JoJo2613: För övrigt är Mora-AIK en riktigt bra match. För publiken särklassigt mycket bättre än VVIK-Öik.
Hur fan kan hockeyförbundet tillåta att Juel står? Det har ju varit samma resonemang två år på raken att den bestämmelsen är idiotisk. Ändå agerar de inte.
Konstaterar jag ironiskt med glädjen av att veta att ÖIK blir kvar redan innan ekonomin kastar ut VViK.
Greg P: Med tanke på hur bekväm han är och hans icke existerande defensiva spel så kan vi nog utgå från att SHL-klubbarna ej är speciellt intresserade.
Greg P: Schilkey hade kunnat vara ännu bättre om han jobbat hårdare, tagit defensiven och varit konsekvent i det. Han tar också flera riktigt korkade utvisningar där ett par blivit avstängningar som förstör för laget.
Jag tycker att han är en av de individuellt klart skickligaste spelarna i HA, men ser inte ut som en lagspelare på samma sätt som gör att jag hellre tar Woods och Aagaard trots att de egentligen är mer begränsade.
Rytter: Fast nog vet väl även du att sådana spelare i rätt lag med rätt ledare faktiskt kan prestera på den höga nivån? Historien visar på massor av sådana spelare.
Med ditt resonemang är Karlkvist fortfarande en division ett-spelare. Det är han inte turligt nog, då poletten ramlade ned.
Saleva: Två ruskigt fula tilltag av AIK nyligen. En där någon drar upå klubban rakt upp i klockspelet. Den andra ett yxhugg över armarna. Det känns som att domarna tappat det med tanke på hur mycket hakningar och slashingar som tillåts.
AIK var klart bättre första halvan jämfört med tidigare, men nu är det Mora som öst på rejält.
De är bättre än Woods och Aagaard ifall de köper spelsystemet och spelar för laget. Sedan säger du att de spelar för sig själva och sin egen produktion främst utan att köpa tränarna, medspelare och det hårda jobbet.
För mig är denna inställning, arbetsmoral, lojalitet parametrar som ska vägas in i helheten för en spelare, än så länge har det inte visat tillräckligt för att man ska se nått annat än HA spelare i dem.
Därför tycker jag dickinsson, aagaard, Woods alla är bättre hockeyspelare, visst Pooley har bättre skott än alla de tre, Schilkey är bättre I den offensiva tredjedelen. Men hockey är så mycket mer än detta. I spelet utan puck och arbetsinsats mm så blir schilkey/Pooley utklassade.
Tycker det säger en hel del att ingen plockade eller vågade chansa på dem trots de producerade bra förra året. Samtidigt vet vi att Woods och Dick var eftertraktade (klara för saik och fbk?) och aagaard hade intresse från lhc. Så det är nog ingen tvekan vilka som anses vara de bästa hockeyspelarna av de som diskuteras.
{9315}: vår chans är väl egentligen mest att man har chansen att ta mycket mer bärande roll och speltid osv osv ? Hade vi kunnat få till ett trackrecord med att skeppa spelare till nhl via hinken hade vi nog fått lite mer slagkraft
{5647}: Fortsatt Löven från dig idag… Nu är det ju inte bara Schilkey & Pooley som är less på Stråhle utan även alla svenska spelare och lokala spelare med enligt hörsägen.
Schilkey hade definitivt kunnat spela i SHL om han vill. Tycker han är helt överlägsen när han är som bäst driver anfallspelet själv och är alltid ett hot framåt. En av allsvenskans absolut bästa spelare. Hade han inte blivit skadad hade nog Löven snott fjärdeplatsen.
Det är lite sjukt du målar upp han som en ”problemspelare” som inte jobbar hårt. Det är ju det han gör. En av dom bästa importerna någonsin i Allsvenskan. Du gör inte 68 poäng som ifjol om du har inställningsproblem.
Gavelo: såklart många spelare som hellre spelar för 175k i färjestad än 225k i malmö eller modo, bara för att ta två siffror ur rumpan. är man en framgångsrik klubb år efter år efter år som färjestad är så går spelare dit billigare för att få chansen att vinna och det är därför dom och några andra av toppklubbarna kan ligga i mitten till bottenskiktet i löneligan
{9315}: Både Luleå och Malmö har varit ute efter honom. Frågan är hur Fbk har råd med alla stjärnor utan att för den delen ha en överdriven budget, man måste ju som klubb vara extremt bra på att förhandla kontrakt.
Att Lodin skulle gå till Modo (bottenlag) känns osannolikt när topplagen anmält intresse.
Vi får gå för Jasek även om jag tror det finns andra klubbar som ligger före i hierarkin
{9315}: Kan bli grymt, men är också en risk med tanke på personen bakom. Han kanske behöver vara i ett underdoglag. Eller så blir han fullkomligt dominant.
{5647}: Jag gillar Pooleys spel, men verkar vara en glidare. Gillar kravställningen från Gradin & Karlin. Vi ser ju att billigare lojala kloka spelare producerar lika bra i SHL som "Namn".
Costanza: Det är ju för att de inte spelat för laget precis som jag skrev. De spelar för sig själva och sin egna produktion utan att köpa tränarna, medspelarna eller det hårda jobbet i spelsystemet.
Pooley hade lätt kunnat spela i SHL om han bara varit lojal.