1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482873 inlägg · 4079 ämnen

Forum

« · 1906677 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Apropå ingenting...
Costanza: Vi tycker matchen var under all kritik, när vi nu vann över ett lag i en division under oss. Kom ihåg att vi på fyra matcher mot lag i en serie högre inte förlorat förrän i förlängning. Borde inte de kunnat leka hem matchen lätt mot oss också?

Jag tror sanningen är att vi är närmare SHL än division ett, vad som kanske är övre halvan av allsvenskan alltså.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Confusius: Idag körde jag Dolly Partons ”9-5” på mobilen i fikarummet i Umeå. En massa illröda snåla kommunister skrek ”Modoröv”. Satt själv jag med ett skäggigt Wernblom-flin och sörplade kaffe....
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Confusius: Slut 2-5.
En riktig pissmatch, extremt lojt från MoDo-håll. Väldigt många misstag i uppspelsfasen bl.a.

Ska man ändå ge sig på att nämna några namn får det bli Aronsson på backsidan och Wahlgren och Sylwander framåt.


Noterbart:

- Wernblom utgick skadad i första perioden
- Oscar Pettersson har förmodligen spelat till sig en startplats i premiären
- PP såg fortsatt ganska bra ut
- Oliver Dackell såg väldigt bra ut i ÖHF-kassen
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: 2-5 Wahlgren
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: Helt ok tycker jag. Bägge målen i PP.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Confusius: Hur ser Edman ut?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Confusius: 2-4 Jellvert
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Confusius: 2-3 Sebastian Magnusson i PP
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Amitiel: 1-2 Aronsson och 1-3 Tommy Enström
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: Spot on! ;)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Confusius: VA...!! Hamnade Miljöpartiet under 4% spärren efter omräkningen ?!
Häääärligt ;) ;)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Amitiel: JAAA! Så jävla viktigt!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tack
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hk: Andra var mycket bättre. Egentligen helt ok förutom skärpan i avsluten.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Amitiel: 1 - 1, väntar på tredje.
20 - 2 i skott i andra perioden om jag inte hörde fel.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Amitiel: 1-1 efter två perioder
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Får gärna meddela vad det står lite nu och då :)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: Oliver är riktigt bra.. Kanske kan sno honom om hanses pajar.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Kanske är en anledning att man undermedvetet anstränger sig mer när man möter ”bättre” motstånd, det borde inte vara en ursäkt men kanske en liten förklaring
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: Nja, det finns ett visst underhållningsvärde då det skapas chanser åt båda håll. Jag menade i första hand spelmässigt då Modo är riktigt dåliga. Man släpper till fler chanser idag än mot SHL-lagen nästan.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Spelmässigt, underhållningsmässigt el båda?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: hörde att det var 10 tappra på läktaren
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Dagens match är ingen rolig syn än så länge...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Confusius:
😂😂😂
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Heyerdal: Ja det föll utanför mönstret helt klart ;)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: Nej, jag tror inte Edman imponerat på någon på forumet. Under matchen mot Mora var vi många som oroade oss. I första matchen mot Timrå var det inte lika illa, även om det kändes som om vi nog vunnit matchen med en vassare målvakt.

Samtidigt så är det försäsong, mycket nytt och ett annat tempo för honom. Det kändes som att han blev lite för passiv och framförallt stod för långt in i målet. Det är troligen saker som är relativt enkla att jobba bort, men jag skulle ljuga om jag sa att jag är trygg med målvaktssituationen i dagsläget.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Är det bara jag som är orolig över målvaktssituationen?!, vi har Hanses som håller, Edman har långt kvar av det vi sett på försäsongen, visserligen var han bra i kallinge men jag skulle vilja säga att det ändå är en stor skillnad mellan div1 och allsvenskan.
Går Hanses sönder så får vi stora problem
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Heyerdal: Jo, så är det alltid. Samma sak med Stenqvist som ifjol utvecklades enormt bara under sommaren kändes det som.
Jag tror att under Hellkvist så får vi mycket bättre utväxling på våra juniorer själva. Min uppfattning om försäsongen är att både Wernblom och Wahlgren tagit flera steg framåt exempelvis. (Dock ska man komma ihåg att det ofta är juniorer som lyser på försäsongen).
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Confusius: o OSL gjorde 3 mål....
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K:
Jo det bli ju naturligtvis en liten avvägning, gissar att skicklig tränare kan avgöra vad han kan bjuda på och inte bjuda på.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno:
Man styr ju inte allt själv andra lag kanske varit och har trots allt fått en del bra motstånd under matchandet. Tycker det finns ett värde i att inte behöva resa alltför mkt under försäsongen för att kunnna vara hemma och träna på. Sen handlar det som vanligt inte om vad som varit optimalt utan mer hur man optimerar det man har. Staben har lagt ner energi på att kolla ÖHK- Vännäs vilket jag gillar!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
MorganaLefaey: Walfridsson brukar väl spela ganska enkelt?!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno: Slötittar på Lulä-Löven och Jesper Sellgren slog just indianarnas indian vilket ledde till öppet mål, allt är sig likt ser jag ;)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
MorganaLefaey: Kan nog tycka det är "sunt" att möte att lägre rankat lag. Sen kanske DIV 1 lag är lite väl lågt.
Men om man säger såhär, Modos problem har ju inte varit att möta storlagen utan snarare torsdagsmatch i november mot Tingsryd. Där man verkar saknat motivation.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
MorganaLefaey: Jag håller med fullständigt. Vår enda match mot ett allsvenskt lag var vår plattmatch såhär långt. Det sade i princip ingenting.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Om man förlorat alla på försäsongen så ser jag en anledning att möta dem.
Men som läget är just nu så skulle jag nog säga att ett topp 10 lag från HA inte varit så dumt. Få känna lite på vad toppen i HA har att erbjuda.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Man blir alldeles glad i kroppen när man läser allehandas liverapportering från träningen. Det verkar vara en oerhört noggrannhet som genomsyrar allt Hellkvist gör och rapporten är att det är väldigt bra tempo på träningarna. (Det har man iofs hört förut).
Jag tror att det blir jättebra det här, men synd att vi inte får någon direkt värdemätare innan säsongen kör igång på riktigt. Inget ont om ÖHF, men rimligen ska det vara alldeles för stor skillnad mellan lagen.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
MorganaLefaey: Jag tror också att det är vettigt att låta spelarna vila om de som Viktor senast blir för heta. Samtidigt har jag väldigt svårt att tro att Hellkvist vill ha backar som regelbundet spelar sarg ut, för så har vi inte spelat alls under försäsongen. Med Hedberg och Viktor har vi ändå nio backar så förutom kring JVM bör vi ha andra alternativ (och där är väl sådana som Hedman och Carnestad mer sarg-ut-benägna)..

Jag skulle säga att Hedman inte såg helt bekväm ut mot Skellefteå där han skulle försöka passa sig ur situationer. Jag tror att Hedman är en av få som hellre skulle spelat förra årets backspel, för någon stjärna på att slå snabba första-passa blir han aldrig...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Från Hörnefors:
Det kan nog vara bra att ha lite backup. Speciellt pga j-landslaget.

Efter att ha sett alla försäsongsmatcher så kan jag säga att både Berglund o Hedberg har känsliga handleder. Men de har också en förmåga att ha övertro på vad de kan komma undan med.
Senaste matchen stod väl Berglund för 3 tabbar som alla slutade med bra målchanser.
Inte bara det att vi har skador som spökar. Vi kanske ibland måste kyla ner sådana spelare med att skicka in någon som kan slå sarg ut.
Det tråkiga är väl att Ericsson också är en sådan som är duktig på att spela fast sig. Och tänker vi på att Ericsson saknar handleder så borde det kanske vara bättre att ta in en junis som helt enkelt får i uppdrag att spela sarg ut. Har vi någon sådan på lager eller?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Fast om man hårdrar det så är all information någonting motståndarna kan utnyttja. Då ska man som Anders Forsberg inte ens släppa formationerna i laguppställningen.

Jag tycker som sagt att man bör bjuda på betydligt mer än så med tanke på att man är så beroende av fans, som gärna vill veta mer.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: nån som vet om de tränar nu, Tom o Tobias Enström ?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K:
Så länge man inte avslöjar saker som kan ge motståndarna fördelar så finns det en skyldighet att vara så öppen det bara går. Frågan är vad kan man avslöja utan att ge motståndarna extra fördelar. Har noterat att vi exv inte visar träningar under Hellkvists regim, vilket jag tycker känns vettigt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tycker det räcker att få veta om en spelaee är skadad och ungefär hur länge den blir borta.

Vill spelaren gå ut mer ingående är det upp till han, men inget dom har en skyldighet mot supporters att gå ut med och som folk tidigare sagt så finns det för många idioter som inte har några problem alls ge en extra hård tjuvsmäll mot det området om dom vet vad det handlar om för skada.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Från Hörnefors: Skador? Du menar att Modo ska gå ut med att man har en axelskada och hoppas att inte motståndarna trycker till lite extra mot den axeln? För det händer kan jag lova.
Säger man överkroppsskada och ungefär hur länge spelaren blir borta är det ok, men man får i min värld inte berätta mer om det saker som kan förvärras eller göra ont om man får en smäll där igen...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Jag tycker att man ska va öppen med skador och löner.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Gällande skador tycker jag att man håller tyst då motståndare kan utnyttja det för att slasha på det ömma området exempelvis.

I övrigt så tycker jag att det är mycket roligare med öppna tränare. Det är numera så att hockeyn måste sälja produkten och då år det så viktigt att alla inblandade också ställer upp på det. Låt oss fans, sponsorer och alla andra som intresserar oss, analyserar och snackar hockey kring fikaborden förstå varför tränaren valde en viss taktik, en viss kedjekombination osv. Det är vi som i slutänden betalar tränarens lön...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov:
Vad tycker ni i ämnet öppen/sluten?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Jag tror inte att det kommer skickas någon back före nyår.
T Ericsson och Hedberg har ju skade/ överbelastnings problem. T Enström ska få sitt första barn. Vi har tre backar som kan tas ut till j-landslags samlingar.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K:
Aronsson känns ändå som att han har en större uppsida än Ericsson. Nu har jag inte så alla t-matcher men han har fått en del ros iaf. Kan man köpa ut till 60-70% av kvarvarande summa sparar man ändå in en del.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
wedde: Foppa är med i nhl 19 som legend, men jag har inte hört nåt om att Markus Näslund är med
Kommentera

« · 1906677 · »