1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480358 inlägg · 4078 ämnen

Forum

« · 2134852 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Silly season - 2020
20 omgångar kvar och det är tätt på matcherna. Vad sitter det i? Glader, det är dags att vakna nu!
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Tarasov: ojdå jag tror ni vinner med 4-2 , fast om ni torska lär jag få höra en till historia på jobbet på fredan. Har ett gäng resver stockisar där
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Veriberri:
Yes mot SSK
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Spela ni imorgon? Tänkt kika lite nu när man är ledig från jobbe xd
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
KB65: Slog just mig att typ hela vår backuppsättning har varit på skadelistan vid nåt tillfälle. Endast Wallinder och Lindgren som har kommit undan, men de har varit sjuk istället. 7 av 9 på kontrakt, är det något rekord?
Sen typ två kedjor forwards och två spelare som rakt lagt av på grund av skador.

Haha 😂🔫
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
TV3: Du kan fortfarande vinna en bil....
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Smurfen: Vad heter MoDos förstecenter? Du kan vinna en bil...
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
mikenomad: ”Lyxproblemet” som har uppstått är att vi snart har en helt oskadad trupp. Inget annat.
Tror vi har snittat 2-3 skadade per match sen säsongen startade.

Enström, Hedberg, Häggström, Åhström, Ohlsson, Jellvert, Öhman, Mikkelson, Dalroth, Styf och Corrado har alla varit borta flertalet matcher vid olika tillfällen på grund av skada/skavanker. Sen gick Viklunds hand sönder i SCA-cupen så pass att de fick ta en benbit från höften.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Tarasov: Fattar inte heller varför man Gamblar på center sidan !
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
KB65:
Nä backsidan kännas lugn, särskilt om Tobbe V inte stöter på komplikationer. Klarar Boivin 25 min per match så ser det riktigt bra ut. Klarar sen Öhman 15 -16 min så skall det finnas puckskicklighet. Men fw-sidan känns hafsig
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
J F K: Det var dock Widebro som sa att det skulle förstärkas på alla positioner (utom målvakt). Men ja, väldigt oklart.

Nu när Boivin ser riktigt fin ut och Mikkelson är tillbaka, med Viklund nån vecka bort så känns inte det lika stor prio att förstärka på den sidan iaf. Vi har många kroppar där.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
mikenomad:
Ja visst vattnas det i munnen på er när vi jämför centersidan....
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
J F K: Det jag inte gillar är att han ser sig klar med att Teodor skall gå som 1:a center, Men Fönstret stänger den 15:e och om Frölunda kallar tillbaka honom om 6-7 Veckor, Då stå vi där med byxorna nere. Jag tycker att vi skall satsa på en 1:a center. Räkna Teo som andra center, det går att ersätta.
Det är en given 1:a center vi behöver a.la poängmakare!
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
KB65: Det mest störande är väl de blandade signalerna man får. Modo hygger på allt ena dagen, en forward ska in nästa. Sedan är det en back och två forwards, för att bara bli en forward. Vet Glader själv?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Rytter: Lindewall har kommit in också. Tycker det är ett ganska jämbördigt byte med Olhaver.

Håller dock med om att vi behöver få in en topp center och ytter.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
BobbyG: Kristallklart 🤓
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Rytter: Vi ligger i botten och nu visar inte MoDo nånting som tyder på en satsning uppåt vad gäller forwardssidan. Vad fan sysslar de med? De får gärna finta bort oss med redan klara spelare, men klubben visar ingen vinnarskalle utåt till oss.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
mikenomad: Vi lever i lyx och har problem, kan inte bli mer tydligt än så
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Costanza:

Otroligt otydlig kommunikation från glader.

Vi har tappat:
Gagnon
Olhaver
Heppo
Kaut
Hedberg
Lindgren

Fyllt på med:
Karla
Rockwood
Harju
Niderbach
Boivin


Känns som det saknas minst 2 toppforwards för att vi ska vara starkare än vad vi startade med på pappret. En center samt en ytter måste in på forwardssidan och det ska vara klassspelare.

Men blir väl en tredjecenter vi får.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
BobbyG: Att Modos problem var lyxproblem kom som en överraskning åtminstone för mig
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Costanza: Nyss var det fyra spelare som skulle in, nu en🥴. Skojar Glader, vad är målsättningen nu, undvika negativt kval. 100 åringen som klev ned i division 1.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
JoseGonzales: Blir fan galen...
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Costanza: Känns som ni behöver en förste center inte en allround forward?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Costanza: vi får hoppas det är en tidningsanka av den gode Pelle Hägglund och att Glader menar en center och en forward. med tanke på hur många alternativ han har och kvalitén på spelare som andra lag värvar förväntar jag mig en riktig bomb
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
BobbyG: Gillar inte alls det där. Ersätt Hedberg och värva en jävla förstecenter som inte sen hamnar på en kant för att han är för vek!!!
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Tolkningsfråga kanske men tolkar detta som att vi bara ska ha in en spelare till nu

Till sist, letar du fortfarande en center?

– Ja, men vi har stora valmöjligheter på centersidan just nu, men vi tittar på att ta in en forward till, en spelare som kan spela både center och ytter och det ger oss många möjligheter och det gillar vi, avslutar Fredrik Glader.
Låst ämne

Sv: Apropå ingenting...
Costanza: Västervik fyller på, Zach Budish rw/c stor poängstark kille som spelat i högstaligan i Finland, de verkar satsa så pengar finns tydligen
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: OK, in med Jacob Lagacé nu då så kan Harju snacka lite gamla minnen. Tror till och med att han skulle kunna bli en succé.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
KB65: Det är ju samma för oss. Självklart håller jag oss som favoriter som sagt, nåt annat vore hyckleri. Men det är ju inte detsamma som att det är klart. Vi kan få stora darren mot ett pånyttfött Modo i semi el nåt
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Domsjö:
Ja bättre att vi köper in någon som kan ersätta.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Tycker också han bör avsluta detta nu.
Han har stora delar av livet kvar så att riskera framtidens lycka känns onödigt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K:
Ja dessutom har de börjat dyka upp i icke uppenbara situationer, vilket är ett dåligt tecken.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hockey_21: Är lite tveksam om han verkligen inte borde lägga skridskorna på hyllan. Det har varit väldigt många hjärnskakningar nu:(
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Costanza: Hägga snart tillbaka i fjärde och grisar på.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
KB65: Vinnarskallarna Sylwander och Harju är helt rätt att ha som ledare nu. Vi kan inte bara ta i 100 % när vi möter våra grannar. Nu krävs det grisig smart totalhockey resten av säsongen annars är det go'natt. Sen måste vi ha en seniortrupp nu och inte imorrn.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
mikenomad: Nu ska vi ta oss dit först.
Men jag tror oironiskt att vår bästa väg är genom Löven och/eller Timrå i ett slutspel, även fast de är kvalitetsmässigt bättre än de andra lagen (Bofors och SSK är också bra). Att få slå underifrån i en serie med derby-karaktär är nog kanske det som krävs för att vi ska ha någon chans.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
mikenomad: Det får vi hoppas , man skall aldrig ta något för givit för imorgon är en annan dag för livet gör små annorlunda hopp ibland .
Idag kliade jag katten på magen och hon bet mig ..det gjorde hon inte igår .
Vi får se vad våra herrar har i bakfickan .
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Clay.2: Ja får Modo blodsmak är de ett av två lag jag helst undviker i en final. Det andra är Löven. Men åker inte vi på en sjuhelvetes skadekris samt om Nubben fixar en stabil backpjäs och en breddforward så tycker jag nog ändå att allt annat än att säga att vi blir svårslagna över 7 matcher är lite fegt sett hur den här säsongen varit.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
mikenomad:
Att vara självsäker är väll ingen dygd , det ät ett plus med min kompetens
Var inte så stingslig , det var inte illa menat .
Serien kommer bli jäkligt intressant när alla har värvat tror jag , vad har du för syn på det Mike
Visst kommer MoDo och Björklöven bli farliga med sina nyförvärv ?
Jag helt säker på det med flera .
Det blir ett spännande avslut denna säsong .
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Ecke Holmberg får snart kliva in och ta över Storplånkan. Det måste till 3-4 kanoner så man faller av kontorsstolen nu, Glader! Känn ingen press. Vi kan swisha om du frågar snällt. Håll 100-åringen vid liv. Ett besök i Karlstad i höst är allt han begär.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Costanza:
Klösarn och Klimmer....
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: 16 p för Kloos i KHL..
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Costanza:
Gör mitt... skrivit att det skulle vara kul att se honom.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gäsp: Han är avstängd där. Men jag är ju dum som svarar så jag ska inte göra det mer.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Clay.2: Det bästa är om du tjatar vidare på Mikenomad i ert egna lilla forum.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Clay.2: Vad var det som satt? Jag förstår helt ärligt inte vad du menar.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Hoppas Piva har ställt krav på mycket smartare defensiv. Det är som att MoDo gjort bra stabila spelare helt förvirrade tidigare.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
mikenomad: Där satt det igen Mike .
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Costanza: Brithen hade inte så mycket spelsystem, men ärvde Bäckmans fantastiska defensiv och hade pirro som andretränare. När relationen med Pirro blev sur, så rasade korthuset.

Till Kents försvar så ville han inte kliva in i båset igen, men både Kenta Johansson och Harald tackde nej (fast Harald kom året efter) så Kent och Melinder ställde upp när klubben behövde det.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Skicka lite mer rödgröna twitterhjärtan till Klimmer. Får kanske ta tillbaka det där med "behövs bara bra spelare". Kent Forsberg kändes mer som en lekledare på en fritidsgård än coach under lockouten, så det krävs även lite uppstyrning och disciplin.
Kommentera

« · 2134852 · »