1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533596 inlägg · 4126 ämnen

A new beginning, Silly Season 06-07

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
Lumber Jack: Hehe.. Sa jag verkligen svart kablar? :p

MODOJohan: Bara jordkablar? Du får nog lägga till några kulörer om du ska få någon ordning på det hela.

hellge: Behöver du hjälp? Jag gör det för halva priset, utan mellankostnader. Svart och bra!

hellge: Nyttomaximering ger en ökad konsumtion. En win-win-situation, sånt gillar vi!

hellge:

Alltså, jag vet inte om han skulle dra kablar. Han kanske bara ska stå och hålla i högtalare/TV-apparat/stereo medan någon annan drar kablarna till dem. Jag ska trycka på att han ska titta noga i köket.

Min pojkvän gillar att jobba när han får betalt. Och ibland när han inte får det, om jobbet innebär att städa.

Poffa: Ja, ute på balkongen ut mot fjärden i arenan våre fint, med jublande skaror under.

knaskamilla: Hmm, dra kablar. Det brukar vara en synomym till att pinka. Han kanske borde kolla i köket, inte på toan.

Nåja, be honom att kolla ordentligt.

För övrigt håller jag på att renovera ett hus. Du vet inte om din pojvän gillar att tillfälligt jobba utan moms med kabeldragning.

hellge: Tror jag inte, så vi får hoppas på en snabb sorti för "Habs".

hellge:

Var? Blir det av så blir det väl i en loge i Kempis eller kanske till och med i nya arenan. :-)

Men nej, jag tror inte att man kommer presentera honom som nyförvärv förrän Montreal åkt ut.

hellge:

Jag satte min pojkvän på att kolla om det ligger något påskrivet kontrakt hemma hos Susse, han ska dit idag och dra kablar (eller vad det nu var). Om det ligger ett icke påskrivet kontrakt där har han lovat att skriva på det och ge till MoDo.

Till någon:

Kommer MoDo presentera Susse innan Montreal åkt ur. Någon, var tror ni.

Poffa:

"...spela på..."

Albert Hall:

Japp. Vi kommer enbart spela 0-0 och hoppas på att Krizan gör en 10-12 mål och Milo ungefär 20 den kommande säsongen. Klarar oss precis till slutspel och där kan som bekant allting hända.

Poffa: Ska ni bara ha superdefensiva forwards? Ni har ju troligen redan seriens bästa keeper så det kan ju inte behövas. Känns mycket 0-0 om Modo just nu...

shinzawai:

Jag kan tänka mig att Burström är en av fyra forwards vi kommer få se. Sundström är en annan.

Albert Hall: Skulle Milo gå till LHF så skulle jag bli MYCKET förvånad.

Mitt tips är att det blir MoDo, med viss gardering för spel utanför Sverige.

Albert Hall:

Ni tar Bartecko och vi tar resten, menar du? Milo är ni chanslösa på. Det mesta andra också, för den delen.

Poffa:

Annars tycker jag det är smart av LHF och Modo att dela upp marknaden och inte hålla på att bjuda över på samma spelare. Modo tar Burström och vi tar Horava så blir alla nöjda och glada.

Poffa: Håller med dig där Poffa, trots att Duracell är en av mina favoritspelare.

Men han har inte alls varit lika bra efter Leksands-sejouren, vilket tyvärr verkar vara vanligt för fler spelare än honom...

Vad gör dom med spelarna där nere, som bara förstör dom? (A)

Poffa: Håller med om att han är bättre än Micke P. No doubt. Men frågan kvarstår, tror vi att han är 1/3 anfallsvärvningar vi kommer att få se? :/

Poffa: Nog för att han är en bra arbetare, men då ska han inte ligga runt -15 heller. Dock i SSK... Äsch, jag vet inte alls. Finns det inte bättre?

shinzawai:

Om ni behöver en hårt arbetande oerhört laglojal spelare som är bra i BP och samtidigt är en bra kille men har vissa tekniska brister så är ni helt rätt ute.

shinzawai:

Burström kanske är det perfekta komplementet till en spelande kedja. Allt oftare ser vi kedjor med en smart center, en målskytt och en brunkar-typ. Svartvadet, Salle och Burström i en kedja kan bli en riktig hit. Skulle det inte bli så så är det en hockeyarbetare i det bättre skiktet. I mina ögon bra mycket bättre än t ex Micke P.

Albert Hall:

Tack. Tack?

Poffa: Ah men suck... Ska man behöva lägga ett fett bud på honom också? jag trodde det var nog med att ens värva honom bara.

Poffa: Well dug. Fan, jag är ruggigt kluven av denna potentiella värvning. Om han tar en av 3 lediga anfallsplatser är det skandalöst. Om han värvas för att bredda så är det genialt. Det är en spelare som garanterat INTE kommer att göra bort sig, och att Burström har mkt hockey i sig vet väl de flesta.

Så, tar han powerforwardplatsen?

Poffa: Varsågod. Grattis?

MODOJohan:

Äääh, jag lånar detta av Albert, my fellow mate från BHK:

"Anders Burström och Luleå Hockey har inte lyckats att komma överens om ett kontrakt och nu talar mycket för att det blir spel i Modo för Burström.
– Vi har velat höja budet och Luleå har inte varit intresserade att göra det. Nu ser det ut som att det blir Modo, säger Burströms agent Juuso Pulliainen."

Skönt att vara ledig idag så man får följa vad som kan komma att presenteras på modohockey.se idag. :-)

Paddan: Fint nummer på ryggen dock :-)

MODOJohan: Fast, iofs, han är ju 31 år... inte direkt något framtidsnamn, även om han i jämförelse med Tommy Sjödin får betraktas som bara barnet. 19 mål och 34 assists på 56 matcher i grundserien låter ju inte helt fel, sedan så är han ju också smurf...

Paddan: Allting är ju en kostnadsfråga. Annars är det väl inte omöjligt att just Marko fanns med i de nämnda framtidsplanerna :)

MODOJohan: En framtida värvning i sådana fall, antar jag, för Kivenmäki har (enligt Jatkoaika) kontrakt även över kommande säsong.

shinzawai:

Knappast!

Marko Kivenmäki är för övrigt en av spelarna som Erik Holmberg har kikat extra på. Spelar i Ässät.

MODOJohan: Det finns helt klart bättre spelare att lägga pengar på. Weinhandl till exempel, eller varför inte Macke, han behöver revanchera sig inför det svenska folket.

MODOJohan: Vettigare värvning än när vi tog hem Micke P iaf.

God eftermiddag.. Det råkar vara så att jag inte hängt med i diskussionerna under dagen. Men iaf, hur kan man ens tänka på att värva BURSTRÖM?! aaaaahgahhhhhhhhhhh

Helt freakin' amazing, och jag hoppas det är rent skitsnack! Vad tillför han då?

Poffa: Kanske det, det borde väl du veta... herr hemlighetsfull ;)

Paddan:

Har inte det varit på tal i ett par veckor att Kärpät var intresserade av Milo?

Lumber Jack: Menar du ett sånt här?

www.frisco.se/hs/strandtomt.jpg

Äh, vi tar en artikel till om bland annat Eckes resa till Finland.

Poffa: Nu har tydligen Kärpät också visat sig intresserade av att värva Milo.

Lumber Jack: Japp! Sommarhus och NHL-spel hör ihop.

Poffa: Jag gissar på att han nappar och börjar bygga hus på en strandtomt i Ö-vikstrakten.

Poffa:

Viklund kan säkert gå fram och försöka MÖRDA en spelare.

Frisco:

Det blir säkert bra.

Poffa: Hur ska det bli nu då?

expressen.se/index.jsp?a=568827

Poffa: Suveränt med proffsdomare. Att Lärking inte vill bli pro var ingen nyhet. Han trivs bra med att döma nån gång ibland och gå på krogen i Stockholm 4-5 kvällar i veckan.

Poffa: Vinnerborg blev helt plöstligt bra när domarna fick nya uppmaningar hur dom skall agera på isen... innan det var han en sopa. Dock saknas fortfarander 2 av våra bästa domare och det har märkts.

Gusse: Synd att inte Lärking nappade tycker jag.

Andersson har ju faktiskt vuxit ut till att bli en hyfsat bra domare numera, vilket jag inte trodde att jag någonsin skulle erkänna efter hans skandalmatch mot DIF för en evighet sedan...

« · 709779 · »