1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480917 inlägg · 4078 ämnen

Forum

« · 1883846 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Apropå ingenting...
wolper: Du gillar inte leksand har vi märkt här i vinter haha
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Haha slog på leksand oskarhamn nyss. Haha leksand är ju fan i topp å få med sig hittepåutvisningar. Undra hur många de fåtr med sig där de ramlat av egen skridsko. Går ju bara att ogilla leksand. Tur de inte kan räkna själva antal man på plan
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Ja, måste få bort honom. Alternativt ha 2-3 riktigt bra centrar som går före
Kommentera

Sv: Silly season
SKiLMY: Mattias Karlin Tränare
Kommentera

Sv: Silly season
Heyerdal: Nej det är möjligt. Men ser du några andra alternativ egentligen?
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Nu kom ju Mats Lusth in men han är ju en Morait från början och har sitt hjärta där. Frågan är ju om nån annan tränare kommer vara så sugen på att träna Mora om Hermoddson är kvar, speciellt som han hänger ut folk sådär utan anledning.
Kommentera

Sv: Silly season
Heyerdal:
Man kan inte komma ifrån att det känns som om TE blockar.
Kommentera

Sv: Silly season
Sputnik:
Även om det är sant är det inget för det offentliga rummet. Sen ger M. Johansson inte alls det intrycket. Däremot lite lågmäld som bror sin. Med
Facit i hand så blev de lite sämre efter att Karlin drog.
Kommentera

Sv: Silly season
SKiLMY: ett lag som knappast når slutspelsserien, ser,betydligt,svagare ut än senaste trupp, möjligen med en kanonkedja som påfyllning
Kommentera

Sv: Silly season
? - ? - ?
Marklund - Wahlgren - J.Ericsson
(Eriksson j20) - T. Ericsson - Björklund
(Alba?) - V. Öhman - Häggström

(Tobbe Enström?) - Carnestad
(Enberg?) - T. Enström
Walfridsson - Hedman
Berglund

Hanses
(Jägbring?)

Tränare; Sundqvist (Styf och Omark?)

Jag gissar på att Tobbe Ericsson kommer fortsätta som center, annars 7-8:e back. Wahlgren, tycker jag, ska upp i hierarkin. Bra första femma och det ser bra ut.

ÖNSKEMÅL TILL 1st LINE: LW Jesper Frödén. C Jonathan Johnson RW Libor Hudacek
Kommentera

Sv: Silly season
Nucky: Då hoppas jag verkligen att KHK klarar sig kvar.
Kommentera

Sv: Silly season
Gäsp: Om KHK åker ner känns det väldigt troligt.
Men om de blir kvar sitter han på ett kontrakt i 2 år till
Kommentera

Sv: Silly season
Sputnik: Jadu, Hermodsson ger ett väldigt oproffsigt intryck. Det är ingen dålig sågning han står för..
Kommentera

Sv: Silly season
Gäsp: Kan inte annat än hålla med Sanny.
Kommentera

Sv: Silly season
Harry Luras: Väldigt intressant intervju👍
Kommentera

Sv: Silly season
Gäsp: han har ju kontrakt ett år till.
Kommentera


Sv: Silly season
Blir någon förvånad om Ove Molin presenteras som den nya tränaren inom ett par veckor?
Kommentera

Sv: Silly season
Intervju med Alba. Kul att höra att han är så tacksam mot Modo :)
Kommentera

Sv: Silly season
Robin Ztorken L: Hoppas att Modo prioriterar centersidan.
Behövs minst 2 bra C. Sen 2 toppbackar,(Viklund,Tobbe E in med Ingman och förläng med Hedman.
Till det 2 snabba yttrar.Tack på förhand.
Kommentera


Sv: Silly season
J F K:
Enligt min vän som håller på Tingsryd så ligger deras bäst betalda kring 50 000, låt oss säga att Frycklund hade den summan och vi tog hela lönen. Då betala vi kring 175-200tkr för att ha honom i två månader, vilket jag kan tycka är ok jämf med vad andra sista minuten förvärv kan gå på.
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: Ja inte hade Säcken något förtroende för Frycklund, det är ett som är säkert.
Menlöse Öhman fick gno på som inget hänt i 54 omgångar, undrar jag vad han såg i honom?
Kommentera

Sv: Silly season
Robin Ztorken L: Det känns som om sportchef och tränare hade olika syn på Fryklunds kvaliteter.
Givetvis kan det ha varit så att Fryklund var så pass billig (subventionerad) att det var värt att chansa. I kombination med att Fryklund kanske hade sämre fysisk status än väntat?
Kommentera

Sv: Silly season
Robin Ztorken L: Många gillade Auvinen men tror att dom väljer att satsa på Walfridsson då dom har en liknande spelstil.
Kommentera

Sv: Silly season
wolper: Ja värvningen av Fryklund är nog den märkligaste på åratal.
En cenrttank med fina händer, som det sades o han fick gno runt med seriens menlösaste spelare på en kant, det var ju centrar vi saknade!.
Trodde nog han var tänkt för kommande säsong men icke
Kommentera

Sv: Silly season
wolper: iofs antar att de flesta med kontrakt blir kvar.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Tror definitivt att Enberg är ett alternativ för MoDo, framförallt om Sundqvist är huvudspåret på tränarsidan. En riktigt stabil och bra back med Allsvenska mått. Det som talar mot honom är väl åldern.
Kommentera

Sv: Silly season
Nucky: ja fryklund var en konstig värvning. Han fick aldrig riktigt chansen och skall vi inte ha kvar han var det sjukt onödiga pengar och tid. Nu vet jag dock inte vad han kostade men varje krona är ju viktig i dessa tider. Noll koll nuja. Finns det några spelare som är klara att va kvar nästa år? Eller måste man vänta å se vad shl gör? Skulle va kul å veta vad vi har för trupp och om vi snabbt får in en tränare som kan börja bygga. Iof kanske de måste landa med säsongen och reda ut vad som gick fel och göra en ordentlig förberedelse inför nästa. Känns som föreningen börja landa lite och känns som det kan gå bättre nästa år. Är väll tålamod de måste ha. Ah håller med om avuinen. Gilla fan han. Känns som han kunde vara en bra pjäs men måste väll till ändringar och kanske är något med budgeten. Iofs sa de ju att han inte kosta mycket. Kanske intr passar in i nästa års spelsystem?
Kommentera

Sv: Silly season
Monno:
Enström och inget annat! :)
Kommentera


Sv: Silly season
Tarasov: Kommer att sakna Auvinen.

Noterar att Jakobsson och Wallin som också är lån inte är med på listan.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Vilken Tobias E menar du?
Är det Ericsson tycker jag han är lite endimensionell för att vara den vi litar på i 1a PP. Ett jäkla skott. Men fumlar en del och gör rent utav dåliga avvägningar när han ska skjuta eller passa.
Är det Enström du tänker på så har jag svårt att säga emot.
Kommentera

Sv: Silly season
Confusius:
Legitimt, men har man två rejäla framför minskar utsattheten. Det får helt enkelt verka i miljöer de behärskar, vilket snabbar på tillväxten.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Var ser du det?
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov:
Enligt Adam på allehanda så är Sundqvist huvudspåret på tränarsidan. Man siktar även på att förlänga med alla juniorbackar som varit uppe i a-laget under säsong.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov:
Enberg lämnar TAIF.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov:
Rykten in: Ingman/Tobias E
Rykten ut. OSL,Sellgren
Bekfrätade ut: Auvinen,Frycklund,Röymark,Ekarv och Marcus O.
Då rimligen Sellgren lämnar, och lika troligt att Hedman förlänger så kanske man kan tänka sig att vi går efter 3 backar.
Kommentera

Sv: Silly season
Nucky:
En kvalificerad gissning ang Oskarsson är priset, troligen kan han få ett rätt bra lön i någon annan allsvensk klubb. I bakhuvudet får man även ha Tobias E, för visst skall han spela i första PP. Pengarna kan kanske läggas på annat.
Kommentera

Sv: Silly season
Robin Ztorken L: Blir lite förvånad över Oscarsson, även om det inte är en jätteförlust.
Ja, Frycklund känns som man inte riktigt fick se vad han går för.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Synd att Auvinen o Frycklund drar.
Kommentera

Sv: Silly season
Robin Ztorken L:
Det är det som gäller nu fram till 30 april.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Ok. Då ser det i alla fall ut som vi kan plocka pengarna för de kontraktsbundna som lämnar, om det går igenom.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Modo bekräftar att Auvinen, Oscarsson, Frycklund, Röymark och Ekarv lämnar.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov:
Auvinen/Oskarsson/Frykis/Ekarv/Röjarn lämnar
Kommentera

Sv: Silly season
Robin Ztorken L:
Här är det, men var iofs bara ett förslag.
Kommentera

Sv: Silly season
Robin Ztorken L:
Som jag förstår det säger de upp den 30 april och går sedan över den 1 maj. Då utgår det en summa minns inte hur stor.
Kommentera

Sv: Silly season
Confusius: några maskrosor brukar poppa upp ;) ser i ABs tips inför allsv kvalet att Oscar Öhman tillsammans med Jonathan Harju får beröm som Piteås bästa enhet
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: vad gäller om han plockas mellan säsonger med två år kvar på kontraktet då?
Kommentera

Sv: Silly season
Känns som vi gett osl chansen han försöker men det ger inget. Visst han kan säkert lyckas i annat lag men det gjorde han inte i modo. Bättre att ge någon annan chansen! Men hoppas det går bra för honom! Kul att allehanda håller igång! Lagt mig på vilosidan inom hockeyn nuja😀
Kommentera

« · 1883846 · »