre i andra.
Kommentera

Sv: 2015-08-28 MoDo - Brynäs i Sollefteå
J F K: solklart med sex man. Du kan ju försöka snacka bort den utvisningen också...
Kommentera

Sv: 2015-08-28 MoDo - Brynäs i Sollefteå
J F K: Jag har inte sett de tidigare två utvisningarna för too many players on the ice, men Modo var väl snarare fyra man än sex man på isen. Är man inom 1.5 meter från båset så ska man inte åka ut...
Kommentera

Sv: 2015-08-28 MoDo - Brynäs i Sollefteå
J F K: Klart bättre, njä... Ganska jämn period
Kommentera

Sv: 2015-08-28 MoDo - Brynäs i Sollefteå
Jesse: Verkligen inte. Alcén ramlade lätt och utvisning.
Jag tycker att Modo är klart bättre nu i andra perioden. Man har haft en hel del bra chanser.
Kommentera

Sv: 2015-08-28 MoDo - Brynäs i Sollefteå
J F K: antar att du tycker domarna är grymt bra ikväll
Kommentera

Sv: 2015-08-28 MoDo - Brynäs i Sollefteå

J F K:

Nu sitter passningarna bättre också, så vi ser snabbare och farligare ut.

Kommentera

Sv: 2015-08-28 MoDo - Brynäs i Sollefteå
J F K: Grymt bra box. Brynäs hade inte ens en riktig målchans i fem mot tre.
Kommentera

Sv: 2015-08-28 MoDo - Brynäs i Sollefteå
Jesse: Torp kan ha spelat över, men det förändrar inte att jag tycker att det är sjukt farligt och onödigt att trycka till så nära sargen där han helt omöjligen kan försvara sig.
Kommentera

Sv: 2015-08-28 MoDo - Brynäs i Sollefteå
J F K: får se om du tycker samma sak i senare situationer där en Modo spelare är inblandad.Warg tyckte inte det var så farligt
Kommentera

Sv: 2015-08-28 MoDo - Brynäs i Sollefteå
Jesse: Jo, den var ful. Tackla i ryggen en halvmeter från sargen är åt helvete korkat oavsett, men det måste man nog ha spelat hockey själv för att förstå.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: 2015-08-28 MoDo - Brynäs i Sollefteå
J F K: Är livrädd för att det är Hinken som ligger bakom pp. Han var arkitekten bakom seriens överlägset sämsta pp ifjol och nu använder man nästan bara forwards igen. Heshka måste ju spela för fan.
Kommentera

Sv: 2015-08-28 MoDo - Brynäs i Sollefteå
J F K: så allvarligt och ful var den definitivt inte, däremot snygg filmning för en två.. Vips så spelade Torp direkt efter... Onödigt m förstärkning av skada
Kommentera

Sv: 2015-08-28 MoDo - Brynäs i Sollefteå

J F K:

Enda som varit ok är väl vårt PP, även fast det inte blivit några mål. Whitney kommer bli grymt viktig på blå i år.

Kommentera

Sv: 2015-08-28 MoDo - Brynäs i Sollefteå
Carl Lejonkräk: Att Modo inte lär sig. Känner brynässpelare en klubba nära dem så kastar de sig. Maken till lag att förstärka finns bara i Skellefteå.
Kommentera

Sv: 2015-08-28 MoDo - Brynäs i Sollefteå
J F K: Modo har väl inte vunnit mot Brynäs på flera år
Kommentera

Sv: 2015-08-28 MoDo - Brynäs i Sollefteå
Rytter: Jo, vi började med att passa pucken, men nu är det uselt. Riktigt ful och onödig tackling där. Trycka till en halvmeter innanför sargen är så jävla onödigt.
Kommentera

Sv: 2015-08-28 MoDo - Brynäs i Sollefteå

NuMo:

Fast modo har varit riktigt dåliga, inte många pass som sitter rätt. Den som dock har utmärkt sig är väl Butler, vågar utmana ser ut att ha bra fart och fina händer. Kan nog bli riktigt rolig att se på i vinter.

Kommentera

Sv: 2015-08-28 MoDo - Brynäs i Sollefteå

J F K:

Det är sant som du säger. Brynäs vann genom att spela ohockey. Kändes nästan som ett kapitel ur Sagan om ringen.

Kommentera

Sv: 2015-08-28 MoDo - Brynäs i Sollefteå
hellge: Det känns som om Modo försöker spela sig fram och vi är väl de som spelat mest i laget. Reideborn tappade in en puck som inte ens var en målchans. Det blir väl som förra året, när Brynäs knappt skapar en chans, men ändå vinner mot oss.
Kommentera

Sv: 2015-08-28 MoDo - Brynäs i Sollefteå

modomille:

Själv bestämde jag mig för att jag inte orkade åka dit, trots att det är hemmaplan. 

Kommentera

Sv: 2015-08-28 MoDo - Brynäs i Sollefteå

bisterfinnen:

Visst har jag fina trådstarter? :)

Själv ska jag inte se matchen. Knappt följa den. Har lite saker att ordna. Låter bra att vi försöker vara det snabbaste laget. Ifjol var vi det klart långsammaste.

Kommentera

Sv: 2015-08-28 MoDo - Brynäs i Sollefteå
bisterfinnen: åker och ser live idag,behöver ju inte åka så långt då jag bor bara nån mil från Sollefteå :).
Kommentera


Sv: 2015-08-28 MoDo - Brynäs i Sollefteå
hellge:
– För tillfället är vi en halv sekund sena i det mesta vi gör ute på isen när det kommit till match. Det är främst där jag vill se en förbättring redan till mötet mot Brynäs.

I SHL krävs det snabba och korrekta beslut och vi vill vara ett av de snabbaste laget, men då krävs det att vi hela tiden ökar tempot match för match ända fram till seriestart den 17 september, säger Modo Hockeys huvudtränare Larry Huras.

Länk: webben7.se/artikel/123208/huras-efterlyser-tempo
Kommentera

Sv: 2015-08-28 MoDo - Brynäs i Sollefteå
hellge:
Vackert som vanligt! Hoppas på bra hockey ikväll.
Kommentera

2015-08-28 MoDo - Brynäs i Sollefteå

MODO Hockey kommer från två raka segrar över IF Björklöven och har nu ytterligare en veckas träning bakom sig. Fredag kväll väntar Brynäs IF i Niphallen i Sollefteå, vilket blir MODO Hockeys femte träningsmatch inför starten av SHL.

– Vi behöver spela matcher då vi nu är i läget att alla har informationen de behöver men måste omsätta den informationen till handling i matchtempo och matchsitautioner. Matcher ger ett extra fokus och därför ser vi fram emot fredag och den kommande veckan som blir matchtät med tre matcher på sex dagar, säger MODO Hockeys huvudtränare Larry Huras och fortsätter:

– Jag gillar när matcherna kommer tätt så att vi kan simulera säsongen, få rytm i matchandet och direkt få svar på vad vi måste träna extra på. Dessutom kommer vi att möta SHL-lag vilket ger oss en än bättre fingervisning på var vi står. Asplöven och Björklöven är bra lag som kommer att spela i toppen av HockeyAllsvenskan, men vi ser fram emot att möta Brynäs och senare även Skellefteå.

Till matchen mot Brynäs åker två juniorer med i Tim Wahlgren och Oskar Stål-Lyrenäs och Larry Huras är väldigt nöjd med svaren han fått från hela truppen, även om konkurrensen om vissa platser är hård

Målvakter
Adam Reideborn
Jonatan Bjurö

Backar
Ryan Whitney
Emil Djuse
Shaun Heshka
Albin Carlsson
Oscar Hedman
Nichlas Torp
Albin Runesson

Forwards
Victor Olofsson
Byron Ritchie
Bill Thomas
Kyle Wilson
Bobby Butler
Juha-Pekka Haataja
Gustav Possler
Emil Pettersson
Ludvig Nilsson
Per-Åge Skröder
Tim Wahlgren
Oskar Stål-Lyrenäs

Kommentera

« · 1694485