1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482873 inlägg · 4079 ämnen

Forum

« · 1908471 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Björklöven - Modo
Blake: Ah jag förstår.
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo
Blake:

Wernblom känns som en helt annan spelare i år, han får äntligen en roll som passar honom. Känns så mycket mer delaktig i spelet och nyss krigade han fram en utvisning och hade ett bra skott i sitt senaste byte.

Än så länge är vi det bättre laget.
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo
Gavelo: Mjo. Men har fått barn och har tid bara på helgen och då kanske jag får se modo 3-4 ggr totalt. Jaja, är som det är.
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo
wolper:

YES! Våra tanks visar vägen. Börjar med en tung tackling bakom mål när Tornberg inte vågar ta tacklingen och slår iväg pucken på chans, Sylwander snappar upp och spelar fram till 0-1.

Dessutom har vi bränt 2 frilägen.
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo
IF Björklöven - MODO Hockey 0-1
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo
Blake: Har inte C more ett abonnemang där man visar 1-2 matcher i veckan från både shl och as i veckan?!, iofs så kan det ju dröja 3 veckor tills man får se sitt lag så det kan ju bli ganska bortkastade pengar.
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo
Jaaaaaaaaaaa
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo
Ja men så var vi äntligen igång! Synd bara på Cmores grisiga priser 449kr/mån för att se hockeyallsvenskan. tänkte att jag kan väl köpa matchen då. 200 spänn!??
Nej tack. Då blir det SR och liveuppdateringar som förr om åren. Och några besök i Karlskrona/Tingsryd och Oskarshamn som den smålänning man blivit.. nu kör vi!

OT: Tror Löven vinner med 3-2..
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo
Webmaster: Härligt 0-0
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo
IF Björklöven - MODO Hockey 0-0
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo
Rytter: ja han nämnde samma sak i radiointervjun, lokalradion i torsdags
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo
Gavelo:

Sa Helber precis att Enström var ett av Europas största nyförvärv, det var väl att ta i och skriva upp honom väl mycket. Känn ingen press Toby.
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo
Confusius: Löven fick ut mycket av sitt material förra säsongen, återstå att se om dom får ut samma kvalite denna säsong.

Fö. Ser jag att ssk tippas högt av många, jag tycker dom har en bra trupp på papper men det finns sjukt många frågetecken, kommer grossman vara ankaret, kommer åslin leverera eller åka runt och ta dumma utv., kan Oscarsson hålla samma nivå som i Modo, orkar gråhns fortfarande och blir liljevall den injektion framåt man hoppad på, SSk har ett ganska spännande material men det känns som att det kan gå precis åt vilket håll som helst?!
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo
Heyerdal:

Lite förvånande, men kanske man vill ha med fler forwards för att kunna rulla och matcha hårt samt ta ner istid för de som inte är där idag, forwards kommer ju få slita en del i det spel vi vill spela. Men riskfyllt ifall vi får en skada, hårt att spela på 5 backar om det sker tidigt.

Tycker dock det är bra att Karlström och Pettersson får chansen i premiären dom har varit bra under försäsong och vill åka mycket skridskor och smälla på.
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo
Gavelo: Första matchen, jag tror på mer mål:) Lycka till nu Modoiter!
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo
Rytter: Masiello i kassen för Löven, det är väl det stora frågetecknet i Lövens trupp
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo
Tarasov:

Äntligen snart drar det igång. Har försökt att få timmarna att gå här på eftermiddagen, varit och handlat en sväng sedan förbi bolaget för att köpa en god matchöl och nyss fördrivit tiden med att gå ut och pumpa däck på bilen, allt för att få tiden att gå.

Nu kör vi!
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo
jå1: 1-2
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Axle San: Så är det ju naturligtvis och det är väl det som kommer att visa sig framöver. Är det som ivandrago säger att det skulle kunna vara råmaterialet som felar, så kommer även Hellkvist få problem.
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo
dempa: 2-4
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo
dempa: både Öhman o J Eriksson extraspelare , endast 6 backar, Wahlfridsson o Ericsson vilar, el W spelar med j20 kanske
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo
Tarasov: mitt tips: Björklöven - Modo 4-3
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo
Gavelo:
Vi är Modo ”arga på domarn före, under och efter match” 😂😂 froza
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo
Rytter: Den situationen var hemsk, ett utav dom sämsta domarprestationerna säsongen 17/18, ser man inte den situationen så kan man lika bra spara in lönen och köra utan domare.
Såklart vill man aldrig vinna på felaktigheter oavsett, men när man har 3 domarsystem där utbildningsnivån verkar vara lite sådär så kommer matcher att avgöras på rena domarmissar så det är lika bra att gilla läget.
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo
Gavelo:

Kan hända, minns fortfarande missen i derbyt när Lukas Eriksson plockade bort Hedman när han var på väg till båset för att byta så löven spelaren fick fri gata mot mål och satt avgörandet.

Domaren förklarade det med att han vände bort blicken eftersom han inte ville ha kontakt med Eriksson där och då, enda problemet är att han även tog bort blicken från spelet och det blev avgörande, extremt värdelöst ingripande. Det är därför fyrdommarsystem måste till även i HA. Lagen och ligan är värd bättre än som det är nu.

Med tanke på vad vi fått emot oss borde vi ha någon sådan miss med oss snart. Fast det skönaste är ändå att vinna utan påverkan av domaren.
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo
Rytter: Om inget oväntat sker så avgör nog domaren
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo
Rytter:

ljuset i tunneln!
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo
wolper:

Hela dagen har varit en enda lång väntan och nu går klockan sjukt långsamt. Premiär är premiär även fast vi lirar i HA, det lockar alltid fram samma känslor. Är nyförvärven så bra som vi tror och hoppas, har de spelarna som är kvar tagit rejäla kliv i utvecklingen under sommar och försäsong, kommer Enström att dominera och leda laget, kommer Hellkvist vara den kapten som kan vända vår skuta som var på väg nånstans utan riktig kurs?

Inget av detta kommer vi få svar på ikväll, men man hoppas iallafall få se glimtar av stabilt spel som ger en trygghet och poäng under 52 omgångar.

Hoppas verkligen på en vinst så vi kickstartar säsongen, men försöker att hålla ner förväntningarna för att inte vara sur och besviken där runt 21:30.

Lotten har gett oss en riktigt svår utmaning i premiären, två lag som tippas högt möts och vi får bortaplan och en fullsatt arena mot oss. Det lag som tar denna premiär kan få en riktigt boost på säsongen, tänk vad det gör för moralen att vinna en premiär, ett derby och dessutom inför en fullsatt arena. Det lag som förlorar får jobba vidare och intala sig att detta är bara en match av 52.

Hoppas grabbarna och Hellkvist gillar denna utmaning och vad som finns att vinna ikväll.
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo
Fyfan vad pepp man är på match nu!!😀 kom igen nu modo!!
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo
RedNek: Nån som minns känslan av att vinna ett derby? Vinner vi är det risk att man får hjärtattack
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo
Gusse: Japp! Ikväll vinner vi.
Jag är taggad & kommer vara på plats, tjohoo..
- Ska bli skönt att få tyst på vissa på jobbet, hahaha...
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo
Gusse: Hoppas bara att laget inte är lika trögstartade i matchen som vi är på den här sidan.
Kommentera

Björklöven - Modo
Nu kööör vi!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo:
Visst finns det extremer åt alla håll och man bör ha ett kritiskt förhållningssätt till alla medier, den situationen du målar upp borde nog vara en extrem och kännetecknar inte en majoritet av de saker som kom upp i samband med metoo. Det som vart synd med Metoo var att media var väl okritisk till vissa publiceringar, med mkt tragiska konsekvenser i Benny Fredrikssons fall.

Själv upplever jag att ”blev du kränkt nu-kortet” ofta kommer som en ursäkt för att få tala nedsättande om andra vilket är långt ifrån konstruktiv kritik för att en människa skall få utvecklas. Väljer att stanna här och göra en övergång till hky genom att kommentera Stenkvist.

Själv tyckte jag Stenkvist var näst bäst i det gänget som var framme den säsongen, snäppet efter Sellgren. Med facit i hand så var inte Stenkvist helt ute han gjorde ju en rätt bra säs i Löven, får dock gärna göra en slät figur imorrn.....
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Kopplingen till metoo handlar om hur svårt många har med att handskas med handling och ord utan att spåra ur.
otroligt många kvinnor började känna sig kränkta ju mer media slängde bensin på elden i och med metoo rörelsen som senare blev en ren häxjakt, dvs att kvinnor (först och främst) kom på att dom blev kränkt för att någon kille tex raggat på dom, en medelålders kvinna här i stan anmälde en 80 årig herre för att han hälsade på henne (som den väluppfostrade generationen fick lära sig att man gör, lyfter på hatten och hälsar när man möter en kvinna) när dom möttes på stan, hon blev så förbannad och kränk för att han hälsade på henne så hon skrev en insändare i tidningen och polisanmälde herren för ofredande.
Folk idag går omkring med någon inre ilska och kan absolut inte ta någon kritik helt förblindad från omgivningen, man är dessutom helt oförmögen att förstå att andra människor har andra åsikter eller värderingar.
Nu tror jag absolut inte det är så illa inom hockeyn utan dessa problem återfinns nog oftast bland unga kvinnor i storstäderna, men nog har man stött på spelare som inte klarat av att ta kritik, man har helt enkelt tyckt att man är bättre än vad man är och konstruktiv kritik blir ungefär som en lögn för dom, sist i raden är väl Stenkvist som själv tyckte han var för bra för att spela 3e backpar i Modo fast tränarna och de flesta som såg på tyckte lite annorlunda
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov:

Personligen gillar jag inte han står och surar dagen före premiären, hur man än vrider och vänder på det så är det som att han ger han sig själv ett alibi ifall det går åt pipan.

Jag tycker att en tränare ska ha en positiv inställning, ställa stenhårda krav, men också i första hand rannsaka sig själv vid en förlust. Jobbar man inte stenhårt på träning så ska man petas eller åtminstone få mindre istid, men tränaren ska vara extremt tydlig med varför spelaren petas; att det inte är personligt och att det räcker med en bra träning för att få tillbaka platsen.

Tyvärr, men att stå och tjura och vara förbannad över att spelarna var dåliga på en träning, det är inte bra ledarskap, även om det är uppfriskande att se en tränare som inte bara spottar ur sig floskler.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Axle San:
Om man kombinerar kritik med ett stort personligt engagemang så kommer givaren ofta undan, eftersom mottagaren känner att den andra personen faktiskt bryr sig. Sen känns det som Björn har ett rätt stort mandat att köra sitt rejs, vilket jag faktiskt tror är en anledning till att han valde Modo. Fansen är också rätt trötta på utvecklingen de senare åren så även där har ett mandat och vikten av det skall kanske inte underskattas.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo:
Den biten hänger jag med på, tkr själv inte människor spelar kränkthetskortet så ofta. Däremot gnälls det en hel del och ställa diverse orimliga krav på andra i kombination med tämligen modesta krav på sin egen prestation vilket jag antar det är det du menar och då håller jag med. Såg bara inte kopplingen till metoo.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Rytters inlägg som jag svarade på handlade bl.a. om att många är rädda för att vara ärliga och många har svårt att ta kritik även fast man varit dålig, lite som dagens mentalitet i samhället, får du kritik så känner du dig kränk, skriver in insändare i den lokala tidiningen och hänger ut vederbörande på sociala medier, gråter lite med alla andra kränkta, och börjar hata män eller något annat!
Många är nog rädda för att ge kritik även om den är konstruktiv eftersom så många inte kan ta kritik!

Jag är av uppfattningen att kritik är bra, den leder framåt och så länge den är konstruktiv så är den utvecklande
Kommentera

Sv: Tips säsongen 2018-2019
J F K: alltid roligt att se.
Blir det en med medianvärdet på varje lag också? 😁
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rytter: jag tänkte inte på negativ kritik utan mer Björns framtoning att han blir förbannad och skriker och sådär. Negativ kritik är förstås nödvändig många gånger och en förutsättning för att spelarna skall utvecklas.
Nu verkar Jörn ha klarat sig från allt för många schismer i karriären så han är nog hård på rätt sätt så att säga.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo:
Metoo handlade väl inte om negativ feedback? Snarare oönskad...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rytter: Usch, det där kränkte mig... buhu, #metoo #GemigEnKränkthetsBlankett
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Axle San:

Har inte spelarna rätt karraktär går det åt helvete ändå.

Jag ser inga problem med att man är rak och tydlig och vågar ge negativ feedback. Just negativ feedback är det många som har svårt att ge så mycket mysigare och enklare med positiv feedback. Men ska vi vara ärliga är den negativa som ger något och får reda på förbättringar det man gjort bra vet man troligen redan själv, negativa feedbacken är som en gåva man kan välja själv om man uppskattar den och tänker använda den eller kasta bort den, det är individens val.

Så länge man är rak och tydlig och förklarar varför och hur man resonerar utan att förminska människan eller förlöjliga kan det aldrig vara ett problem. Jag tror att Björn är en sådan människa som klarar detta.

Fattar inte varför alla är så rädda för rakhet och tydlighet och faktiskt få höra att man inte presterar som förväntat, detta gäller både arbetsliv och sport. Eller är alla så jäkla lättkränkta nu 2018?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Confusius: Det gäller att det är rätt karaktär hos spelarna med en sådan tränare, annars går det åt helvete.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: haha shit vad förbannad han är, eller ordet frustrerad kanske passar bättre.
Märks att det är en känslomänniska ut i fingerspetsarna.
Tror intervjun kanske var lite tätt inpå träningen, hade nog behövet ett par timmar till för att kyla ner sig😅
Frank Eriksson känns f.ö alltid väldigt proffsig, han förtjänar cred för hur man kommunicerar med fansen.
Vågar ställa rätt jobbiga frågor trots att Björn redan är så uppretad.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
atomragnar:
”Mottagarna var sämre än passningarna” kan bli en klassiker
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Confusius:
Ja hoppas det får effekt på spelarna, samtidigt kan det mkt fel vara så att råmaterialet kanske brister. Tonen Björn har är princip bara tillåten inom idrott idag, och inte ens där fungerar det.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
atomragnar: Riktigt skönt att se, satan så sur han var :) Äntligen en tränare som ställer krav på riktigt, bara att hoppas och be att resultaten kommer också.

Är så innerligt less på tränare som säger rätt saker men inte levererar
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Amitiel: Björn var inte nöjd i klippet på modohockey.se
Kommentera

« · 1908471 · »