1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 545254 inlägg · 4159 ämnen
« · 2613563 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{7426}: Har ingen aning där. För många lirare nästan. Snackade med Tarasov tidigt under säsongen att MoDo nog kommer att trycka ner kedjorna ju längre säsongen går. För att överleva kanske Vigge måste vara 4:e center under sista tredjedelen eller nåt..

Costanza: Vad tror vi om kedjorna sen när O’reagan är tillbaka?

Bad_Brett: Du kan hockey! Grymt att Hinken tar in honom redan nu. Det är mycket "BeepBeep" när har drar iväg på grillorna. Bra spelsinne också så jag är så nöjd av detta smarta köp. Sen har vi O'Regan i kulisserna. Man myser än så länge..

{8225}: Ska erkänna att jag kokade att MoDospelarna inte saftade på allt de hade i tacklingarna mot FBK. Satt och skrek framför min ryska piratsändning!! Måste väl för faan vara kul att trycka till med sina 95 kg i Karlstad. Måste ringa Karlin. Tur att han inte är finne...

Costanza: Hutsko kommer bli kung. Grym spelare som vet hur man hittar kryllan.

Kommer ha gjort fler mål än glade dansken när vi summerar säsongen.

Costanza: En sheriff med pondus vore önskvärt.

Skulle vilja se Brickley och Rubins förbannade nån gång.

Deras fysik(utan att gå utanför lagen) borde skrämma skiten ur de flesta i den här korpserien

{8225}: Hutsko är väldigt intressant. Ingen slumpvärvning. MoDo vill ha in den typen som skapar chanser, går in på mål och är jobbig att hålla koll på. Bredden där kan rädda oss under våren. Gärna nåt nytt på backsidan också.

{7426}: Tycker att mikenomad visar på att det det finns liv, inte bara på Mars utan även i Timrå. Fortsätt skriv här mike, sånt behövs

Costanza: Älskar att Allehandas hockeypodd förutspådde 0 nyförvärv innan nyår och att Herr Hägglund dissade Hutsko.

Hutsko lär alltså bli en joker efter Jul

{8225}: Du kan hockey! Widebro gav Hinken lite att leka med och Hutsko är ett bra tillskott för att vi ska fortsätta stressa SHL-kollegorna.

Olli Nomadinen : Har du halsat fotogen eller?

Costanza: MoDo lär generera att fler tränare,sportchefer o allt vad man kallar sej, sparkas

Vi är inte tillbaka för att titta på och beundra

{8225}: MoDoismens offensiv har ju redan fått några lag att svettas och byta tränare.

Olli Nomadinen : Vi ska ha minst 2 lag bakom oss när serielunken avslutas. Resten blir historia

{5647}: Ja och tro det eller ej så gör även jag det. Även om er kurva är lite nedåtgående så sluttar som sagt andras brantare

Olli Nomadinen : En gamle bentacklande huvudjägare tror på oss i alla fall:

Till sist, vilka lag får kvala sig kvar?

Sanny: – Jag sa Modo och Malmö innan seriestart, nu säger jag Oskarshamn och Malmö. Kan Modo behålla den mentala närvaron man visade mot Rögle så klarar de sig kvar.

Fredrik: – Att Oskarshamn gör det känns rimligt, men sedan finns det tendenser på Malmö. Jag säger Oskarshamn och Malmö.

modomille: Världsklass!

Olli Nomadinen : Men snälla mikenomad i formtabellen ligger vi 9a dom senaste 10 matcherna..så vilken trend snackar du om?

{5647}: Sanningen är att ni tar ett steg fram och två bak med lite längre perspektiv än tre matcher. Men för att se det behöver man ta av sig cyklopet

Olli Nomadinen : Två vinster de tre senaste och en betydligt bättre trend än Malmö. Jadu. Var försiktig med vad du dricker.

modomille: När ska ni vända trenden som är på väg att ta er till kvalet?

Olli Nomadinen : När ska ni börja porta svenska spelare från klubben?

modomille: Singularis på tjeck tack

modomille: Nu hade du otur när du tänkte

Silly: Costanza känns mer som en Joey Scarbury-kille.

Costanza:
Och då vet dom inte om att det är Hampaväxter i fönstret.
Och att du spela Bob Marley på kvällarna när du jobbar övertid?

Costanza: Du föll på Kashmir-tröjan, inget fack eller den dyraste advokat kan hjälpa dej i fallet Costanza vs Städerskan

Costanza: Därav ska du bara jobba på kollektivanslutna företag. Då hade du kanske fått jobba kvar

modomille: Finnar o tjecker är allt, om man mixar dom med Ångermanlänningar

{8225}: Kräver alltid en egen toalett vid mitt kontor. Ligger med städerskan. Sen får jag sparken...

Silly: Timrå har gått och blivit en främlingslegion med alla deras finnar och tjecker. Tänker inte lokalt direkt!

Costanza: Costanza borde veta, han har oftast varit en hårt jobbande löneslav, enligt sina ledare. T.o.m sovit på jobbet , snacka om medarbetare man verkligen vill ha

S-vikaren:

Adam sår ett litet frö som skall skapa oro och intern tjafs i TIK! :-)

Costanza: Hårblåsen fungerar fortfarande. Men inte mot alla och inte i alla tillfällen. Det gäller vara balanserad och veta vad varje individ behöver vid varje givet tillfälle.
Hockeyn är individbaserad idag. Tränarrollen idag är en helt annan. Krävs så mycket mera idag som samhället i övrigt.

Att vara auktoritär eller att ha auktoritet.

{5647}: Ja, ledarskap är en konst. Det funkar inte med hårblås i dagens samhälle. Funkar inte heller med Monténs flin och icketaktik eller Garpens teflonbeteende.

Costanza: Läser man Sannys inlägg i diskussionen på expressen så framgår det att Abbotts varit väldigt känslostyrda och mellan raderna kan man ana att de emellanåt skäller ut spelare. Som jag skrev fungerar i regel bara en så aktuortär ledarstil så länge man har framgångar på isen.

Jag tror absolut man kan ha väldigt tuff kravställning, utan att för den skull gapa och skrika på folk.

S-vikaren: Abbotts har varit jävligt duktiga. Deras tuffa kravställning kanske nu har fått många att tröttna. Kanske funkar att köra ett tag, men inte över tid. Karlin, Holmström och Gradin känns mer anpassningsbara och lyssnar in.

{5647}: Det skrev jag. Att det inte kan vara pga sportsliga resultat.

Bad_Brett: Behöver sättas i kontext som allting annat, xG i lite mindre utsträckning än corsi men ändå. Går alldeles ypperligt att styrka bilden av något med hjälp av det här verktyget, men att lösryckt plocka ut någon enstaka grej funkar sällan bra i något sammanhang.

Mer övergripande så kan man konstatera att jobba med den här statistiken har varit en stor del i framgångsreceptet hos många lag som gått långt i både NHL och SHL.

S-vikaren: Samtidigt så kan man inte ha en tränare som tappat omklädningsrummet. Jag har mer koll på hur det gick till i DIF, men den dagen Krüger ledsnade på Garpen så blev Garpen omöjlig. Hur ska man kunna ha en ledare som ingen lyssnar på eller som man lyssnar på, men medvetet ignorerar?

Sportsligt tror jag att man kunnat leva med Abbotts, men inte om de tappat omklädningsrummet. Om spelarna ledsnat på den ganska osvenska, autoritära ledarstilen. I de tillfällen den fungerar så är det så länge laget är relativt framgångsrikt, men i motgång har den en tendens att bli ohållbar.

Tarasov: Rent sportsligt så ser det ut att Rögle gör fel. Vi vet inte vad som sker bakom stängda dörrar. Men det ryktas om missnöje bland spelarna. Man sparkar inte Abbotts pga sportsliga resultat. Svensk hockey jobbar mer långsiktigt idag. Eller har jag fel?

Bröderna tog över Rögle november 2017. Första säsongen slutade man 11:a. Sen har dom slutat 9a, 3a, 2a, 1a, 9a och nu just nu 11a. Som du säger alla lag får sämre säsonger.

{5647}: lite ironiskt är det ändå att snubben som tillhör gruppen som tycker att idrott och politik är separat så fort nån spelare vill visa stöd för en utsatt grupp, är den som konstant drar in politik i ett hockeyforum.

{10322}: Precis, det är en sak om man blir pressad till ett misstag men mot Färjestad var vi bara slarviga. Otroligt frustrerande.

Sigge: Och 99% av våra turnovers känns totalt oforcerade; byggda på att vi hade puck och rätt gott om tid men var för långsamma i handling. Det är rätt frustrerande att titta på.

Bad_Brett:
Tycker de fungerar bra som ett komplement i övrigt. Även om det ni aldrig händer någonsin att ett lag gör en bra match och ändå förlorar så kan 5 raka förluster vara sådant som händer. Visst Folin kan få 10 frilägen men oftast är det Woods/Aagaard som får dem.

Tarasov: Är så trött på de här "underliggande siffrorna". Som någon skrev känns det som nya Corsi. Typ "Vi har förlorat 5 raka och har en målskillnad på 0-23" och som ett brev på posten kommer alltid ett "Mjaaaa men enligt DE UNDERLIGGANDE SIFFRORNA skulle vi ha tagit minst 11 poäng".

Tar de här underliggande siffrorna ens hänsyn till hur bra målskyttar och målvakter lagen har? Om det ska vara någorlunda intressant bör detta bestämmas för varje enskild spelare. Om så Folin kommer helt fri 10 gånger så borde det fortfarande inte påverka expected goals.

Sigge:
Om man tar xga efter det 10 första matcherna är så ligger vi 11 rätt så nära 9 plats också så tycker det blivit förbättring där. Samtidigt som vi behållt vår xgf

Intressanta analyser här om om MoDos spel. Vi har alltså 4e mest offensiv zon-tid men skapar bara 8e mest chanser från det. Mycket att göra med att man inte går rakt på mål utan fastnar vid sargerna.

Vi släpper till flest spelvändningar mot oss och har därav höga siffror när det kommer till xGA.

twitter.com/StrandbergJacob/status/1734513551308378619

Bad_Brett: Själv tycker jag att det är lite högerpopulism över Stråhle. lite som Trump helt enkelt.
Alla kan se att spelet/systemet är skit, men ändå berättar han att det är helt andra skäl som ligger bakom. Det är individuella misstag, medias fel, supportrarnas gnäll och allt möjligt, när det egentligen handlar om att han är inkompetent.

Om vi nu ska fortsätta med att försöka politisera alla inlägg här.

« · 2613563 · »