Gavelo: Blir väl dom vanliga tröttsamma hyllningarna av Luleås Damverksamhet utan att nämna ett ord om att dom har noll egna spelare utan bara är ett ihopköpt lag och dom utvecklar inte svenska damhockey alls snarare tvärt om.
DrCox: Inte ens AB skriver något om matchen, däremot är det full uppdatering på allsvenska slutspelet , det säger rätt mycket om hur statusen på Sdhl 😂
MorganaLefaey: haha såg den nyss med. Vilken sjukt töntig utvisning^^ var dåligt skådespel på aikspelaren med^^ där höll de inte för ”publiktrycket ” var lika kålsupare båda ju
Padrone78: dog nyss en aik spelare efter en crosschecking i magen så faller han rak som en spik framåt. Absolut crosscheck men det var rejält överdrivet.
Padrone78: Har faktiskt ingen koll vilket publiksnitt Timrå har. Sedan säger ju delvis lite beroende på om man kör fribiljetter och billiga kampanjer typ som Löven gör ibland.
KB: finns ingen anledning att tro att sanny inte har bra insyn i de flesta klubbarna i shl skulle jag säga. dels för att han spelat länge i serien, åkt runt och kommenterat i många år, och han jobbar tätt med tv4 gänget och mrmadhawk. han lär ha bra relationer och får höra både det ena och det andra kan jag tro, inte bara från timrå
{10015}: det kommer dröja. inte bara från modos sida som sitter med annat nu men utöver det är det få lag som slutat spela och dom som fortfarande spelar förhandlar inte under slutspel/kval av förkarliga skäl
tidigast tror jag något händer månadsskiftet (winberg spelat klart, olofssons lag ligger undet 2-0 i matcher mot serievinnarna) och att det drar på gång på riktigt mitten april-början maj
tror inte det kommer läcka så mycket innan det är klart och presenteras dagen efter. modo har ett tajt skepp, allehanda saknar grävjournalist när mattias har lämnat, mrmadhawk skriver bara när saker är klara.
Greg P: Facit finns inte och du har ju uppenbarligen själv förstått att det spekulation, även om vi tydligen är oense gällande hans inside.
Själv vet jag att MoDo hade riktigt dåliga säljare för en massa år sedan. Detta för att många företagsägare jag pratade med sade att MoDos dåvarande säljare ofta ringde och sade "Vi kör väl samma som förra året". Ingen fantasi eller försök att utöka försäljningen. Min gissning är att Sanny hört liknande saker fast om Timrå. Med all säkerhet har han som lagkapten träffat flera av sponsorerna och förmodligen bildat sig en uppfattning om Timrås säljorganisation när han snackat med dem.
Greg P: “Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna någon slags känsla. Själen ryser för tomrummet och vill ha kontakt till varje pris.” är det därför du hänger här och njuter av att göra löven ännu mindre omtyckt?Låter som du lever i sann trollanda. Blir mer och mer fundersam över din ålder.
grimiss: Timrå får en rejäl sågning av sin tidigare spelare Sanny:
Frågan som klubben bör ställa sig är om man vid sidan av isen ligger i framkant någonstans överhuvudtaget. Har man en SHL-mässing organisation och i så fall i förhållande till vaddå? Har man de bästa säljarna som säkerhetställer att man kan syresätta verksamheten ekonomiskt? Tänker man nytt och ser möjligheter för att få fler att gå på matcherna? Är styrelsen rätt sammansatt? Har man en juniorverksamhet som håller? Jag betvivlar att man ens tänker i dessa banor utan att man sitter och hoppas att det löser sig om man lägger alla resurser på spelartruppen.
Hela organisationen vid sidan av själva laget får steppa upp annars kommer Timrå att sakta men säkert att cementera sig i botten av tabellen. Det går inte att tro att det löser sig bara för att man har ett bra lag på pappret. Organisationen måste sitta ihop och min bestämda uppfattning är att Timrå vid sidan av isen håller hockeyallsvensk klass.
Greg P: hahaha hur fan kopplar du ihop yxhugget med woke? Du gör det onekligen bara lättare och lättare att inte hålla på björklöven, trots att det är ett norrlandslag.
Låter positivt att man faktiskt vill få bort hjärnsläpp som tillför noll till hockeyn och har hög skaderisk. Tacklingar och kampmoment är nåt helt annat.
SPOODI: Lotterinämnden vet man aldrig med. Ifjol fick Weigel en avstängning för något liknande, men då blev det ingen skada utan spelaren kunde fortsätta...
Det var en rejält ful slashing och solklart matchstraff, men det är mest olyckligt att det blir en skada.
Greg P: Har legendariska ”innebandy” matcher på en lutande gräsmatta som minne så kan relatera. Enda regeln var faktiskt att vi inte fick använda klubban som tillhygge😝😉
Greg P: Problemet är givetvis att den tar precis i knävecket där det finns senor och annat som kan ta skada. Hade den tagit på vaden skulle knappast Ytterell blivit skadad, men nu tog det precis där det inte får ta. Ytterell har dessutom missat nästan en hel säsong pga en knäskada, så möjligen har det också spelat in.
Resonemanget du för är så korkat att det är kopiöst svårt att tro att du är äldre än 10 år faktiskt.
Tarasov: Blev helt förskräckt när jag såg semin DIF-Löven i fjol o täntke att om vi mött Löven när dom spelade sådär så hade vi haft halva laget skadat.
Är livrädd för dom av den anledningen...grejor som det där och Rahimis huvudtackling mot Gnagaren..
Som det är nu så är det ju "tur" för vår del att det är vårt största hot (som jag känner) som spelar mot Löven nu i kvarten, och hur cyniskt det än låter så gråter jag inte om dom här 2 lagen fortsätter slå ihjäl varandra....
Tarasov: Minns när jag lirade division 2 i LN för mååånga år sedan och man mötte Svedjeholmen, Husum & KB65 mfl grisgäng. Då var sånt där vardagsmat och oftast blev det inte ens två minuter heller för det skedde bakom spelet, man gav igen senare helt enkelt.
Hockeyn är verksligen as trist numera med alla anmälningar, diciplinämnder, kameror som ser allt och TV4 med som gör allt för att ska content ska handla kring domslut & gifs på tacklingar.
Smurfen: Knä eller vad skitsamma. En man reser sig upp och spelar vidare. Det är iget man stänger av för. I ett slutspel. nnHelt sjukt hur Woke hockeyn blivit. Kollat NHL från tidigt 90-tal var 2 minuter på den tiden.