grimiss: Jag tycker det skulle vara kul med Löven i SHL så länge vi också är där. Det skulle bli ett jäkla drag kring MoDo och Löven med rivalmöten även med Skellefteå och Timrå. Skitkul.
Men, Rahimi och Stråhle unnar jag ingen som helst framgång, men av olika skäl. Jag tycker även Kenttä är en rätt självgd och dryg snubbe, men han kan jag klara av. Däremot gillar sådana som Fredric Andersson och även Wiklund som växt på senare tid genom att alltid vara ärlig och rak.
Greg P: Kan vara så att du lever i en filterbubbla. "som alla Modoiter vill få det till"?
Det kan nog vara bra för dig att börja hänga på andra ställen också. Byt flöde och följare och du kommer att få en annan uppfattning av världen.
Tror faktiskt att de flesta modoiter vill Björklöven väl. Skulle du rada upp 1000 personer på gågatan i Ö-vik skulle garanterat en majoritet vilja att Löven var i samma serie som MoDo
Måste säga att det är helt sjukt att vi klarade kontraktet, som nykomling i högstaligan, utan en förstakedja på hela säsongen! Snacka om att Karlin och gänget trollat med knäna👑
Och när ska Karlin få sitt stora erkännande i riksmedia egentligen? Allt han tagit vid såhär långt har ju blivit enorm framgång. Bortsett från Mora, om man ens kan se det som ett misslyckande.
puffe: Tommy P var precis som du minns inom ambulansen, fick hoppa in under krisande säsong och blev en succé och blev väl kvar 2 säsonger till? Underbar Buster-historia!
Ulf Sasse Sandström lite av en motsatt. Är tydligen rullstolsburen nu för tiden:
Silly: Tänkte skriva nått elakt om DN men jag stannar vid att jag är mycket konfunderad. Hur ska DN nånsin kunna hitta rätt i nivå? Är det jag som är en ”enögd supportert” eller är vi helt snett ute med DN med vilken roll de fått sett till vilken kompetens de verkar besitta?
Gavelo: Det är ju helt sjukt om den inte anmäls. Har alla ingredienser för att bli säsongens längsta avstämning (oavsett serie). Inte tacklingsbar, blindside, uppåtriktad, träffar huvudet, återfall osv…
Gavelo: Du behöver inte hålla med. Det viktiga är jag får rätt i slutändan…. Vilket jag alltid får. Därför kan du känna dig säker på två raka och alla blir nöjda!
mr_brasco: En helt annan sak än dagens match. Var in och skulle kolla hur många matcher Rahimi fick, hade gissat på 6-10, men hittar inget. Är det inte klart än?
mr_brasco: Okej, jag håller inte med. Jag tycker Modo gör en rent bedrövlig insats, det som håller oss kvar är faktiskt att även Leksand står för en hel del bedrövelse, som Challe sa i pausen, det ser ut som en allsvensk match!
Modos forecheck var svag och styrspelet på offensiv blå var obefintligt, vi pinchade bort oss gång på gång och inte ens 3:an hade något defensivt ansvar, ja förutom JD vid några tillfällen, hade Leksand 20 turnovers på Modo idag?! I sista perioden slutade Modo att räkna in och alla åkte och jagade spelare i egen zon, Östmans mål är ett exempel där ingen har räknat och har en aning om vart han är. Nej kvällens match är rent genomusel spelmässigt, resultatmässigt är det ändå nära på ok.
Jag hoppas att man kan ställa om mentalt nu och faktiskt kriga järnet det 2 återstående och faktiskt ge det ett riktigt försök att nå play in.
Smurfen: Undrar om vårat NATO medlemskap betyder att det kommer bli fler Storordrar till Hägglunds framöver i tid? Det är många nationer som börja rusta nu? 🤔🤔🤔
Gavelo: Allt det du skriver gäller ju även för Leksand. Vi båda hade något att spela för. De kunde också spela avslappnat och utan press. Segern idag gjorde att top 6 platsen i realiteten är fixad men Leksand behövde inte känna någon press då de hade fler matcher på sig. Att ligga under med 4-3 efter två perioder när ens egen målis inte är på topp är väl inte att avstå från att kriga och strunta i att tagga till?!
Däremot är det mer taktiskt att verkligen tagga till när man möter Malmö och Rögle. Redan före matchen idag var förutsättningen att seger mot Malmö och Rögle och vi är i slutspel. Varför inte spara de bästa krafterna till de matcherna om man med tanke på det täta spelschemat ska prioritera när man ska ge 110 procent?!
Gavelo: Tycker vi gör en bra bortamatch. Vi släpper till mycket, men det har vi gjort hela säsongen. Leksand har flyt med styrningar så fort vi har övertaget. Detta är ingen match vi ska gräva ner oss för mycket i.
Blicken framåt, två raka och sen slutspel! … eller så börjar vi bygga för nästa år… samtidigt som vi har ett kval upp till SHL och HV-Oskar, dvs en massa intressant hockey utan ångest för Modoiter!
Gavelo: Blir ju inte längre förvånad när det kommer till vårat gäng. Vem vet vad de hittar på. Jag är som lite slut ändå. Varit otroligt nervös för Åsa-Nisse. Allt nu är bonus :-)
Costanza: Boden var värda den elitserieplatsen, men sånt är livet, undrar om Sasse slutade efter Boden-äventyret?
Jag har en akut-låda med MoDo-bilder som jag plockar fram när man mår dåligt. Hittar den inte just nu, vet att Sasse är där, så skickar bara lite andra MoDoiter, ber om ursäkt för att en jävel har fel tröja, men han är värd sin plats ändå