1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

483643 inlägg · 4079 ämnen

Forum

« · 2346895 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Silly season
Rytter: Dock lätt att glömma att Woods är 23 år och har förmodligen en rätt brant utvecklingskurva kvar. Jag hoppas VERKLIGEN att han blir kvar, tror han kan bli riktigt giftig nästa år.
Gällande Marenis tror jag knappast SHL-klubbarna står på kö, 28 år och spelade div 1 ifjol. På så vis är det en riktigt smart värvning av "the bucket". Det är sådana värvningar Kentää varit skicklig att hitta eller våga chansa på förr.
Nu har Marenis redan visat vad han går för i HA men ni fattar.
Kommentera

Sv: Silly season
Rytter:

Jag tror Marenis är viktigare än Woods och kommer göra förstakedjan bättre. Han är målfarlig och väldigt aggressiv mot målet och vågar bryta in och utmana. Något som Woods sällan gör utan det blir mycket dragningar och finter men inte samma attack mot målet. Marenis är dessutom en mer fysisk och hårt jobbande spelare som tar ansvar över hela isen och klarar av närkamper och fysiska spelet bättre.

Woods är en riktigt bra spelare och väldigt sevärd, en sådan som kan vara osynlig och sedan avgöra matchen. Men ett byte Woods mot Marenis tror jag faktisk kan göra en starkare förstakedja om man hittar rätt center och en vass rightare.

x-x-Marenis
Kommentera

Sv: Silly season
Icing-Ove: Ja tittar man närmare på det så har väl ni ingen som det på riktigt är värt att knyta till sig. Finns inget presumtivt nyförvärv heller som till fullo är värd att dra på sig Modotröjan. Bättre att spara pengarna några år till. HA är ju ändå både roligare och snabbare när allt kommer omkring
Kommentera

Sv: Silly season
Nucky:

Ska vi uppdatera laguppställningen då:

Woods-x-Marenis
Sveningsson-EJK-Aagaard
Ohlsson-Westfält-Mannberg
Sylle-Nordin-OP
Extra: Helmer, Umegård, Jacobsson

Bernhardt-Näsen
Berg-Ingman
Folin-Wahlberg
Styf
Extra: Jonsson, Noren


På forwardssidan är det såklart tungt att tappa Sam som förstacenter.

Tänkt på detta med Aagaard, det är ju ett rejält tapp men undra om inte Marenis skulle kunna gå in och fylla den rollen på ett bra sätt och lämna utrymme för en riktig spetsig ytter till förstakedjan, gärna en rightare.

Det oroar mig lite att vi inte har någon riktigt vass rightare på forwardssidan, vi behöver en som kan stå och trycka in skott därifrån i PP som Björka, Forsberg och Karla kan.

Mannberg vill jag bli av med så vi kan få in lite mer offensiv i tredjekedjan, någon som har lite mer kraft och spets än Mannberg.

Tittar jag på truppen nu så tycker jag faktiskt det är viktigast att behålla Marenis. Han kan gå in och ersätta Aagaard i andra om Aagaard lämnar och han kan även vara ersättare till Woods i första om han lämnar.

Ska man se något positivt i att Woods eller Aagaard drar är det att vi får en lucka högt upp i kedjorna där man kan lyfta in en riktigt bra rightare, något vi saknar i dagsläget bland forwards.
Kommentera

Sv: Silly season
Nucky: Ja, säger man där och inte här eller dem istället för vi ;-)
Kommentera


Sv: Silly season
puffe: Ja, från min sida är det nog lite önsketänkande att han inte ska vara svår att ersätta.. men jag vidhåller att han och Woods snurrande inte fungerar mot kompakta försvar.
Sen hade de också såklart lärt sig av årets säsong och förmodligen varit ännu bättre kommande säsong, men jaja..
Kommentera

Sv: Silly season
M Horava:

Så Power som center och sedan Zach och Woods på kanten.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov:

Ja och Sam är väl ett ännu bättre exempel på att del2 till ha funkar om man scoutar rätt.

Sam hade 1.0pppg 7 del2, zach gjorde 83p på 49m i del2.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Blir rätt besviken om inte MoDo satsar lite extra nu denna säsong. DIF kan brottas ner om vi lyfter in lite mer namnkunnigt.
Kommentera

Sv: Silly season
M Horava:
Del2 till allsvenkan kan funka bra, exv Kevin Kapstad. Skall bli spännande att se vad Gradin plockar fram.
Kommentera

Sv: Silly season
Silly: om Zach kommer kan ju Marcus Power hänga på. De två har följt med varandra till Tyskland säsongen 20/21.
www.eliteprospects.com/player/130686/marcus-power
Kommentera

Sv: Silly season
Silly: bara inte MacMaster ringer honom.. :-D
Kommentera

Sv: Silly season
hockey_21: Gött! Typ 8-900.000 in på kontot då, beroende på hur många andra som sticker över. Skulle vara härligt om Wallinder skriver ett avtal i år också. Då snackar vi kosing in på kontot.

350.000 för Hasa också (+80ish för Sam). Skönt att tjäna lite pengar mitt i den Allsvenska misären iaf.
Kommentera

Sv: Silly season
Icing-Ove: Fredrik Olofsson signar med dallas, fina pengar till oss.
Kommentera

Sv: Silly season
M Horava: Han har spelat med Macmaster också :-)
Kommentera

Sv: Silly season
Heyerdal: Freddan faxar snart ut: "Jag söker 2 centrar, en förstemålvakt och två offensiva backar...Måste kunna bo i Ö-vik. Frågar åt en kompis"
Kommentera

Sv: Silly season
M Horava: såg Fredrik Andersson på läktaren under Finland-Sverige, har han något jobb inom hockeyn tro, spanar för MoDo kanske..
Kommentera

Sv: Silly season
Gäsp: Jag tycker att Riley ska ringa sin gamle klubbkompis. Zack gjorde 78 poäng förra säsongen i ECHL.
www.eliteprospects.com/player/44601/zach-o-brien
Kommentera

Sv: Silly season
KB65: Det finns väl bara en galen förstemålis vi vill ha om vi räknar bort egna produkter?
Kommentera

Sv: Silly season
Tyler Durden: Det enda jag önskar är att Hinken och Karlin fixar bort farmarklubbsmentaliteten och att spelarna som är här blir kvar och kämpar MoDo tillbaka till SHL.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Detta blev en cliff-hanger. Undviker versaler, så inget jag kan ha skrivit. Men någon med anti-passion mot Mårts...tydligen
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
TÄNKER INTR FÖLJA LANDSLAGET I HOCKEY SÅ LÄNGE PÄR MÅRSS ÄR FÖRBUNDSKAPTEN!!!!!!!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Bad_Brett: Du har bytt Isak mot Modigs, måste ge dej cred för det. Endast döda fiskar som följer strömmen, älskar motvalls om det finns grund för det
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
puffe: särskilt som Borgman ska opereras o kanske borta till januari
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Bad_Brett: Märkligt att Frölunda köper en sån klappkass back, man fattar inget. Ser dom något vi dödliga inte ser? Eller är dom bara korkade?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Bad_Brett:
Ja jag glömde att du sitter på facit.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Klart du är. Du tyckte ju att han var en toppback i MoDo trots att han var så kass att han knappt fick någon istid på slutet.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Silly:
Är rätt säker på att han kommer vara ordinarie.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Frölunda fyller på backsidan.
Känns nog bra för Hasa,
Vilka bra backar jag får tävle med 🙄
Kommentera

Sv: Silly season
Icing-Ove: nej dom får alldeles säkert riktigt bra betalt. Sen hur den lönetrappan ser ut, det vet man ju inte.
Kommentera

Sv: Silly season
mattias - 74: Så tyckte jag också, innan vi var där.
Kommentera

Sv: Silly season
puffe: Blir jäkligt tufft att hitta en ny Sam. Tycker han hade det mesta man önskar sig av en center. Var väl bara målskyttet som inte var topp. Men jag tror Hinken fixar det.
Kommentera

Sv: Silly season
Olle: Ja, eller spelar de kanske med lojalitetsrabatt. Anton Lindholm gillar nog inte SAIKs skeva lönepyramid. Många har nobbat retur till Västerbotten.
Kommentera

Sv: Silly season
puffe:

Videll presenterad av Södertälje

Riktigt bra värvning, tror säkert att han hade anbud från SHL klubbar också

Blir en rolig hockeyallsvenska att följa 😀
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Längsta klubban i svensk hockey sedan Ulf Thors, bara det.
Kommentera

Sv: Silly season
puffe:
Väldigt många puckvinster på Vigge, sen gav han spelet framför mål i PP ytterligare en dimension. Tyckte även han var bra mot Björklöven.
Kommentera

Sv: Silly season
Icing-Ove: vilka syftar du på då? Som Timrå knyter åt sig. Wedin/Pettersson/Lander?
Kommentera

Sv: Silly season
Amitiel: Tycker det var bättre när han visade upp sej mot de bättre lagen dock.

När han utgick mot Löven i semifinalen dog hoppet för längre säsong lite, men kanske bara jag.
Kommentera

Sv: Silly season
puffe:
Fast det stämmer ju, var ju i flera matcher som Sam försvann, speciellt mot dom här lägre placerade lagen, när man trodde att han verkligen skulle få chansen att visa upp sig så syntes han inte alls.
Kommentera

Sv: Silly season
KB65: Ja, och hoppas han stannar för evigt. Men ogillar att man inte kan respektera Sams betydelse för laget, bara för att han skriver på för annat lag.

Han gjorde det väldigt bra för oss, hans frånvaro var skillnaden mot att få spela final mot HV
Kommentera

Sv: Silly season
puffe: Han verkar genuint ha kärat ner sig i Övik och MoDo iaf. Han och flickvännen är tydligen på jakt efter hus. Men kan säkert komma ett erbjudande som är på tok för bra där också, det vet man aldrig.
Kommentera

Sv: Silly season
Icing-Ove: Får jag 400.000 i månaden håller på SAIK med, tills vi möts
Kommentera

Sv: Silly season
puffe: Jocke Lindström blev Skellefteå trogen då han fick 400,000 i månaden. TIK gör nåt liknande nu..
Kommentera

Sv: Silly season
Bad_Brett: Ok, Gillar Aagaard, men med 2 säsonger i MoDo, genuin lojalitet? Hoppas det, men när uppstår genuin lojalitet?

Han är en som lyfter andra, genom sin genompositiva utstrålning, men är han oantastbar från anbud utifrån?
Kommentera

Sv: Silly season
Bad_Brett: Om man ser till betydelsen för laget och den uppvaktning han fick, så är det inget att diskutera om. Men ok då, EJK ska kanske vara värd första centerplatsen då. lycka till.

EJK med Modigs hade nog inneburit SHL nu.
Kommentera

Sv: Silly season
puffe: Han var långt ifrån överlägsen. EJK gjorde ett fantastiskt jobb i det tysta och öste in poäng i slutspelet.

Jag är inte heller ett dugg bitter över att Sam lämnar, då han redan i höstas pratade om att "spela bra nu så att han får bra erbjudanden inför nästa säsong":

Som Rytter skrev så skulle det svida betydligt mer ifall en spelare som Aagaard stack, där man ändå känner att det finns genuin lojalitet gentemot klubben. Sam, Woods, Bernhardt etc. drömmar knappast om en framtid i MoDo, oavsett om vi spelar i SHL eller HA.
Kommentera

Sv: Silly season
Icing-Ove: Måste vi välja,hellre en sergeant än en fjunHenrik
Kommentera

Sv: Silly season
puffe: Fänrik Gardin får överträffa sig själv nu och bygga ett Gris-lag som går upp. Lite fler open-ice tacklingar och skott i kryllan. Sluta snurra i hörnorna nu....
Kommentera

Sv: Silly season
Heyerdal:snyft...men han bör gå till ett lag där han får mycket speltid och förtroende, så hoppas dom tar in nån annan
Kommentera

« · 2346895 · »