1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 503101 inlägg · 4187 ämnen
« · 2668596 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Keriksson: Ikväll tömmer MoDo tanken. Fullsatt va? Kul även med över 1000 pers på damernas fight igår!

Keriksson: linköping har inte jättemycket att spela för, dom kommer nog topp sex oavsett och visst femte eller sjätte kan spela roll ifall det blir skellefteå, växjö eller frölunda men svårt att gissa sig till på förhand

fö lite häftigt med skellefteå-växjö och frölunda-färjestad idag. försmak på semifinalerna? sen frölunda-skellefteå i sista omgången som kan avgöra vilka som kommer trea

Smurfen: Ångrar att jag inte köpte biljett till kvällens match, som tur är är den huvudmatch så man kanske får lite av stämningen in i vardagsrummet.

Sv: Silly season
dempa:
Han (Jesper O) är fö sjukt lik Johan Olsson, fd längdåkarn..

Ikväll under Viljans Vackra namn borde Wahlberg få åka runt själv på isen och sjunga med som han gjorde här !

twitter.com/mrmadhawk/status/1653398932091707394/mediaviewer

Blake:
Ja idag håller vi stenhårt på LHC men även om Rögle tar 0 idag och vi 3 så är vi en p före, då krävs det seger i sista t.ex. efter övertid. Vi kan inte hamna i ett läge där det inte krävs seger i sista matchen. Tappar vi mark mot Rögle idag och hamnar 3 p under dom så skulle det krävas utklassning i sista matchen vilket inte kommer hända.

{5647}:
Eller kanske mer åt detta?

m.youtube.com/watch?v=8HtGzDED5nQ

dempa: Jag tycker han verkade ha en dålig dag bara då han svarar lite nonchalant och stundtals sarkastiskt. Har nog varit mycket tjat och då är det skönt ta död på alla spekulationer så att han inte blir stämplad som svikare ifall det inte blir MoDo. Och det är klart, erbjuder Rögle trehundrasjuttioelva tusen kronor i månaden så blir han ju tvungen att överväga det.

{5647}:
Tänker mig att DN är lite av detta stuk:

{7426}: Lyssnade på hockeyallsvenska podden. Ingen av experterna har någon som helst förståelse för varför Rahimi inte anmäldes efter sin högst medvetna krock. Daggen sa att det är helt omöjligt att inte Rahimi är medveten om Björk.

Koff: Nej. Ullmark är grym och har fler år kvar i NHL.

Tarasov: Ser gärna Emil med ett C på bröstet ikväll. #minkapten

JoJo2613:
Emils ”berättelse” är tilltalande. Ser oss åka ut är på väg att lägga av själv då han spelar i en lägre serie, blir en etablerad back i allsvenskan på gränsen till SHL. Får vara lagkapten i en av klubbens viktigaste segrar i modern tid.

dempa:
Jag delar din uppfattning där tyvärr.

SPOODI: nej efter att läst Jespers uttalanden får jag känslan av att han aldrig spelar i MoDo igen. Blir det Sverige nån gång kommer FBK locka, eller Rögle. Kalla mig bitter men, ja..

Modo-Målet:
Ja så kan de vara. Men vad ska man göra mellan matcherna än drömma lite ;)

Greenwolper: fram med röda mattan innan matchstart och någon snygg hyllning från klacken och jumbotronen !👍 våran kapten som bar fram oss förra året till uppgången.

Koff: det där är definitionen av en utopi

Koff: ingen hemvändare är aktuell förutom eventuellt Jesper Olofsson och Norlinder. Tvek på att någon av dessa ens kommer

Nu är jag långt fram, men om vi är klar för shl även efter nästa säsong. Skulle Linus ullmark vara aktuell? Han har 1 år kvar och verka gå lite tyngre nu i NHL. Lehtinen o ullmark hade varit seriens starkaste målvaktspar.

Randy Marsh: ja en riktig krigarmodoit med modohjärta det. Han förtjänar det!

Blake}:

Eller Örebro, men dom lär nog städa av Oink idag

{10015}: Vilken häftig avslutning på serien ändå, först kampen om att undvika kval och nu fight mellan Rögle och MoDo. nFinns alla möjligheter att Rögle förlorar mot Linköping och att vi vinner hemma mot Malmö!

JoJo2613:

Skridskorna på hyllan eller?

Wahlbergs sista match i Hägglunds Arena ikväll (eller mest troligt) Rysningar för dem som är på plats.

JoJo2613: MoDo läser HS. Var ju någon som sa att klubben skulle göra detta.

JoJo2613:

Hoppas han blir rejält hyllad ikväll. Det förtjänar han.

Nu är det officiellt att det här är Wahlbergs sista matcher.

Silfverkroken: Jag tror ni löser det. Bara inte Gällstedt får psykos och väljer fel lag till kvartsfinalen så blir det nog bra detta.

Är ju trots allt en myt ”ska vi vinna måste vi slå alla” - Nej, välj rätt lag, som tidigare sa. Låt topplagen köra slut på sig och sen gör ni det ni ska i finalen så blir det en rolig vår:höst i Gävle också. Vi ses!

Gällande Löven så är det enda dom är bra på att vara ett tidigt vårtecken och så har de väl varit sen första året bocken brann, när löven missar SHL är de vår på riktigt!

{5647}:
Kommer resultatet på HA - Tipset nästa vecka?

KB: Brukar Löven ha bra statistik mot topp sex? Hoppas så klart du har rätt och håller oss som klar favorit men kommer inte stoppa mig från att gå runt med konstant ångest fram till maj...

Silfverkroken: Inbördes statistik brukar sällan betyda något väl i slutspelet. Löven har slängt upp den där topp-6 tabellen varje år nu och det har ju gått sådär för dem.

Att bli etta och få välja lag genom hela slutspelet har visat sig vara det viktigaste. Inte minst att kunna ”köra slut” på de andra två tuffaste semifinalisterna genom att tvinga dem emot varandra.

Bad_Brett: Tack! Rädd att en lövare skulle kapa av tån. Jag är ju MoDoit.

Costanza: Nemen se på fan! Kan det bli moraliska finalen redan i kvarten? Betyder det att det blir det snabbaste avgjorda slutspelet någonsin?😂

Costanza: Håll ut! När du får känna Scholls varma, mjuka, vita kräm mot din stortå kommer allt kännas bättre.

Bad_Brett: Jag lovar. Stortån blir bara mer MoDo-röd för varje dag. Det pulserar. Kommer jag att dö innan MoDo blir 10:a? Måste slå MIF!

Har länge bollat upp AIK som det kanske största hotet mot Brynäs och kommer fortsätta göra det. Dom har det mesta. Bra målvakter, bra backar även om dom saknar en riktig general men det gör alla förutom Brynäs kanske, bra spets framåt och framförallt en bred spets. Sen besitter dom en jävla tyngd i laget som lag kommer få problem med. Visst ser en del av deras underliggande siffror inte så bra ut men jag tror att dom är det laget som kan lyckas bäst med att få matcher dit dom vill. Vi såg förra säsongen hur ett rätt mediokert AIK ändå kunde störa oss med ett effektivt PP, fysiskt spel och tjuvnyp. Sen hade dom också en del flyt ska tilläggas men det gör ändå att man undrar vad dom kan åstadkomma nu i ett slutspel med ett bättre lag.

Costanza: Skicka mej ditt bankid o datum du fyller, så får du en rejäl överraskning

Bad_Brett: Jag är nu 49 och bor vid dyngdiket och det är lite skönt att peta på den infekterade MoDo-röda stortån. Låter det vara så att vi blir 10:a.

Costanza: Myggjagare var ute för 50 år sedan. Hur gammal är du egentligen?

Bad_Brett: Min stortå är helt MoDo-röd efter nageltrång. Måste nån Lövare i Umeå kapa av den? Kommer jag att överleva? Var är Dr.Cox?

{5647}: Djurgården har seriens två överlägset bästa forwards när de är på humör och skadefria. Och Liss är en riktigt otäck joker ifall inte coachen sätter honom på läktaren...

Är Andrén ett svagare kort än Myrenberg? Jag tror de kommer ta sig till final i år igen.

{5647}: Något som är intressant att nämna gällande SSK är att i inbördes statistiken mellan topp sex-lagen i HA är de klart sämst. Åtminstone var de det för ett par veckor sen, antar att det är ganska lika nu. Å andra sidan är Löven högt upp på denna lista (är främst mot övriga lag de tappat sina poäng) vilket gör att jag är lite rädd för dem i ett slutspel.

Rytter: Sholl har faktiskt spelat upp sig rejält, men nog känns han som ett svagt kort ändå. DIFs målvakter har också klivit fram på slutet, vilket de kommer behöva fortsätta med mot Löven.
Jag tycker att AIK har väldigt bra målvakter och det går verkligen inte räkna bort Voutalainen som är den enda orsaken till att Löven klarade sjätteplatsen.

Bad_Brett: ssk har väl förmodligen tillgång till OEEK också. Inte för att han är så mycket bättre än deras andra målis

Rytter: Det vore otroligt roligt att se 39-åriga Eriksson och Videll dominera i slutspelet, men har en liten magkänsla av att de i slutändan inte kommer ha den där edgen som visat långa stunder under säsonger.

Lite trist att Eriksson redan har signat med Skellefteå, hade känts roligare ifall han hade spelat upp SSK och gjort SHL-debut i samma klubb...

{5647}:

Ja SSK känns som ett slutspelslag, tunga och många med rutin samt väl coachade. Ett spelsystem som bör funka i ett tätt slutspel. Är Videll med har de dessutom matchvinnare i han och Eriksson.

Visst att målvakten är ett frågetecken, men de är ju bland de tre lagen som släpper in minst mål. En stark defensiv kan göra en medioker målvakt bra.

{5647}: Tomas Såll är inte bra. En av ligans sämsta förstemålvakter. I övrigt den största utmanaren till Brynäs. Samtidigt har Mora den minst imponerande truppen, men den i särklass bästa målvakten i ligan. Ska bli jäkligt intressant att se vad som kommer vara mest betydelsefullt i slutändan...

Costanza:
Vafalls?! Hur vågar du jämföra Stråhle med Karlin? 😜
Ja jag hört att VDn o Widebro pratar en del med varandra.
Ja ska löven komma tillbaka bör Stråhle bytas ut. Karlin känns som Gandalf och Stråhle som en hormonstinn Donald Trump.

« · 2668596 · »