Framnäs: Rögle håller på att bli ett nytt hatlag. De snodde Tambellini (för visst hade han gått dit även om vi hade gått upp?), Wallinder, Strömgren och nu Dickinson. Utöver det så suger det att se Sandin ösa in mål där.
{10522}: Fan, nyheten om Kapten Wahlberg lämnar tog hårt i hjärtat…. Brukar inte bli sentimental men just när det gäller Wahlberg så är det något speciellt.
Människan och ledaren Wahlberg kvalar för mig i samma kategori som kaptenernas kapten Per Svartvadet!
Någon som hört vad Wahlberg skall göra efter denna säsong?
Smurfen: Den nivån har vi inte varit på under elva säsonger. Då kom vi 7a i Elitserien och störde 2:an FBK i kvarten sen. Vi måste ju ligga sjukt mycket plus i beräknade biljettintäkter + kringförsäljning.
{9315}: Nieder petad av Adam ikväll, den var intressant. Hela säsongen har den förstnämnde haft given plats oavsett prestation, så därav förvåningen. Är inte förvånad rent hockeymässigt, då AP tar betydligt större ansvar.
Zource: jag tror det blir modo och malmö som missar. örebro har en skrattmatch idag och modo eller malmö kommer tappa poäng idag garanterat, det laget som gör det är borta.
Skulle ändå vara kingelikingkong om vi kliver in till pucksläpp med konstaterad torsk för Rögle hemma mot Linköping! :)
För övrigt, är det bara jag som inte fattar hur man kommer in i de olika trådarna, (Matchtråd, Silly och Apropå ingenting), efter uppdateringen? :D:D:D
RedNek: kung å höra!💪 skall göra mitt på plats med. Lika bra å njuta, kan vara sista matchen hemma denna säsong. En spännande match å med förhoppningsvis fullsatt. Nu bär vi fram MoDo!🥳
Silly: Jag kommer nästa vecka redovisa allt tippande. Har börjat skriva ett skript som automatiskt redovisar varje inlägg i textformat så man enklare kan lägga in det. Där tänkte jag att man kunde filtrera ut guldkorn från Modano och andra muntergökar som önskade oss lycka till i slutspelet:)
{9315}: Varit rätt imponerad över Jocke Lindströms resa i SAIK. Trodde inte alls att han skulle orka till 39. Riktigt duktig tjurskalle, så mycket är nog mentalt för äldre spelare att orka prestera i SHL.
Elysium: känner mest att det skall bli kul jag. Roligt att det kan bli en spännande match ändå såhär i slutet. Att vi har något att spela för. Att vi får fira Wahlberg. Vi har inget att förlora. Hoppas på ett galet MoDo och en galen publik med galen stämning! Hoppas det blir en jäkla fight från oss! Nu jäklar kör vi järnet idag!
Tänk om Modo inte hade slarvat bort den där 2-0 ledningen mot Malmö senast. Vet att man inte kan resonera så, men tänk om! Det där fucking bytet i tredje perioden…
Bad_Brett: jag tror som jag skrev igår att han och hinken är i princip överens om ett avtal, inget kontrakt har skickats men dom har pratat tillräckligt mycket för att det inte är några problem, vilket hade mappat med det jag hört, men att det säkert är så att han vill avvakta och se om han kan få ett sista bra kontrakt i schweiz. blir förvånad om han väljer ett annat lag än modo i shl nu på ålderns höst men konstigare saker har väl skett och det sker väl bara för att jag är så säker på motsatsen
jyp kommer inte att spela slutspel. om modo missar playin så kan winberg presenteras snart? det är väl nåt exitsamtal som ska göras och hinken vill säkert ha klart sina exitsamtal också men sen kan det dra igång
{9315}: Ja men som sagt Modo måste ta en 3a idag och gör man det så krävs det seger mot Rögle, kan räcka med övertid eller straffar men då har man rätt mindset inför den matchen. Vill se Dickinson göra en kanonmatch mot sin nästa arbetsgivare!
Luleå/Zaik väcker inga känslor
Timrå är bara hatkärlek