1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 543269 inlägg · 4151 ämnen

A new beginning, Silly Season 06-07

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
Petey21:
Det visar väl nivån på spelarna Modo fiskar efter. Kuhta är väl i samma nivå ungefär. Surovy och Bartovic är ju andra rykten som nämnts tidigare säsonger.

MorganaLefaey: Om man får tro den här länken var tydligen MoDo intresserade av just Steve Kariya. Men eftersom han valde ett annat lag är det kanske bara lite onödigt vetande. Skulle däremot vara trevligt att få lite rykten om tänkbara namn eller ännu hellre någon som skriver på ett kontrakt snart.

wap.hockeysnack.com
Det kanske stämmer, vet faktiskt inte hur det var. Såg bara att de värvat en på texttv och där stog inget om att de tappat någon. Låter då mer troligt om de ersatt en flyktande en.

MorganaLefaey: Hade inte Mora ersatt ett tilltänkt utländskt nyförvärv med ett annat, då nyförvärv ett istället valde att gå till NHL. Men Mora har väl en rätt ansenlig del utländska spelare ändå.

wap.hockeysnack.com
Läste att s kariya var klar för vf, var ju tråkig läsning. Hade inte haft något emot att haft han i laget. Men de har ju en del tappade spelare och inte så lätt konkurrera med dem. Tydligen hade mora värvat ytterligare en utlänning. 12+en halvsvensk nu då. Intressant. Hade varit roligt om man hört lite modorykten nu. Kanske inte bra för klubben men bra för mitt hjärta.

MorganaLefaey:

Enligt dagen.se så är Edsbyn Sveriges frikyrkotätaste ort. Den artikeln publicerades 20050722.

wap.hockeysnack.com
Om jag inte minns helt fel så har jag för mig att jag läst att övik låg 3a på den listan efter uppsala och jönköping men artikeln var ett antal år gammal. Minns inte riktigt vilka orter som låg före men har för mig att de var de 2. Sen måste jag väl säga att det aldrig varit något problem eller något som stört mig. Men ibland funderar man på om det är anledningen till att vi inte har fler uteställen.

Frisco: Onekligen, onekligen

hellge: Han verkar ganska avundsjuk på Modo och Övik den stackars eloffen.

eloff: Jag litar på Lumber, hans version låter mycket mer rimlig

Lumber Jack: Nu var det väl så att han inte ville spela med Modo, anledningarna var dels att Övik är så frikyrkotätt (värre än Jönköping faktiskt) och dels att få möjlighet att spela med Sveriges bästa spelare, Z. Så var det.

Är det Eckes "fel" att det är stendött på SS-fronten tro? Kan inte minnas att det någonsin har varit så här tyst.

Paddan: Han har väl som alla andra sunda och friska hockeyspelare närt en dröm om att få spela i Svergies viktigaste lag i staden som andas och doftar hockeykultur. När inte detta har gått sökte han sig till lillebror, men där fanns inget att hämta i form av kultur och andedräkten var folkölsunken. I nästa tappra försök blev det HV 71 i frikyrkotäta Jönköping, men inte heller där infann sig den rätta hockeykänslan. Så vad fanns det då kvar? Jo, Foppa och Philly, det sista halmstrået för denne lovande back. Det närmaste han (hittills) han kommit hockeyns högborg #1. Men ge inte upp Jonsson, om du utvecklas i rätt rikting kanske du får chansen nån gång i framtiden!

NuMo: Så verkar Lars Jonsson ha spelat i MoDo, i varje fall enligt SVT.

"HV 71 tappar offensivt starke backen Lars Jonsson till NHL
och Philadelphia Flyers.
- Philadelphia känns som ett bra val, säger han till Borlänge Tidning.

Jonsson noterades förra säsongen för 27 poäng på 50 seriematcher för HV 71.

För sex år sedan draftades han av Boston Bruins som klubbens sjunde spelare - något som aldrig konkretiserades i en övergång.

Nu är det så dags för den förre Modo-backen. Och han lär känna igen sig - i Philadelphia spelar ju Modo-ikonen Peter Forsberg.

- Det ska bli kul. Vi har pratat en del. Han har talat väl om klubben, säger Jonsson."

Wayne Gresky: Det är kanske det som är poffas bomb. Peter Forsberg.

Wayne Gresky: Japp om alla pantar sina tomburkar å skänker pengarna till MODO ..så har vi enj början

Philly har problem med lönetaket. En Foppa som enligt ryktena inte kommer överens med sin coach och är borta minst till jul...läge att köpa ut honom?

wap.hockeysnack.com
Det var ju tråkigt att höra, då det hade varit roligt att se om han om en säsong kunde uträtta något roligt ute på isen. Iofs så kanske han kommer tillbaka efter en säsong där borta.

wap.hockeysnack.com
Det var ju tråkigt att höra, då det hade varit roligt att se om han om en säsong kunde uträtta något roligt ute på isen. Iofs så kanske han kommer tillbaka efter en säsong där borta.

Mario Kempe blev förresten vald i CHL Player import draft nyss. Detta innebär med 99% säkerhet att han spelar juniorhockey i Kanada kommande säsong.

MorganaLefaey: Eftersom Ecke i princip lovade att Pasi kommer att bli mycket bättre kommande säsong så behöver han nog ingen blåslampa i röven. Ska bli intressant att se hur bra MoDos nye fystränare lyckats "lura" spelarna också, skulle inte skada om de blev lite tuffare och aggressivare.

wap.hockeysnack.com
Personligen skulle jag kunna nöja mig med en som gör 10mål så länge han passar fram till 35. :) om man får fart på horava, tummen och skröder så finns en hel del målsinne där, men då behövs någon som kan se till att pp fungerar. Men man kan ju alltid drömma om en back en sniper och en spelfördelare men då lär man väl bli besviken eller satt i rosahuset för dålig verklighetsuppfattning.

knaskamilla:

I TÅ Sport står det om en powerforward:

"Ecke" Holmberg säger att de är mycket nöjd över truppens utseende idag, men att de kommer att värva i alla fall en forward till:

– Det ska vara en spelskicklig eller en så kallad powerforward. Det vill säga en hårt arbetande som går på mål. Men vad vi än väljer så ska han producera poäng för oss."

Frisco: Han kanske hade för avsikt att göra alla målen hemma.

Frisco:

Han kanske har satt ett mål han tror att han kan nå?

knaskamilla: 25 mål/säsong låter lite. Det är ju mindre än ett halvt mål per match.

MorganaLefaey:

Jag minns inget om någon powerforward. AM eller kärran kanske kan reda ut det hela åt oss.

MorganaLefaey: Jag har för mig att han sade att det var en powerforward man var ute efter, men samtidigt, som knas sade så ville han ha en spelare som kunde producera 25 mål och som dessutom brinner för att spela i MoDo.

wap.hockeysnack.com
Knas: då verkar du och paddan ha olika åsikter av vad han sa. Men nog låter det klart mycket bättre med en rent offensiv kraft som producerar. Men 25 måls spelare växer inte direkt på träd så frågan är om man kan finna en sådan nu.

MorganaLefaey:

Ecke sa att man i nuläget är ute efter en bra målskytt, gärna en som gör 25 mål/säsong.

wap.hockeysnack.com
Förstår inte riktigt tänket, jag menar att både skröder och steen är mera power och raggiga än green och tuzze, så det ecke enligt mig borde söka i första hand är någon som kan ersätta pavli och jans ca 60p som försvann. Någon som kan ställa upp ett pp så det inte ser ut som i fjol. Sen är väl frågan vad ecke ser som powerforward är det en som renberg när han är frisk så jippi, är det någon som hinote så blir jag Less. Sen blir tankebanan en helt annan om det visar sig att man tänker värva 2 forwards.

Och varför skulle Tanguay någonsin vara intresserad av att spela i Sverige och MoDO? För att hans föredetta lagkamrat kommer därifrån? :P

Bad_Brett: Kan väl tillägga att Ecke sade på årsmötet att man, till att börja med, letade efter en powerforward och det verkade som att han inte uteslöt fler värvningar exempelvis på backsidan.

Bad_Brett: Eftersom Alex Tanguay tradades från Avs till Flames under draften så kan du nog avskriva honom, fast det hade onekligen varit en önskespelare.

Jag vill lägga till ett namn:

Matthew Barnaby

Dags för en uppdatering:

Mitt Kaberle-rykte var alltså felaktigt. Tvärtom lär vi aldrig få se honom i MoDo igen, med tanke på att han kommer vara 36 år när hans kontrakt går ut. Vi får hoppas att han inte var en del av tvåstegsbomben. Samtidigt pratar Ecke om ett och endast ett nyförvärv nu, så det är ju möjligt att man hade hoppats att knyta till sig honom, men att han fick ett erbjudande av Carolina som han inte kunde tacka nej till. Skulle vara kul om Poffa kunde gå ut och erkänna vilka spelare som ingick i den tilltänkta bomben ifall ingenting händer.

Gresky drog igång några riktigt långsökta rykten som jag avfärdade direkt. Bertuzzis flytt till Florida gör dock det hela lite intressant trots allt. Om Näslund och Bertuzzi var utstötta redan från början och Bertuzzi sedan blir tradad, verkar det ju inte lika otroligt längre att Näslund kommer överens med Canucks om att inte fullfölja kontraktet. Kanske har Sundströms återkomst och Harald Lückner gjort att Näslund har blivit mer sugen på spel med MoDo igen. I sådana fall skulle han vara förlåten för sina osolidariska uttalanden från 2005.
Vidare så kan man försöka tolka det som Ecke sade nyligen. De letar efter en målspruta e l l e r en powerforward. Denna skall även verkligen vara sugen på att spela i MoDo. Egentligen kan det betyda vad som helst, men mitt tips är att detta "eller" egentligen betyder att man jobbar på att värva två namn, en målspruta och en powerforward och att dessa inte är vilka som helst, utan faktiskt de två spelare som ingår i Poffas bomb. Det har tidigare snackats om en ytter av klass. Jag gissar att det är denna ytter som är den tilltänkta målsprutan. Denne skall dessutom ha MoDo-hjärta och värvas med hjälp av familjen Forsberg. Usch, det är snart så att jag börjar tro på Greskys dumma Näslund-rykte.

Powerforwarden det snackas om skulle trots allt kunna vara Dan Hinote. Han är ingen vidare ishockeyspelare, men han är älskad i Örnsköldsvik och skulle bli ett rejält dragplåster. Det känns som att det är Peter Forsberg själv som sitter och försöker pussla upp ett lag inför sin återkomst. Han har insett att det inte fungerar att slänga in massa stjärnor och tro att man ska vinna, utan försöker istället redan nu bygga en lagmaskin av klass.

Tills sist ska jag skriva ner några namn som ni kan diskutera:

Daniel Sedin (RFA)
Henrik Sedin (RFA)
Dan Hinote (RFA)
Alex Tanguay (RFA)
Jan Bulis (UFA)
Zigmund Palffy
Markus Näslund

Seså! Kom med lite nya färska rykten nu!

wap.hockeysnack.com
Det var ju tråkigt. Men inte helt oväntat. Svagheten i modo känns ändå som backsidan då man inte kan ta för givet att Småttingarna utvecklas ytterligare direkt och adam är kanske bra offensivt men statsen är inte så positiva åt andra hållet. Om timmy eller hasse skadas blir det väldigt lätt och orutinerat bakåt. Hade gärna sett ett förvärv på backåt för med lite otur kan man väl säga att backsidan kanske blir ungefär lika bra som förra säs. Framåt så ser det bra ut,speciellt om bomben är en riktig
Bomb

Så har Kabben förlängt med Canes och vi kan sluta hoppas på honom.

Paddan: Visst har du förstått rätt.

MODOJohan: Nu bör det väl, om jag förstått saken rätt, vara 100% klart att Krizan spelar i MoDo kommande säsong.

När ska man offentliggöra en tredje assisterande lagkapten? Blir det Susse?

Martin S:
Du, jag och Theo tar över Platinom i höst? Som en början menar jag...

Icing-Ove: Av de du nämner så är det nog störst chans/risk att Fleury sköter baren. Kan han spela hockey i Belfast så kan han säkert tänka sig att sköta en bar i Örnsköldsvik..Nu när jag tänker efter så kan nog Fleury tänka sig att ha hand om en bar precis överallt.

Bad_Brett:
Ja, pang! Där small det! Martin Rucinsky och Robert Reichel prövar lyckan i Modo. Sedan dyker Mogilny och Lindros upp som reserver. Kaberle och Ozolinsh värmer lite bänk i Modo i höst och Theo Fleury sköter baren i Swedbank Arena...

Bad_Brett:

Officiellt, ja... Inofficiellt var Foppa klar för MoDo långt innan det.

shinzawai:

Jag kan meddela att Hasse J med familj var och handlade mat idag samtidigt som mig.

Storebror hade ett härligt humör, minst lika envis som sin far.

Så det blir nog ett bra nyförvärv om en 15-16 år ;-)

Nöjd nu med skvallret?

shinzawai:

Ånej. Bomben är inte fake. Lonken har bekräftat att man arbetar med ett par riktigt stora namn. Huruvida den briserar eller inte kommer vi nog inte få veta på ett bra tag. Kom ihåg att Forsberg skrev kontrakt med MoDo strax före elitseriestarten.

Vilken jävla mussla Ecke är alltså. Inga rykten, nuttin. Bra på sitt sätt, tråkigt på en jävla massa sätt. :) De enda ryktena som florerar är fake-bomben och nån finne som bara hockeycentralen hört nåt om.

Ö-vik är en liten jäkla by, med tanke på hur mycket galna rykten som florerar om privatpersoner så borde stadsangelägenheter som MODO Hockey vara en större snackis tycker man.

Är det ingen som har något? :)

Salle:

Hmmm.....
Det är ju kul det.... :)

Lumber Jack: Dom stackarna tvingades ju minigolfa...

« · 728840 · »