1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531226 inlägg · 4122 ämnen

#21 spelar på torsdag!

#21 spelar på torsdag!
Enligt pressen så skall Peter spela på torsdag mot Los Angeles. Själv är jag lite tveksam då Kent (under en träff för aktieägarna i Foppas golfbana) påstod att Peter INTE tränat för fullt ännu och att det återstod en vecka innan det var aktuellt för Peter att spela match.

Endera så är Kent lurad av sin egen son eller så är det som vanligt pressen som förvränger allt som sägs.

Sv: #21 spelar på torsdag!
poffa: Det är klart att Foppa är med, om än bara på bänken. Han hänger med, av någon konstig anledning gör han faktiskt det...Putta in han i något powerplay ibland och låt honom komma in i det i lämplig takt. Foppa behöver inte träna fullt ut för att skrämma slag på motståndarna.

NuMountain:

Jag är tveksam. Peter är inte den som är med i en match för att spela lite i PP och sedan sitta på bänken. Känner han sig inte 100% så spelar han inte alls. Och det är med det i tankarna som jag ifrågasätter snacket om att Peter spelar redan på torsdag. Jag tror snarare att det dröjer till match tre eller fyra i serien mot LA.

NuMountain:

Försök nu att se sporten om 2 minuter, det ska handla om The emperors return.

poffa: Ng tror jag Peter gärna trappar upp för att känna sig för. Det är ju det träningen är till för exempelvis. Jag tror att coachen har mer att säga till om i det här fallet än Foppa själv.

NuMountain:

Tror att Peter har mer att säga till om än vad många tror. Tror inte att Colorado är sugen på att chansa heller med en spelare som varit borta i 11 månader.

Man tror mycket men om vi säger så här:

På fredag morgon vet vi om han var med eller inte.

poffa: Jag som verkar vara en lekman i detta sammanhang till skillnad från alla förståsigpåare tror att Foppa spelar minst 3 byten.

Frisco:

Är detta en ny tipstävling måhända? Hur många byten spelar Peter i den första matchen? Hur många poäng gör han och vad har han för istid?

Eller kanske man skall ta en tippningstävling på NHL-slutspelet? Hmmm.

poffa: Jag tror inte att Foppa kan sätta sin egen gräns vid 100%. Vilken coach som helst har mer än gärna honom vid 90% redan. Vad jag vet har Foppa aldrig, enligt honom själv, varit riktigt bra. Ofta har han varit "helt jävla värdelös". Nä får han bestämma vart 100% är någonstans så lär vi aldrig se honom mer.

Är det någon mer än jag som tycker att det känns som om det skulle kunna bli en extrainsatt match på C+zap på torsdagnatt.

NuMountain:

När jag säger 100 % menar jag inte i spelet utan hur frisk han är.

Lumber Jack:

Har man extrainsatt match för Lemiux så är det troligt att det blir det för "Peter the great" också.

poffa: Foppa är 100% frisk. Colorados talesman säger att han ska vara med på torsdag. Har han inte hunnit bli lite sjuk igen innan dess så är han med. Om så i bara några byten.

Lumber Jack:

Ja, det blir kanon!
Ska bli härligt att se Molin tillbaka, men går Brynäs på is redan??
Vilka möter vi?

poffa:

Man har extrainsatt en Foppamkatch en gång med.

Lumber Jack:

Apropå "tjusiga tröjor", var det ngn som såg Colorado´s nya(?)
tröja på Sporten (tror jag det var) idag?
Helt lila tröja med texten "colorado" diagonalt över bröstet.
Inget mer. Kraftigt 50-talsstuk minst sagt men dj-igt snyggt!!

ModoMaffian & Huge:

Jag såg Peter Forsberg på landskampen idag - var han inte lite tjock?

Lumber Jack:

Nu ska man väl inte ha för höga förväntningar, men det ska bli oerhört kul att se hur det går för Foppa de minuter han spelar i SC.

Oavsett om Foppa spelar eller inte så är NHL-slutspelet mycket intressant i mina ögon. Därför har jag gett min syn på conference-kvartsfinalerna i min presentation.

Titta in och läs och ge er syn i min gästbok.

Lumber Jack:

Tack för tipset.
Det tog lite tid att hitta bland alla tröjor och annat krimskrams
men lyckades till slut och måste säga att nu såg den ju
ÄNNU *fräsigare ut.......

*) fräsigare = rockar fett (för er under 30)?

poffa:

Följande finns att läsa på Canal + hemsida idag:
"Följ COLORADOS första playoffmatch med Peter Forsberg i spetsen när LOS ANGELES KINGS besöker Denver i en extrainsatt match här på CANAL+ natten mot fredag 19 april kl.04.00."

Väckarklocka på!!!!

Lumber Jack:

Läste det just nu faktiskt. Roligt. Blir både inspelning och tittande. Kan ju bli något i stil med Koivu. Rysningar!

poffa:

Ja, man skulle kanske ha haft C+... Vad händer på den kanalen på sista april i år, då?

knaskamilla:

Vet inte. Det är säkert nån match som Mosse kan sitta och sova till. Är det match skall jag se den. Så enkelt är det.

poffa:

En Poffamatch skulle ju vara mumma. Nej, ursäkta, jag menar Foppamatch.

knaskamilla:

Ja, det skulle ju vara roligt. Eller en match med Vancouver.

poffa:

Ja. Eller...jag vet inte, skulle det inte vara roligt att se om det går bra för Hedlund?

knaskamilla:

En lund är ibland ett berg. Ett utslaget berg.

poffa:

Ja, gud vad jag klurade. Det var då faen att det skulle bli fel ändå. Det där med utslagen hade jag dock noll koll på. Det var ju synd. Vi kanske får nöja oss med några exMoDoiter, då...

knaskamilla:

Tyckte jag fick till det där riktigt bra faktiskt. Ja, vi får väl nöja oss med alla före detta MODO-iter.

« · 80165