1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481156 inlägg · 4078 ämnen

Forum

« · 1907914 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Apropå ingenting...
hk:
Nu har jag inte sett Luleås men en ordentlig ljusshow har jag inget emot om den är gjord på ett bra sätt och håller hög kvalité, och självklart följer ett tema och inte bara är massa blinkande ljus bara för att ha något som blinkar.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Ja jag har ju ett obefintligt matintresse där jag mest bara äter för att man måste, så jag vill inte riktigt bedöma restauranger. Känns orättvist. :P
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno: Guldbaren är riktigt bra. Har haft många affärsluncher där, för den, varvsberget och Scandic är alltid bra.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Ja just kioskerna läggs nog rätt lite krut på känns det som. Man har ju Sammy men om han bara är för Victory resturangen iofs? Sen är jag väl inte ständigt imponerad av den heller direkt.
Har bara käkat en gång nere i Guldbaren, men kommer tyvärr inte ihåg hur standarden var riktigt...

Kioskerna som du säger håller man nog lägsta acceptabla nivå på för att tjäna pengar på dom. Och i barerna går det väl ut på att sälja öl mest bara.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno:
Jag hade önskat att man hade en högre ambitionsnivå. Känslan nu är att de vet att folk kommer handla och därför skiter i kvaliten vilket känns trist. Särskilt då man talar om värdet av sina besökare osv osv. Särskilt då klubben tar ett högre pris än på många andra ställen för motsvarande produkt. Men det kanske är att ha för höga förväntningar:)

Skall tillägga att jag inte har en aning om hur det är i ”den fina” restaurangen.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Jag håller med, det är pissdåligt och pissdyrt det som erbjuds i hockeyarenorna. Riktigt trisst.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Situationen är samma i delfinen. Verkar vara ett problem i de flesta hallar. Hur svårt kan det vara att tillhandahålla goda burgare liksom. Jag äter endast i yttersta nödfall.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Luleå fick väl sin ljusshow av nån GruvMojäng och Timrå sin fina jumbo-tråån av nån kär rik supporter. Fint tycker jag.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Kaffet är väl Löfbergs lila som alltid. Så vad hade du förväntat dig?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K:
Apropå barer köer mm, varför höjer inte klubbarna ambitionen på det som säljs. Har tagit en hamburgare på ett par arenor och förhållandet pris/kvalite är nog det lägsta man kan få. Den hyllade ”modoburgarem med tillhörande pommes” var verkligen ingen höjdare. Varför skall en malacopåse kosta 25kr(minns ej priset skall erkännas). Och kaffet måste det vara den billigaste skiten, varför inte kontakt något lokalt rosteri( eller det närmsta) och höja nivån lite. Är en överprisad delicatoboll verkligen det bästa man kan få fram....
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hk: Absolut. Med tanke på hur upprört det varit kommunen över bidrag till Modo Hockey så vore det dessutom snudd på självmord att göra någonting sådant. Vår nuvarande jumbotron skänktes väl av Tore Erkén och ett privat initiativ är väl enda möjligheten.

JAg tycker visst att det är trevligt med bra inramning, men det som jag i första hand vill ha ordning på är att få ned kö-tid i kiosker och barer. (Dessutom vill jag ha tillbaka stubben!!!)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: Jag skulle bli förbannad om Modo spenderade pengar på en ljusshow som Luleå har gjort.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: I Almtuna är en ny Arena på tapeten.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Shl känns ju mer och mer som ett skämt. Förstör inte hockeyn. Hockeyn kan ju knappast bli större som de håller på
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Problemet är ju att man inte alls bryr sig om ”Svensk hockeys bästa” man bryr sig om ”shl’s bästa” och definitivt inget annat.
Dom klubbar som klarar dessa krav idag är väl Modo, leksand, AIK och viss mån löven och ssk, klubbar som vita hästen, Almtuna, pantern mfl kommer aldrig någonsin utan en eurojackpot vinst klara av att bygga Arenor som klarar dessa krav man vill ha, vilket per automatik kommer döda hela allsvenskan.
Shl vill inte stänga dörren helt mellan allsvenskan eftersom man vill ha mandat att kunna plocka russinen ur den allsvensk kakan varje år, men man vill samtidigt begränsa så bara ”Dom exklusivaste klubbarna kan ha tillträde”

Jag är sjukt tacksam över att Modo har allt som krävs för att ”kvalificera sig som shl lag” men det skjuter ju samtidigt dom klubbar som inte har eller kommer att kunna skaffa det duktigt i sank med ett sådant förslag.

Vad fan har arena kapacitet och ”viss standard” men hockeyn som sport att göra?!, det kan ju inte bli mer genuint när tex Mora tar steget upp med FM Mattsson arena som liknar en gammal klassisk hockeylada med dålig sikt, ljummet kaffe ur frigolitmugg och bra drag på läktarna, det är ju det som är charmen och som ger alla ”mindre” klubbar hopp att orka fortsätta kämpa trots smal ekonomi!

Nä dom där nötterna skulle man vilja ”dra på en smäääll” som en viss grabb sade en gång
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: Det är väldigt nyttigt att diskutera politiken kring SHL och svensk hockey varje dag oavsett om MoDo är där i toppen eller ej. Även om vi övikingar är jäviga (världens bästa plantskola :-) så fick vi en rejäl dos av skepsis då SHL inte ville att vi skulle få ta hem våra egna NHL-grabbar under en lockout. MoDo har själva varit med i samma gäng, det är sant. SHL tänker inte på svensk hockeys bästa. Nu handlar det bara om makt och TV-miljoner. Alla glömmer bort då Loob och andra gick runt och sålde ut sig till Europa. Vore så jävla kul om vi startade en bättre svensk liga med riktig svensk hockey. Vill ni vara med, Östersund och Kiruna?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: Dags att plocka bort lite pampar som fullständigt tappat greppet. Man kan egentligen inte vara arg på ett rikspucko som Jörgen Lindgren, utan man borde vara arg på de som satte honom på den platsen.
Kommentera


Sv: Tips säsongen 2018-2019
J F K:
Att redovisa tabellen precis som den är ger lite samma känsla som en haltande tabell vilket jag tycker skulle vara lite roligt.
Kommentera

Sv: Tips säsongen 2018-2019
Rytter: Men om tabellen stämmer blir resultatet detsamma. Det får ju bara effekt när lagen spelat olika antalet matcher.

Helt klart ställer det lite mer krav på mig att plocka ut matcher och poäng för att räkna ut en egen tabell, men det var en av anledningarna då det känns som en utmaning:)
Kommentera

Sv: Tips säsongen 2018-2019
J F K:

Tabellen exakt som den är röstar jag för. Har för mig att HA är betydligt bättre att få schemat att gå ihop och att man möter lagen i samma ordning runda efter runda. Så var det iaf förra året, visst att det skiljer från dag till dag och mindre avvikelser förekommer, men betydligt bättre än SHL då dom inte kör back-to-back osv.
Kommentera

Sv: Tips säsongen 2018-2019
Här kommer min lista också!

AIK
Leksand
————
Björklöven
Modo
Södertälje
Västervik
Tingsryd
Vita hästen
————-
Oskarshamn
Almtuna
Karlskrona
Bik Karlskoga
————-
Västerås
Pantern
Kommentera

Sv: Tips säsongen 2018-2019
J F K: Hänger gärna på om det inte är för sent!

AIK
Leksand
----------
Björklöven
Södertälje
Modo
Almtuna
Tingsryd
Oskarshamn
---------
Karlskoga
Karlskrona
Västervik
Vita Hästen
----------
Västerås
Pantern
Kommentera

Sv: Tips säsongen 2018-2019
J F K: Poäng per match!
Kommentera

Sv: Tips säsongen 2018-2019
wolper: Jag inser att det hela blev lite större än jag väntade mig. Skitkul tycker jag!

Hur som helst. Vad tycker ni om redovisningen senare i vinter? Ska den bara handla om den faktiska tabellen eller ska jag ta mig friheten att bygga en tabell baserat på poäng per match? Det låter kanske konstigare än vad det är och vad jag menar är om jag ska ta hänsyn till att lagen många gånger kommer att ha spelat olika många matcher. Om AIK spelat två matcher färre och är en poäng bakom Löven, kan man med lätthet argumentera för att AIK sannolikt tar mer än en poäng på två matcher och därför bör hamna före.

Vad tycker ni? Ska jag ta hänsyn till poäng per match eller bara tabellen exakt som den är, även om lagen kan ha spelat rätt olika antal matcher?
Kommentera

Sv: Tips säsongen 2018-2019
AIK
Leksand
---------
Björklöven
Södertälje
Modo Hockey
Karlskrona
Almtuna
Oskarshamn
Tingsryd
Karlskoga
Västervik
Västerås
--------
Pantern
Vita Hästen
Kommentera

Sv: Tips säsongen 2018-2019
AIK
Almtuna
------------
Karlskrona
Björklöven
Leksand
Modo
Södertälje
Oskarshamn
Vita Hästen
Tingsryd
Karlskoga
Pantern
-------------
Västervik
Västerås

Haha svårt detta ^^ Kör en vild chansning. Vill flytta upp Modo (hjärta eller känsla) men första känslan sa 6e plats så fick man bygga efter det ^^ Kul om man kan ha ett rätt iallafall
Kommentera

Sv: Tips säsongen 2018-2019
AIK
Björklöven
MoDo
Leksand
Södertälje
Tingsryd
Almtuna
Västerås
Karlskrona
Pantern
Västervik
Oskarshamn
Karlskoga
Vita Hästen
Kommentera

Sv: Tips säsongen 2018-2019
J F K:
Tänkte precis efterfråga en sådan😀
Kommentera

Sv: Tips säsongen 2018-2019
dempa: Hmm. Jag hade lite tid över så jag tänkte att det vore kul att se hur hela forumet tippat. Detta är tabellen om man väger in alla tippare och värdet är den genomsnittliga placeringen per lag.
AIK 1.85
Leksand 2.38
Björklöven 3.77
Modo 3.92
Södertälje 5.46
Almtuna 6.54
Oskarshamn 6.65
Karlskrona 8.62
Karlskoga 8.69
Tingsryd 9.73
Västerås 11.00
Pantern 11.42
Västervik 12.15
Vita Hästen 12.81
Kommentera

Sv: Tips säsongen 2018-2019
J F K :

AIK
Södertälje
------------
Leksand
Björklöven
Almtuna
Karlskrona
Modo
Oskarshamn
Karlskoga
Västerås
Tingsryd
Vita Hästen
-------------
Pantern
Västervik
Kommentera

Sv: Tips säsongen 2018-2019
J F K: Här kommer facit, redan nu...

Löven
MoDo
---------
AIK
Leksand
Oskarshamn
Almtuna
SSK
Karlskrona
Karlskoga
VIK

Tingsryd
Pantern

Vita Hästen
Västervik

Se och njut!
Kommentera

Sv: Tips säsongen 2018-2019
Tarasov: Jag tycker att vi tippar vad Z tror att Bisterfinnen tror att Z kommer att tippa.
Kommentera

Sv: Tips säsongen 2018-2019
bisterfinnen:
Skall vi tippa om var Z tippar Modo😀
Kommentera

Sv: Tips säsongen 2018-2019
Robin Ztorken L: Wohooo!! :)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
jå1: Byta ut Linköping och Örebro. Mora får vara kvar för att det retar Leksand
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno: Ni får ta steget upp i år och löven nästa!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Confusius: Jag har inget bra förslag på hur. Men det hade verkligen varit önskvärt med en tydligare indelning "diskussionerna" det är inte konstigt att det blir OT mest hela tiden...
Framförallt borde man kanske kunnat göra inlägg i befintlig tråd utan att behöva svara någon. Dock är ju lite av charmen med HS just att man kan läsa allting "rakt upp å ner"

I alla full fall, det var ett sidospår.

Löven satsar. Det vore ju lite av drömmen för Norrlands hockeyn och TIK på ett mirakulöst sätt inte behövde kvala och Modo och Löven gick upp i SHL.
Då är jag rätt säker på att det skulle bli ett jävla drag kring hockeyn på Norrlandskusten.
Lite av en utopi förvisso men ändå.
Kommentera

Sv: Tips säsongen 2018-2019
Confusius: Läste att det handlar om externa finansiärer på senaste värvningarna.
Kommentera

Sv: Tips säsongen 2018-2019
Confusius: Det kommer under dagen..... vänta bara!
Kommentera

Sv: Tips säsongen 2018-2019
Confusius: Löven gick väl en del plus förra säsongen? Säljer man många säsongskort som dom har gjort går det också att satsa hårdare. Bara för öviksfolket att köpa kort så kan Modo satsa hårdare också.
Kommentera

Sv: Tips säsongen 2018-2019
Heyerdal: Fan Löven går verkligen all-in, lutar åt konken då om dom misslyckas!
Kommentera

Sv: Tips säsongen 2018-2019
bisterfinnen: Han sitter nog på kammaren just nu och kontemplerar över hur många poäng Victor Öhmans usla tekande kommer att kosta oss! Hans tips kommer nog i sista stund ;)
Kommentera

Sv: Tips säsongen 2018-2019
Heyerdal: Lindsay Sparks sitter bredvid mig här på puben i Umeå. En helt normal trött nordamerikan. Vi kommer dock bra överens. Vi är båda trötta.
Kommentera

Sv: Tips säsongen 2018-2019
modomille:

Mitt tips:

Leksand
Björklöven
---------
AIK
Södertälje
Almtuna
Modo
Oskarshamn
Karlskoga
---------
Västerås
Tingsryd
Pantern
Västervik
---------
Vita hästen
Karlskrona
Kommentera

Sv: Tips säsongen 2018-2019
Heyerdal:
Tkr det är klokt av dem att bredda på FW-sidan, hade jag tippat efter värvningarna hade jag haft dem högre.
Kommentera

Sv: Tips säsongen 2018-2019
Heyerdal: Dom satsar mot SHL !!
Kommentera

Sv: Tips säsongen 2018-2019
J F K: Låt oss hoppas att serien inte slutar i bokstavsordning 😱
Kommentera

Sv: Tips säsongen 2018-2019
Heyerdal: Mitt tips.

AIK
Björklöven
---------
Leksand
Modo
Tingsryd
Karlskoga
Västerås
Oskarshamn
---------
Vita hästen
Karlskrona
Södertälje
Västervik
---------
Almtuna
Pantern
Kommentera

Sv: Tips säsongen 2018-2019
Tarasov: Löven vässar truppen ännu mer med en kanadensare, Lindsy Sparks
Kommentera

« · 1907914 · »