Costanza: Tyvärr! dom pengarna gick till Björklöven, men slog huvudet nyss och insåg mitt misstag ;) söker förlåtelse! Hade jag vunnit hade Hedman skjutit upp Modo istället för OP ;)
Ja men lagar är till för att följas. Regler och avtal är till för att brytas ;) Ja jag får nog maila. Hade varit kul o veta så man har något att sikta på :) (ny startad)
Hej, Nu är man medlem här. Kul! En fundering. Vet någon vad det kostar att ha en reklamplats på modes tröjor? Tänkte om man skulle köpa alla ytor så vi får en stilren tröja ;)
{10522}: Nåja, jag skulle inte välja Schweiz alls och de som inte har höga löner har det lite jobbigare där med tanke på de också oerhört höga kostnaderna (sjukvården är exempelvis exceptionellt dyr).
Men, som hockeyspelare med väldigt hög lön och väldigt bekväma resor kan jag hålla med om att det måste vara fantastiskt.
Jag tror att Olofsson brinner efter att spela med MoDo, men att lönen helt enkelt är för hög för att välja MoDo nu. Den diskussionen är lite som att någon som vill spela i NHL aktivt väljer bort MoDo, när det i praktiken inte är ett val.
erjo: jag håller med i sak. Dock har MoDo gått så bra senaste tre åren, mycket för att man väljer unga spelare som vill framåt. Även blivit brända när vi inte gjort det (Ruohomaa, Rundblad).
Se Rundblad ta några lata skär medan en leksing med 9 poäng på säsongen åker sig till ett friläge gör att jag vill tänka en till gång på Olofsson.
Zinch : tror nästan vem som helst hade valt Schweiz före Sverige. Bra löner, typ världens vackraste landskap (tillsammans med Kanada) och låg kriminalitet.
Zinch : varför blir du orolig över att en spelare vill se om han kan fortsätta spela hockey i en liga där han tjänar betydligt mer och där resorna är betydligt bättre. Samt om vi ska dra in politiken och samhället ett betydligt bättre land än Sverige. Jag ser åtminstone inget konstigt i att hockeyspelare ser hockeyn som ett arbete snarare än en välgörenhet som vissa här inne tycker att man borde göra. Lex Dickinson
modomille: Biel hade en utlänning för mycket och då har Jeppe ibland fått stå åt sidan. Man kommer öka från 4 till 6 utländska platser inför nästa säsong (tror det är 6) och då kanske det finns en öppning för Jeppe och det är nog det han väntar på.
Hade ligan inte öppnat för fler importer så tror jag han varit klar redan.
Sigge: jag vet inte, tolkar det snarare som att det blir klart med modo snabbt om schweiz tackar nej. kan vara så att dom i princip är överens men att jeppe vill se klart i schweiz först
Men det är ingenting som är nära med Modo i dagsläget?
– Nej, jag vet inte. ”Hinken” och jag pratade för några veckor sedan och han är medveten om min situation. Kan jag få ett svar här nere så kan vi gå vidare efter det och sedan kan det gå ganska fort.
"jag vet inte ... vi kan gå vidare och sen kan det gå ganska fort"
{9315}: Jeppe verkar inte så värst sugen på att komma hit. Om vi ska hålla våra principer tror jag vi tackar nej om han ska vela fram och tillbaka för länge
Tarasov: jeppe pratar framtid. ska jag bli orolig att jag har blivit använd i ett pussel att försöka hitta läckor? nej, jag får tro på informationen jag har fått :)
{9315}: Norlinder vill jag minnas är rätt bra i duellspelet. Nu kan man inte fylla laget med 6 st EK, ser inga större problem med den backfyran föredrar spelförståelse framför ”fysik” även om man inte kan bortse från den dimensionen. Det viktiga är struktur i defensiven och det tycker jag vi har.
{9315}: Låter bra, jag är dock av naturen tveksam till värvningar från Finland men jag överbevisas gärna, för vi behöver bra backar.
Det här med Rundblad är knivigt, han har rutinen och allt en potentiell toppback skall ha, men han känns bara så oinspirerad och gör så galet många till synes enkla misstag och har egentligen inte blivit bättre på hela säsongen.
jag har fått från två av mina vänner som jobbar med hockey att winberg antagligen är den bästa backen modo har just nu. vet inte om det säger att han är jättebra eller att modos backar på kontrakt för 24-25 inte är så bra, antagligen mer från b än a. men han får goda rekommendationer
modo måste nästan göra sig av med rundblad i sommar. inte så att jag skyr honom som pesten, men med tanke på hur gärna hinken vill ha hem norlinder... kan ni tänka er norlinder, bernhardt, näsen och rundblad som fyra av sex backar? en vindpust så har man vunnit den duellen
modomille: Inte så konstigt att man går nån mille minus år 1 i ny liga. Tar längre tid än så att passformssy kostymen och man har ju behållit många dyra(?) spelare från shl dessutom.
Jag önskar iaf Anton, Johan och Brynäs lycka till i årets slutspel.
{5647}: Ja det instämmer jag till fullo på. Det är skillnad att satsa en säsong med hjälp av externa finansiärer om man ser sig ha en kanonchans att nå det mål man satt upp, men att göra sig beroende som Rögle gjort för att kunna satsa mot det där avlägsna SM guldet så är man ute på väldigt djupt vatten.
Att sen försöka med deras nyliga approach att dammsuga landet på draftval kan såklart ge några kronor i avkastning men det är heller ingen modell för att vinna ett Sm-guld.
Gavelo: Ja, det är absolut vanskligt att bygga sin ekonomi på externa sponsorer. Framförallt om det bygger på en eller ett par drivande personer hos dessa sponsorer. Det är en sak att ta in kapital för värvningar, men om man har en ekonomi som i grunden går minus är det verkligen farligt på längre sikt.
Där tycker jag MoDos approach att man alltid ska göra vinst och att man kan ta in externt kapital på specifika värvningar är mycket sundare.
Trilske: Linus Sandin skriver nytt avtal med Rögle till säsongen 26/27
Lite komiskt hur media målade upp Rögle som en ekonomisk maktfaktor i svensk hockey 2022 trots att man måste förlitar sig på pengar från Cor viridis gruppen för att kunna satsa.
Lite som att vara ett statligt ägt bolag, går projekten dåligt så räddas de av skattebetalarna.
Vi får se hur många miljoner dom backar vid bokslutet 23/24, jag gissar på 3
Keriksson: Nej, Löven har inte en stomme som oss. Deras två förstakedjor är spelare som inte skrivit på nytt kontrakt och som jag inte tror håller i SHL. De har väl egentligen bara Lerby på backen som jag tror håller. Möjligen också Cronholm. Rahimi är rent av usel i fem mot fem, Lindgren har stora problem med sina axlar så han klarar inte fysisk spel, Manning är en gigantisk besvikelse sett till kostnaden osv.
{10015}: Tror dock Löven hade blivit en slagpåse i stil med Oskarshamn om de gick upp, är ju inte så lätt att göra det vi gjort direkt och kriga om play in första året.
TickledDonkey: Löven har varit bra mot topp 6. Poängmässigt är det väl jämt mot Mora och minus mot DIF, men plus mot de andra. Lite sanning med modifikation då Brynäs spelmässigt varit överlägsna i tre av matcherna och det var jämt i den sista. Dessutom så vann DIF, SSK och AIK senast, så på senare tid har man inte varit lika lyckosamma mot topplagen. Man har från många håll hållit fast vid att man varit bra mot topplagen och jag tror att det verkligen var en smäll att torska tre av fyra mot topplagen på slutet.
Matchen mot AIK senast var horribel. Det var faktiskt bara ett lag på banan så länge det var match. Löven spred puckar och hade gigantiska problem när AIK drev upp tempot och spelade lika fysiskt som mot oss i vår kvart i våras. Det är inte svårt att förstå varför Rahimi fick tuppjuck när han fick en lite tveksam utvisning och hämnades genom att skicka Björk till sjukhuset.
Löven fick för övrigt tre spelare som klev av pga det fysiska spelet där Nörstebö är den enda som inte kan spela idag. Björk lär knappast spela heller för övrigt.
{10015}: Jag vågar aldrig döma ut Löven, än hur dåligt de spelat i grundserien😊 Om jag förstått det rätt har de tagit en hel del poäng mot topplagen. Bl a 3 av 4 mot Brynäs om jag inte minns helt galet.
Saleva: Och själv tror jag Löven kommer bli livsfarligt i ett slutspel, oavsett motstånd. Jag trodde iofs de skulle gå hela vägen till SHL ifjol också.
Freddan är en skön snubbe, det tror jag alla tycker.
Det jag inte förstår är varför man måste gå ut i rikstäckande media och säga att en spelare är begränsad och kommer sticka ut negativt i HA-finalen. Speciellt när spelaren hade gjort 29 mål i grundserien.
Det fick mig att se honom i ett annat ljus, det är något med småaktighet och att ha en missunnsam inställning som skaver hos mig. Men i övrigt verkar han ju ha positivitet.
Padrone78: måste nog vara topp 5 kaptenen genom tiderna i HA/SHL/Elitserien. Sjukt vilket ledarskap han har. Minns intervjun direkt efter matchen mot HV i sista matchen
Tyvärr! dom pengarna gick till Björklöven, men slog huvudet nyss och insåg mitt misstag ;) söker förlåtelse!
Hade jag vunnit hade Hedman skjutit upp Modo istället för OP ;)