1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 545387 inlägg · 4160 ämnen
« · 2616447 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
TickledDonkey: Jag tycker TV4 är en skitkanal. Borde finnas en MoDokanal. Bara visa Foppa och Näslund kl 21:19. Hedmanklipp i morgonsoffan vid 07:07.

Costanza: Härlig kommentar av TV4s sportchef gällande Wikegård:
”Vi är väldigt måna om vårt oberoende och vår trovärdighet mot de lag och den liga vi bevakar, så självklart kommer inte Niklas att bevaka Djurgården, säger Westberg.”
Är väl rätt många Stockholmare och andra rätt tydligt färgade kommentatorer och experter som i så fall bevakar ”fel” liga.

Thors 22: Jo. DIF är ju ingen favoritklubb. Men man gillar Wikegård ändå då han gillar MoDo rätt hårt. Tycker de spelat upp sig, sen har de min gamle granne Olle Liss som verkar tycka hockey är kul igen.

Tarasov: Tveksamt. Ser Wikegård som en av de sista (?) gubbgubbdinosaurerna. Tror att det är ett av många felbeslut i grindif och det glädjer mej.

Costanza:
Utmana honom i bänkpress vet ja!
Fråga honom om det är okej med en värvning i potten.
Vinner du så måste han göra en vävning.
Om han vinner så slipper han 😉👍

Silly: Gradin är Kung! Tycker han och Karlin har helt rätt skalle. Hårda på ett rätt sätt! Widebro likadant. Ingen får röra kassaskåpet.

Costanza:
Det beror nog på att Gradin tar alla i truppen i Bänkpress m.m. Han är starkast helt enkelt.
Vill inte har några som lyfter sönder sig.
Därför har han lätt att förhandla ner kontrakten med spelarna också.
RESPEKT! 😉👍

Silly: Tufft jobb att vara sportchef oavsett liga. Måste vara smart och jobba hårt på så många nivåer. Gradin skulle behöva avlastning nästa säsong även om Karlin och andra hjälper till där idag. De ska inte behöva möblera lägenheter och annat.

Monno:
Det kommer bli en helt annan kravställan i den klubben nu tror jag.

Kul att några Brynäsare raljerar över DIF beslut.

Om valet var mellan Alcen och Wikegård,
Så skulle det bli Wikegård alla dagar i veckan.
Brynäs frågade honom för ett par år sedan.
Dom fick nobben av honom!
Personligen trodde trodde jag att Bremberg skulle bli aktuell eller Mats Sundin.

Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 23-12-19 Borta
eltifoso: Ni är ju lika stora och borde vara lika snälla. Vi behöver ju poängen mer.

Costanza: minus på dig

eltifoso: Björklund är den enda jag känner igen. Trodde jag kunde hockey!

{9315}: Det som är spännande är väl om han ska "staka" ut riktningen, står Wikegård för en modern hockey? Känns mer som han står för gamla 90tals stök å bröl spelet? Men man får väl se.
Precis som Boorken så är jag rätt säker på att Wiken vet hur han ska hålla sig aktuell och skapa surr.
Var det inte Rönnquist som sa att Boorken frågade innan städning bad han tyckte i en fråga? Och svarade, bra då tycker jag tvärtemot!

{9315}: Enligt källa
Sedan tidigare saknas däremot Groleau och Forsell medan Öhgren laddar för JVM
Dahlström och Jonathan Andersson är också osäkra kort.
Plus sedan tidigare Björklund, samt sjukdom som gått i truppen några veckor som gör spelare dag till dag

eltifoso: vilka saknas?

eltifoso:
Låter fint kamp in i slutet

Greenwolper: Tänk om vi tacklar och vinner..

HalvHund: äntligen matchdag 🥳

KB: jag tolkade hockeynews artikel som att wikegård inte kommer vara sportchef på det sättet utan mer sportsligt ansvarig och staka ut riktning osv medan dom anställer en "traditionell" sportchef för herrlaget som gör det jobbet vi tänker att en sportchef gör, den där scouten från boston dom har i sitt fina sportråd. det låter åtminstone som det mest logiska

men jag kan ju tolka det som fan läser bibeln också

kimby tycker jag är riktigt bra, så han kommer tyvärr bli bra för djurgården.

{9315}: Har ju lärt mig att gilla honom i tv-rutan, så lite tråkigt för mig.

Har svårt att se honom ta DIF till några oanade framgångar på direkten, men tror samtidigt inte att det kommer vara någon katastrof. Stoppel var ju åtminstone några nivåer tröttare.
Tror han kan vara en något stabiliserande faktor för dem. Brett kontaktnät, har ett bra hockeyöga, brinner för föreningen och kanske främst så har han varit utanför väggarna ett bra tag och har det perspektivet utifrån (lite som Hinken och Karlin). Frågan är nog främst vilka fler personer han kommer omge sig med. Kimby är ett väldigt fräscht namn till exempel.

Saleva: den ribban ligger å andra sidan på marken :)

{9315}:
Jag tycker Wikegård varit en av de bättre och mest underhållande experterna på cmore/tv4.

{10015}:
Kommer bli bättre än Stoppel

Vikingen: borde innebära att vi slipper lyssna på honom i tv4, så jag stöttar detta beslut till ett tusen procent. bara lilla detaljen att modo ska hålla sig kvar i shl då...

Gusse: Jag ger det max ett år. Han är ju 60 och har noll erfarenhet av något sånt här. Förstår fan ingenting.

Vikingen: Är det nått lag i Sverige som jag inte unnar nån lycka alls så är det Djurgården. Förhoppningsvis så för Wikegård ner dom i skiten igen.

{10015}: Och där blev han klar. Man häpnar.

Vikingen: Det där kan bara gå åt helvete.

HalvHund: Blir spännande, ni var mkt bättre än sofforna sist, och vi saknar flera tunga pjäser

Ska vi säga 2-2

Kom igen Modo, kom igen!!!

Blir en tuff uppgift men står stjärnorna rätt och alla gör sitt jobb så har vi poängchans i afton!

Sigge: Aagaard gör alltid massa mål efter varit iväg med landslaget. Jag är inte orolig

Costanza:
Säger så här! Inget är effektivare än f ett n passning på bladet

Costanza:
Säger så här! Inget är effektivare än f ett n passning på bladet

Måste bli grisfest på denna tisdag, Färjestad borta är kul precis som det är att vara tillbaka i SHL. Kunde ha varit värre. Vi måste för faan börja tackla när vi möter bästa laget.

Tarasov: Måste fråga ÖA varför de inte frågar om det fysiska spelet hos MoDo. Det är ju ett sätt att sänka motståndaren så att de gör misstag. FBK är de bästa på detta, då måste vi möta upp mot dem med samma mynt. Går inte att dribbla runt när de smäller på 110% i varje byte. Karlin måste vakna upp här och sluta tugga kubb!

De måste dock lära sig att tackla stenhårt. Kanske sparar de sig till 2024.

Tarasov: Vill ju hoppas att MoDo ökar under våren då vi har så många bra spelare på väg uppåt i karriären.

{7639}:
Ja tycker också det börjar röra på sig, tror han kan göra 30+ denna säsong vilket är bra

Saleva: Bra intervjuer. Ser att Logan gick i draften som 89:a. Det är bra för en liten spelare.
Hutsko 2023: "Jag gillar att äta ute"
Krizan 2006: "Jag gillar att sova hemma"

{9315}: Det måste nog till en ännu bättre prestation än den mot Rögle borta. Men en bra start vore ju att inte släppa till 53 kontringar mot oss i varje period genom naivt spel. Något som tränarna har nött på nu under uppehållet så hoppas spelarna köper det

{9315}: Jisses, Östersunds försvar… när Ingman är lagets mest pålitliga back så förstår man hur snålt man byggt laget bakifrån.

Trilske: hur som helst skönt att inte spela hemma mot kalmar en måndag utan borta mot färjestad en tisdag. känns mer rätt

Trilske: Kul med E Ek i kassen också

{9315}:

Luktar hedersam förlust, tänker en matchbild likt någon av matcherna mot Växjö där vi spelar riktigt bra men åker på 1-2 skitmål.

Skulle bli riktigt förvånad om vi uppträder lika slarvigt iaf.

Tarasov: vågar man hoppas på en ny insats som den mot rögle borta? det som kommer behövas för att ta poäng

Keriksson: Tänkte på Östersund. Tycker de har en trupp som borde greja play-in.

{9315}:

Hade nog inte brytt mig om nyheten stannat på allehanda men när jag såg att fler medier plockade upp nyheten och hakat på tycker jag det framstår som en rätt stor icke-nyhet när det är MoDo-fokus.

Eftersom vi inte ens har erbjudit honom kontrakt tolkar jag det som att vi kanske inte är den klubb som är mest angelägna om att plocka honom.

Framstår mer bara som att hinken har snubblat över honom som en relativt intressant spelare för att han sett mycket dif på sistone.

Bad_Brett: Faller väl på Stråhle, tycker de saknar en spelidé, verkar går bra en kväll som idag när de får flyt men sen nästa match men de släppa in 5 mål istället. Nej ser både Brynäs, DIF och SSK som hetare just nu.

Tarasov:
O.K.? Jag fattar.. 😉
Tror att Josh står på tur hos Gradin nu?
Eller är någon av Lassi eller Brickley eller Berhardt?

« · 2616447 · »